Õnnetused mootorratastega 2018 → Kogenud motomehe ja tuntud disaineri saatuslik sõiduviga

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7419
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1096 korda
Tänatud: 1117 korda
Kontakt:

Kogenud motomehe ja tuntud disaineri saatuslik sõiduviga

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Kogenud motomehe ja tuntud disaineri saatuslik sõiduviga

Tuntud disaineri Margus Triibmanni mootorrattaõnnetuses hukkumise asjaolud kinnitavad taas üht: isegi kogenud motomees võib pealtnäha turvalistes liiklusoludes teha väikese sõiduvea, mis lõpeb surmaga. Mootorrattaõnnetus pole kunagi tavaline plekimõlkimine. Seal on alati inimkannatanu. See olevat liikluses 99-protsendilise tõenäosusega reegel. Kuid surmaga lõppenud tsikliõnnetusi oli suudetud Eestis juba kolm viimast aastat vältida.

Kuni 23. aprillini. Pauk tuli sealt, kus seda võis kõige väiksema tõenäosusega oodata. See juhtus Saaremaa ühe kaunima kaluriküla Vätta lähistel. Ilm oli ilus, nähtavus ja teeolud suurepärased. Kell oli umbes 13.45 päeval.

Jätkub....

Spoiler

Tuntud disainer ja disainibüroo Keha3 juht Margus Triibmann (51) istus oma mootorratta selga, et jõuda tööpäeva lõpuks Tallinna pojale lasteaeda järele. Koos temaga asutas Kuressaarde minema tuttav, kes sõitis oma autoga ees ära. Veidi hiljem nägi autoroolis olnud sõber, kuidas Triibmann sooritas tema sõidukist sirgel asfaltteel otsekui rutiinse möödasõidu ja isegi lehvitas sõbrale.

Auto kiirus oli sel hetkel umbes 90 km/h. Motomehe kiirus oli ilmselgelt oluliselt suurem, kuid ei midagi pöörast. Triibmann kuulus viisakat liiklust propageerivasse Kultuursesse Motobandesse ja oli sõprade seas tuntud oskusliku tsiklivaldamise poolest.

Ent järgnev oli juhtunut pealt näinud sõbrale otsekui luupainaja. Triibmann sisenes oma BMW R1200ga pealtnäha olematusse, laugesse kurvi – see jääb Vätta poolt tulles vahetult enne Kailuka küla bussipeatust ja seda käänakut ohtlikuks kurviks nimetada nõuab fantaasiat.

Mingil seni teadmata põhjusel ei suutnud Triibmann oma mootorrattaga seda lauget kurvi välja võtta. «Miks sa juba ei keera?» jõudis tema selja taga sõitev sõber mõelda, kuid Triibmann ei keeranudki.

Motomehe tsikkel sõitis teepervelt otsejoones alla. Andeka disaineri ja hea inimese elu lõppes sealsamas noorte mändide all.

Miks Triibmanniga nii juhtus, jääbki mõistatuseks. Kaks päeva tagasi, sel kolmapäeval jõustunud kriminaalmenetluse alustamata jätmise määrusesse läheb surmaavarii põhjusena kirja lihtne selgitus – sõiduviga. Juhtunut näinud inimesed välistavad võimaluse, et keegi oleks tema tsiklile ette jooksnud ja sellega tema loomulikku sõidutrajektoori häirinud.

Nii jääbki arusaamatuks, miks kogenud motomees lihtsas olukorras eksis. Võimalik, et üks kaudseid põhjusi peitub alles pärast uurimist tagantjärele selgunud infos: hukkunu oli õnnetuse hetkel alkohoolses joobes.

Kümme aastat politsei mootorrattapatrullis töötanud juhtivkorrakaitseametnik Kalmer Tikerpe ütleb, et saatuslikuks saada võiv sõiduviga tulebki alati ootamatult. Kui mõnda kurvi liiga kiirelt siseneda, võib tsiklimees poole kurvi pealt endalegi ootamatult avastada, et väljakeeramine osutub võimatuks.
«Siis on vaja oskust tsiklit veidi kallutada. Mõnikord aitab ainult sellest vähesest,» ütleb ta. «Ja kui saad aru, et ka kallutamine enam ei aita, polegi muud kui pidur täiega põhja. See on küll ohtlik, kuid igal juhul parem kui ilma pidurdamata teelt välja sõita.»

Traagilise õnnetuse ohvriks olnud Triibmann ei teinud kumbagi.

Vältimaks niisugust krampi sattumist, soovitab Tikerpe tsikli kallutamist ja mootorratta valitsemist suurtel kiirustel käia võimaluse korral kodukoha lähedal ringradadel harjutamas. Kasvõi kord aastas. «Ühel hetkel tuleb need oskused käiku lasta. Otse sõita oskab tsikliga igaüks,» räägib ta.
Tikerpe tuletab veel kord meelde üht tsiklimeeste põhitõde: mootorratturi jaoks ei ole avariid, mis lõpeb plekimõlkimisega. Tsiklimehest saab avariis alati füüsilises mõttes kannatanu. Seda tõde teab omadest kogemustest väga hästi tema kolleeg Marek Vähi.

18 aastat mootorrattapolitseinikuna teeninud mehel on nende aastate jooksul juhtunud kaks õnnetust (loe lisalugu) ning mõlemal juhul lõpetas ta haiglas ja pikaajalise haiguslehega. «Kui avariisse juba satud, siis midagi naljakat enam pole,» muigab sel kevadel jõutõstmises Euroopa meistriks tulnud mees.

Ma küll ei näe, et see alkoholi jutt oleks kusagil lahtis seletatud. Pigem ongi artikli näol järjekordselt tegemist klikimagnetiga.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Mine “Vaba teema”