[u+] Kui ohtlik täpselt on mootorrattaga sõitmine?


Rasmusk
Postitusi: 168
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: [u+] Kui ohtlik täpselt on mootorrattaga sõitmine?

Lugemata postitus Postitas Rasmusk » 23 Mai 2018, 06:10

simp kirjutas:
urmas66 kirjutas: Ma kunagi arvasin,et need 4 realisel mitte vahetajad on enamuses uute autodega ,kel automaatne tulede vahetaja.Teglikkuses on mul nüüd teine auto selle süsteemiga ja see vahetab väga parajal ajal ära,ka 4 realisel.Mina igal juhul vahetan alati ka 4 realisel ja näen lähidega sõites piisavalt,sest vastutulevate autode valgus lähituledega on ju ka abiks.
Tsikliga on jah igati kehv olukord,kui vastutulejad sinu liiga kõrgele näitava tule pärast vilgutavad või täied peale tõmbavad.Kannatab seisma jääda ja tuld maha keerata.Kokkuvõttes näed ise paremini ja ei pimesta teisi.
Tänapäeval õpetatakse autokoolis, et neljarealisel ei peagi maha korjama. Va, kui sõidukid on teises reas või läbid paremkurvi.
Mõnesmõttes loogiline ja enamjaolt ei pimestagi, aga kui siis keegi (temajaoks) paremkurvis vastu tuleb, on ikka nõme küll.
Väga kurb, et uusi liiklejaid õpetatakse liiklusseadust rikkuma.

Väljavõte liiklusseadusest:
§ 41. Kaugtulede kasutamine
(3) Kaugtulesid ei tohi kasutada, kui:
4) kaugtuled võivad pimestada teist sõidukijuhti, kaasa arvatud tee läheduses liikuva vee- või raudteesõiduki juhti. Raudteesõiduki juhti ei tohi pimestada ka raudteeülesõidukoha ees raudtee ületamise võimalust oodates.

Ehk siis mitte kuskil ei ole seaduses öeldud, et teatud ridade arvu vms korral ei pea enam kaugtulesid ümber lülitama. Kui sa ikka pimestad teist sõidukijuhti ja vahet ei ole, kus see sõidukijuht liikleb (on see siis tee, põld või midagi muud) siis tuleb ikkagi tuled lähituledele ümber lülitada.

Pealegi otsustab pimestamise üle ju teine sõidukijuht, mitte sina. Teisel sõidukijuhil on õigus anda sulle sellest tulede vilgutamisega märku.


Mine “Uudiseid ja teateid kogu maailmast”