[u+] Kui ohtlik täpselt on mootorrattaga sõitmine?


Rasmusk
Postitusi: 168
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: [u+] Kui ohtlik täpselt on mootorrattaga sõitmine?

Lugemata postitus Postitas Rasmusk » 23 Mai 2018, 12:33

M.T. kirjutas:
Spoiler:
Rasmusk kirjutas: Väga kurb, et uusi liiklejaid õpetatakse liiklusseadust rikkuma.

Väljavõte liiklusseadusest:
§ 41. Kaugtulede kasutamine
(3) Kaugtulesid ei tohi kasutada, kui:
4) kaugtuled võivad pimestada teist sõidukijuhti, kaasa arvatud tee läheduses liikuva vee- või raudteesõiduki juhti. Raudteesõiduki juhti ei tohi pimestada ka raudteeülesõidukoha ees raudtee ületamise võimalust oodates.

Ehk siis mitte kuskil ei ole seaduses öeldud, et teatud ridade arvu vms korral ei pea enam kaugtulesid ümber lülitama. Kui sa ikka pimestad teist sõidukijuhti ja vahet ei ole, kus see sõidukijuht liikleb (on see siis tee, põld või midagi muud) siis tuleb ikkagi tuled lähituledele ümber lülitada.

Pealegi otsustab pimestamise üle ju teine sõidukijuht, mitte sina. Teisel sõidukijuhil on õigus anda sulle sellest tulede vilgutamisega märku.
Aga mida siis Liiklusseadus ütleb? Et ei tohi kasutada kui kaugtuled võivad pimestada teist juhti. Olgem ausad, kui sa vahid vastutuleva sõiduki tulesid, siis tänapäevase sõiduki lähituled pimestavad sind ka. Aga kui jälgid ikka enda sõidusuunda, mitte teispool eraldusriba olevat, siis ei pimesta sind need kaugtuled kah. Juhul kui tõesti kurviga tegu pole. Jah, silmanurgas märkad tõesti rohkem, aga ei pimesta.
See jutt, et vastuleva auto lähituled valgustavad ka piisavalt sinu teed... No tõesti või? 4-realisel eraldusribaga teel ikka valgustavad või? Proovige pimedas läbi uuesti, 110 rauda ja kui auto vastu tuleb, siis laske algul kaugtuledega ning seejärel lülitage ümber. Pole vahet ja näete oma teepoolt kui kaugele? Nüüd mõtle sinna juurde 1 helkurita jalakäia või metsloom.
Ma ei uha 4-realisel alati kaugtuledega, teen seda vastavalt oludele, kas on kurv või mitte, eraldusriba laius ja sõidutõkke olemasolu sõidusuundade vahel jne. Aga igakord tõesti ümber ei lülita, sest paarkümmend meetrit rohkem või vähem näha on oluline vahe. Masendavalt suur hulk autojuhte vahetab lähitulede peale üldse 1km kauguselt või isegi kaugemalt ja sõidab maanteel enamus aega pimeduses. Nende endi arvates on nende tegu kindlasti ohutust tõstev, aga tegelt on vastupidi.
Mida autokoolis tänapäeval õpetatakse, ma ei tea. Aga mõned aastad tagasi sai Autosõit libeda- ja pimedakoolitusel käidud ning seal öeldi sama, 4-realisel ei pea lähitulede peale vahetama ning see ei pimesta, kui vastutulija tulesid ei vahi. Ja tegelt on ohtlikumad need teepervel peatujad-parkijad, kes lähituled peale jätavad.
A jutt läks nüüd teemast mööda. Mootorratta sõit on kindlasti ohtlikum, kui kodus värvikuivamist vahtida. Samas viimane pealtnäha ohutu tegevus hakkab paljudel indiviididel ajutegevusele kahjulikult mõjma ja sealt väljakasvavad ohud võivad palju suuremad olla. Seega kõik sõitma, sest hooaeg on meil lühike.
1. Ma ei ole väitnud, et ma vahin vastutuleva sõiduki tulesid. Ma tõin välja selle, mida ütleb liiklusseadus.

2. Ma ei ole väitnud, et vastutuleva auto tuled valgustavad ka piisavalt sinu teed? Kustkohast see nüüd tuli?

Üldiselt ma austan teisi liiklejaid ja kui minu kaugtuled teisi pimestavad ja sellest ka märku antakse, siis lülitan ka lähituledele ümber. Kui ma ei tunne ennast turvaliselt ja sõidan nn "tuledest ette", siis ma saan vähendada sõidukiirust. Maksimaalne lubatud sõidukiirus ei ole maksimaalne kohustuslik sõidukiirus.

Libeda- ja pimedakoolitusel võib igasuguseid asju väita. See, et seda väidab autokool, ei tee seda kohe tõeseks. Kõik võivad eksida.


Mine “Uudiseid ja teateid kogu maailmast”