Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1135
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 68 korda

Re: Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Lugemata postitus Postitas Black »

No aga laias laastus (kui suuremalt ja bold'is kirjutatud osa lugeda) on kõik õige:

On seletatud, miks lane split'i tehakse.

Pidurdamine, eriti ootamatu, ei ole tõesti nii lihtne nagu autoga.

Suitsukoni aknast väljanipsajate peale kihvatab mul isegi autoroolis olles, kui tagant näen, kuidas lendab ja asfalti puutudes sädemeid pillub. Muu prügiga sama. Läheks viskaks tagasi hea meelega. No t***, ei saa olla nii fa-fa ja hoolimatu. Erandiks vast, kui õunasüda või banaanikoored maanteel kraavi poole visatakse. Need lagunevad seal ära.

Tsikliga kõnniteel mõistlikult parkimise eest ei oleks vaja nussida. Võtame näiteks Mustika keskuse, kus peaukse (kõige parempoolne) kõrval on millekski muuks kui laulupeo korraldamiseks korralikult kasutut ruumi ja kus tihti ka tsikleid parkimas näeb. Kui nüüd sinna mingi mupsik tsekiraamatuga peale lendaks, oleks oma maksuraha kuritarvitamise pärast üsna vihane.

Järsk kõrvalepõige oma sõidurea piires - ikka juhtub. Ega autoga ka väga üle kaevukaante ja löökaukude sõita taha, nii et sellest saab ilmselt ka iga autojuht aru. Teine asi, kas see põige nii järsk olema peab, kui pikalt ette näed. Kellegi taga sõites võib aga ette tulla küll.

Kiirendamine linnavahel - ei tee ju halba veelkord ära mainida, et kuival asfaldil käib isegi GS500 0-60 nobedamalt kui Subaru WRX, suvalistest diiselpassatitest rääkimata. Ja tonnise superbaigi vastu ei ole samades tingimustes mingit lootust ka tsipitud esside, emmide ega aaemmgeedega. Isegi punaste eksootidega mitte. Täiesti teine maailm. Mis ei tähenda, et vähemalt pühapäevasõitja vahel väljakutset kerge muigega vastu ei võiks võtta.

Klaasipesuri joa alla ei ole ülearu mõnus sattuda. Aga ega see tapa ka. Ja üsna raske on kindlaks teha, kas autojuht tõesti ei pannud tagaolevat tsiklit tähele, ei hoolinud sellest, kuna vastu päikest oleks pasase klaasiga edasi sõita ohtlikum või on düüsid sättinud meelega tsiklistide tulistamise asendisse ja kasutab neid meelega igal võimalikul juhul. Eks pilve ja kerge džinn-tooniku aroomiga saad ju pihta ka siis, kui juga või moodsama pihusti puhul udu auto tuuleklaasi tabab. Aga nagu öeldud - ei tapa. Rasvane maipõrnikas 100 pealt keset visiiri saada on vastikum. Sain äsja...

Üksteise taga maleruudus - no aga sõidad ju tegelikult linnas samal sõidurajal just niiviisi, kui eespool ükskõik, kas siis tuttav või võõras rattur läheb? Või sõidab keegi tõesti teise tagarattas? Pikivahe nii otse ees kui maleruudus olijaga tuleb muidugi mõistlik valida. Foori taga olete kõrvuti, kui just teisele poole pööret ei plaani. Ma usun, et sellest saab ka iga ajuga autojuht aru, miks nii sõidetakse.



Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Uudiseid ja teateid kogu maailmast”