Z1000 240 tagarehv 2016 a rattale.


Lembit
Postitusi: 219
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Z1000 240 tagarehv 2016 a rattale.

Lugemata postitus Postitas Lembit »

Oeh! Aasta on 2018 ja jätkuvalt ilmub välja inimesi, kes ei ole aru saanud turumajanduse kuldreeglist:
Turumajanduses on kliendil võimalik saada teenust, mis vastab kolmele kriteeriumile:
* Kiire
* Kvaliteetne
* Odav
Iga klient saab valida 2 talle sobivat kolmest.

Kvaliteetset ja odavat sulle pakuti. See ei sobinud.

Kiire ja odav.
Sellisel teenusel on kindlasti oma koht ja aeg.
Näiteks, kui oled EMV üldarvestuses liider ja sul on viimaselt etapilt vaja saada ainult üks punkt selleks, et hooaega võita, selle saamiseks on sul vaja distants läbi veereda 75% ulatuses võitjast, stardini on aega kolm päeva ning miskipärast alla 240 tagarehvita peale ei saa võistlustele. Siis ilmselt sinu tiim on võimeline selle probleemi lahendama.
Saab lasta tagaratta rellakaga seibideks, samamoodi teha pikendused, tugiplaadid, pidurikinnitused ja kõik muud vajalikud pulikad keevituse, pikkade poltide, jätkumutrite, plekitükkide, halli teibi ja tahtejõuga. Kui mina oleks sellise tiimi tehnikapealik, siis tõenäoliselt see ratas sõidaks rajale.
Kas see oleks kvaliteetne - ilmselt mitte. Ei oleks sirge, tasakaalus, ei peaks ilma õhukummita õhku, ei jookseks päris 100% otse, 100% võimsust taha lasta ei saa, jne.
Kas see oleks ilus - kindlasti mitte. Viimistlemata keevitused, heal juhul spreiga värvitud tükid. Ei mingit CNC'd jne.
Kas see oleks vastupidav - võimalik ja isegi tõenäoline, et sõidaks selle 75% ära, kui sõitja hullama ei hakka.

Kiire ja kvaliteetne - väga lihtne, kui raha on.
Ostad teise samasuguse ratta kõrvale, veeretad selle nende sellide juurde, kes sulle pakkumise tegid. Poisid teevad teise ratta peal kogu inseneritöö ja tükid valmis, ning kolme kuu pärast sõidad hommikul oma rattaga kohale ja õhtul sõidad juba laia rehviga minema.
Kui seda kolme kuud ei ole oodata ja tahad kolme päeva pärast juba oma rattaga laia rehviga sõita, siis selleks on vaja esimese asjana projektijuhti, kes teab mida on vaja teha ning kellel on sidemed kõikide nende tööde tegijatega. Sidemed peavad olema nii head, et kui projektijuht sinu projekti jaoks vajaliku jupiga kohale jõuab, siis treial keerab pooliku töö pingist välja ja võtab sinu töö vahele. Samamoodi ka joonestaja, keevitaja CNC pingi mees jne. Ilmselgelt ei ole see odav, sest eelmised poolikud detailid lähevad raisku ja tuleb pärast tagantjärgi teha. Sama ka varasemate kokkulepete venimiste jms asjadega.

Mulle tundub, et Rasmus siin näiteks teab päris hästi, mida on vaja teha, et tagaratas oleks lai. Kutsud ta foorumis paukumise asemel väga viisakasse kohta enda kulul õhtusöögile ja hakkad tema ette lauale rahapakke tõstma. Senikaua tõstad, kui Rasmus ütleb: "OK, kolme päeva pärast on sul tsikkel laia tagarehviga."

Lisaks turumajanduse variantidele on olemas ka näiteks:
Varimajanduse variant, kus sa oled lihtsalt nii kõva mees, et kõik sind kardavad ja hirmust värisedes teevad sinu projekti asju üliodavalt, väljaspool järjekorda ja kasvõi uneajast. Muidugi sellisel juhul oleks sul ka ilmselt piisavalt raha seda kiiret ja kvaliteetset teenust tellida.

Isemajanduse variant, kus teed lihtsalt ise. Kui tegemist on sellise lihtsa tööga, milleks kulub kolm päeva, siis teed lihtsalt reedel töö juures pooliku päeva ja lähed veidi varem garaazi. Esmaspäeval presenteerid pilte valminud laia tagarattaga ja kogud feimi. Muidugi sellisel juhul vist ei oleks teemaks mitte "Kes teeb..." vaid "Mina teen kolme päevaga..." ja järgneks galerii piltidega tehtud töödest... noh umbes nagu Fredy'l...

;)



Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Rehvid, rehvid, rehvid”