Räägiks mootorratta navidest

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7419
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1096 korda
Tänatud: 1117 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

VonSten kirjutas:

See navi oli kaasas ise ka ei tea miks.

Mõistlikul inimesel on alati plaan B. Ka minul on plaan olemas selleks puhuks, kui mu moto-GPS peaks üles ütlema.

VonSten kirjutas:

Mis puudutab hosianna laulmist, siis

Ma kaldun arvama, et sinu arusaamad mobiiltelefoniga navigeerimisest mootorrattal on pisut idealistlikud. Arvamusi-seisukohti lugedes võin kohe öelda, et sa pole olnud paljudues oludes mis motomatkajal ette tulevad ning sa pole osanud neid endale ka ette kujutada. Sa pole ilmselgelt navigeerinud 40C kuumuses, alla 0C külmas, ööpäev sadavas paduvihmas või kohas kus internetiühendus puudub. Mobiilidel on endselt veel väga palju puudusi. Spetsiaalne GPS on nendes oludes väga hea asi.

Aga see selleks. Kui mina räägin mobiilist tsikli lenksul siis ei käi jutt sellest, et mul on igapäevane mobiiltelefon lenksul. See jääb taskusse. Navigeerimisega seoses ei ole teemaks ka Google Maps. Kuigi see on igati OK, kui sa kavatsed sõita punktist A punkti B võimalikult kiiresti või otsid lähimat XYZ-i. Motoreisidel pole eesmärgiks võimalikult kiiresti kohele jõuda, seal on eesmärgiks teekond ise. Ja selles küsimuses G.Maps ei kära. Asi, millest mina räägin on vee/tolmu/põrutuskindel telefon lenksul, mis saab toite juhtmest ja milles on offline kaardid. Ehk siis sisuliselt monofunkstionaalsest navist.

Kui sa nii võrdled, siis Garmin zumo 396LMT-S EU (päris heade näitajatega) maksab 400€ ja karbis sisaldub kõik, et seade lenksule saada. Motonaviks sobiv veekindel mobiil on suurusjärgus 120 - 150€, kinnnitus lenksule 50€, toide 10€, juhtmed-vidinad 10€, tarkavara+ kaardid 50€. Kokku seega 240€. Hullumeelselt suur vahe polgi.
Aga ma loen plusspooleks selle, et see telefon on märkimisväärselt väiksem, suudab töötada pikka aega aku pealt, on võimaline kasutama hetkele kõige sobivamat tarkvara (G.Maps, Waze, iGO, CoPilot, TomTom, Garmin, HereWeGo, Osmand jne) ning teekondade või kaartide uuendamine võrgust on tehtav suvalises intenetikohvikus. Telefoni hävimise korral on tema asendamise kulu suurusjärgus 120 -150€ ning plaan B-na on võimalik alati ka oma mobiiltelefon selle asemel lenksule panna.
Minu silmis on lõpptulemusena 400€ maksev moto-GPS ja 250€ maksev mononavi-telefon üsna võrdsed. Juhul, kui sinus on katsetajavaimu. Kui mitte, siis on motonavi töökidel ja äraprroovitud vahend.

Irual kirjutas:

Minul on telefonidega ainult üks häda - päike. Ekraan nagu peegel, kust enda kõhtu võin imetleda. Hele jope aitab muidugi kaasa ka.

Isegi minu moto-GPS'i pilt läheb poole heldamasks, kui ma paagikotile neoonivärvilise vihmakatte peale tõmban. Mobiili puhul on see lahendatav mati kaitsekilega.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”