Kaherattalise piduri stend?
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Kaherattalise piduri stend?
Mulle jääb ka natuke hämuseks selle arutelu tegelik mõte. Pidurite juurde ütleks aga omalt poolt seda, et su pidurdusjõud saab olla nii suur, kui palju sa suudad asfaldi peale jätta - ehk siis, ülivõimsad ja üüberhead klotsid ei loe midagi, kui rehv ei pea. Ja kui rehv ka peab, siis tuleb mängu raskuskeskmest tingitud moment, mis su lihtsalt üle nipli viskab. Need ongi maksimaalse vajaliku pidurdusjõu piirid. Miskipärast usun ka, et absoluutse enamiku rataste konstruktorid on selleni tegelikult ka jõudnud ja see, miks tehase katsetel saadi pidama, päris elus aga mõni ei saa, on tingitud pigem juhi võimekusest (no ok, kruus asfaldil on alati tegija). Alustades juba sellest samast tagapiduri kasutamisest, mida paljud mõttetuks peavad. Tagapiduri efekt pole mitte see mõni protsent pidurdusjõudu, mida ta lisab, olles tagaratta õhkutõusmise piiril. Kui teda hetke enne esipidurit vajutad, vajutab ta sul tagumiku maha ja siis esipiduri vajutamisel ei sukeldu sa enam nii järsu löögiga ette ning ei lenda ka üle nipli. Protsess on paremini kontrollitav. Tagaratta külglibisemise vastu aga aitab jalgpiduri lahtilaskmine - vajaliku töö on ta juba niikuinii ära teinud ja pööreldes hoiab ta sind ka püsti. No ja lõppude lõpuks - juttude järgi on elu maanteel nii kuramuse ohtlik, et kogu aeg keeratakse ette ja kogu aeg on vaja teha äkkpidurdusi - sellest ma ei saa aru. Mul on aastaid, kus olen sõitnud ka 12 000 kilomeetrit (rattaga) ja lubatud kiirust mõõdukalt ületan ka alati.... aga ma ei saa küll öelda, et mulle kogu aeg ette keeratakse ja tõelist äkkpidurdust olen teinud elus vast korda 3 - 4 (kusjuures IGA KORD, (kiirteel kaheksi ja kolme kohvriga, rattaga, mille ühekettalist esipidurit loetakse liiga lahjaks.....isegi vana Jawaga) tõden, et mitte pidurid ei jää nõrgaks, vaid minu enda oskused olemasolevat ära kasutada). Teie hulgas on külluses minust paremaid sõitjaid, aga probleemid on ... tegelikult meil kõigil samad. Minu arvamus, võtke või jätke.
PS! Kiiresti te, poisid, ka sõidate, et kogu aeg lahjade piduritega jama on?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.