CB600FS 04a Käivitub raskelt

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
oopisteinepoiss
Postitusi: 31
Liitunud: 19 Mai 2018, 17:48
Tsikkel: CB600FS Hornet
Asukoht: Tööl
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas oopisteinepoiss » 02 Juul 2018, 09:36

Tervist
Rattaks Honda Hornet CB600FS 2004a

Jahedate ilmadega ei taha ratas enam korralikult käivituda. Alguses käivitus külmalt toorega koheselt ja ilma tooreta käivitus hetkeks ning suri välja. Aga nüüd külmalt käivitades pean starterit andma 3-5 korda ja toorest ning gaasi ei tohi puutuda. Siis lonkab ennast läbi häda käima ning peale seda saan toore peale keerata. Kui aku parasjagu eelnevatest käivitamistest tühjaks ei saanud, siis edaspidi käivitub ratas hetkega. Aku viga ilmselt ei ole, sest külmalt käima lükates ei käivitu samuti.

Milles võib tõrge olla?

Kõike head!
Mart


Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4446
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 395 korda

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas reimps » 02 Juul 2018, 09:42

Vaheta küünlad ära.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5350
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 640 korda
Tänatud: 512 korda
Kontakt:

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 02 Juul 2018, 16:18

oopisteinepoiss kirjutas:Jahedate ilmadega ei taha ratas enam korralikult käivituda.
Kas see on lihstalt jahedate ilmadega või tänaseks on asjad nii, et külma mootoriga? Sooja mootoriga käivitub poolest pöördest?
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas will111 » 02 Juul 2018, 16:43

aku kohta kuuled kõrvaga. kui on korralikult täis (ehk siis nii nagu koheselt peale laadimist) ja hoiab pinget siis veab starterit teatud kiirusega. kui on tühi/tühjem siis veab üsna ilmselgelt aeglasemalt. mõne ratta puhul on nii, et kui aku piisavalt kiiresti vedada ei jõua siis starter küll veab motot ringi ja justkui nagu peaks käivituma. aga ei käivitu, võid kasvõi pool tundi niimoodi käiata. sellisel juhul üldiselt ei tee muidugi pauku ka. kui see asi on aga kuskil seal täpselt piiri peal siis võib ilmselt ka nii olla, et vahel kuidagi läheb ja vahel mitte.

külmas mootoris on õli paks ja raskem ringi vedata. mõjutab ka starteri vedamise kiirust. eriti siis kui aku on poolpidune või ei jaksa hästi vedada.

aga küünalde üle vaatamine pole ka paha mõte. kui väga vanad või teadmata vanusega võid muidugi ka kohe ära vahetada, muul juhul ikka esmalt lihtsalt kontrolliks sädet. samuti vast küünlapiipude/juhtmete kontrolli tasuks teha. mul näiteks korra olnud defektne piip ehk kehv ühendus seal sees.
Kasutaja avatar

Teema algataja
oopisteinepoiss
Postitusi: 31
Liitunud: 19 Mai 2018, 17:48
Tsikkel: CB600FS Hornet
Asukoht: Tööl
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas oopisteinepoiss » 02 Juul 2018, 17:47

Macintosh kirjutas:
oopisteinepoiss kirjutas:Jahedate ilmadega ei taha ratas enam korralikult käivituda.
Kas see on lihstalt jahedate ilmadega või tänaseks on asjad nii, et külma mootoriga? Sooja mootoriga käivitub poolest pöördest?
Kuna ilmad on meil nüüd juba mõned päevad nagu on, siis võib öelda, et jahedate ilmadega jamab. Alates eelmise nädala lõpust. Ilmselt ei teinud ka head jaanipäeva paiku paduvihmas Tartust Tallinnasse sõit, kui kahepoolne alarm segi läks ja omapäi hakkasid erinevad triggerid vallanduma. Tõmbasin kaitsme välja ja järgmisel homikul tundus, et oli ära kuivanud. Esimesel hommikul läks vb pisut raskemalt, aga mitte nii raskelt nagu praegu. Peale seda oli kõik jälle vanaviisi, käivitus hästi. Nüüd, kui korra käima venitada, et toorega käima jääb, siis läheb igast asendist poole pöördega käima. Ka töösooja mootoriga.
will111 kirjutas:Aku kohta kuuled kõrvaga. kui on korralikult täis (ehk siis nii nagu koheselt peale laadimist) ja hoiab pinget siis veab starterit teatud kiirusega. kui on tühi/tühjem siis veab üsna ilmselgelt aeglasemalt. mõne ratta puhul on nii, et kui aku piisavalt kiiresti vedada ei jõua siis starter küll veab motot ringi ja justkui nagu peaks käivituma. aga ei käivitu, võid kasvõi pool tundi niimoodi käiata. sellisel juhul üldiselt ei tee muidugi pauku ka. kui see asi on aga kuskil seal täpselt piiri peal siis võib ilmselt ka nii olla, et vahel kuidagi läheb ja vahel mitte.
Eks too tühi aku on samas viimasel ajal kerge tendents vb, et olnud. Kui enne käisin Õismäelt Peetrisse tööle, siis nüüd sõidan vähem kui 10 minutit ots. Ühe korra sain linnas käima lükata, sooja mootoriga läks hästi. Hiljem selgus, et aku - klemm oli lahti tulnud ja seetõttu ei laadinud. Pärast klemmi korralikku ühendamist oli laadimispinge 13.8V, kui tuled välja lülitada. Täistulega oli pinge 13.2-13.3V. Pikemate otstega 100+km ei ole siiani käivitamisega probleeme olnud.. Starter veab mootorit kiiresti.

Ostsin küünlad ära. Lähen hangin veel karburaatorite puhastit ja käivituse spreid. Youtubes on hea troubleshoot'i video. Panen aku ka laadima ja kolmap õhtul selgub kas käivitub.

Virks
Postitusi: 4
Liitunud: 21 Apr 2018, 16:48
Tsikkel: Varadero

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas Virks » 02 Juul 2018, 20:38

Laadimispinge on liiga madal!

morse
Postitusi: 402
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 27 korda

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas morse » 02 Juul 2018, 22:14

Ta ei maninud, mis pöördel. Tühikäigul võib selline laadimine isegi enamvähem läbi minna, eeldusel, et pöördel normaalseks läheb pinge.
Kasutaja avatar

Teema algataja
oopisteinepoiss
Postitusi: 31
Liitunud: 19 Mai 2018, 17:48
Tsikkel: CB600FS Hornet
Asukoht: Tööl
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas oopisteinepoiss » 03 Juul 2018, 00:08

morse kirjutas:Ta ei maninud, mis pöördel. Tühikäigul võib selline laadimine isegi enamvähem läbi minna, eeldusel, et pöördel normaalseks läheb pinge.
Too pinge oli nii tühikäigul kui ka 6k rpm'l. Enda aastakäigu haynes manuali ei ole, aga pisut vanema mudeli manual väidab, et 5k rpm juures 13-15V on täiesti rahuldav kui täistuli põleb. Küll nõustun, et madalamasse otsa jääb.. Lisaks olen ratta hankimisest alates soigunud, et esivalgusti ei valgusta pimedas, ka philips racing vision 150% lambiga. Langeb toogi pisut tolle laadimispinge teemasse. Samas H4 lamp näitabki pimedamalt kui H1 paaris. Lisaks ei saa kaug- ja lähitule valgusvihku eraldi reguleerida, mis teeks olukorra pisut paremaks.

Igatahes, teemasse tagasi tulles. Kui ratta juurde jõuan, siis testin staatori mähiste takistused ja pingeregu ära.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1679
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 125 korda

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas ranel » 03 Juul 2018, 01:26

Mul andis sama sümptomi kulunud ujuki nõelad. Ratas aga teist marki ja aastakümme vanem.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1416
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 381 korda
Tänatud: 111 korda

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas AzA » 03 Juul 2018, 13:09

Aku, küünlad ja vana hea nukaketipinguti.
Aga mulle meeldib.

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel » 03 Juul 2018, 15:50

Ei.
Kui õigesti aru saan, tekkis probleem ikkagi järsult, pärast jaanipäeva vihmast ligedat sõitu. Kõik kulumisest tekkivad probleemid tekivad järkjärgult. Kindlasti mitte mõne päeva või isegi mõne nädalaga.
Aga kuna peategija oli vihm, siis küsin, kas saad ratta kohe pärast käimasaamist täiesti (täiesti: mõtlengi kottpimedat!) pimedasse ruumi käima jätta? Ja siis vaadata, kas mööda küünlapiipusid-juhtmeid käib ilutulestik või mitte? Selline sinakas kuma? Kui jah, on selle põhjuseks ajaga tekkivad mikromõrad küünlapiipude plastikus, mis võtavad niiskuse küll sisse, aga EI LASE seda enam välja piisava kiirusega (kapillaarsus!). Asja teeb hullemaks, kui küünlajuhtme ja piibu ühenduskohas on paigaldatud ettenähtud kummilutid, mis iseenesest peavad takistama vee pääsu vihmas piibu juhtmepessa, aga ülalnimetatud probleemi puhul hoopis takistavad piipe kuivamast. Kui peaks olema see põhjus, võta need lutid ära, vähemalt seniks, kuni kuivaga sõidad! Märgade piipudega paneb osa "sädemest" "vasakule" ja madalal pöördel jääb korraliku sädeme jaoks nähvi väheks, mis lubab omakorda küünaldel märguda ja asjal veel hullemaks minna. Küünalde vahetus... võib parandada asja, aga arvan, et see on praegu pigem kosmeetika, mis varjab tegelikku probleemi. Mõni siin peab mind ilmselt mingiks hulluks füüsikuks, kes ei adu, et tsiklite puhul füüsika ei kehti.... aga proovi. On suur tõenäosus, et aitab.
Esilaternast - kardan, et probleem on pigem juba sünnikoodilt kehvas reflektoris. Ja kui nii, siis pane, mis lamp tahad sinna sisse - valgust ikka ei näita ja vihk on ebamäärane - kauged liiklusmärgid helgivad vastu, aga tee ja teeservad on ikka pimedad. Minu omal on ümmargune vanakooli esilatern metallreflektori ja klaasist hajutiga, tavalise halogeeniga.... annab valgust nagu veduri tuli. Iga kell parem, kui Peugeoti kaks esituld.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Virks
Postitusi: 4
Liitunud: 21 Apr 2018, 16:48
Tsikkel: Varadero

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas Virks » 03 Juul 2018, 17:17

oopisteinepoiss kirjutas: Too pinge oli nii tühikäigul kui ka 6k rpm'l. Enda aastakäigu haynes manuali ei ole, aga pisut vanema mudeli manual väidab, et 5k rpm juures 13-15V on täiesti rahuldav kui täistuli põleb. Küll nõustun, et madalamasse otsa jääb.. Lisaks olen ratta hankimisest alates soigunud, et esivalgusti ei valgusta pimedas, ka philips racing vision 150% lambiga.
Pinge on liiga madal. Aku ei saa kunagi täis. Laadimispinge võiks sooja ilmaga olla vähemalt 14V (pigem 14,2-14,4V). Sellest ka viletsam valgus.

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas will111 » 03 Juul 2018, 17:47

ah kuulge, ärge päris jama ajage palun!

As with all gelled and sealed units, AGM batteries are sensitive to overcharging. A charge to 2.40V/cell (and higher) is fine; however, the float charge should be reduced to between 2.25 and 2.30V/cell (summer temperatures may require lower voltages). Automotive charging systems for flooded lead acid often have a fixed float voltage setting of 14.40V (2.40V/cell); a direct replacement with a sealed unit could overcharge the battery on a long drive. (See BU-403: Charging Lead Acid.)
Kasutaja avatar

Teema algataja
oopisteinepoiss
Postitusi: 31
Liitunud: 19 Mai 2018, 17:48
Tsikkel: CB600FS Hornet
Asukoht: Tööl
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas oopisteinepoiss » 03 Juul 2018, 19:28

Tsikkelröövel kirjutas:Ei.
Kui õigesti aru saan, tekkis probleem ikkagi järsult, pärast jaanipäeva vihmast ligedat sõitu. Kõik kulumisest tekkivad probleemid tekivad järkjärgult. Kindlasti mitte mõne päeva või isegi mõne nädalaga.
Aga kuna peategija oli vihm, siis küsin, kas saad ratta kohe pärast käimasaamist täiesti (täiesti: mõtlengi kottpimedat!) pimedasse ruumi käima jätta? Ja siis vaadata, kas mööda küünlapiipusid-juhtmeid käib ilutulestik või mitte? Selline sinakas kuma?
Garaazis saan pimedas ratta käima jätta, probleem tekkis pmst päevaga jah. Samas, kui toda niiskust on piisavalt, et käivitamist takistada, ei tohiks ta sealt kohe esimese kümne sekundiga ära aurata.
AzA kirjutas:Aku, küünlad ja vana hea nukaketipinguti.
Aku laadisin eile õhtul täis 12.7V ja seisis 24h, selle aja jooksul hoidis sama pinget. Nukaketipinguti purunemine on mul siiani kõige suurem hirm olnud, välismaistes foorumites läheb toda nagu leiba. Suures hirmus käisin mõned nädalad tagasi bikepointis ja lasin kuulata, öeldi, et kõik tip-top.
Kasutaja avatar

Teema algataja
oopisteinepoiss
Postitusi: 31
Liitunud: 19 Mai 2018, 17:48
Tsikkel: CB600FS Hornet
Asukoht: Tööl
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas oopisteinepoiss » 05 Juul 2018, 09:55

Panin laetud aku peale ja ratas käivitus kohe. Kuna küündlad olid juba hangitud vahetasin nood ka ära. Diagnostisin siis laadimist, Tühikäigul tuled kustus on 14v, 2k rpm peal tõuseb 14.6v peale ja sealt edasi hakkab kukkuma. 5k rpm peal ilma koormuseta on pinge 13.8v. Lähituledega 5k rpm on 13.6 ja täistuledega on 12.65v. Täistuledega on laadimispinge 2k rpm peal 14.2v. Staatori mähiste takistused olid kõik 0.4ohm ja massi ei leki midagi. Unustasin mähiste pinget otse mõõta. Esialgu tundub, et regu ei tee oma tööd. Avastasin selle teema: https://www.triumphrat.net/speed-triple ... grade.html
Panen endale ka mosfet regu.
Kasutaja avatar

Teema algataja
oopisteinepoiss
Postitusi: 31
Liitunud: 19 Mai 2018, 17:48
Tsikkel: CB600FS Hornet
Asukoht: Tööl
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas oopisteinepoiss » 05 Juul 2018, 23:01

Paistab, et lisaks on muutuma hakanud ka ketipinguti hoiakud. Külma mootoriga teeb 2k rpm peal selliseid metalseid kolkse ja poob pöörded hetkeks kinni. Kas keegi on proovinud manuaalseid pinguteid, kus pingutad poldi peale ja stoppermutriga fikseerid? Või tasub hankida originaalvaruosa ja vahetada noid usinalt nagu lääs kipub arvama? Või ehk annab toda pingutit veel peale keerata?

franz125
Postitusi: 2301
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 83 korda

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas franz125 » 05 Juul 2018, 23:54

Kuna mul on ka paras ports honda toodangut siis vastavalt mudelitele olen lugenud kõiki suuremaid foorumeid.Nendest olen välja sõelunud paar asja.Viletsad regud olid sinnamaani kui neil ei olnud jahutusribisi,kui on ribidega siis on OK ja probleeme üldjuhul ei esine(Vtr100f-l minu käes 8-s aasta,pole probleemi)Nukaketi automaat pingutid uuendati 2001 aastal,vanematel murdus spiraalvedru ots ära ja tigu keeras ennast tagasi.Selle aastanumbri rattaga ei tohiks olla teoreetiliselt kummagagi probleeme.Mis neisse kolksudesse puutub siis küll teisttüüpi mootorid mul, kuid sellist kolksu tegi Vtr ka, sihuke kaunikesti metalse häälega luksatus ja peaegu välja suremine.Põhjuseks oli liiga lahja segu tehase seades.oem pilot jet on 45 ,probleemi lahendas 48 düüs.Aga nagu öeldud mul teine mootori tüüp.Klapikambri kaane mahavõtmisel peaks nägema kas on asi pingutis või ei.
Head nokitsemist.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

morse
Postitusi: 402
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 27 korda

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas morse » 06 Juul 2018, 00:52

tõsi. vale segu võib põnevaid hääli teha. tihti hakkavad inimesed sellises olukorras mootoris imelikke hääli kuulma. mitte, et poleks põhjust aga tihti juhtub, et kujutad ette.

samas konkreetse ratta ketipingutist ei tea midagi. kui tahta kindel olla, siis peab tõesti inspekteerima :bsmile:
Kasutaja avatar

diugu
Postitusi: 64
Liitunud: 20 Apr 2016, 09:01
Tsikkel: Honda Hornet CB600F
Asukoht: Rapla
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 6 korda

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas diugu » 10 Juul 2018, 14:50

Kas oled oma murele lahenduse leidnud?

Mul tekkinud sarnane mure kuid sooja mootoriga (ratas 2001a.)- külmalt läheb kohe käima kuid sõidust tulles ning mõni minut hiljem käivitades ei taha see kuidagi õnnestuda- soovitusi?
Kasutaja avatar

Teema algataja
oopisteinepoiss
Postitusi: 31
Liitunud: 19 Mai 2018, 17:48
Tsikkel: CB600FS Hornet
Asukoht: Tööl
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: CB600FS 04a Käivitub raskelt

Lugemata postitus Postitas oopisteinepoiss » 10 Juul 2018, 15:30

diugu kirjutas:Kas oled oma murele lahenduse leidnud?

Mul tekkinud sarnane mure kuid sooja mootoriga (ratas 2001a.)- külmalt läheb kohe käima kuid sõidust tulles ning mõni minut hiljem käivitades ei taha see kuidagi õnnestuda- soovitusi?
Minu probleem on laadimises ning kui aku on tühjemapoolne, siis tõmbab külmalt toorega, "täis", küünlad märjaks. Ja siis saab omajagu lustida, et juba piisavalt tühja akuga mootorit piisavalt ringi ajada kuni käima läheb. "Tooreklapp" ise on ka võrdlemisi ebaselge rakendumisega. Kui täiesti põhja tõmban, siis on rakendunud 100% kui natukene tagasi lasen, siis on umbes 40% ja kui veel natukene tagasi tõmban, siis on umbes 90%. Mu ratas käivitub korralikult laetud akuga võrdlemisi hästi. Pole veel pingeregu vahetada jõudnud.. Mängin pisut loteriid.. Ehk ei jää teepeale. Siiani olen igaks-juhuks enda käivitusabi akupanga kaasa võtnud kui kusagile sõitu lähen ja laen akut korra nädalas ise üle. Pikemate otsetega on laadimine hetkel veel piisav.

Proovi esialgu toda video soovitust: https://www.youtube.com/watch?v=Tx9fb1Ytz8k
Tolle asjatundja vokaal on pisut tüütu tämbriga, aga know-how on tasemel!



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”