Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control
Küsiks kogemusi nendelt kes on selliste tsiklitega sõitnud millistel need on peal. Palju on abi?
Siin on autoga tegu. Lolluse vastu pole rohtu Veojõu kontroll (võiks) olla kui on tegu ülivõimsa turbosikliga millel on SUUR turbo. Kui see ikka rakendub järsku viskab 6-ndaga ratta ringi nagu Ghosti videos kus 300+ kiirusel "naljad" toimuvad. ABS on (vist) asendamatu märjal teel....cruise control nagu rohkem mugavusvarustus (vähem trahve).
-
- Mode
- Postitusi: 557
- Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
- Tsikkel: Honda CRF1000L
- Asukoht: EU
- Tänanud: 180 korda
- Tänatud: 120 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control
Mu omal on 3 tasemega TC ja ABS. Täna hommikul seisin auto ees, rehvide all oli lahtine killustik, kohapealt ära minnes muretsesin tõsiselt, et tõmban sellele autole korraliku killustiku peale, aga TC tegi oma töö ja midagi ei juhtunud. Üldiselt võtsingi TCga ratta just sellepärast, et sõitsin iga ilmaga ja hommikul vara, õhtul hilja. AEgajalt juhtus, et tõmbasin vihmas pisut palju rulli peale, niiet otsustasin, et ratas peab olema kas rider-mode-iga või TCga. Ma olen rahul. Cruise control oleks mugav trassil sõites ja aitaks kiiruseületamist vältida
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control
Ülalolevas videos naine ei tunneta kohe üldse masinat Algul peaks sellisega libedal platsil päeva - paar katsetama, kui aga aega pole siis nii paigalt võtma, et algul ka tuk-tuk saaks mööda. Sama kehtib ka tsiklile, pead tundma enda ja tsikli piire, need aga tulevad ajaga ja katsetamisega.
-
- Postitusi: 4071
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control
Ülalolevas videos naine ei tunneta kohe üldse masinat Algul peaks sellisega libedal platsil päeva - paar katsetama, kui aga aega pole siis nii paigalt võtma, et algul ka tuk-tuk saaks mööda. Sama kehtib ka tsiklile, pead tundma enda ja tsikli piire, need aga tulevad ajaga ja katsetamisega.[/quote]
Esimest korda ju roolis ka, ikka juhtub Naise sõnad rooli tagant vahetult enne sõitu: “First time driving a Ferrari. This truly is the most amazing feeling.”
Eks ajas ikka tõelist tunnet taga, et ABS, ESP, TCS välja lülitas. Ja seda vihmaga. Spekuleeritakse, et ka "race mode" olevat sees olnud e kogu auto võime oli kasutusel.
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control
Olen sõitnud terve elu ilma abilisteta ratastega ja nüüd viimasel need abilised on. ABS, Curve ABS, TC ja need erinevates režiimides kombineerituna. Hea on ka see, et kõike saab välja lülitada (va esiratta ABS).
Kokkuvõttes olen ära harjunud ja hea et nad olemas on, eriti kriitilises olukorras pidurdades.
Ahjaa - CC on ka mõnus abimees maanteel kulgedes.
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control
Kunagi käisin testsõidul ktm 1190 adv'ga, ei mäleta,mis kõik sääl peal oli, kuid vale reziimiga kruusale minnes oli harjumatusest mulle endale ohtlik, kuna ei visanud kurvis saba alt, mida lootsin, siis lõpetasin õnneks ainult teepeenral kraaviservas, mitte seal põhjas. Kui saba oleks välja visanud, oleksin kurvi kenasti välja võtt. Samas, oma töö tegi süsteem tegelikult adekvaatselt, viga oli minus, algajat aitaks väga hästi. Endal on vana gs bmw, millel abs. Teeb pidurdamise laisaks ausaltöeldes, just selles mõttes, et suht igalhetkel ja pinnasel võib pidurdada nagu idioot ja midagi ei juhtu, kruusal tuleb välja lülitada, sest abs on veidi liiga ülereageeriv ja pidurdusmaa on väga pikk.
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control
Erci kirjutas:Spoiler
Olen sõitnud terve elu ilma abilisteta ratastega ja nüüd viimasel need abilised on. ABS, Curve ABS, TC ja need erinevates režiimides kombineerituna. Hea on ka see, et kõike saab välja lülitada (va esiratta ABS).
Kokkuvõttes olen ära harjunud ja hea et nad olemas on, eriti kriitilises olukorras pidurdades.
Ahjaa - CC on ka mõnus abimees maanteel kulgedes.
Curve ABS? Palun seleta see lahti...kas kurvis esipiduriga pidurdamisel?? TC ja ABS võiksid olla raskematel ja võimsamatel masinatel
Kogemustest 125-sega, seal oli gaasikäepide alati põhjas...kuna plaanisin tagasi müüa siis mõned päevad isegi sõitsin nii, et kiirust reguleerisin piduritega, käepide põhjas....ainult N-il lasin tühikäigule. Järgmisele ostjale reklaamiti, et vanamees ainult natuke vaikselt, vaikselt "põristas", leidis liiga "äkilise" olevat ja vaatab 50-ste poole
Aga ABS ja TC kui täpselt toimivad? Kas on suuri erinevusi tsikli mudelite vahel? Küsin seetõttu, et pole selliste abimeestega ratast omanud.
Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control
Lugesin pealkirja ja vedasin endaga kihla, et teema autor on Tiit.
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control
Curve abs explained: https://youtu.be/hHRWg91hv-M
Põhim vist MSC arvestab ka tsikli kaldenurgaga kui kurvis pidurid põhja tallad. Selge see et füüsika vastu ei saa aka 200ga kurvi lennates oled ikka võsas aga kui ootamatult kriisiolukorras Piduri kurvis põhja vajutad peaks süsteem olema abiks et külili ei lendaks.
Enamus aega sõidetakse selliste ratastega ju teedel ja siis on hea kui abilised olemas on, kruusal ja metsas hullates saab need välja lülitada.
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control
Erci kirjutas:Spoiler
Curve abs explained: https://youtu.be/hHRWg91hv-M
Põhim vist MSC arvestab ka tsikli kaldenurgaga kui kurvis pidurid põhja tallad. Selge see et füüsika vastu ei saa aka 200ga kurvi lennates oled ikka võsas aga kui ootamatult kriisiolukorras Piduri kurvis põhja vajutad peaks süsteem olema abiks et külili ei lendaks.
Enamus aega sõidetakse selliste ratastega ju teedel ja siis on hea kui abilised olemas on, kruusal ja metsas hullates saab need välja lülitada.
Videos on suur vahe. Tunduvalt kiirem ja ohtum pidurdus, ilma selleta kurvis, eriti suht suurel kiirusel pidurdamine ei õnnestu.
-
- Mode
- Postitusi: 557
- Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
- Tsikkel: Honda CRF1000L
- Asukoht: EU
- Tänanud: 180 korda
- Tänatud: 120 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control
Ülalolevas videos naine ei tunneta kohe üldse masinat Algul peaks sellisega libedal platsil päeva - paar katsetama, kui aga aega pole siis nii paigalt võtma, et algul ka tuk-tuk saaks mööda. Sama kehtib ka tsiklile, pead tundma enda ja tsikli piire, need aga tulevad ajaga ja katsetamisega.[/spoiler][/quote]
CRF1000L jah, 2016 aasta oma. 3 reziimi on ainult TC-l ja lihtsalt mõjutab seda, kui kiirelt TC tööle hakkab. Level 3 ei lase tagarattal üldse liikuda, L2 laseb natuke, L1 natuke rohkem ja lisaks ülikerge välja lülitada sõiduajal, lihtsalt hoia 2 sekki TC nuppu all nimetissõrmega ja tehtud.
Erinevatel markidel töötab TC väga erinevalt. Twini LVL3 ei lase üldse midagi teha, sama Tiger ei tõmband kohe kinni. KTM lasi kah natuke libiseda. Asi lihtsalt isiklikus eelistuses, et ma tahan, et TC tõmbakski kohe tagaratta seisma ja ei libiseks üldse. Ja kindlasti peavad olema kõik abimehed kergelt ja kiirelt välja lülitavad, et ei peaks menüüdes surfama. Uus Tiger on täiesti omaette tase selles suhtes, lihtsalt joystik vasakule ja OK ja tehtud, kõik off-road mode-is, abs ja tc maas. Nii peakski olema, aga kahjuks enamus tootjaid peidab igasugused väljalülitamised menüüdesse ja siis otsi neid nagu loll taga.
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.