Kaherattalise piduri stend?

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus Postitas Maaks »

korke kirjutas:

Mis puudutab su teooriat. Jah see on õige osaliselt. Aga seleta miks siis Brembo z04 piduriklotsidega on pidurdus maa tunduvalt väiksem kui teistel ? Või veel parem. Kui klotsi materjal on läinud ja metall vastu metalli. Ikka suudetakse blokki pidurdada . Miks kui baigil ära võtta üks piduriketas, läheb kergemini blokki ratas ?
Ei ole mina füüsik ,et tulla mõne ägeda teooriaga välja. Kuid meie töökoja taga on suur ilus asfaldi plats. Kus paar tulihingelist hiina/odava piduriklotsi kaitsjad ka küllili käinud oma teooriat kaitstes :D

See ei ole minu teooria - see on füüsika (KST kes selle algselt välja mõtles) :D
Sa peaks paremini kui mina teadma, et pidurdusmaa on minimaalne kui hoida ratas veeremise ja blokeerumise piiril. Heade/ tasakaalus piduritega on seda "lihtsam" teha. See ei tähenda, et pidurit ei ole võimalik blokki lasta.
Metall metallile hõõrdetegur on 0,3 (1kg massi hõõrdejõud on 300g), fiktsioonkatted suurendavad seda, aga mitte väga palju, nende peamine ülesanne on olla kuluvaks elemendiks. Rongid ju pidurdavad siledal raual ja saavad samuti seisma :)
Kui 2-e sadulaga süsteemist 1 sadul eemaldada, siis langeb ülejäänud kolbidele 2x suurem kulu ja tekib tinglikult 2x suurem kolvi liikumine, ehk siis kolbide liikumine on 2x kiirem (plaksust blokki, sama peapumpa kasutades). Täpselt vastupidine olukord on kui paigaldada 2-e kolviga sadula asemele 3-e kolviga sadul - saadakse juurde paindlikkust, aga peab kõvemini pressima (loe: pikemalt tõmbama).

Viimati muutis Maaks, 06 Juul 2018, 12:55, muudetud 2 korda kokku.


Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”