Osram pirnid laternasse.
-
- Postitusi: 1388
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 216 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Need imepirnid tõesti põlevad heledamalt ja ühtlasi ka külmema valgustemperatuuriga (sinisemalt). Teatud piirini on külmem valgus sõites parem (halogeen seda piiri ei ületa niikuinii).
Eluea kohta ütleks, et ühepütasel on sellised lambid naljategu. Ma hea meelega ei vahetaks üldse lampe - rääkimata sellest, et ma keset suve pean lampi vahetama. Siledamatele pillidele võib selliseid lampe isegi proovida. Kui testida tootjate seeriast erinevaid lampe, siis on näha, et üldiselt need, mida turustatakse KÕIGE heledamatena, kestavad ka kõige vähem (laias laastus). See on füüsika. Samal võimsusel on hõõgniidist rohkem välja võetud - järelikult kulub kiiremini.
Lisaks juba mainitud reflektorite ja klaaside kvaliteedile ei tasu alahinnata ka juhtmete/lülitite kvaliteeti. Rataste laternate kaabeldus on juba tehasest tihtipeale aladimensioneeritud. Kui juhtud konkreetselt sellise mudeli otsa sattuma, siis mõõtmistulemused enne ja pärast on ikka uskumatud...
Kõigepealt tuleks mõõta pinget lampide pistiku juures (täis akuga ja näiteks seisva mootoriga). Kui see on kõvasti alla 12V, siis tuleks kaaluda, mida edasi teha. Lihtne variant on lülitid ja pistikud Contact Cleaneriga üle käia. Teine variant on lihtsalt kaablid paksemate vastu vahetada. Kolmas variant on tuua akult 1mm2 juhtmega (kaitse aku juurde) uus kaabel tulede lähedusse ning olemasolevat tulede kaabeldust kasutada relee(de) lülitamiseks. Viimasel juhul peaks aku pinge praktiliselt kadudeta tuleni jõudma. Lisaks väheneb koormus ülejäänud kaabeldusele (süütelukk jne).
Sellist "porri" originaalsesse elektrisüsteemi tasub teha siiski ainult juhul, kui pinget lambi klemmidel kuidagi kätte ei saa. Näiteks LC4 ADV, millele sellise lahenduse tegin, andis täis aku ja seisva mootoriga tulede juures 9.5V - no see on ikka haige!!! Panin releed armatuuri alla ja sain pinge ilusti 12V juurde (töötava mootoriga rohkem). Tulemus oli kõvem kui misiganes nightbreakerid. Halogeni puhul toimib pinge langetamine sisuliselt üks ühele heleduse dimmimisena (LEDi ja Xenoni puhul ei pruugi päris nii olla).
Ja kui siis IKKA väheks jääb (eeldame, et reflektorid ja klaasid on konditsioonis), siis võid uuesti "night scbreikereid" ja "excshtriim brightnesse" proovida.
Edit: Jesperi kommentaarist lähtudes mainin, et kui releed paigaldasin, siis andsin tuledele ka korraliku massi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.