Kas rehvi on vaja tasakaalustada ja kus seda teha saab?

Kogu tõde mootorratta rehvidest, nende rõhust, tootjatest ja kulumisest. Kui mootorrattur tunneb huvi mootorratta rehvide vastu siis vastus tuleb siit. Ja küsimused samal teemal elik mootorratta rehvide kohta ka ikka siia.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 266
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 22 korda

Kas rehvi on vaja tasakaalustada ja kus seda teha saab?

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tere!

Küsiks tänavasõidu rehvide kohta 2-te asja, et "kas "bike" rehve(esimest)...kui toimub vahetus tutikas rehv- vana asemele...et kas neid peab ka tasakaalustama ja kui siis kus-kes mootorratta rehvi tasakaalustab ning mis on õige rehvi rõhk esimesele rattale"...mõõdus 120/60 zr17m/c (55w) "Mitaz"



Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 902
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: RE: Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

reinuvader kirjutas:

Tere!

Küsiks tänavasõidu rehvide kohta 2-te asja, et "kas "bike" rehve(esimest)...kui toimub vahetus tutikas rehv- vana asemele...et kas neid peab ka tasakaalustama ja kui siis kus-kes mootorratta rehvi tasakaalustab ning mis on õige rehvi rõhk esimesele rattale"...mõõdus 120/60 zr17m/c (55w) "Mitaz"

Tasakaalustatakse kindlasti, rehvirõhk on suht individuaalne rattalt rattale, erinevad kaalud ju.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

ei pea tingimata...tasakaalustamine on vajaduspõhine. vajadusest kahjuks või õnneks saad teada siis kui rehv/ratas on all ja sõidad. olen vahetanud ilma tasakaalustamiseta ja pole mingit probleemi olnud ka suurte kiiruste juures, samas on ka juhtunud, et tuleb võtta alt ära ja panna tasakaalu kuna juba 100 juures on ikkagi kerget vibra tunda.
tsikli ratast on üsna lihtne kodus ise tasakaalu panna kui kasvõi mingi basic töökoda olemas on. teab mis eriseadmeid pole vaja. rõhk on kirjas rehvi peal - kui ei ole siis 2bar on sobiv. võid pisut rohkem ka panna tänavarattale, millega rehvile erilist kuuma ei anna

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Kas rehvi on vaja tasakaalustada ja kus seda teha saab?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Will 2bar pole isegi rinkale sobiv,jääb väheseks.Alates 2,1,kuna tänaval kuuma ei anna siis2,2 peaks baigilisele hea olema.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Kas rehvi on vaja tasakaalustada ja kus seda teha saab?

Lugemata postitus Postitas joel »

Tänaval pole mingit vahet, on seal rehvis 2.0 või 2.1 või 2.2 bari. Enamikul pole isegi vahendeid, millega sellise täpsusega rõhku mõõta (pean silmas tegelikku rõhku rehvis, mitte seda, mida manomeeter x komakoha täpsusega väidab seal olevat).

Joel
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Kas rehvi on vaja tasakaalustada ja kus seda teha saab?

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Tasakaalustamiseks müüb Motonet vastavat pukki, see on nii odav et igasugune vajaduspõhine ja muidu põlve otsas jäuramine on pointless: https://www.motonet.ee/et/toode/381501/ ... lustuspukk . Lisaboonusena näeb ära, ega velg kuskilt kõver pole või muud anomaaliad ei kimbuta.

Tööjuhend on siin, alates 8:00:

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Kas rehvi on vaja tasakaalustada ja kus seda teha saab?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

will111 kirjutas:

tsikli ratast on üsna lihtne kodus ise tasakaalu panna kui kasvõi mingi basic töökoda olemas on

....ja kui pole, siis ilmselt saad teenusena seda osta enam-vähem ükskõik millisest mototöökojast.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 266
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 22 korda

Re: Kas rehvi on vaja tasakaalustada ja kus seda teha saab?

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Hei!
Super....tänud, et viitsisite vastata ja nõu anda! Tekitab kohe sellise hea tunde, et tsiklimehed on ühine pere.
Aitähh, eks siis tuleb rehv alla panna ja on näha(tunda), kas on tasakaalustust vaja.


Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: Kas rehvi on vaja tasakaalustada ja kus seda teha saab?

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

Eelnevat juttu lugedes tuleb. Lisaks tuleb ka õigesti rehv rattale peale panna. Mul pani Chukcha valesti, ehk märk ja lohv ei läinud kokku ja siis oli tasakaalustamine paras pein.

Tasakaalustada on lihtne. Kas ostab puki või ehitad ise, ma ehitasin ise kasutan võlli ja auto pukke.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Kas rehvi on vaja tasakaalustada ja kus seda teha saab?

Lugemata postitus Postitas will111 »

seda kindlasti, et töökodades tehakse asi ära. eks see ise nö. jauramine on rohkem neile, kes harjunud tsikli juures ise toimetama. aga noh ainuke vajalik töövahend on tegelikult kruustangid :) muidugi see motoneti pukk on ka lahe aparaat, aga eks ta täidab täpselt sama eesmärki. kindlasti odavam soetada samas kui korralikke kruustange, ja pisut lihtsam kasutada selleks otstarbeks. ma ei teadnudki, et seal selline asi müügis on, võibolla peaks omalegi ostma, hind on tõesti õiglane. vahetamist ikka tuleb palju ette.

franz125, kas vaidled igavuse pärast? allikas: https://www.pirelli.com/asset/index.php?idelement=57987 lühikokkuvõte, rõhud vahemikus 23-32 psi on soovitatud rehvitootja poolt. barideks oskad ise arvutada, ja et mis see keskmine seal siis umbes tuleb. see võtab kokku sinu "ringrajale liiga vähe" väite ja selle tõepärasuse. muidugi neid siniseid rinkarehve on nähtud ka oioi kui palju. võibolla asi selles ongi, et sama palju on tarku, kes arvavad, et "alates 2.1" on see õige ja tootja ei tea midagi :D dunlopi ntec'st ei hakka parem rääkimagi..

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Kas rehvi on vaja tasakaalustada ja kus seda teha saab?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Tänapäeval ei ole küll tasakaalustamine nii raske ja kallis tegevus,et seda ükskõik mis põhjusel tegemata jätta.See et sa ei tunne seda iga kiiruse juures ei tähenda,et ta mingeid võnkeid püsivalt ei tee. Tasakaalustamata rehv lõhub sinu tehnikat sõna otseses mõttes.Eelkõige saab vatti vedrustamata osa(rattalaagrid,supporti kelgud jne) ja amordid.Esirattast kandub see veel ka roolikannu laagritesse.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Kas rehvi on vaja tasakaalustada ja kus seda teha saab?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Will,igavuse pärast vaidled sina.Tood ringrajale mõeldud tabeli.Kas sa enne sõitma minekut soojendad rehve50 minsa 80 kraadini.Või ehk sõidad linnas/maanteel nad nii soojaks.Need mida ratta tootjad ise soovitavad on räme palju nt.2,5 ees ja 2,9 taga.Mõnusalt kuluvad kolmnurka.Ise kasutan tänaval 2,2 ees ja 2,o taga peab hästi soojenevad ruttu ja ei ole pidurdades ega kallates lödid ning jätab ka mängumaad soojade ja jahedate ilmade vaheldudes.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Kas rehvi on vaja tasakaalustada ja kus seda teha saab?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Krt ma väga vabandan. See minu pakkumine, et 2bari on tänavarattale paras, tuleb välja, et on siis ikka täiesti rajult mööda. Hea, et spetsialistid on nüüd asja paika pannud ning ainus ja õige on 2,2 ning 2,o
Lähen häbenen pisut..

Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 913
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Kas rehvi on vaja tasakaalustada ja kus seda teha saab?

Lugemata postitus Postitas Boobush »

Kasutan kodus Motoneti tasakaalustuspinki ja väga rahul.

Esimest tasakaalustan alati, uue tagarehvi puhul ka tagarehvi. Kasutatud tagumiste kaunade puhul ei näe mõtet tasakaalustada, sest nende eluiga pole niikuinii nii pikk, et sellest mingit efekti oleks.


reimps

Re: Kas rehvi on vaja tasakaalustada ja kus seda teha saab?

Lugemata postitus Postitas reimps »

Boobush kirjutas:

Esimest tasakaalustan alati, uue tagarehvi puhul ka tagarehvi. Kasutatud tagumiste kaunade puhul ei näe mõtet tasakaalustada, sest nende eluiga pole niikuinii nii pikk, et sellest mingit efekti oleks.

Tubli, oled aru saanud, et nii ongi kõige praktilisem - tagumisel vedu taga niikuinii, esimene aga veereb niisama. Pole aastate jooksul selles loogikas pidanud pettuma.


joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Kas rehvi on vaja tasakaalustada ja kus seda teha saab?

Lugemata postitus Postitas joel »

Kuidas vedu ja ratta tasakaalustamine omavahel seotud peaks olema?

Kunagi rehvivahetuse ajal sai huvi pärast nööriga parandatud vana rehviga tagaratas tasakaalustuspinki pandud ja oli 45 g tasakaalust väljas. Eestis lubatud kiirusega liigeldes polnud midagi tunda.

Joel
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Rehvid, rehvid, rehvid”