Õli radiaator?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Õli radiaator?
Kui mootoril puudub originaalis õli radiaator siis selle lisamiseks peaks õlifiltri alla vahetüki lisama. Yamaha warrior ja kawasaki vulcan 2000-le. Milline sobib??
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Õli radiaator?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6608
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 399 korda
Re: Õli radiaator?
Hoi!
Kas õli on KONTROLLITULT/TÕESTATULT läinud liiga kuumaks/keema, et on kaotanud oma määrivad/libestavad/jahutavad KTMV omadused või milles on probleem
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Õli radiaator?
yeekim kirjutas:Spoiler
Hoi!
Kas õli on KONTROLLITULT/TÕESTATULT läinud liiga kuumaks/keema, et on kaotanud oma määrivad/libestavad/jahutavad KTMV omadused või milles on probleem
edu
Stendi selle jaoks pole?
Re: Õli radiaator?
Selle jaoks on stend olemas küll. Laiemalt tuntakse sõna "termomeeter" all. Kümmekonna euro eest saab igale rondile margikohase õlikorgi asemele sobiva jublaka.
Päikest!
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Õli radiaator?
tarmoel kirjutas:Selle jaoks on stend olemas küll. Laiemalt tuntakse sõna "termomeeter" all. Kümmekonna euro eest saab igale rondile margikohase õlikorgi asemele sobiva jublaka.
Päikest!
Jutt on minu eelmisest rattast warrior. Talle on pandud dakota digital õli tempi näidik...temp läheb üle 100C, lisaks valetab -20C. 120C ei ole normaalne. Soome yamaha keskuses on pikalt uuritud ja puuritud, tulemus 0....pidi korras olema
Ja üks küünal lakkab töötamast (järsku pool?) Kõik testid on korras aga peale 50-60km sõitu probleem avaldub
Busa-l on õliradikas all, sinna ratas viskab sodi. Väike ja tihe alum.radikas ei kesta kaua .Leidsin pruugitud aga korras RV õliradikad Pikkus-300 Kõrgus-120 Paksus-100, tekkis uitmõte see panna, lisaks on maht 0,9l, õli hulk suureneb. RV radikas on lolli, soola, kivi ja isegi avarii kindel, sest suht paksuseinalisest torust kärg.....kurat teab kust on pärit, igatahes survet kannatab 16atm.
-
- Postitusi: 3188
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 193 korda
Re: Õli radiaator?
Ma panin oma vanale õli-õhkjahutusega Yamu FJ1200 õli temperatuuri näidiku,lihtsalt huvi pärast.See näitas pidevalt ka maanteel mingi üle 100 linnas palavaga130 ja ka polnud häda midagi.See sul mingi kuuma paisumise või takistuse muutumise teema.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Õli radiaator?
Pole tsiklil õli tempi vaadanud,aga autodel on see üldjuhul ka talvel üle 90-ne.Just täna sõidu alal vaatasin autol ja näitas 103.Seda siis rahulikult 95-ga püsikaga kulgedes.Tegemist turbo bensu mootoriga.Õli temperatuur on pigem kõrgem kui madalam jahutus vedeliku tembist.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Õli radiaator?
urmas66 kirjutas:Pole tsiklil õli tempi vaadanud,aga autodel on see üldjuhul ka talvel üle 90-ne.Just täna sõidu alal vaatasin autol ja näitas 103.Seda siis rahulikult 95-ga püsikaga kulgedes.Tegemist turbo bensu mootoriga.Õli temperatuur on pigem kõrgem kui madalam jahutus vedeliku tembist.
MB Sprinteril on vesi - õli radikas. Jahutusvesi jahutab õli, sellel küll on +10C kõrgem temp kui veel. Seal on kuumade ilmadega tühikäigul õli rõhk 0,7bari ja punane hoiatustuli vahel süttib, sees 5w-50 mobil rally formula. Täis sünt kannatab ka 120C aga muutub liiga vedelaks ja õlirõhk hakkab langema, see pole hea. MB originaal vee tempi "hoiatus tuli" ja õlirõhu signaallamp on mõtetus, kui vee tempi tuli süttib on plokikaan kõver
Sprinteril kui vesi on 100C siis tuleb peatus teha, olgugi, et räägitakse, et 120C ka "ei tee midagi"....teeb aga küll!
................
Warriori-il on üldse arusaamatu viga, miks õli temp läheb liiga kõrgele? Ja küünal rikneb.....see on poja jutust ise pole näinud. Cruiseritel on üldse harva õliradikad ja näitavad näidikud. Ju loetakse, et pole vaja, cruisitakse siis tasa targu ja soojade ilmadega hoitakse graažis jahedas?
Siit aga küsimus tsiklimeestele palju on õige õli temp? Poolsündiga ja täissündiga palju on max. normaalne mis mootorile halba ei tee?
Re: Õli radiaator?
TiitX11 kirjutas:Siit aga küsimus tsiklimeestele palju on õige õli temp? Poolsündiga ja täissündiga palju on max. normaalne mis mootorile halba ei tee?
Mul on nii nutikas ratas, et paneb vendid ise tööle, kui radikas palavaks läheb ja kui ikkagi suudab kriitilise piiri (mingi 108+ celsiust) ületada mingi tõrke korral, lülitab ratta lihtsalt välja.
Maanteel 75-77 celsiust, linnas pendeldab 97-103 vahel, sest palav on ja kohati on read nii kitsaks joonitud, et ei mahu kohe läbi. Ühesõnaga mingil määral on toredalt muretu "mitte-IZ'iga" sõita, mis kuumaks saades lihtsalt kinni kiilus ja mahajahtumist tahtis. Soovitan ka normaalane ratas võtta ja vähem pseudoprobleemidega pead vaevata. Õlitemperatuur ei koti mind põrmugi, las toimetab omapäi, jahutusvedelik ilmselt natsa olulisem, kui tolle näit lausa kellaplokile toodud on.
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: 21 Apr 2013, 14:38
- Tsikkel: Tagaveoline
- Asukoht: Tallinn/Soodla
- Tänanud: 37 korda
- Tänatud: 17 korda
Re: Õli radiaator?
Üldiselt on ju nii, et tehasest tulnul tehnikal on tagatud juba piisav jahutus? Kui lisada sinna juurde veel mingi radikas, mis pidevalt temperatuuri alla toob, kas siis pole mitte ohtu teha hoopis kahju tehnikale? Muidugi, kui ratas ühe koha peal peab käima, siis on asi teine. Odavam ja targem on algne põhjus korda teha, mitte remontida tagajärge.
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Õli radiaator?
Peet kirjutas:Üldiselt on ju nii, et tehasest tulnul tehnikal on tagatud juba piisav jahutus? Kui lisada sinna juurde veel mingi radikas, mis pidevalt temperatuuri alla toob, kas siis pole mitte ohtu teha hoopis kahju tehnikale? Muidugi, kui ratas ühe koha peal peab käima, siis on asi teine. Odavam ja targem on algne põhjus korda teha, mitte remontida tagajärge.
Seda warriori probleemi pole veel leitud Minu kasutuses olles see probleem täiesti puudus.
MB Sprinteril on tehases juba seatud nii, et peab lagunema.....eks saab osi müüa. Seetõttu tänapäevastel masinatel enamuses näidikud on asendatud lampidega.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Õli radiaator?
TiitX11 kirjutas:Spoiler
Peet kirjutas:Üldiselt on ju nii, et tehasest tulnul tehnikal on tagatud juba piisav jahutus? Kui lisada sinna juurde veel mingi radikas, mis pidevalt temperatuuri alla toob, kas siis pole mitte ohtu teha hoopis kahju tehnikale? Muidugi, kui ratas ühe koha peal peab käima, siis on asi teine. Odavam ja targem on algne põhjus korda teha, mitte remontida tagajärge.
Seda warriori probleemi pole veel leitud Minu kasutuses olles see probleem täiesti puudus.
MB Sprinteril on tehases juba seatud nii, et peab lagunema.....eks saab osi müüa. Seetõttu tänapäevastel masinatel enamuses näidikud on asendatud lampidega.
Tänapäeval pole tõesti palju näidikuid võrreldes näiteks 60-ndate võidusõidu tehnikaga,aga see ei tähenda,et neid näite üldse vaadata ei saaks.Enamuse digitaalse displeiga autodel,mida on toodetud juba 10-15 või enam aastat on see näit ikkagi saadaval,kui otse kelladel pole.
Üldjuhul on õli temp alati normis ,kui mootor korras ja jahutusvedelik normis.Alati ei kannata ka liiga "peent" õli lihtsamatel mootoritel kasutada.Sisse panna ikka see õige,mis tehas ette näeb,mitte ,et panen maailma parima täissündi. Efekt võib olla kohati vastupidine.
Kui mootorit on järele aidatud, siis teed juba kõike ise kateeksituse meetodil kaine mõistusega asja kaaludes. Kui siis läheb õli liiga kuumaks,peab hakkama midagi tegema. Alustaks ikkagi õli temp näidiku paigaldusega ja sealt juba vastavalt vajadusele.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6608
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 399 korda
Re: Õli radiaator?
Kui probleemi pole, tekitame ise.
Ah jaa- Sõdalase puterdamise vastu aitas selline lihtne asi nagu ECU reset!
Saadetud kettaga lauatelefonilt.
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 773
- Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
- Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
- Asukoht: Viitina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 83 korda
- Kontakt:
Re: Õli radiaator?
Üldiselt on ju nii, et tehasest tulnul tehnikal on tagatud juba piisav jahutus? Kui lisada sinna juurde veel mingi radikas, mis pidevalt temperatuuri alla toob, kas siis pole mitte ohtu teha hoopis kahju tehnikale? Muidugi, kui ratas ühe koha peal peab käima, siis on asi teine. Odavam ja targem on algne põhjus korda teha, mitte remontida tagajärge.
Õige arusaamine, palju Itaalia tsiklid nagu Ducati
ja osaliselt Aprilia on temperatuuri(delta) nii hääestatud, et tehase poolt paigaldatud õliradikas jahtub mootor pigem maha. Juba veelõigust piisab, et õlitemperatuur muutub nii palju, et isegi andurid häälestavad küttesegu ümber.
Lahendus pakub õlitermostaat.
- Manused
-
- thermostasis-data-sheet.pdf
- (141.81 KiB) Allalaaditud 99 korda
-
- low Diagram web.jpg (20.2 KiB) Vaadatud 4353 korda
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Õli radiaator?
Palju termoklapp maksab? Ja kust saada? Jtaalia on soe maa ja seal +40C on suvel igapäevane, cruiseril kui forsseeritud mootor ja ilma radikata on midagi muud.
-
- Postitusi: 773
- Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
- Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
- Asukoht: Viitina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 83 korda
- Kontakt:
Re: Õli radiaator?
Küsin termostaadi ees 90,- Euro / ametlik / koos arve ja hind sisaldab käibemaks. Palamusest täitsa laos olemas
-
- Postitusi: 3188
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 193 korda
Re: Õli radiaator?
Mul nagu selline maamehe arvamus füüsikast et poogen kas see mootor on järgi aidatud või ei.Mingi hulga töö tegemise jaoks tehakse mingi hulk tööd milleks kulub n kogus energiat ja mille juures eraldub teatud kogus soojust..Juhul kui ei kavatse rull põhjas sõita lugematu arv kilomeetreid või teha meeletuid kiirendusi ja siis stoppisi pole mingit mõtet higistada kas õli lööb vastu või ei.Mu nö.sport ratastel on küll õliradikad aga termostaati mitte millest võib järeldada et õli töötab kaunikesti suures temperatuuri vahemikus ja isegi ei viitsi mõelda selle peale.Ma eitea mis õli sul kones käib aga kui kardad et kuum teeb liiga siis pane mõni w50 või w60 sisse ja sõida.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Õli radiaator?
franz125 kirjutas:Spoiler
Mul nagu selline maamehe arvamus füüsikast et poogen kas see mootor on järgi aidatud või ei.Mingi hulga töö tegemise jaoks tehakse mingi hulk tööd milleks kulub n kogus energiat ja mille juures eraldub teatud kogus soojust..Juhul kui ei kavatse rull põhjas sõita lugematu arv kilomeetreid või teha meeletuid kiirendusi ja siis stoppisi pole mingit mõtet higistada kas õli lööb vastu või ei.Mu nö.sport ratastel on küll õliradikad aga termostaati mitte millest võib järeldada et õli töötab kaunikesti suures temperatuuri vahemikus ja isegi ei viitsi mõelda selle peale.Ma eitea mis õli sul kones käib aga kui kardad et kuum teeb liiga siis pane mõni w50 või w60 sisse ja sõida.
Jutt jummala õige.....rattal on mootoris mingi viga. Eeldatavasti elektrooniline mida keegi ei leia. Yamu keskus väidab, et korras, samas aga korras ei ole. Täna tuleb posiis eestisse ja las kirjutab siia ise. Teise juttu ümberrääkida on jama.
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Õli radiaator?
eetarga kirjutas:Küsin termostaadi ees 90,- Euro / ametlik / koos arve ja hind sisaldab käibemaks. Palamusest täitsa laos olemas
Milliste temperatuuride vahemikuga on? Kas 82C on õige? Kohe lambist ei osta, enne vaja õlifiltri alune stuts leida.
-
- Postitusi: 773
- Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
- Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
- Asukoht: Viitina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 83 korda
- Kontakt:
Re: Õli radiaator?
Mina müün ainult termostaatid, mis avavad 87° kraadi juures. Sest minu klientuur on enamus Ducati mootori taltsutajad kellele Magneti Marelli M 1.6 sissepritsusüsteem vajab seda õlitemperatuur, et teada saada: nüüd algab "normaalne" mootoritöötemperatuur.
-
- Postitusi: 2017
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 165 korda
Re: Õli radiaator?
See kuskile poole võibolla valetav temp näidik tundub kahtlane alustuseks. On selles õlitemperatuuris üldse veendutud? Esindus uskus ka seda või?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6608
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 399 korda
Re: Õli radiaator?
Hoi!
Ma olen näinud ainult 1(ÜKS) kord. kuidas õhk-õlijahutusega mootoris õli keema on läinud:peale rämedat mudas puurimist, siduri libistamist ja üldse selleks mitte ettenähtud tegevusi
Teemaalgataja sellega probleeme ei ole ega tule!
Aga et oma sõiduvahendi toimimises täiesti kindel olla, soovitaks lisaks õli jahutusele järgmisi lahendusi:
- tagaratta võlli andur
-vasaku suunatule pirni töötemperatuuri mõõtja
-sadula vahtkummi sisekliima mõõtja (et keegi juhuslikult sõites ei p*******s)
Ei tasu välja mõelda probleeme, mida ei ole olemas!
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 3188
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 193 korda
Re: Õli radiaator?
Aga hea on ikka kindel olla,sest kuuendaga slaidides võib õli minna kuumaks küll.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6608
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 399 korda
Re: Õli radiaator?
franz125 kirjutas:Aga hea on ikka kindel olla,sest kuuendaga slaidides võib õli minna kuumaks küll.
Siis tuleb installida 7'mes käik! Kõigest 2 hammasratast, selmet' voolikute ja vahestutsidega mässata
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Õli radiaator?
yeekim kirjutas:Siis tuleb installida 7'mes käik! Kõigest 2 hammasratast, selmet' voolikute ja vahestutsidega mässata
Mul oli kord velo, millel oli 18 käiku - kolm hammakat ees ja kuus taga. Kas see lahendus ei aitaks õli keemaminemise vastu?
-
- Postitusi: 3188
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 193 korda
Re: Õli radiaator?
Kindlasti aitab aga mul läheks selle väntamise peale s..t keema.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Õli radiaator?
franz125 kirjutas:Kindlasti aitab aga mul läheks selle väntamise peale s..t keema.
Ou, tee oma teema siis s*ta keemaminemise kohta, ma pakkusin õli keemaminekuvastase lahenduse just ju.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.