Esimene tänavalegaalne enduro


Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus Postitas Loadära »

Jesper kirjutas:

Ära osta nii vana, kui vähegi kannatab - varuosasid on raskem saada ja üleüldiselt kipuvad ka need tsiklid ükskord otsa saama, ehk siis lagunema hakkavad sellised jupid, mida pole mõtet enam uusi osta. Mingi 2009-2010 kanti sihtides on rõõmu pikemalt...

Ma ühe museaali (Suzu DR350SE 98a) pea igapäevase retsijana lisaks siia siiski ühe vihje, mis võib-olla abiks, kui kellelgi kahjuks eelarve nii kiuslik, et ei luba uuemat osta...või lihtsalt suur kihk sõidutundide kõrvale end ka remondipoolelt harida ja tahab justnimelt eelmise aastatuhande enduro/dual-sport ratast soetada. Vähemalt ise olen ostmise/pidamise otustamisel paar korda nii teinud: võta lahti Saksa ja/või Uk Ebay, sisesta sinna oma soovitud modra mark, pane linnuke kasti used/gebraucht...ja vaata, mitu vastet saad. Kui see on kolm, või vähem ja needki pigem reklaamibrozüürid omast ajast, siis jäta parem ostmata. Kuid kui seal reaalsete varuosade vasteid juba kümnetes, või lausa sadades ilmneb, siis kannatab proovida. Enda DRi puhul näiteks Saksas pidevalt 200-300 osa võtta ja UKs on olnud parematel päevadel 800 "used itemit", lisaks tuhandetele uutele. Seega siis on nii puruks hüpatud tagakiige mõnekümne ööri eest aseaine saanud, kui ka Wilbersi vedrudega hooldatud amordid ette alla saja, siis insuldi üle elanud mootor suht talutava raha eest ellu äratatud, ning lisaks veel alla paarisaja euro teine veljepaar kokku saadud (et piikidega talviste sõiduelamuste tarbeks ei peaks iga sügis-kevadel "siili nülgima"...) ja siis 60€ eest vms saadud ka 16l Acerbise paak Streetmoto orienteerumissõitude tarbeks jnejne...

Samas tahaks lisada siia ühe teise vaatenurga teemal, et " see ja too dualsport" on pomm ja kõik on sealt kohe esimesel võimalusel kergemale ümber kobinud jne. Mul on läinud kuidagi niipidi, et seesamune DR350, ehk siis just nimelt dual-sport ja pomm: starteriga variandis vist 124-128kg vms, suht lahja hj number ka veel, on olnud juba 7-8 aastat. Kunagi seda 1000€ eest ostes naersin veel, et ega ma sellega ümber maakera reisile ju ei lähe, et mind selle resurs nii väga kottima peaks...kuid nüüd vist on tunne, et olengi sellega vist juba maakera jagu km otsa uhanud. Samas selle kõrval on olnud rattaid liinis GasGas450 4t 08 -KTM250 4t11 -GasGas300 2t 08- Husaberg FE45012 (ok, viimane on praegu ka veel alles...), kuid ikka on miskipärast nii, et Suzu on alles, aga kõik teised tulevad ja lähevad!?
Noh, võibolla on seal ka pisut seda, et ma olen selle roikaga juba veidi nagu kokku kasvanud, ehk käinud läbi nii paksust kui vedelast, ning et müües ei oleks minul muna riputada sellise hinnasildile 2k ja samas 1k eest jälle ei näe nagu vajadust müüa...kuid samas ma ei ole leidnud tänini teist sellist mõnusat universaalnahhalset ratast, millega vajadusel suudaks sõita ka ühest Eesti otsast teise vabalt valitud joont pidi kuluga 5l/sajale (seda siis metsaradadel, maanteel ilma kärnrehvita pigem alla 4l ;) ). Ja ma tean küll, et see pole päris nüüd päris "see õige" enduro, aga samas olles selle rattaga sõitnud täiesti talutavalt läbi ka nii Jõelähtme, kui Aravete Põrguliste- laadsed rajad, siis mulle pole nagu rohkem väga vajagi. Samas olen Husabergiga nüüd paar korda ka mingeid neid Hellinni lõike sõitnud ja mõnest seinastki päris edukalt üles trüginud...kuid mingi hetk ikka aru saanud, et kui lapsest saati tunde ja päevi kuskil traieli ja/või korssika seljas veetnud pole, ning nüüd neljakümnendates argielu ka sellist hommikust õhtuni sadulas "trenni" elu ei võimalda...siis ei maksa loota, et mingi taevane vägi sinusse Graham Jarvise või kellegi laadse oskused istutab. Ja nii ongi kokkuvõtteks kõige lahedam ikka olnud vana Suzuga pikemalt, kuid piisavalt tempokalt mingeid pinnase-metsaradu lasta, kui et kordades kallima rattaga kuskil seinal seda "kõigekõige" viimast üritada kangutada... sest Uusna suutis ju küll vms

PS! Husabergiga on ka loomulikult lust kuubis just selliseid kiiremaid metsalõike lasta, kuid kõik muu: sellise paagi maht, õlivahetuse välp, kui ka üleüldine töötundide resurss ei ole Suzuga siiski võrreldavad pikemas plaanis. Ja veel selline pisiasi, et seegi ratas ( nagu kunagi 300 2t GasGas) oma suht sõgeda minekuga lihtsalt tekitab minus paraku vahel isegi pisut nagu hirmu, et sellega võib kuskil puude vahel kiiremini paarutades ikka väga väga haiget saada, kui viga sisse tuleb. Suzu on nagu kuidagi palju "hubasem" selle koha pealt. Seega, eks igaühele oma :bsmile:



Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”