Husaberg fe450 2008 veepumba leke
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
- Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Husaberg fe450 2008 veepumba leke
Ahoi,
kui jutt käib 2008 ja edasi FE-st, ehk siis see 70kraadi pada...siis olen enda omal korra tegelenud laadse probleemiga.
See auk seal ongi jah nagu heaks "indikaatoriks", kui simmer või siis simmerid on mingil põhjusel otsa saanud. Mul siiski tuli sealt august puhtalt jahutusvedelikku...st oli ainult pealmine simmer esimese hooga otsa saanud, aga ju siis sul alumine ka tüma, kui juba mingid mootoriõliga segunemised seal aset leiavad?
Mul muidugi eelnes sellele (või äkki hoopis kaasnes sellega, kuna ilmselt oli vedelikupuudusest tingituna viivuks ka pisut kõrgem temperatuur seal, ennem kui märkasin...?) lisaks veepumba plastikpropelleri purunemine: esmapilgul tundus terve, aga tegelikult oli võlli peale fikseeriva koha ära äestanud ja näpuga keerutades sain aru, et asi pole õige...ning maha võttes irduski sealt ka pisut plastisodi. Mingi hägune garaazipilt kah, mis nägu mul see asi seal oli:
Nüüd sõitmisisest enda kogemuse baasil: kuna mina märkasin tekkinud olukorda alles mootori kuumenemise tunnuste peale, siis lisasin jahutusvedelikku ja sõitsin jäärajal mingid u.5-10min kestvad satsid ikkagi ära, lihtsalt hoolsamini satside vahel edasist jahutusvedeliku taset ja tempi jälgides. Aga noh, nagu jäärada viitab, siis leidis mul vahejuhtum aset talvel miinuskraadidega...ja päris sirinal sealt ei tulnud ka. Ning eriti seda õli asja ei tahaks kindlas kõneviisis kommenteerida...kuigi loogika ütleb, et kui ühelt poolt tulev jahutusvedelik peaks saama ennem õlisimmeri survestama hakkamist vabalt sealt "kontrollaugust" lahkuda, siis ei tohiks nagu selle mootori õlisse segunemise jama tekkida...õlisimmer siis loodetavasti ikka seal enamvähem kujus ja alles ja lekib lihtsalt pisut, andes vaid omakorda lahkuvale jahutusvedelikule tooni?
Ja parandamisest: kuna tol ajahetkel kellelgi õiget varuosakomplekti riiulis polnud ja tellimine võttis nädalapäevad aega, aga mul oli kange isu nädalavahetusel üks võistlus ikka kaasa teha, siis HÄDAABINA (loe: ei anna mingit soovitust ega garantiid sellise lähenemise kestvusele) lisasin enda omal peale pisikest detailide kohendamist tiiviku alla ülal pildil näha oleva sakilise servaga seibimajanduse, mis oli hädavajalik, et propeller ikka koos võlliga pöörleks ja jahutusvedelik ringi käiks. Ning uue simmeri ostsin Tihendikeskusest ligilähedase- originaal oli vist 10245,5, aga võtta oli 10247...mille siis lihtsalt julmalt välisservast poolteist milli õhemaks lõikasin (loomulikult ainult välisküljest, õnnestus täpselt simmeri huult vigastamata). Pumba korpuse tihendit asendas ka ilusti korralik mootori sil, seega kulu oli siis kokku mõni euro ja see kooslus pidas mul nädala ilusti vastu ka...aga hingerahu huvides vahetasin selle loomulikult hiljem esimesel võimalusel tehase uue komplekti vastu välja!
Valmistajatehase poolt pakutav komplekt, mis sisaldab siis nii veepumba tihendit, kahest osast koosnevat plastratast koos uue mutriga ja kahte simmerit (teine oli vist 10244, st. polnud ka väga üldlevind mõõt just ), ei maksnud ülemäära palju ka: Freetimes (Husqvarnade ja Bergide pood nüüd) oli vist isegi suts alla neljakümne...aga kuna sel mootorilgi mingid kattuvused KTMiga, siis ka antud veepumba asja oleks saanud vajadusel KTMst osta, lihtsalt kümmekond ööri kallimalt vms.
Ja võibolla kuksilt netipoest ajab veel odavamalt välja, midagi sellist siis:
https://www.trevorpopemotorcycles.co.uk ... ts_id=9521
EDIT! Mäletan, et ise enda loo ajal netist pisut informatiivset tuge otsides, sattusin teema otsa, kus väideti, et selle veepumba poolse simmeri lekkima hakkamine ongi neil pisut nagu "tehase möödalask" (kuna mingitel KTM-l pidi seda mõnikord isegi pelgalt vaid mõnekümne töötunni järel juhtuma) ja sooviti selle veepumba poolne simmeri hoopis teistpidi sisse panna, kuna siis jahutusvedeliku surve mitte ei suru simmeri huult, vaid hoopis toetab seda tagant!?
Ise esialgu eksperimenteerima ei hakanud, aga kui nüüd uuesti lähiajal ära peaks kustuma, siis ilmselt juba prooviks...

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.