Õnnetused mootorratastega 2018

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 958
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 238 korda
Tänatud: 281 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #451 Postitas Madlobster » 27 Aug 2018, 17:39

Macintosh kirjutas:
Madlobster kirjutas:Auto on üsna mäsa ja pea 180 kraadi keeranud. Ei oska arvata, kas 90nega oleks vajalik energia olemas või vajab selline asi oluliselt suuremat kiirust?

Ei pea, 250 kg mootorrata poolt mõjuv jõud on 100 kmh kiirusel ligikaudu 11 000 njuutonit. Sellega liigutab ikka väga suuri asju paigast.


Ma olen vaadanud peaaegu kõik õnnetuse videod youtubest :D (ok liialdus kuid siiski palju)
Selliseid, kus auto reaalselt suures ulatuses ümber paikneks (nagu antud õnnetuses) väga ei ole. Kuigi silma järgi tunduvad mõned laksud ikka üsna high-speed olevat.

Minu kõhupekk võbistab sinna legaalne x2 kanti seda kiirust. (See ei ole ametlik teadanne ega absoluutne tõde)


üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

will111
Postitusi: 2062
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #452 Postitas will111 » 27 Aug 2018, 17:46

reimps, no kui ratta lohisema lased siis jah, aga kui tihti sa siis tsikliga esiratast pidurdades slaidima lased? (pikalt, nii et jutt maha jääb)
tagumist muidugi saab palju lihtsamalt ja pole teab mis kunst ka, aga ma ei tea...kes see ikka tagumisega nii kõvasti pidurdab samas bike tüüpi kaherattalise seljas. okei, ekstreemolukorras võibolla mõni ka teeb seda.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3009
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #453 Postitas spinna » 27 Aug 2018, 18:19

Võtke tee olukorda ka arvesse. See on vana maantee, mustkattega üle lastud kruusakas mis pole muldkeha remonti näinud aastakümneid. Autoga sõites loksutab üsna läbi. Nii et teatud hetkedel võib kaherattalisel olla rehvide kontakt teekattega väga nõrk või ka üldse puududa. Eriti kui on ka kiirust üleliia
Suzuki GSX 750 Inazuma

ttt
Postitusi: 176
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #454 Postitas ttt » 27 Aug 2018, 18:59

See on tee, kus minu arust üle 80 väga ei kannatagi sõita. Tee on kohati suht kitsas, ebatasane, palju piiranguid vahepeal, külad, lehmad, väiksed külavaheteed, penskarid.. peab ikka päris julge olema, et seal mingi 100+ lennata. Tõsi, sellises kohas võiks eeldada, et kuskil kurvi taga on üliaeglaselt sõitev traktor või kõrvalteelt keerab keegi ette.. aga jah ma suurele kiiruse ületamisele antud juhtumi puhul väga ei panustakski, kuigi seal on ka 100 juba palju mu arust.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 1015
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #455 Postitas Ardilla » 27 Aug 2018, 19:01

spinna kirjutas:Võtke tee olukorda ka arvesse. See on vana maantee, mustkattega üle lastud kruusakas mis pole muldkeha remonti näinud aastakümneid. Autoga sõites loksutab üsna läbi. Nii et teatud hetkedel võib kaherattalisel olla rehvide kontakt teekattega väga nõrk või ka üldse puududa. Eriti kui on ka kiirust üleliia



Need on jah salakavalad teed, Muhusaar ka neid täis, minu kandis keegi sellega ei arvesta ja lasevad hoolega jala sirgeks. Siis tuleb tihtipeale OiH vastu.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3726
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 721 korda
Tänatud: 168 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #456 Postitas urmas66 » 28 Aug 2018, 00:38

spinna kirjutas:Võtke tee olukorda ka arvesse. See on vana maantee, mustkattega üle lastud kruusakas mis pole muldkeha remonti näinud aastakümneid. Autoga sõites loksutab üsna läbi. Nii et teatud hetkedel võib kaherattalisel olla rehvide kontakt teekattega väga nõrk või ka üldse puududa. Eriti kui on ka kiirust üleliia


Kust sul selline info? See tee on mustkatte saanud vähem kui aastakümned tagasi ja enne seda sai ka alus korda tehtud. Vähem kui 20 aastat tagasi oli see veel kruusatee. Teel iseenesest polnud kruusakana häda midagi ja pole sel ka täna midagi viga.Tavaline külavahe tee,kus peale keeramine on vale tegevus. Saaremaa teed pole üldse kunagi väga laines olnud, võrreldes mandri teedega.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

koi
Toetajaliige
Postitusi: 1722
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: Honda CX 500ES
Asukoht: Saue
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #457 Postitas koi » 28 Aug 2018, 01:13

Mul oma suht pikalt elatud elus sõidetud päris mitu kilomeetrit ja seda nii kahel kui neljal rattal. On veidi kogemusi, mille põhjal teha veits järeldusi.Piltidelt ju selgelt näha, kuskohast on kokkupuude pirukaga alguse saanud. Peegel, esiukse liist läinud ja põhiline raks tagumise uksega (mis tegelikult suht pehme plönn), aga väga terava nurga all. Sellest järeldus, et vana on lõiganud ristmikul vasakusse serva. Nomakohekoheolenjuomateeljajõuankojunüüd! Tsiklimees on tabanud nähtavasti kongi ülemist nurka, mis on selle saani üks tugevamaid kohti, kuna tagumise luugi kinnitus on ka ülemises servas. Ma olen just sama mudeliga pirukaga sõitnud üle saja tuhande ja tean selle saani elu päris hästi. Tagumine osa on suht kerge. Mina oma väeti jõuga suudan õõtsutades lohistada külgepidi seda tagumist otsa. Tsikli kiirus ei ole olnud midagi suur, sest peale pauku on see lohisenud vast 40 meetrit vast 45 kraadise nurga all auto suhtes. Olen lohisenud legaalsel kiirusel kukkudes julgelt üle saja meetri, lofkalt. Ehk siis mida tahan öelda? Pirukas on püüdnud igal juhul keerata oma koju just enne tsiklit, sest majuolenkohekodusjasavõidjupisutoodata... See on tänapäeva mentaliteet, kus iga mees mõtleb ainult MINA ja kohe tegutseb. Selliseid MINAsi liikluses enamus. Räige, kuhu oleme jõudnud. Ja jälle noor mees läinud...
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3009
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #458 Postitas spinna » 28 Aug 2018, 08:05

urmas66 kirjutas:Kust sul selline info? See tee on mustkatte saanud vähem kui aastakümned tagasi ja enne seda sai ka alus korda tehtud. Vähem kui 20 aastat tagasi oli see veel kruusatee. Teel iseenesest polnud kruusakana häda midagi ja pole sel ka täna midagi viga.Tavaline külavahe tee,kus peale keeramine on vale tegevus. Saaremaa teed pole üldse kunagi väga laines olnud, võrreldes mandri teedega.


Kasutan seda teed suhteliselt tihti et töölt Kuressaares asjatamas käia. Eks ta ikka autoga sõites loksutab ja õõtsutab, mõned üsna arvestatavad "hüppekad" on ka sees. Kiiremat sõitu pole sel teel mõistlik teha juba ainuüksi selle pärast, et metskitsesid on seal tihti näha üle tee kulgemas.

See on jah tõsi, et ega ma ei tea millal see tee mustkatte alla läks.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

nolev
Postitusi: 286
Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
Tsikkel: Raske riisiader
Asukoht: PÄRNUMAA
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #459 Postitas nolev » 28 Aug 2018, 08:35

will111 kirjutas:mootorrattaga pidurdades ei jäägi ju enamasti mingeid pidurdusjälgi.
minu spekulatsioon - nähtavus halb, ratas tuli otse enamvähem legaalse kiirusega. kaubik hakkas (vägagi võimalik, et ilma suunata) tegema enda arvates kiiret pööret vasakule tsikli eest. aga nagu need 70 ja 80 aastased tegelased ikka, kõigepealt jäädakse kurvi ees seisma...siis, tee andmise asemel (võibolla ei pööratud üldse tähelepanugi vastutulijale) hakatakse valmistuma oma suureks manöövriks ja lõpuks keeratakse tuimalt ette ning pargitakse oma masin tükiks ajaks risti tee peale, selle asemel, et see pööre kiirelt ja sujuvalt ära teha. tsiklist võis suure tõenäosusega vaadata, et talle antakse teed ja tahtis oma eesõigust igati loogiliselt kasutades auto eest läbi sõita kiirust vähendamata. edasi juhtus teadagi mis..

aga loomulikult on võimalik, et see on puhta mööda ja tegelikult tuli ratas 200ga sisse kuskilt pimedast august ilma tuledeta


Delfi artiklis kirjas, et sel hetkel oli seal udu. Päris täpselt pole teada, kui tihe udu oli aga kui udupilvest tiuskab välja tsikkel, siis on see ootamatu kõigi autojuhtide jaoks. Paraku jah, paljud juhid teevad manöövreid pööramisel teokiirusel aga kui selle sõiduauto asemel oleks olnud rekka, siis oleks pööre olnudki oluliselt aeglasem. LS § 50 räägib kiiruse valikust ja kui seal oli ikka udu, siis ilmselgelt ei ole piirkiirusega sõitmine tervisele kasulik ning tsikkel muutub ootamatuks igasuguse juhi jaoks. Loodame, et ametlik versioon, mis hakkab paljuski baseeruma oletustel ja ellujäänute väidetel, ikka kajastatakse kunagi ka trükimeedias. Küll Saaremaa ajakirjanikud selle eest hoolt kannavad.
Parem komistada uutel radadel, kui seista vanadel teedel! (crash)
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1315
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 72 korda
Tänatud: 153 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #460 Postitas M.T. » 28 Aug 2018, 11:30

Vaadates pilte, siis nõustun Koi järeldustega. Jälgede, asendi ja piruka vigastuste põhjal tundub ilmselge kurvi sirgeks lõikamine.
Rääkides udust, kehvast teekattest, loomadest jne., siis teoorias on kõik tore ja seda teame me kõik VÄGA HÄSTI. Aga paljud me praktikas oma sõnade kohaselt ka käitume? Kas me ei võta kunagi tsikliga sõites ühtegi riski? Ei keera lubatust natuke rohkem peale, ei proovi mõnda kurvi läbida vahest ohutust kiirusest suurema kiirusega, küla- ja igasugu metsavaheteedel sõidame nagu penskarid ja kardame kõike: tee ebatasasusi-pimedaid kurve-loomi-pensionäre-seenelisi-lahtisi kivikesi teel-jne, jne.? Eip?
Tsikliga sõit on üldse tervisele väga ohtlik. Kui kõiki riskitegureid arvestada, siis me peaksime sellest üldse loobuma, tsiklid maha müüma ja turvaliselt kodus istuma. Aga kas teeme seda või vahest väike adrenaliin ikka võtab võimust ning vahest sõites võtame mõne riski ka?
Ja rääkides igasugu ohtude ettenägemisest ja piirkiirusest turvaliselt aeglasemalt sõitmisest, siis see ei garanteeri ka ohutut kohalejõudmist. Ja seda tean omastkäest väga hästi. Kui saatus, juhus või krt teab mis jõud otsustab sind kätte saada, siis seda ta ka teeb. Kuulasin ka mina aastaid tagasi ühel koolitusel ükskord targa koolitaja nõuannet võtta liikluses rahulikult ja mitte rapsida, jälgida piirkiirust või nats isegi alla selle ja pigem jõuda sihtpunkti paar minuti hiljem, kuid see eest rahuliku ja mitte närvilisena. Oma vitsad sain kätte kohe järgmisel päeval, mil seda kõike proovisin. Koolituselt kodu poole, töökaaslased kõik ka koju viidud, Viru tänavalt lilled naisele ja mööda Gonsiorit 45-50-ga Lasna kanali poole. Kõik oli tsill ja tõotas tulla ilus õhtu naisega. Ja tulemus? Kuhlbarsi tänavat mööda tuiskas alla taksojuht, kes oli oma sõnul 24h juba tööl olnud ja läks kliendile järgi ning pidi üldse paralleeltänaval ehk Reinvaldil olema, mis on tupiktänav. Kuna vana oli 24h juba tööl, siis ei adunud ta üldse, et tegi ühe pöörde valesti ja on kõrvaltänaval. Silmad olid juba ruutus väsimusest ning sõitis kindla teadmisega, et tegemist tupiktänavaga ning ta võib rahulikult tänavalõpuni lasta ehk majani mida ta ees risti näeb. Aga et see ees paistev maja on tegelt teispool Gonsiorit, seda silm enam ei seletanud. Nii ta sealt täishooga välja tuiskas ja mulle külje pealt sisse. Ainult silmanurgast nägin teda sealt maja nurga tagant tulemas ja ainus mida teha jõudsin, oli gaasi vajutada ja vastassuunda eest ära tõmmata. Tänu sellele ei tulnud otse küljelt, vaid tabas tagumist osa. Vastupidiselt koolitaja poolt lubatule jõudsin ma koju mingi 1,5h hiljem ja mitte üldse rahulikuna. Oleks ma aga sõitnud oma tavapärases tempos ehk 55-60-ga seal Gonsioris, oleks ma antud kohast enne taksojuhiga kohtumist ammu möödas olnud. Loomulikult on võimalus, et oleks mõnes teises kohas mingisse õnnetusse või jamasse sattunud. Aga seekord läks nii ja pika mula ning OT kokkuvõtteks - pauk ehk õnnetus ei hüüa tulles ja ette me seda ei tea, ega ka näe. Vahest aitab aeglasemalt ja "ohutumalt" sõit meid säästa, teinekord võib ka ootamatult kätte maksta.
Kasutaja avatar

chadmuska
Postitusi: 574
Liitunud: 29 Mär 2010, 08:32
Tsikkel: z1000
Asukoht: Võsu-Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #461 Postitas chadmuska » 28 Aug 2018, 12:32

Ardilla kirjutas:Juhtimisôiguseta, varem karistatud, suurel kiirusel.

Mis vôis veel valesti minna?

https://m.ohtuleht.ee/893091/lugeja-fot ... uht-hukkus

Vene FB grupis kogutakse juba raha ema toetuseks.
Nagu tgelt, veel ei olnud infotki, et isik tuvastatud aga juba kogutakse toetust keskpäevast saati?


Juhtimisõigus oli siiski peatatud(ohtralt kiiruseületamisi), ema(õhtulehe) jutu järgi oli kogenud sõitja ja see tema esimene avarii :(

Eilsest päevast veel klassikat:
Kell 17.43 juhtus õnnetus Tallinnas Mustamäe teel A.H. Tammsaare tee 111 juures.

Mootorratast Ducati Monster 1000 juhtinud 30-aastane mees pidurdas järsult, kaotas ratta üle kontrolli ja kukkus. Ta viidi Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

will111
Postitusi: 2062
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #462 Postitas will111 » 28 Aug 2018, 16:01

nolev, miskipärast kahtlustan, et pigem avalikkus sellest nö. ametlikust versioonist ei kuule väga midagi lõpuks. kuigi jah, surmaga lõppevate paukude korral vahel siiski kuuleb...aga siis peab ka üldjuhul surma saama mõni kohalik staar või kuulsus või muidu popp vend. aga noh, eks ootame vaatame, tahaks teada küll seda ametlikku versiooni lõpuks.

ise olen samuti koi kirjeldusega asjast üsnag päri. kuigi ma endiselt ei välistaks ka seda, et autojuht isegi tegelikult ei vaadanud, kas kedagi talle vastu tuleb või mitte. minumeelest selliseid on liikluses lademetes. mitte, et nad ei näeks...nad lihtsalt ei vaata. muidugi igasugused variandid on võimalikud, kuid isegi juba sellise keskmiselt tiheda udu seest on esilaternat siiski küllaltki kaugelt näha. kui sa vaatad ja otsustad seda märgata ja kui see tuleb sulle otse vastu. tõsi, kiirust hinnata võib olla väga raske, aga selle jaoks see tee andmise kohustus ju ongi! selles mõttes ei saa päris nii ikka öelda, et keegi purskab järsku mingi sõidukiga kuskilt välja. samuti pole see mingisugune vabandus ette keeramiseks "aga siin oli udu, seega sa oleksid minumeelest pidanud 50ga sõitma" kõlab nagu vähe valesti või?! ja kui õnnetuskohal oleks tõesti olnud väga tihe udu siis ma olen üsna kindel, et seda oleks mainitud tõenäolise õnnetuse põhjusena juba esialgses artiklis.
Kui selle sõiduka asemel oleks olnud rekka või traktor või misiganes asi siis ainus ja õige viis oma manöövrti sooritada ongi selline, kus sa kõigepealt vaatad KAUGELE ette, ega sealt kedagi ei tule. Ja alles olles selles veendunud hakkad oma manöövrit tegema. Öösel kuskil Saaremaa külavaheteel ei peaks selle jaoks isegi üldse mitte kaua ootama.
Kasutaja avatar

Bogser
Postitusi: 73
Liitunud: 07 Mai 2007, 15:16
Tsikkel: R1150 GS
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #463 Postitas Bogser » 28 Aug 2018, 16:18

Spoiler:
will111 kirjutas:nolev, miskipärast kahtlustan, et pigem avalikkus sellest nö. ametlikust versioonist ei kuule väga midagi lõpuks. kuigi jah, surmaga lõppevate paukude korral vahel siiski kuuleb...aga siis peab ka üldjuhul surma saama mõni kohalik staar või kuulsus või muidu popp vend. aga noh, eks ootame vaatame, tahaks teada küll seda ametlikku versiooni lõpuks.

ise olen samuti koi kirjeldusega asjast üsnag päri. kuigi ma endiselt ei välistaks ka seda, et autojuht isegi tegelikult ei vaadanud, kas kedagi talle vastu tuleb või mitte. minumeelest selliseid on liikluses lademetes. mitte, et nad ei näeks...nad lihtsalt ei vaata.


mulle otse öeldud, et nägin küll aga ega sa mulle otsa ikka ei oleks sõitnud- sa pead ju õnnetust vältima...
Urmas
Kahest pütist on küll!
R1150GS

kristjankk
Postitusi: 13
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #464 Postitas kristjankk » 28 Aug 2018, 16:55

Üks suur puudujääk õnnetuste ärahoidmisel seisnebki selles, et õnnestuste järgne avalik "case study" puudub. Avalikkust tuleks informeerida juhtumi üksikasjadest ja tuua välja konkreetsed punktid, miks õnnetus juhtus ning kuidas peaks liikluses käituma, et sarnaseid õnnetusi vältida. Lihtsalt aeglasemalt sõitma manitsemine pole enamasti lahenduseks.

Kõik olulised (eriti surmaga lõppenud) õnnetused võiksid saada avaliku analüüsi, mis avaldatakse näiteks maanteeameti veebis selleks ettenähtud kohas. Mõne üksiku juhtumi puhul, kus on suur meeidahuvi olnud, on selliseid analüüse meedias küll avaldatud, kuid süstemaatiline riigi poolne lähenemine puudub. Hea, et see teema siin foorumis olemas on, kus mingisugunegi analüüs toimub.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 1015
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #465 Postitas Ardilla » 28 Aug 2018, 18:36

Spoiler:
kristjankk kirjutas:Üks suur puudujääk õnnetuste ärahoidmisel seisnebki selles, et õnnestuste järgne avalik "case study" puudub. Avalikkust tuleks informeerida juhtumi üksikasjadest ja tuua välja konkreetsed punktid, miks õnnetus juhtus ning kuidas peaks liikluses käituma, et sarnaseid õnnetusi vältida. Lihtsalt aeglasemalt sõitma manitsemine pole enamasti lahenduseks.

Kõik olulised (eriti surmaga lõppenud) õnnetused võiksid saada avaliku analüüsi, mis avaldatakse näiteks maanteeameti veebis selleks ettenähtud kohas. Mõne üksiku juhtumi puhul, kus on suur meeidahuvi olnud, on selliseid analüüse meedias küll avaldatud, kuid süstemaatiline riigi poolne lähenemine puudub. Hea, et see teema siin foorumis olemas on, kus mingisugunegi analüüs toimub.


Kahju, et kogu analüüs jääb siiski eeldamiste ja trollimise vôi kibestunud paugutamise tasemele.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4548
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 92 korda
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #466 Postitas yeekim » 28 Aug 2018, 21:28

Spoiler:
kristjankk kirjutas:Üks suur puudujääk õnnetuste ärahoidmisel seisnebki selles, et õnnestuste järgne avalik "case study" puudub. Avalikkust tuleks informeerida juhtumi üksikasjadest ja tuua välja konkreetsed punktid, miks õnnetus juhtus ning kuidas peaks liikluses käituma, et sarnaseid õnnetusi vältida. Lihtsalt aeglasemalt sõitma manitsemine pole enamasti lahenduseks.

Kõik olulised (eriti surmaga lõppenud) õnnetused võiksid saada avaliku analüüsi, mis avaldatakse näiteks maanteeameti veebis selleks ettenähtud kohas. Mõne üksiku juhtumi puhul, kus on suur meeidahuvi olnud, on selliseid analüüse meedias küll avaldatud, kuid süstemaatiline riigi poolne lähenemine puudub. Hea, et see teema siin foorumis olemas on, kus mingisugunegi analüüs toimub.

Aga mis see annab?
Kas järgmine kord, kui keegi ette keerab, toimub peakolus järgmine "mõttevahetus": "Mamäletanküllkuskiltetnüüdtulebkindlastihoopisniimooditeha-UUPS-eitulnudväljamalendanjubekiirestijakaugelevaluson" (togi)

edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 855
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 184 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #467 Postitas Jesper » 28 Aug 2018, 21:58

Ma ka ei saa aru, mida siin enam analüüsida on, ma võin selle analüüsi kohe kokku võtta - kui sõidad mööda sirget teed ja vastutulija võtab hoogu maha või on muidu sellise moega, et tahaks kuhugi keerata, siis pidur-pidur-pidur, senikaua kuni on selge, mis tal täpselt plaanis on. Mingi sellise keskmise laupäevase pärastlõunatuuri jooksul mööda vähe tihedama liiklusega linnalähedasi teid tuleb seda olukorda ette näiteks kümme korda, ja kui elada tahad siis pidurdadki nagu lollakas iga Jumala kord, mitte ei arutle stiilis "kes meist poleks riske võtnud"...

Loomulikult seda ei tea kunagi päris lõpuni, millisele skoodale su nimi nii paksult peale kirjutatud on, et miski ei aita, aga noh nutikas on meeles pidada ka fakti, et kui sõidad 90-ga, näed kirstu ette keeramas ja saad täpselt nii pidama et paberileht mahub auto ja sinu vahele, siis täpselt samalt kauguselt 120-ga alustades lendad sa sinna umbes 90-ga sisse. Et noh, selline pisike vahe, tegin kerge randmeväände, muidu sõidan ikka ontlikult pluss kümnega, armastan loomi ja loodust ja annetan jõulutunnelisse jne.
Viimati muutis Jesper, 28 Aug 2018, 22:00, muudetud 1 kord kokku.

will111
Postitusi: 2062
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #468 Postitas will111 » 28 Aug 2018, 22:00

yeekim aga äkki toimubki?

Ma arvan, et kogu "kasu" ei pea tingimata ja alati realiseeruma seal viimase 2 sekundi sees kui asjad juba paratamatult toimuma on hakanud. Mulle endale on korra üks samasugune poolkaubikuga vanamees umbes samasuguses kohas ja olukorras ette keeranud. Ainukese vahega, et ta mitte ei keeranud peateelt maha, vaid sõudis peateele mulle ette. Kiirus oli hirmuäratavalt suur ja kõik toimus ka veel pikas ja laugemat tüüpi kurvis. Päris kõva õnn, et tookord õnnestus mööda põigata ja ka teele jääda. Edaspidi olen ka nö. "natuke kiiremat sõitu" tegemas käies alati enne kõiki selliseid metsavahelt ristumisi kiiruse ikkagi peaaegu, et kahekohaliseks lasknud, võrreldes tookordse 200+'ga.

Kas rohkem on kasu sellest kui politsei meedias absulootselt alati, iga õnnetuse puhul korrutab ühte ja sama stampi, et sõitu tuleb aeglasemalt, siis õnnetusi ei juhtu?
Kasutaja avatar

3rik
Postitusi: 60
Liitunud: 25 Mai 2010, 16:15
Tsikkel: Suzuki Savage LS650P
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #469 Postitas 3rik » 28 Aug 2018, 22:21

Spoiler:
kristjankk kirjutas:Üks suur puudujääk õnnetuste ärahoidmisel seisnebki selles, et õnnestuste järgne avalik "case study" puudub. Avalikkust tuleks informeerida juhtumi üksikasjadest ja tuua välja konkreetsed punktid, miks õnnetus juhtus ning kuidas peaks liikluses käituma, et sarnaseid õnnetusi vältida. Lihtsalt aeglasemalt sõitma manitsemine pole enamasti lahenduseks.

Kõik olulised (eriti surmaga lõppenud) õnnetused võiksid saada avaliku analüüsi, mis avaldatakse näiteks maanteeameti veebis selleks ettenähtud kohas. Mõne üksiku juhtumi puhul, kus on suur meeidahuvi olnud, on selliseid analüüse meedias küll avaldatud, kuid süstemaatiline riigi poolne lähenemine puudub. Hea, et see teema siin foorumis olemas on, kus mingisugunegi analüüs toimub.


Kõiki surmaga või rohkearvuliste vigastatutega liiklusõnnetusi uurib erinevate valdkondade ekspertidest koosnev Liiklusõnnetuste uurimiskomisjon ehk LÕUK. Analüüsi tulemused avalikustatakse anonüümsusele tuginedes üldistatuna ja mõni uurimine võtabki väga kaua aega ehk mitmeid kuid. Vastuseid tahetakse aga kohe ning klikimeedia ei kannata oodata. Pool aastat hiljem on juhtum meedia jaoks juba liiga külm ning kuna kuuma materjali tuleb pidevalt peale, siis keegi seda vana suppi soojendada ei viitsi.
Ka liiklusõnnetuste statistika moodul ei ole avalikult reaalajas uuenev, vaid mõned kuud viivises. https://www.mnt.ee/et/ametist/statistik ... statistika
Kasutaja avatar

chadmuska
Postitusi: 574
Liitunud: 29 Mär 2010, 08:32
Tsikkel: z1000
Asukoht: Võsu-Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #470 Postitas chadmuska » 02 Sept 2018, 20:09


rd.
Postitusi: 13
Liitunud: 08 Apr 2013, 16:51
Tsikkel: Honda Shadow
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 1 kord

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #471 Postitas rd. » 03 Sept 2018, 23:10

urmas66 kirjutas:
Kust sul selline info? See tee on mustkatte saanud vähem kui aastakümned tagasi ja enne seda sai ka alus korda tehtud. Vähem kui 20 aastat tagasi oli see veel kruusatee. Teel iseenesest polnud kruusakana häda midagi ja pole sel ka täna midagi viga.Tavaline külavahe tee,kus peale keeramine on vale tegevus. Saaremaa teed pole üldse kunagi väga laines olnud, võrreldes mandri teedega.


20 aastat tagasi see kindlasti ei olnud kruusatee, ära aja hullu juttu. Olen selle kandiga seotud aastast 1995 ja siis ei olnud seal ammu juba mingit kruusa enam.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3726
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 721 korda
Tänatud: 168 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #472 Postitas urmas66 » 04 Sept 2018, 17:23

rd. kirjutas:
urmas66 kirjutas:
Kust sul selline info? See tee on mustkatte saanud vähem kui aastakümned tagasi ja enne seda sai ka alus korda tehtud. Vähem kui 20 aastat tagasi oli see veel kruusatee. Teel iseenesest polnud kruusakana häda midagi ja pole sel ka täna midagi viga.Tavaline külavahe tee,kus peale keeramine on vale tegevus. Saaremaa teed pole üldse kunagi väga laines olnud, võrreldes mandri teedega.


20 aastat tagasi see kindlasti ei olnud kruusatee, ära aja hullu juttu. Olen selle kandiga seotud aastast 1995 ja siis ei olnud seal ammu juba mingit kruusa enam.


Äkki sul on mõni pilt ka selle jutu kinnituseks :D ehk 1995 aastal rannaäärne tee asfaldis
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

iSlanderEST
Postitusi: 181
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #473 Postitas iSlanderEST » 04 Sept 2018, 17:36

urmas66 kirjutas:
rd. kirjutas:
urmas66 kirjutas:
Kust sul selline info? See tee on mustkatte saanud vähem kui aastakümned tagasi ja enne seda sai ka alus korda tehtud. Vähem kui 20 aastat tagasi oli see veel kruusatee. Teel iseenesest polnud kruusakana häda midagi ja pole sel ka täna midagi viga.Tavaline külavahe tee,kus peale keeramine on vale tegevus. Saaremaa teed pole üldse kunagi väga laines olnud, võrreldes mandri teedega.


20 aastat tagasi see kindlasti ei olnud kruusatee, ära aja hullu juttu. Olen selle kandiga seotud aastast 1995 ja siis ei olnud seal ammu juba mingit kruusa enam.


Äkki sul on mõni pilt ka selle jutu kinnituseks :D ehk 1995 aastal rannaäärne tee asfaldis


Rannaäärne?

ttt
Postitusi: 176
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #474 Postitas ttt » 04 Sept 2018, 18:21

Kusjuures mina ka ei mäleta, et seal väga hiljuti kruusa oleks olnud.. vähemalt see Kõljala poolne ots on küll väga kaua asfaldi all olnud. Samas ma pole väga kaua elanud ka :D

will111
Postitusi: 2062
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #475 Postitas will111 » 04 Sept 2018, 18:42

barely legal või?
Kasutaja avatar

Kirs
Toetajaliige
Postitusi: 3924
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #476 Postitas Kirs » 04 Sept 2018, 18:44

Urmas pole vist selgeks teinud, kus maanteel see õnnetus üldse juhtus. Saarlaste jaoks on "rannamaantee" ikka hoopis teine tee, kulgeb piki põhjarannikut. Laimjala maantee(vana Kuivastu maantee) on hoopis lõuna pool. Masa-Laimjala-Tumala on niipalju kui mina mäletan musta katte all olnud. Pakun, et juba nõukaajal, sest 1990 oli see tee raudselt musta katte all.
SERTÃO
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3726
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 721 korda
Tänatud: 168 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #477 Postitas urmas66 » 05 Sept 2018, 09:44

Kirs kirjutas:Urmas pole vist selgeks teinud, kus maanteel see õnnetus üldse juhtus. Saarlaste jaoks on "rannamaantee" ikka hoopis teine tee, kulgeb piki põhjarannikut. Laimjala maantee(vana Kuivastu maantee) on hoopis lõuna pool. Masa-Laimjala-Tumala on niipalju kui mina mäletan musta katte all olnud. Pakun, et juba nõukaajal, sest 1990 oli see tee raudselt musta katte all.


Jep,sorry minu viga,ma kuskil Rumeenias olles telefonist vaatasin seda arutelu ja üks sõber ka järgmisel päeva telefonis rääkis,et kuskil nende kandis(ta suvel Mustjala kandis suvitab) oli keegi tsikliga paugu pannud,täpsemalt ta ei teadnud ja ega ma ka uurinud, viisin siis need oma peas omavahel kokku.
Laimjala tee on endine Kuressaare-Kuivastu maantee(kuni 80-ndateni) ja ikka jah kogu aeg asfaldis olnud ja pole mustkattega üle lastud kruusakas.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5110
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 556 korda
Tänatud: 482 korda
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega 2018

Lugemata postitus #478 Postitas Macintosh » 13 Sept 2018, 08:16

Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist