Rumalad või segased küsimused jms


3rik
Postitusi: 84
Liitunud: 25 Mai 2010, 16:15
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas 3rik »

Igal sõidukipiirdesüsteemi tüübil (tross-, metall- ja betoonpiiretel) on omad plussid ja miinused.
Trossi soetusmaksumus on soodne, kuid elukaare jooksul tuleb jälgida ka eksplutatsiooni kulusid. Trosse on vaja perioodiliselt pingutada ning kokkupõrke korral tuleb pikem trossilõik välja vahetada. Betoon on kõige kallim, aga väidetavalt nõuab kõige vähem paigaldusjärgselt tähelepanu. See aga ei tähenda, et trosspiirded oleksid ajutised lahendused. Tasuvuse arvutamisel on erinevad metoodikad ning investeeringu tasuvus selle tõttu erinevalt hinnatav.
Metallpiiretel (teraslatt piiretel) jagunevad tüübid veel sümmeetrilise ristlõikega (karp, ellips, kahepoolne teraslatt) või ühepoolseteks.

Trossi ja metallpiirete ohutuse erinevus mootorratturi kokkupõrke korral on ainult madalatel kiirustel (kuni 50 km/h). Suurematel kiirustel on mootorratturi vigastused sarnased.
Lisavarustusena on tootjatel mootorratturite kaitsepaneelid piirete alumistele servadele, kuid Eestis neid ei kasutata.
Üheks põhjuseks mootorratturite madal osakaal, kuid paradoksaalselt, ilmselt alateadlikult ohtu tajudes, käituvad mootorratturid piirestatud teelõikudel ettevaatlikumalt.

Konkreetse foto kohta: Eraldusribal võiks kasutada ka ainult ühekordset tross- või metallpiiret, kuid tänavavalgustuse paiknemise tõttu eraldusribal, on see projekteeritud mõlemale poole. Lisaks arvestatakse ohu suurust ning sellest tulenevalt valitatakse piirdesüsteemi nõutav ohjeldustase.



Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”