Külgkorviga Jawa 360 1972a - Aivar & Märt


Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1972a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup » 04 Okt 2018, 00:14

Seekordne Jawa hooaeg lõppes eile õhtul pimeduses. Paraku ei leidnud paremat aega talvisesse garaaži sõiduks.

LJp5bv5.jpg
https://i.imgur.com/LJp5bv5.jpg

Sellel hooajal sai mitmeid koostamise rumalusi ja möödapanekuid likvideeritud. Millest nimekaim kindlasti korvi amordi tugiseibi paigaldus poolkuudele. Enne toetas vedru seib sisuliselt kahvlile ning seetõttu oli ka korv parasjagu lääpas. Seetõttu sai ka korvi kalle uuesti reguleeritud. Välja sai vahetatud parempoolne küljeplekk. Kuna originaali oli Aivari vanaisa ära retsinud õhutusava installeerimisega (lisaks oli korvi kronsa oma töö teinud) tuli plekk vahetada. Osta.ee-st sai ostetud siis uus plekk, mis tundus igati viisakas. Kurat, aga mis tsikli pealt see raip pärit oli ei tea. Peal oli küll 350, aga teise poolega kokku ei läinud. Karteri poole ulatav osa oli ka lühem. Nüüd aga korras ja ilus plekk. Pleki vahetuse juures tuli lahti ja kinni keerata ka külgkorviga jawa kõige perverssem polt. See mis hoiab küljeplekki ja piduri kronsat kere küljes. Sisuliselt tuleb pimesi mutter koos stopseibiga sisestada jawa kõhtu ja loota, et kohtub poldiga, mis tuleb pleki surudes mutrisse keerata. Mina tõstsin jawa tungiga üles, nii et saaks pea jawa alla lükata ja loobusin stopseibist keermeliimu kasuks. Soolo meestel pole hullu midagi, korvi pole ju ees. :)

Märkasin Unic moto kokkutulekul teisi jawasid vaadeldes, et mul on siduri-piduri trossid puha valesti. Sai need ka õigesti jooksma pandud.

Enne ühele viimastest sõitudest minekut augusti lõpus avastasin, et kurat, kuidagi tossab vasaku jala alt. Lähemal uurimisel selgus siis, et summuti kolmest paigaldatud poldist (üks jäi paigaldamata, sest augud ei ühtinud) oli konarlike teede tõttu kaks irdunud. Ja no muidugi sain ma siis ise ka aru, et see summuti ehitus on nii prosta, et jätad mutri paigaldamata, on sisuliselt auk sumpsis. :D Puurisin kronsa teise augu ka ovaali, et augud ühtiks ning leidsin uued mutrid. Selle hooaja keskel sain umbes pooli polte üle pingutada. Kokku kadus hooaja jooksul 3 polti. Ja siinkohal mainin, et kõikides kohtates, kus peab, on stopseibid ning jõudu kasutad ikka pigem rohkem kui vähem.

Seda statistikat silmas pidades, ehk vanemad härrad oskavad kommenteerida, kuidas see asi vanal ajal oli. Oligi nii, et keerasid kord suve jooksul kõik poldid üle? 8)

Igaljuhul sellest ajast, üle kolme aasta tagasi kui see jant kõik alguse sai on õpitud ikka maa ja ilm. Ja eks saab veel edasigi teadmisi omandada. See käibki asja juurde.


Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”