Harige mind: räägiks ketipingutitest

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 938
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 12 korda

Harige mind: räägiks ketipingutitest

Lugemata postitus #1 Postitas sinilind123 » 10 Okt 2018, 16:05

Ma ei tea mitte midagi ketipingutitest. Milleks see keskmine polt on, kui pinguti automaatne on? Kas selle poldi peab jõuga kinni keerama?

Pilt


EDIT: Sain teada sellele vastusel. Nüüd aga küsimus, kui pingul peab nukakett olema? Kuidas seda mõõta?


Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6633
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 102 korda
Tänatud: 132 korda
Kontakt:

Harige mind: räägiks ketipingutitest

Lugemata postitus #2 Postitas mx77 » 10 Okt 2018, 16:17

kett peab olema nii pingul, kui palju pinguti seda pingutab :)
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 938
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 12 korda

Harige mind: räägiks ketipingutitest

Lugemata postitus #3 Postitas sinilind123 » 10 Okt 2018, 16:22

mx77 kirjutas:kett peab olema nii pingul, kui palju pinguti seda pingutab :)


Aga kuidas teada, kas ketipinguti on töökorras ja pingutab piisavalt? :D
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1303
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 133 korda
Kontakt:

Harige mind: räägiks ketipingutitest

Lugemata postitus #4 Postitas Maaks » 10 Okt 2018, 16:29

sinilind123 kirjutas:
Spoiler:
mx77 kirjutas:kett peab olema nii pingul, kui palju pinguti seda pingutab :)


Aga kuidas teada, kas ketipinguti on töökorras ja pingutab piisavalt? :D

Seda saab minuteada kontrollida ainult küljest ära võetuna. Poldi all on vedru mis hoiab piget ja ei lase talda tagasi aga pingutamine käib üks "aste" korraga, ehk siis keti venides/kuludes liigub pinguti ühe nõksu võrra edasi, siis järgmise nõksu jne.
EDIT: Kui kett on nii pikk/kulunud, et pinguti on lõpuni väljas, siis ta enam ei tööta.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 938
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 12 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus #5 Postitas sinilind123 » 10 Okt 2018, 16:32

Kui kett sõrmega katsudes on pingul, kas see tähendab, et pinguti on korras? Või mootori töötades võib pinguti ikkagi lõdvemaks lasta ta ja sellest tulla tirin mootorisse?
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1303
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 133 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus #6 Postitas Maaks » 10 Okt 2018, 16:36

Pinguti ei liigu sisse-välja vaid ainult välja sammhaaval.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 938
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 12 korda

Harige mind: räägiks ketipingutitest

Lugemata postitus #7 Postitas sinilind123 » 10 Okt 2018, 16:38

Maaks kirjutas:Pinguti ei liigu sisse-välja vaid ainult välja sammhaaval.


Seda mõtlengi, et kuidas testida, et pinguti korras on ja töötab nii, nagu peab, et ta kuidagi lõdvemaks ei laseks ketti töötamise ajal.

Jutt käib sellest tiksust.
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4574
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Harige mind: räägiks ketipingutitest

Lugemata postitus #8 Postitas yeekim » 10 Okt 2018, 17:06

Spoiler:
sinilind123 kirjutas:
Maaks kirjutas:Pinguti ei liigu sisse-välja vaid ainult välja sammhaaval.


Seda mõtlengi, et kuidas testida, et pinguti korras on ja töötab nii, nagu peab, et ta kuidagi lõdvemaks ei laseks ketti töötamise ajal.

Jutt käib sellest tiksust.


JEEBUS!
Seal käib konkreetselt miskit vastas kuskil aga Teie räägite pingutitest ja piinate mootorit veel :wack:
Teen saiast sitta!

will111
Postitusi: 2153
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus #9 Postitas will111 » 10 Okt 2018, 17:08

see ei ole sul nukaketi teema nagunii :D aga keera pinguti välja ja vaata, kas ta püsib hambas või mitte. ega seal muud polegi vaja teha kui lihtsalt vajutada näpuga peale ja vaadata, et nagade tagant läbi ei vajuks. alguses vajutad põhja ja siis hakkad naga kaupa laskma tal välja tulla ning iga kord surud pinge peale ning kontrollid, kas hoiab. kui sul see asi näpu vahel siis saad täpselt aru, mis ta tegema peab ja kuidas ta seda teeb.

ühtlasi peaksid uurida, mis asendis sul pinguti on. kui tal enam kuskile rohkem välja tulla pole siis on miski kuskil liiga kulunud. kõlab see asi igatahes sedamoodi, et miski hammakas/kett hõõrub kuskile metalliserva/plekitüki vastu mootoris
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 938
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 12 korda

Harige mind: räägiks ketipingutitest

Lugemata postitus #10 Postitas sinilind123 » 10 Okt 2018, 18:15

Kahtlane tundub see, et käsitsi ringi vedades ei ole midagi kuulda ja starteriga vedades ilma mootorit käima panemata, klapikambrikaas maas, kõik nähtaval, ei kuule midagi.
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a

will111
Postitusi: 2153
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Harige mind: räägiks ketipingutitest

Lugemata postitus #11 Postitas will111 » 10 Okt 2018, 18:19

see kärin võib tekkida alles suuremate pöörete ehk mootori kiirema ringikäimise tulemusel. piisava tsentrifugaaljõu olemasolul näiteks hakkab miski asi mootoris "ulatama" nii kaugele, et tekitab sellist kärinat. tõsi, see viitaks siis justkui küll nagu jälle ketile ja sellega seotud komponentidele.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2140
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 62 korda
Kontakt:

Re: Harige mind: räägiks ketipingutitest

Lugemata postitus #12 Postitas StreetMoto » 11 Okt 2018, 10:37

Käsitsi ringi ajades ei saa ka sellest aru kui kolb õrnalt vastu klappe käib või saale täiesti puudu on. Selline kärin ei tule elu sees pinguti probleemist (järeleandmisest). Pinguti surub end ise peale ja hammaslatt fikseerib asendi, millest tagasi ta enam ei lähe, keti venides/kuludes aga surub vedru pinguti järgmisse hambasse. Nii lihtne see ongi. Kui pinguti annab järgi, siis on spetsiifiline heli gaasi mahalaskmisel, sest nukaketi pinge suundub gaasi maha lastes pinguti poolele. Seetõttu juhtuvadki kõik mootorite kokkujooksmised, mis on tingitud pinguti järelandmisest alati gaasi mahalaskmisel.

PS! mul on hetkel tõstuki peal üks tsikkel, millel on 5mm kepsusaale lõtku ja mootorit käsitsi ringi ajades ei kuule ega tunne ka midagi :-) Kui käima panna, siis on korralik sepikoja heli.

Sellel videos kuuldud mootoril on midagi konkreetselt valesti koos hetkel. See ei ole tiks, vaid räme kärin. Midagi käib vastu, midagi hööveldab kuskil vms. Igal juhul ei tohiks seda käima panna ja käiata rohkem. Mina kahtlustaks sellise heli puhul esmalt nukamärkide vale asendit ja kärin tuleneb klappide ja kolbide kokkupuutest igal väntvõlli pöördel. Keera alt väntvõll surnud seisu ja siis kontrolli nukamärgid üle. Kui tahad, et keegi siit foorumist kommenteeriks, kas on õigesti, siis tee KORRALIK SELGE pilt alt märgist ja samal ajal nukkvõllide asendi märkidest. Piltidest on kasu siis kui need on selgelt loetavad ja tehtud nurga alt, kus saab märkide asendit adekvaatselt hinnata ehk ülemise otsa korral fotokas samale tasapinnale silindripea ülemise äärega, kuhu toetub klapikambikaane serv.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Allarr
Toetajaliige
Postitusi: 107
Liitunud: 09 Aug 2007, 10:28
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda

Re: Harige mind: räägiks ketipingutitest

Lugemata postitus #13 Postitas Allarr » 11 Okt 2018, 12:11

https://www.dropbox.com/s/3o6sot46s2fjk2k/2017-02-02%2019.24.54.jpg?dl=0

Vasakpoolse (vana) ketiga ei saanud kuidagi nukkvõlli märke paika. Ketipinguti oli viimase kolmandiku peal väljas. Parempoolne on uus kett, sellega pinguti päris alguses. :D :D :D
GPZ1000RX --> ZZR1100




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: The Lawbreaker ja 4 külalist