Harige mind pisut: Garmin Zumo
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
- Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Harige mind pisut: Garmin Zumo
Jesper kirjutas:No ega keegi ei keela ju neid huvitavamaid radu sirkli ja vinkliga paberkaardile kopeerimast, Küprosel pole päris lõplikku äraeksimist vaja ka karta - lihtne reegel, sõida otse ja siis kui meri vastu tuleb, hoia paremale
See GPSi progemine ja kaartide uuendamine jms on minuarust rohkem omaette hobi kui reaalne vajadus. Ma siin vahepeal soetasin Zümo 660 ja vaatasin huvipärast et mida see kogu Euroopat kattev kaasatulnud vaese mehe kaart viimase orienteerumise trassi kohta näitab - tuli välja et kõik mis vaja oli sees, isegi natuke rohkem, vot sulle wazet ja regiot ja topot. Noh ja reisil olles on aega ju laialt käes, võib rahulikult tee ääres istuva vanamehe kõrval peatuda, kiivri ära võtta, käekäigu kohta uurida, teed küsida, jne
No ja sellise "sõida otse, kuniks midagi ette tuleb..." variandi poolt oleks ma ausalt öedes ise ka kahe käega, aga seekord kahjuks oleks vist viisakas iga õhtu "baaslaagrisse" (Paphos vms) naispere rõõmuks ikkagi enamvähem lubatud kellaajal tagasi jõuda. Ehk kuna ennem merd võib tulla teele veel jõgi või mägi või mida iganes, mis osutub ületamatuks, siis ikkagi seda "kojujõudmist" oskab vast ikka robot kõige paremini kalkuleerida...sest rendirattaga ja üksi kuskil x.y.z punktis ei tahaks päris Jõelähtme/Vasalemma hardendurot ka hakata proovima. Ja nagu elu on siiani korduvalt näidanud, siis otse ei olegi alati see kõige kiireim variant...
Muidu kunagi Marokos sai küll end mõnusalt mitmeks päevaks seltskonnast lahti rebitud ja siis, kui tõesti poohui oli, mis kellaks või kuhu jõuan, sai näiteks Atlase mäestikku sellise, kohalike poolt teemajas vaba käega joonistatud kaardiga vallutama mindud (juhin tähelepanu sellele, et mingite külade kõrgused on isegi peale märgitud : ) :
...no ja "kohalikud GPSid", kui neid võtta oli, juhatasid teed niimoodi, et istusid lihtsalt tahasadulasse ja vehkisid vaid käega, kus vaja...aga kahjuks käekäigu kohta ikkagi eriti uurida ei õnnestunud, kuna "J`ne parle pas francais" ja ka araabia keel on pehmelt öeldes lihtsalt nõrk :
...ning muidugi viimane berber, kes mu juba päris kõrgel läbi lumesaju ja üle mägede juhatas, ei rääkinud tegelikult enam üldsegi ühtegi äratuntavat keelt. Mina samas lihtsalt kasutasin teda ohuandurina- et kui vahepeal suht olematu nähtavusega, kuskil 2000+m kõrgusel mööda mäeservi läbi lörtsi raiudes, see kohalik ikkagi ka tagaistmel krampi hakkab kiskuma, või ebaloomulike häälitsusi tegema hakkab..siis äkki peaks hakkam kaaluma kukkumisel kiiremas korras modrast eraldumist vms
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.