Veelkord ummikutest

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Elevant
Postitusi: 17
Liitunud: 22 Sept 2018, 18:38
Tsikkel: Honda CBR1100XX
Asukoht: Paide/Saue/Euroopa
Tänanud: 2 korda

Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #1 Postitas Elevant » 07 Nov 2018, 23:11

Järvevanast ma ei hakka rääkima, paar päeva tagasi oli vaja järvelt käia peterburi teel maksimarketi juures. Sinna sai enamvähem, tagasi tulles ummik algas enne tunnelit :D Tunnel juba seisis. Kell oli vist 16.30 :D Aga need on lihtsalt mõned näited, igasuguseid "tsoone" on ju terve linn tegelikult täis.


Krl kirjutas:16.30 järvevanalt saab tunneli kaudu reeglina veel suht ilusti läbi. Mitte küll 60ga, aga reeglina on ok.
17.00 on hullem ja 17.30 on täisptsis jah.

Aga üleüldiselt ma ei ütleks et midagi erilist on, või et viimasel ajal kuidagi hullem oleks.

Sekundeerin täitsa sellele jutule.
Ainus, mida ma ise olen tähele pannud on see, et kui ma sõidan lihtsalt nö sihitult ringi, siis olen ise rahulikum ja igasugused lollid ei aja närvi, aga kui ma pean kusagile konkreetsesse kohta või aja peale minema, siis hakkavad mind lollid ja uimerdajad närvi ajama. :D

Võta kasvõi laagri juures pärnu maanteel see tee ehitus, õigemini "ehitus". Vist kusagil suve algul pandi seal asi ümbersõidule selle umbes paarisaja meetrise lõigu peal. Pool aastat on möödas ja mida pole siiamaani valmis saadud ja avatud? Seda paarisaja meetrist lõiku, kus endiselt tuleb slaalomit teha ja ahastada juhtide peale, kes 4 järjestikuses 10 kraadises kurvis kiiruse 15 peale langetavad

Seal ju pisut tummisem ümberehitus plaanis, kui lihtsalt asfaldi laotamine. Aga miks seal peab igas kurvis seisma jääma või kahe rea vahel sõitma, sellest ei saa ma ka aru.

-----------------------
Eraldatud teemast: Kes meil veel sõidavad, sest läks oluliselt teemast välja.
viewtopic.php?p=815994#p815974
-----------------------


Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7804
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #2 Postitas Piipz » 08 Nov 2018, 07:50

Ahaa, see oli järelikult Elevant seal Järve statoilis :bsmile:
Pean päris tihti sõitma järvevana ka autoga ning ka umbes samadel kellaaegadel ning siis on sõidu lõpuks ikka närvid täiesti läbi.
Tsikliga ei ole ei keset päeva ega ka tipptunnil eriti suuri probleeme ning eile tõesti ei pannud mingid erilist lisauimerdamist Järvel tähele.

Järvevanal on kaks kohta, kus ummik tekib.
Üks on see, et tuled lasnamäelt ja sõidad läbi tunneli, pole kõige hullem ka tipptunnil.
Teine on aga see, et tuled ülemistest ja ei sõida läbi tunneli, vaid Espaki kõrvalt. See on juba kella 16-st ikka täiesti perses.

Küll aga on tõsi, et iga aastaga läheb liiklus aeglasemaks, paratamatult. Rikaste riikide hulgas me ei ole aga et igalühel peab ikkagi oma auto olema, kasvõi nui neljaks ja lapsed näljas - on meil ikka veel sovietiajast vabanemise mentaliteet. Halba liiklust ja ummikuid olen mujalgi näinud aga erasõidukite, justnimelt autode, konsentratsioon on minuarust just Eestis vägaväga suur.

Aga jah, nagu üks tark inimene kunagi ütles, siis sa mitte ei seisa ummikus, vaid oled ka ise osa ummikust. Seega ma võin siin plähmerdada küll aga samas ise ju ka sõidan auto ja motikaga. No ei taha kuidagi esimese tallinnlasena linnavalitsusele vastu tulla ja ühistransporti propageerida.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 591
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 64 korda

Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #3 Postitas Krl » 08 Nov 2018, 08:10

Piipz kirjutas:Teine on aga see, et tuled ülemistest ja ei sõida läbi tunneli, vaid Espaki kõrvalt. See on juba kella 16-st ikka täiesti perses.



Jah, sest sinna on keegi mõrapea(ilmselt Tartust või kuskilt pärit) projekteerinud lõppu selle ala kus kolm rida korraga üheks läheb. Ilmselt maksumaksjate nssimiseks see sinna pandud ongi. Vaevalt et keegi arvas, et see reaalselt toimida võik.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5270
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 613 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #4 Postitas Macintosh » 08 Nov 2018, 09:46

Ummik ei teki ju seal kohal, kus kolm (tegelikult küll kaks) rida kokku saavad. Kui pooled autojuhid poleks vähemalt idikad ja teine pool viitsiks oma ninaotsats kaugemala vaadata siis need tõmbeluku moodi kokku käivad ridade kahanemised ei tekitaks ummikuid. Aga korralik eesti atojuht ju ei lase seda "kuradi värdjat trügijat" mitte mingil juhul vahele. Oodaku raisk!


Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 591
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 64 korda

Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #5 Postitas Krl » 08 Nov 2018, 10:00

Kus see ummik siis tekib? Ja minuarust läheb ikkagi 3 kokku.

Tõmblukk ilmselt toimiks. Toimiks kindlasti ka see, kui ühtegi "trügijat" vahele ei lastaks.

ttt
Postitusi: 232
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #6 Postitas ttt » 08 Nov 2018, 10:54

See Järvevana koht on jah suht imelik :D Samas mina üks päev nägin kuskil mujal, kuidas tõmblukk ilusti töötas ja tundus, et inimesed oskavad. Aga see oli tõenäoliselt juhus lihtsalt.
Tore oli ka see, et motokoolis võeti see kohe õppekavasse (sügisel polnud, kevadel oli :P). See oli küll kohas, kus tegelikult poleks pidanud teed andma ja eksamil pole mõtet jamada, aga noh viisakus ja nii.. loodetavasti läheb siis asi paremaks.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1339
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 74 korda
Tänatud: 150 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #7 Postitas M.T. » 08 Nov 2018, 12:06

Seda Järvevana ummikut ei põhjustagi alati see Espaki ja raudtee vahel olev erinevate teede liitumine, põhjus on sealt edasi ehk Pärnu mnt-le mahasõit on täis ja teinekord ka Tondi ristmik. Tondi ristmikult vasakpööre on nüüd muidugi eriti kiire, pärast seda kui elimineeriti K-Rauta vasakpööre ja ka keset päeva on ainus kiire võimalus läbi Neste tankla kütta.
A noh Tallinna ummikud ja autode arv, käige näiteks tihedamalt kasvõi Riias ja vaadake kas meie ummikud tipptunnil on ikka nii suur probleem. Jõgi ja sillad teevad asja lõbusamaks, satud valel hetkel valele sillale ja ongi p.rses ning kuhugi pole enam minna kah :mrgreen: Waze on seal kuldaväärt abiline. Samas liiklejad tunduvad mõistlikumad ja üksteisega rohkem arvestavad, lastakse vahele ja võimalusel tehakse ühest reast kaks, et liiklust kiirendada. Ei aeta iseenda õigust taga ja hoita teisi kinni. Kuigi ka neil on omad kiiksud, mis mind regulaarselt närvi ajavad. Ühes konkreetses kohad olev vasakpööre, kus 6-varbalised miskipärast nii palju vasakule trammiteele ei taha tõmmata, et otseliikujad paremalt küljelt läbi mahuks. Ruumi on seal maa ja ilm, aga 99% juhtudest seisab mõni tropp ees ja ootab oma võimalust vastutulijate vahelt läbi lipsamiseks.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 591
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #8 Postitas Krl » 08 Nov 2018, 12:24

Minu kogemus on see, et kui seal kolme tee pudelikaelast läbi saad, siis kuni raudteeni saab ikka palju lahedamalt sõita.
Kui pärnu-mnt mahasõit juba järvevanat umbe ajab, siis see on ikka pigem erakordselt s**t olukord juba.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #9 Postitas simp » 08 Nov 2018, 12:25

Krl kirjutas:Toimiks kindlasti ka see, kui ühtegi "trügijat" vahele ei lastaks.


Täiega toimiks, teinekord toimib nii hästi, et filtri tee mahasõit istutakse umbe. Vahest harva toimib isegi nii hästi, et ka tartu mnt rist ja suur sõjamäe on tänu sellele umbes.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3819
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 769 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #10 Postitas urmas66 » 08 Nov 2018, 12:25

Krl kirjutas:Kus see ummik siis tekib? Ja minuarust läheb ikkagi 3 kokku.

Tõmblukk ilmselt toimiks. Toimiks kindlasti ka see, kui ühtegi "trügijat" vahele ei lastaks.



Mis tähendab "trügijat" ? Kas need kes teises reas lõpuni sõidavad ja siis tõmbluku põhimõttel vahele võiks-tahaks tulla?
Kui kõik seisaks ühes reas(milleks seal üldse need mõttetud 2 rida :D ) oleks saba lõpp ilmselt teisel pool Ülemistet.
Ma olen siis kindlalt seal ja ka mujal see "trügija". Probleem ka suuresti selles,et meil liiklusseadus ei kohusta ka vahele laskma erinevalt vana euroopa traditsioonidest. Vahele pead ise minema ja kohati ka jõuga ning seda ei suuda paljud teha ning veel suurem enamus ei "suuda" vahele lasta.
No ,aga kelle probleem,kui esimeses reas algab ummik enne tunnelit ja teises reas saab sõita peaaegu lõpuni,siis mis segab inimestel võtta aegsasti koht sisse sujuvalt mõlemas reas,aga mitte jääda esimesse ritta ootama. Loomulikult on närvid läbi,kui esimeses rea sinna kokkusaamise kohta jõuad ja siis pead veel "tõmblukku" mängima. Mingu nad kus kurat need "tõmblukutajad" ja ei mingit vahele laskmist,mõtleb üks piiratud mõistuse kehva sõiduoskusega keskmine autojuht.
Olen paar korda kohanud debiilikust "kodupolitseinikke" kes seal vasakus reas on hoidmas kõiki kinni,liikudes premas reas liikuva auto kõrval. Kahjuks liikus ummik ikka sama kiiresti,sest ummiku lõpp oli ju kaugemal. Samas ilmselt tekkis ka üüratu tropp nüüd mõlemasse ritta.

Järvevanas on suurem probleem pigem Järve raudtee ülesõit,mis alates umbes kella 16 paiku hakkab iga 10-15 min takka kinni käima üsna mitu korda järjest. Ummiku lõpp on ju ikka seal,mitte nende tunnelist või Ülemistelt-Veerennist tulevate suundade kokkusaamise kohal ?
OK,see Ülemiste poolne jookseb jah ka ise vahel lukku,kui veel eespool polegi ummikut(aga seda ka siis pigem mingi tohmaka süül) ja tunnelist saab veel hooga läbi lasta.
Kunagi Moskvas kroonus olles ütles mulle üks tuttav liiklusment,et 2min seisev(kooles ära ntk või tagant otsasõit) auto ühes reas tekitab Sadovojel(seal min 3-4 rida igalpool) ummiku 2 tundi. Sama ka meil ,et alati ei olegi liikluskorraldus süüdi vaid liiklejad ise.

Maci eespool oleva jutuga ka igati nõus.Meie autojuhid eriti ei oska sujuvalt sõita ja ei oska teistega arvestada. Suurim lollus on foorist foorini kiirendada ja siis iga foori taga seisma pidurdada,kuigi liiklusega kaasamõtlev inimene saaks sõita ka peatumata,ning palju enam autosid jõuaks ristmikke ületada. Juhmid ei suuda isegi Vabaduse pst-l rohelises laines käituda,nii nagu peab. Igakord on mõni ullike,kes laseb liiga kiiresti või siis teine äärmus,kes vastavalt "soovitusele" sõidavad 48km/h ,aga seda kahjuks oma umbluud näidava odo järgi. Mina saan oma autoga Vabaka läbida peatumata ja püsikaga ,kui panen 53km/h peale(tegelik 50).
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3819
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 769 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #11 Postitas urmas66 » 08 Nov 2018, 12:37

M.T. kirjutas:Seda Järvevana ummikut ei põhjustagi alati see Espaki ja raudtee vahel olev erinevate teede liitumine, põhjus on sealt edasi ehk Pärnu mnt-le mahasõit on täis ja teinekord ka Tondi ristmik. .......


Mul paar tuttavat töötavad seal endise Piimakombinaadi territooriumil ja nad teavad peast,mis kell rongid tulevad,sest siis on paras aeg Järvevanasse murda. 15.45 ja 16.30 vahel oli raudtee ikka üsna mitu korda kinni.Ma ei suutnud isegi uskuda,et see nii on. Ise sabas seistes ei saa seda alati arugi,sest liiklus vaikselt tiksub,kuid üldjuhul peale raudteed on ikkagi auk sees ja siis tuleb Tondi ummik.Mingil hetkel jookseb ka Tondi sellst lukku,sest just raudteelt tuleb korraga suur mass autosid ja nii see tekib.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 591
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #12 Postitas Krl » 08 Nov 2018, 12:41

Ajavahemikus 15.45-16.30 pole seal üldse erilist probleemi veel. Eriti peale espaki pudelikaela.
Sõidan seda teed igapäev ja ronge pean üle laskma ehk korra paari kuu jooksul.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3819
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 769 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #13 Postitas urmas66 » 08 Nov 2018, 13:02

Krl kirjutas:Ajavahemikus 15.45-16.30 pole seal üldse erilist probleemi veel. Eriti peale espaki pudelikaela.
Sõidan seda teed igapäev ja ronge pean üle laskma ehk korra paari kuu jooksul.


Elroni edela suuna rongid on Liiva jaamas Tallinnast välja 15:38 16:34 17:13 17:35 18:09 ehk seal ülesõidul on nad mõni minut enne seda + teiselt poolt tulevad ehk Baltasse minevad on Liiva jaamas 15:27 16:35 18:10 ja on ülesõidul mõned minutid peale seda aega. Et nagu polegi ronge :D
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 591
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #14 Postitas Krl » 08 Nov 2018, 13:07

Sinna ülesõidule need igatahes ei jõua minu kogemuse põhjal. Ju siis lähevad mingit muud teed kaudu.

Või siis pannaksegi paariks minutiks ülesõit kinni ja pärast saab jälle kogu kolonn kahes reas liikuma. Ei hakka keegi mingit lukku seal mängima ja kunstlikult ummikut tekitama.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 921
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 200 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #15 Postitas Jesper » 08 Nov 2018, 13:31

Krl kirjutas:Sinna ülesõidule need igatahes ei jõua

Ilmselgelt on vaprad Elroni mehaanikud oma porganditele lennuvõime külge aretanud :wack:
Kasutaja avatar

Motorized
Postitusi: 220
Liitunud: 04 Mai 2009, 21:04
Tsikkel: 1000rr
Asukoht: Tallinn

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #16 Postitas Motorized » 08 Nov 2018, 14:09

Järvavanal Espaki juures saavad põhimõtteliselt ju 4 rida üheks kokku! Kaks rida tulevad lennujaama poolt, üks alt viaduktist ja lisaks autod keeravad Veerennist välja. Mismoodi see tõmbelukk seal peaks toimima, kui kõik seisavad. Pealegi see tõmbeluku efekt vs vahele trügimine on muutunud probleemiks sealt alates, kus meil ongi tohutult palju põhimõttelisi trügijaid, kes igal võimalusel vale rea lõpuni pikaks sõidavad ja siis jõuga ritta sisse pressivad, ise veel ilmselt oma manöövri üle uhkust tundes. Selliste pärast ei tahagi keegi kedagi kuskil vahele lasta ja ka normaalne tõmbeluku koht tundub mõnele olevat nende samade ''rea lõpuni pikaks sõitjate'' trügimise koht. Meil on liikluses ikka kõvasti sellist ärapanemist, et mul on kiirem kui sul ja panen tuimalt mööda vale rida ja küll foori all vahele trügin, sest lambad ju lasevad. Ja lasevadki.

Vaadake liikluses olevaid registrinumbreid - kui palju DIM666 ja Valerya1 stiilis numbreid iga päev näeb, valdavalt uuemate luksautode küljes? Kõvasti. See näitab minu jaoks kerget tõusiklikkust (või idiootsust) ja et majanduses võrdlemisi head ajad, siis see kuvab ka liikluspildis läbi. Väike majanduslangus ei teeks minu arust paha mõndade tõusikute maapeale tagasi toomiseks ja liikluspildi rahustamiseks.
So far, so good
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #17 Postitas simp » 08 Nov 2018, 14:47

Motorized kirjutas:
Spoiler:
Järvavanal Espaki juures saavad põhimõtteliselt ju 4 rida üheks kokku! Kaks rida tulevad lennujaama poolt, üks alt viaduktist ja lisaks autod keeravad Veerennist välja. Mismoodi see tõmbelukk seal peaks toimima, kui kõik seisavad. Pealegi see tõmbeluku efekt vs vahele trügimine on muutunud probleemiks sealt alates, kus meil ongi tohutult palju põhimõttelisi trügijaid, kes igal võimalusel vale rea lõpuni pikaks sõidavad ja siis jõuga ritta sisse pressivad, ise veel ilmselt oma manöövri üle uhkust tundes.


Tegelt ka arvad, et parem on kõik koos esimeses reas istuda ja ülejäänud linna ummistada? Needsamad eelmainitud kohad, filtri mahasõit, tartu mnt rist, suur-sõjamäe tänav jooksevad umbe kui kõik espaki juures esimeses reas "oma korda" ootavad.

Samahästi võiks terve järvevana üherealiseks teha.

PS: Kõige hullema efekti annavad need, kes ei sõida teises lõpuni, vaid vajuvad augu tekkides kuskil keskel vahele. Veelparem, teinekord panevad nad ka teise rea kinni, kuna ei viitsi väga rooli keerata.
https://www.accelerista.com/abc/koolita ... ku-meetod/

Kui soovid, võin ka vastavad teadustööd välja otsida.
Kasutaja avatar

Motorized
Postitusi: 220
Liitunud: 04 Mai 2009, 21:04
Tsikkel: 1000rr
Asukoht: Tallinn

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #18 Postitas Motorized » 08 Nov 2018, 14:59

Ei, ma ei arva, et ühes reas peaks tiksuma, vaid Espaki juures ei saa tõmbelukk sujuvalt toimida, sest tipptunnil liiklus suhtkoht seisab seal ja iga uus ümberreastumine tekitab mingit segadust või hetkelist seisakut.
Ma tahan öelda seda, et see sujuva tõmbeluku olukord on meil eos perses, sest meil on liiga palju igast muud trügimist mittevajalikes kohtades, mis tõttu osad liiklejad ei lasegi kedagi vahele, mitte kuskil. Ümberreastumisi saab lääne-euroopa näitel tunduvalt sujuvamalt teha - reastuja annab suunaga märku, piltlikult öeldes küsib luba, mille järel talle tehakse sujuvalt ruumi ja toimub reastumine. Aga meil, hea kui üldse suunatulega märku antakse ning seejärel ollakse juba sinu reas või lihtsalt keeratakse jõuga peale ja tehakse endal ruumi. Ühesõnaga, meil võiks liikluses rohkem viisakust ja üksteisega arvestamist olla. Veidi ettenägelikkust ka.
So far, so good
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #19 Postitas simp » 08 Nov 2018, 15:16

Motorized kirjutas:
Spoiler:
Ei, ma ei arva, et ühes reas peaks tiksuma, vaid Espaki juures ei saa tõmbelukk sujuvalt toimida, sest tipptunnil liiklus suhtkoht seisab seal ja iga uus ümberreastumine tekitab mingit segadust või hetkelist seisakut.
Ma tahan öelda seda, et see sujuva tõmbeluku olukord on meil eos perses, sest meil on liiga palju igast muud trügimist mittevajalikes kohtades, mis tõttu osad liiklejad ei lasegi kedagi vahele, mitte kuskil. Ümberreastumisi saab lääne-euroopa näitel tunduvalt sujuvamalt teha - reastuja annab suunaga märku, piltlikult öeldes küsib luba, mille järel talle tehakse sujuvalt ruumi ja toimub reastumine. Aga meil, hea kui üldse suunatulega märku antakse ning seejärel ollakse juba sinu reas või lihtsalt keeratakse jõuga peale ja tehakse endal ruumi. Ühesõnaga, meil võiks liikluses rohkem viisakust ja üksteisega arvestamist olla. Veidi ettenägelikkust ka.


Eriti siis kui liiklus seisab, on tõmbluku meetodist kõige rohkem kasu. Tekib kindel süsteem kuidas edasi liigutakse, tee läbilaskevõimekus kasutatakse maksimaalselt ära ja "kõik on võrdsed".

Kusjuures põhiline kasu tulebki välja täielikus ummikus ja osad teadustööd ütlevad, et suurema hooga pole mõtet tõmblukku järgida.
Sama soovituse leiab ka näiteks Minnesota transpordiameti kodulehelt.

When not to do the zipper merge
When traffic is moving at highway speeds and there are no backups, it makes sense to move sooner to the lane that will remain open through construction. The bottom line is to merge when it is safe to do so.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3819
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 769 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #20 Postitas urmas66 » 08 Nov 2018, 15:27

Seal Espaki juures peaks tõmbluku loogika toimima,aga seda juhul,kui ei rikuta reegleid. Silla alt Filtrist tulevad peaks kohe peale üles jõudmist vasakule reastuma(aga kõik panevad otse edasi),peale seda peaks vasakult kokku sulav rida paremale vahele tulema ja peale Veerenni risti siis sealt tulijad. Tegelikkuses,aga Filtrist tulijad sõidavad Veerenni ristini ja nõrgema närvikavaga üritavad siis just seal,kus ka vasak rida lõppeb samal ajal vahele tulla ning kõvemad tegelased,lasevad nö läbi bussirea(otse üle Veereni risti on esimeses reas lubatud bussil sõita) lõpuni välja ja siis koos Veerennist tulijatega surutakse sealt vahele. Tulemuseks ongi see,et kõik korraga ei mahu ja asi jookseb lukku.
Kui veel eespool Järvevanas on liiklus seismas,siis jookseb kõik kapitaalselt kinni, kõige kõvemad üritavad veel üle ohutusaarte nii paremalt,kui vasakult omale teed teha. Tulemus,et kõik on veel hullemini lukus.
Tõenäoliselt leevendaks asja ,kui sinna peale kokku jooksmist Järvevanasse kahe rea asemele kolmas ehitada (miks kohe ei tehtud jääb arusaamatuks).Lahendaks ,aga asja vist ainult 2 lisarada ehk 4 rida mustamäe suunas. Seda ei saa ,aga vist enne, kui see raudteeülesõit kahele tasandile tehakse.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #21 Postitas simp » 08 Nov 2018, 16:14

urmas66 kirjutas:Seal Espaki juures peaks tõmbluku loogika toimima,aga seda juhul,kui ei rikuta reegleid. Silla alt Filtrist tulevad peaks kohe peale üles jõudmist vasakule reastuma(aga kõik panevad otse edasi),peale seda peaks vasakult kokku sulav rida paremale vahele tulema ja peale Veerenni risti siis sealt tulijad.


Ma väidaks vastupidist, kõigepealt tõmblukk vasakust reast ja siis hiljem tõmblukk paremast reast. See 200 meetrit bussirada on seal ülim lollus. St, mõlema poole liitumiskoht on samale kohale toodud ja tõmblukk ei saagi toimida.

Kui filtrist tulijad kohe alguses liituda üritaksid, ei pääseks enam veerenni minejad sealt tohuvabohust minema.

Veerennist tuleb pärast ülesõidu kinnipanekut niivõrd vähe sõidukeid, et seal on täitsa mõistlik teed anda ja välja sõita siis kui keegi parasjagu sisse keerab/vahele laseb.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 591
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #22 Postitas Krl » 08 Nov 2018, 17:34

Jesper kirjutas:
Krl kirjutas:Sinna ülesõidule need igatahes ei jõua

Ilmselgelt on vaprad Elroni mehaanikud oma porganditele lennuvõime külge aretanud :wack:



Tõmbluku meetodiga saavad selle vahele jätta.

Teema algataja
Elevant
Postitusi: 17
Liitunud: 22 Sept 2018, 18:38
Tsikkel: Honda CBR1100XX
Asukoht: Paide/Saue/Euroopa
Tänanud: 2 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #23 Postitas Elevant » 09 Nov 2018, 10:48

Piipz kirjutas:Ahaa, see oli järelikult Elevant seal Järve statoilis :bsmile:

Mina see olin jah.


Selle Järvevana saaks toimima, kui inimesed hoiaks pikivahet!
Probleem on seal väga lihtne, kui keegi tahab reastuda, siis esimeses reas olija peab pidurdama, et talle ruumi teha, omakorda kuna pikivahet pole, peab pidurdama temast järgmine ja siis veel järgmine ja siis veel järgmine jne. Oleks pikivahe normaalne, siis piisab ühel võibolla törtsu gaasi lahti laskmisest ja sõit jätkuks ilma suuremate pidurdamisteta.
Seda juttu, et Tallinnas ei saa hoida pikemat pikivahet, kui 5m pole mõtet mulle ajada, saab, väga eduliselt, liigeldes normalse kiirusega.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6692
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 141 korda
Kontakt:

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #24 Postitas mx77 » 09 Nov 2018, 11:08

Elevant kirjutas:
Piipz kirjutas:Ahaa, see oli järelikult Elevant seal Järve statoilis :bsmile:

Mina see olin jah.


Selle Järvevana saaks toimima, kui inimesed hoiaks pikivahet!
Probleem on seal väga lihtne, kui keegi tahab reastuda, siis esimeses reas olija peab pidurdama, et talle ruumi teha, omakorda kuna pikivahet pole, peab pidurdama temast järgmine ja siis veel järgmine ja siis veel järgmine jne. Oleks pikivahe normaalne, siis piisab ühel võibolla törtsu gaasi lahti laskmisest ja sõit jätkuks ilma suuremate pidurdamisteta.
Seda juttu, et Tallinnas ei saa hoida pikemat pikivahet, kui 5m pole mõtet mulle ajada, saab, väga eduliselt, liigeldes normalse kiirusega.


Pikivahet jälle pole, kuna kiirus on liiga madal. Nokk kinni saba lahti. Lisaks veel rikuvad selle reastumise ära need, kes tulevad vasaksut reast ja reastuvad ümber enne seda tõmblukukohta. Nad kasutavad ära olemasoleva pikivahe ja sunnivad põhireas sõitjaid pikivahe tekitmaiseks lisapidurdust tegema. Ja jälle kiirus langeb ja pikivahe lüheneb.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5270
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 613 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #25 Postitas Macintosh » 09 Nov 2018, 11:12

mx77 kirjutas:Pikivahet jälle pole, kuna kiirus on liiga madal. Nokk kinni saba lahti. Lisaks veel rikuvad selle reastumise ära need, kes tulevad vasaksut reast ja reastuvad ümber enne seda tõmblukukohta. Nad kasutavad ära olemasoleva pikivahe ja sunnivad põhireas sõitjaid pikivahe tekitmaiseks lisapidurdust tegema. Ja jälle kiirus langeb ja pikivahe lüheneb.

Tegelikult on see täpselt vastupidi, hädad algavadki sellest, et 99% sõitjatest ei hoia mõisltikku pikivahet. Kui kahe liikuva sõiduki vahele kolmas enam ei mahu siis on vahe liiga väike. Tõmblukk peabki kinni minema võimalikult viimases otsas, sest muidu tulevad tõelised vaheletrügijad seda rida mööda ja keeravad sujuvuse tuksi.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

Lembit
Postitusi: 70
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 32 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #26 Postitas Lembit » 09 Nov 2018, 11:47

Eks siin arvamusi on igalühel oma ja kogu see kategooria, kes selle konkreetse arvamusega nõus ei ole on lollid ja pahad.
Õigetele eestlastele kohaselt on ilmselgelt ka iga autojuht liikluse korraldamisel kaugelt võimekam, kui need, kes sellega päriselt tegelevad.
Mootorratturite hapukurgihooaeg täiega käimas :)

Aga niimoodi puht praktilise poole pealt küsimus, et kui sellises ummikus kaks ehteestlasliku kangekaelsusega juhti oma autod kokku ajavad niimoodi, et veendunud varajase reastuja auto esinurk on veendunud hilise reastuja ukse sisse muljetavaldava mõlgi lükanud, siis kumb juht eesti politsei silmade järgi õnnetuse põhjustanud on? Kas see, kes oma reas otse sõidab, või see, kes teisest reast rida vahetab?
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 591
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #27 Postitas Krl » 09 Nov 2018, 11:49

Omas reas otsesõitja!
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5270
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 613 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #28 Postitas Macintosh » 09 Nov 2018, 11:56

Lembit kirjutas:Eks siin arvamusi on igalühel oma ja kogu see kategooria, kes selle konkreetse arvamusega nõus ei ole on lollid ja pahad.

Ma selle lolli ja paha kohta ei oska midagi öedla, aga see, kuidas tõmbelukk töötab on teaduslikult tõestatud fakt ja ei vaja siinkohal eraldi üle tõestmist. Kindel on see, et ainuke isik, keda mina saan ümber kasvatada olen mina ise. Ma ei pea end ei silmpaistvalt võimekaks ega osavaks aga kui vähegi võimalik, siis üritan toimida nii, et asjad töötaks võimalikult suurema hulga inimeste jaoks.

Lembit kirjutas:... siis kumb juht eesti politsei silmade järgi õnnetuse põhjustanud on? Kas see, kes oma reas otse sõidab, või see, kes teisest reast rida vahetab?

Liiklusseaduses on fikseeritud põhimõte, et manöövri ohutuse eest vastutab alati ja eranditult manöövri sooritaja.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6692
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 141 korda
Kontakt:

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #29 Postitas mx77 » 09 Nov 2018, 11:59

Macintosh kirjutas:
mx77 kirjutas:Pikivahet jälle pole, kuna kiirus on liiga madal. Nokk kinni saba lahti. Lisaks veel rikuvad selle reastumise ära need, kes tulevad vasaksut reast ja reastuvad ümber enne seda tõmblukukohta. Nad kasutavad ära olemasoleva pikivahe ja sunnivad põhireas sõitjaid pikivahe tekitmaiseks lisapidurdust tegema. Ja jälle kiirus langeb ja pikivahe lüheneb.

Tegelikult on see täpselt vastupidi, hädad algavadki sellest, et 99% sõitjatest ei hoia mõisltikku pikivahet. Kui kahe liikuva sõiduki vahele kolmas enam ei mahu siis on vahe liiga väike. Tõmblukk peabki kinni minema võimalikult viimases otsas, sest muidu tulevad tõelised vaheletrügijad seda rida mööda ja keeravad sujuvuse tuksi.

Räägid endale vastu. Kui hoida kohe sobivat pikivahet, siis hakkavadki need varased vaheletrügijad vahele pressima enne tõmbluku kohta ja võtavad ära ruumi neilt, kes ootavad õiges kohas oma võimalust.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 591
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus #30 Postitas Krl » 09 Nov 2018, 12:04

Spoiler:
mx77 kirjutas:
Macintosh kirjutas:
mx77 kirjutas:Pikivahet jälle pole, kuna kiirus on liiga madal. Nokk kinni saba lahti. Lisaks veel rikuvad selle reastumise ära need, kes tulevad vasaksut reast ja reastuvad ümber enne seda tõmblukukohta. Nad kasutavad ära olemasoleva pikivahe ja sunnivad põhireas sõitjaid pikivahe tekitmaiseks lisapidurdust tegema. Ja jälle kiirus langeb ja pikivahe lüheneb.

Tegelikult on see täpselt vastupidi, hädad algavadki sellest, et 99% sõitjatest ei hoia mõisltikku pikivahet. Kui kahe liikuva sõiduki vahele kolmas enam ei mahu siis on vahe liiga väike. Tõmblukk peabki kinni minema võimalikult viimases otsas, sest muidu tulevad tõelised vaheletrügijad seda rida mööda ja keeravad sujuvuse tuksi.

Räägid endale vastu. Kui hoida kohe sobivat pikivahet, siis hakkavadki need varased vaheletrügijad vahele pressima enne tõmbluku kohta ja võtavad ära ruumi neilt, kes ootavad õiges kohas oma võimalust.


Rääkimata sellest, et "õiges" reas olev viimane tüüp ei jõua kunagi oma sihttkohta, sest kõrvalreast tuleb alati keegi kes reastub temast ette poole ja lükkab tema järjekorranumbri ühevõrra edasi :D




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist