Veelkord ummikutest

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Krl kirjutas:

Omas reas otsesõitja!

Sooh? Süüdi jääb ikka ja ainult ümberreastuja. Kehtiv liiklusseadus ei kohusta reavahetajale ruumi tegema nagu vana versioon. Reavahetajate omavahelist eelisõigust reguleeritakse ainult juhul, kui mõlemad soovivad korraga rida vahetada ja sel juhul kehtib parema käe reegel.



Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas Krl »

mx77 kirjutas:
Krl kirjutas:

Omas reas otsesõitja!

Sooh? Süüdi jääb ikka ja ainult ümberreastuja. Kehtiv liiklusseadus ei kohusta reavahetajale ruumi tegema nagu vana versioon. Reavahetajate omavahelist eelisõigust reguleeritakse ainult juhul, kui mõlemad soovivad korraga rida vahetada ja sel juhul kehtib parema käe reegel.

Kui LS ja tõmblukuseadus on vastuolus, siis alati jääb peale tõmblukuseadus! Ehk siis õigus jääb sellele, kellel oli vaja kiiremini kohale jõuda ja jõuga vahele pressis.

Vastasel juhul müüdaks iga päev Järvevanal kümneid kui mitte sadu autosid kindlustusele maha.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

mx77 kirjutas:

Räägid endale vastu. Kui hoida kohe sobivat pikivahet, siis hakkavadki need varased vaheletrügijad vahele pressima enne tõmbluku kohta ja võtavad ära ruumi neilt, kes ootavad õiges kohas oma võimalust.

Äkki me räägime ükteisest mööda? Tõmbelukk töötab põhimõttel, et kõrvuti olevad autokolonnid on liikumises ja kokku lähevad nad üsna viimasel hetkel. Välismaal on olnud näha ka vastavaid silte (merge here, suured nooled vms). Kui autod hakkavad liiga vara kokku minema või keegi peab pidurdama siis hakkaavd jamad pihta. Paaril korral olen nii sõitnud, et rida lõpeb ära ja kõrval sõitvad juhid vahivad kõik kivinäoga kaugusesse ning tõmbavad pikivahet eesõitjaga väiksemaks. Kui ma nüüd liiklusvoolu sisse ei mahu ja olen sunnnitd pidurdama siis selleks, et ma lõpuks reastuda saaksin peab keegi pidurdama. Ja siit see ummik tekibki. Üljuhul vajaliku pikivahe tekitamiseks pole vaja muud, kui jalg hetkeks gaasipedaalilt tõsta.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Seda teemat lugenuna ei julge nüüd Järvevanasse enam sõitma minnagi, ei kujutanud ette et nii hirmsa kohaga tegu :shock:

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Macintosh kirjutas:
mx77 kirjutas:

Räägid endale vastu. Kui hoida kohe sobivat pikivahet, siis hakkavadki need varased vaheletrügijad vahele pressima enne tõmbluku kohta ja võtavad ära ruumi neilt, kes ootavad õiges kohas oma võimalust.

Äkki me räägime ükteisest mööda? Tõmbelukk töötab põhimõttel, et kõrvuti olevad autokolonnid on liikumises ja kokku lähevad nad üsna viimasel hetkel. Välismaal on olnud näha ka vastavaid silte (merge here, suured nooled vms). Kui autod hakkavad liiga vara kokku minema või keegi peab pidurdama siis hakkaavd jamad pihta. Paaril korral olen nii sõitnud, et rida lõpeb ära ja kõrval sõitvad juhid vahivad kõik kivinäoga kaugusesse ning tõmbavad pikivahet eesõitjaga väiksemaks. Kui ma nüüd liiklusvoolu sisse ei mahu ja olen sunnnitd pidurdama siis selleks, et ma lõpuks reastuda saaksin peab keegi pidurdama. Ja siit see ummik tekibki. Üljuhul vajaliku pikivahe tekitamiseks pole vaja muud, kui jalg hetkeks gaasipedaalilt tõsta.

No võib-olla räägime jah. Aga igapäevase kasutajana näe iga päev seda, et vasaku rea omad reastuvad kus jumal juhatab. Sed kivinägu teen ma ise ka, seda juhul kui ma näen, et liikluskoormus on ridade vahel näiteks 80/20, siis ma neid vasakust reast suure hooga teistest mööda uhajaid küll vahele ei lase.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

mx77 kirjutas:

Seda kivinägu teen ma ise ka, seda juhul kui ma näen, et liikluskoormus on ridade vahel näiteks 80/20, siis ma neid vasakust reast suure hooga teistest mööda uhajaid küll vahele ei lase.

Ma valin üldjuhul rea, kus on vähem sõidukeid ja tavaliselt on selleks just see koonduv rida. Ma võiks teise ritta ka minna aga nii ulatuks saba varsti teise linnaotsa ja teehitaja head kavatused lähevad tuulde. Samas, kui kaduvasse ritta läheb liiga vähe sõidukeid siis see omakorda avab tee nendele kihutajatele-trügijatele, kes kimavad tõmbeluku liitumiskohta ja peavad seal seisma jääma, sest sa oled vihane ja ei tee ruumi. Oot ... aga selles valguses olen ju mina ka see trügija ... :) et siis teeme ikka võimalikult pika keti Õismäelt Lasnamäele ja tiksutame autosid ükshaaval läbi? (togi)

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Teema algataja
Elevant
Postitusi: 33
Liitunud: 22 Sept 2018, 18:38
Tsikkel: Honda CBR1100XX
Asukoht: Paide/Saue/Euroopa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas Elevant »

Kui juht hoiab normaalset pikivahet, mis on minimaalselt 3 sekundit, siis ei oma see üldse tähtsust, kas sinna vahele reastub 1 või 2 autot, kui sinna reastub rohkem, hakkab probleem tekkima. Muidugi oluline on ka antud kohas see, et ei sõidetaks väga suurte kiiruste erinevustega, mis seal tegelikult lõpuks tekib.

Aga minu arust meie liikluse põhiprobleem hetkel ongi see, Krl'i viidatud järjekorra numbri teema. See, kas ma jõuan Ülemistest mööda Järvevanat Sauele 5 või isegi 30 sekundit hiljem, see ei muuda mu elus mitte midagi, vähemalt mõtteliselt ei oska ma selle ajaga oma elus mitte midagi peale hakata. Seega mina lasen suhteliselt rahulikult enamasti oma kiirust muutmata seal inimesi vahele nii kaua, kuni ma olen konkreetselt sunnitud pidurdama, sest ettepoole pole enam kuhugi minna.
Mul elukaaslasel on ka koguaeg ilgelt oluline võimalikult kiiresti töölt koju jõuda. Sõidab tema konkreetset marsruuti hommikul tööle-õhtul koju Saue-Ringtee-Männiku tee-Pärnu mnt. õhtul vastu pidiselt tagasi. Samas võiks sõita vabalt ka mööda vabakat, mis on 5km lühem, aga ajaliselt ei ole selles absoluutselt mitte mingisugust vahet(hommikul 7'ks on juba Pärnu mnt'l ja kella 16 ajal tuleb juba linnast ära). Tema põhjendus minule on olnud juba aastaid, et Männiku teelt saab kiiremini. :D Ma olen mõlemas suunas teinud korduvalt katseid, nii ajaliselt, kui ka kütusekululiselt, ajaliselt teeb täpselt sama välja, kui suudad rohelises laines mööda vabakat sõita, saab isegi väiksema kütusekuluga hakkama. :)


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas will111 »

"kõrvuti olevad autokolonnid on liikumises ja kokku lähevad nad üsna viimasel hetkel" selline asi on tüüpilise eesti autojuhi jaoks täiesti ebamaine nähtus. liiga keeruline manööver. suuuuuure kaarega liiga ohtlik manööver ja üleüldse igas mõttes arusaamatu. pealegi käib see ju niivõrd meeletult kõigile ego pihta, et no ilmselgelt lihtsalt ei saa võimalik olla :D

eks häda selle tõmblukuga siinmail ongi, et kuigi tegu väga ägeda ja innovaatilise asjaga siis ega sellest ägedusest pole midagi kasu kui autojuhid vastavalt sõita ei oska. miskipärast ma ei usu ka, et eestis näiteks autokoolis õpetataks või sõidueksamil lastaks teha tõmblukku "nagu peab". rääkimata sellest, et vanadele kivinägudele seda nii ehk naa enam keegi kuidagi selgeks ei suudaks õpetada. "perses sõitmise" komme on eestlasel ikka NIII sügavale sisse juurdunud nagunii, et seda on lausa müstiline vaadata teinekord. hiljuti oma sõiduvõimetut autot sõbraga maalt tallinna pukseerides (pärast kella 22 õhtul) oli seda taaskord ehedalt näha. Inimesed sõidavad sulle takka kinni ja jäävad sinna krt teab mida tegema, isegi kui sa sõidad näiteks keila linna vahel sõna otseses mõttes 20ga ning teed on täiesti tühjad. Või maanteel sauelt männiku poole kaherealisel 70ga...ei, ega ometi ei saa ju mööda sõita 110 alas, peab tulema 5m pikivahega sinna sappa ja siis istuma seal võimalikult pikka aega ja mulle tulesid peeglisse sihtima. võimalikult väikse pikivahega sõitmine võimalikult tihti on vist eesti autojuhi jaoks mingisugune staatuse sümbol ja "naabrist parem" parameeter :D

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas Krl »

A mis te arvate, mis selle kohaliku soomeehitaja probleem on, et nad siin normaalselt sõidetud ei saa, kuigi on loodud ideaalsed tingimused kasvõi päevotsa järjest tõmplukku mööda ridadasid kokku lasta. Kas nad polegi lihtsalt nii targad, kui päris soomlased, või on seal mingid muud füüsilised eripärad?

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Spoiler
Krl kirjutas:
mx77 kirjutas:
Krl kirjutas:

Omas reas otsesõitja!

Sooh? Süüdi jääb ikka ja ainult ümberreastuja. Kehtiv liiklusseadus ei kohusta reavahetajale ruumi tegema nagu vana versioon. Reavahetajate omavahelist eelisõigust reguleeritakse ainult juhul, kui mõlemad soovivad korraga rida vahetada ja sel juhul kehtib parema käe reegel.

Kui LS ja tõmblukuseadus on vastuolus, siis alati jääb peale tõmblukuseadus! Ehk siis õigus jääb sellele, kellel oli vaja kiiremini kohale jõuda ja jõuga vahele pressis.

Vastasel juhul müüdaks iga päev Järvevanal kümneid kui mitte sadu autosid kindlustusele maha.

Kas keegi selgitas, mis asi on tõmblukuseadus? Mina tean ainult Liiklusseadust ja selle järgi on 110% vaheletrügija süüdi - ise olete lambad, et vahele lubate :lol:

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Spoiler
Macintosh kirjutas:
mx77 kirjutas:

Seda kivinägu teen ma ise ka, seda juhul kui ma näen, et liikluskoormus on ridade vahel näiteks 80/20, siis ma neid vasakust reast suure hooga teistest mööda uhajaid küll vahele ei lase.

Ma valin üldjuhul rea, kus on vähem sõidukeid ja tavaliselt on selleks just see koonduv rida. Ma võiks teise ritta ka minna aga nii ulatuks saba varsti teise linnaotsa ja teehitaja head kavatused lähevad tuulde. Samas, kui kaduvasse ritta läheb liiga vähe sõidukeid siis see omakorda avab tee nendele kihutajatele-trügijatele, kes kimavad tõmbeluku liitumiskohta ja peavad seal seisma jääma, sest sa oled vihane ja ei tee ruumi. Oot ... aga selles valguses olen ju mina ka see trügija ... :) et siis teeme ikka võimalikult pika keti Õismäelt Lasnamäele ja tiksutame autosid ükshaaval läbi? (togi)

Tee tegeliku läbilaskevõime määrab ära see lõik, mis jääb koonduvate Peterburi teelt ja Suur-Sõjamäest tulevad suundade ja raudtee vahele. Ja seal tegelikult liiklus toimib ning reavahetus pole probleem, sest mõlemad read liiguvad enam-vähem sama kiirusega. Pudelikael on ainult see koht, kus üks rida ära kaob, kuna see tekitab paratamatult pidurdamist ja pidurdamisel on see huvitav efekt, et see võimendub, elik iga järgmine pidurdab tugevamalt. Ma vean kihla, et kui kõik Peterburi teelt tulijad sõidaks paremas reas, siis ummik ei ulatuks Lasnamäele ja see vool liiguks täpselt sama ühtalse kiirusega, nagu ta ka liigub radade ühinemiskohast kuni raudteeni.

Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas stretch »

Elevant kirjutas:

Samas võiks sõita vabalt ka mööda vabakat, mis on 5km lühem, aga ajaliselt ei ole selles absoluutselt mitte mingisugust vahet(hommikul 7'ks on juba Pärnu mnt'l ja kella 16 ajal tuleb juba linnast ära). Tema põhjendus minule on olnud juba aastaid, et Männiku teelt saab kiiremini. :D

Samas võiks sõita vabalt ka rongiga: saaks võib-olla veel kiiremini ning oleks üks auto ummikus vähem.


Teema algataja
Elevant
Postitusi: 33
Liitunud: 22 Sept 2018, 18:38
Tsikkel: Honda CBR1100XX
Asukoht: Paide/Saue/Euroopa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas Elevant »

stretch kirjutas:
Elevant kirjutas:

Samas võiks sõita vabalt ka mööda vabakat, mis on 5km lühem, aga ajaliselt ei ole selles absoluutselt mitte mingisugust vahet(hommikul 7'ks on juba Pärnu mnt'l ja kella 16 ajal tuleb juba linnast ära). Tema põhjendus minule on olnud juba aastaid, et Männiku teelt saab kiiremini. :D

Samas võiks sõita vabalt ka rongiga: saaks võib-olla veel kiiremini ning oleks üks auto ummikus vähem.

Ei saa kiiremini, rongiajad ei klapi ja peatusesse jalutamine/sealt tulemine kaotab aega. :)

Aga mõte on hea, sest rahaline kokkuhoid oleks meeletu. Nendel kellaaegadel muidugi ei ole ka ummikuid. :) On lihtsalt foorijärjekorrad.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas will111 »

Rahaline kokkuhoid eestis rongiga sõites oleks meeletu? :O Mis imeliin see selline siis on, sõita saab lausa tasuta või?

Ühistransport in general tallinnas/eestis lihtsalt ei toimi, kui sul just eriliselt vedanud ei ole sellega, et vajalikud peatused on tõepoolest hästi lähedal ja saadki ühe sõiduvahendiga oma algpunktist sihtpunkti. Muidugi kaugeltki mitte alati ei piisa ka sellest. Mul on rongipeatus täpselt maja ees ning suvilasse sõites on ka sealne peatus majast vaid kuskil nii 300m kaugusel. Sellegipoolest 1) rongid miskipärast lihtsalt ei sõida just eriti mõistliku graafikuga (vähemalt nad sõidavad graafikus, erinevalt muust tallinna ühistranspordist!) 2) ajaliselt saan autoga kiiremini isegi siis kui peaksin linnast välja sõitma tipptunnil, muudest aegadest rääkimata 3) rahaliselt on rongiga sõita KALLIM kui üksinda autos sama otsa teha. Päris märgatavalt kallim isegi


Lembit
Postitusi: 219
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas Lembit »

mx77 kirjutas:

Ma vean kihla, et kui kõik Peterburi teelt tulijad sõidaks paremas reas, siis ummik ei ulatuks Lasnamäele ja see vool liiguks täpselt sama ühtalse kiirusega, nagu ta ka liigub radade ühinemiskohast kuni raudteeni.

Ta selles mõttes ilmselt päris nii ei ole, et seal lisanduvad vahepeal need, kes tulevad tehnikast alt (no ja muidugi ka need "kavalpead", kes tehnikast sõidavad läbi Luite asumi sinna veerenni tänava otsa). Aga suurtes piirides jah. Kui seal ühtegi rida ei lisanduks ja puuduks ka võimalus rivist mööda sõita ja teise rea võimalikult kauges otsas vahele trügima hakata, siis liiguks kogu autodevool täpselt sama kiirusega, nagu ta liigub veerenni ja raudteeülesõidukoha vahel.

Ja no see väike asi ka veel, et... :D:D:D
See paistab siin "advanced tõmblukumeeste" seltskonnas olevat ebapopulaarne seisukoht, aga senikaua, kui süüdi jääb reavahetaja, siis olge ühele tumedale saabirondile ettetrügides ettevaatlikud :D
Ma võin vaadata kivinäoga otse ette, sulle kõrvalritta naeratada, lehvitada, õhusuudluse saata vms, aga lollile rahale leian ma kasutuskohta küll ja senikaua, kui minu esinurk tabab sinu külge on rahavoo suund: sinu kuumakse -> sinu kindlustusselts -> minu tasku. :D
Kui olid nii osav, et mahtusid täies pikkuses vahele, siis on ka OK. Minu tuju ei ole halvem sellepärast, et keegi 3 sekundit enne mind kuhugi jõudis. :)

Edit:quoting fail.

Viimati muutis Lembit, 09 Nov 2018, 15:27, muudetud 1 kord kokku.

ttt
Postitusi: 323
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas ttt »

Ühistranspordi suurim probleem on minu meelest linnaosadevaheliste liinide pmst puudumine (saad küll Õismäelt kesklinna ja Tondilt kesklinna aga Õismäelt Tondile normaalselt ei saa).

Rongiga on veel see lahe, et mina mittetallinlasena ja ühistranspordi pileti ostnuna linnas rongiga tasuta sõita ei saa :D Aga tallinlased saavad. Seega on rong useless.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas Krl »

will111 kirjutas:

Ühistransport in general tallinnas/eestis lihtsalt ei toimi, kui sul just eriliselt vedanud ei ole sellega, et vajalikud peatused on tõepoolest hästi lähedal ja saadki ühe sõiduvahendiga oma algpunktist sihtpunkti.

Soomes on iga maja kõrval peatus, kus peatub ühistransport, mis sõidab igale poole?


ttt
Postitusi: 323
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas ttt »

Ma arvan, et will ei pidanud silmas mitte niivõrd seda, kui lähedal või kaugel su kodust peatus on.. mul on ka igasuguseid peatuseid kodu kõrval.. vaid pigem seda, et kuhu sa sealt saad. Okei kesklinna enamasti saab, aga tavaliselt kuhugi mujale väga hästi ei saa :D

Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas stretch »

ttt kirjutas:

...aga Õismäelt Tondile normaalselt ei saa...

Mis 28 enam ei käigi või :D ? Iseasi muidugi, kui normaalne see on.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas Krl »

Ma olen küll viimase 10 aasta jooksul ca 10 korda ühistransporti kasutanud Tallinnas, aga enamasti on bussid nii täis, et istuma saamiseks on pingilt vaja enne mõni pensionär üles meelitada olnud.
Seega rahvas seda ikkagi kasutab ja see ei saa nii halb olla, kui te siin räägite.

Viimati muutis Krl, 09 Nov 2018, 15:35, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas stretch »

Vaesed kasutavad.


ttt
Postitusi: 323
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas ttt »

Tallinn on ju küla, ühistransport ei toimi väga hästi, seega kõik peavad autoga sõitma :) v.a. vaesed siis muidugi, eriti need kes ei jaksa kesklinna parkimist maksta :D :D

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Veelkord ummikutest - ühistranspordist

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Ühistranspolt alternatiivina on täitsa OK (ma Tallinna elamik ja mulle tasuta seega). Argipäeva õhtuti teatrisse/ kinno või NV päevaaeg niisama linna kolama (kohvikusse ja loomaaeda tinglikult), siis ikka bussi või rongiga sest ei pea pead vaevama kuhu parkida/ mis maksab parkimine ning kui tuleb soov kuhugile maha istuda, siis ei pea kuiva suuga pealt vaatama kuidas kõrval lauas keegi õltsi libistab või brändit limpsib :-)

Ma ei tea kuhu will reisib, aga mul tuleb suvilasse 2-kesi sõites enam-vähem sama mis autoga: 2 inimest edasi-tagasi rongiga 32€, autoga 300km tuleb samuti pea-aegu 30. Aeg-ajalt isegi käin rongiga, sest sõiduplaan soosib seda (hommikul vara väljub Tallinnast ja õhtul mõistlikul ajal saab tagsi) ning maal olles saan sõidud vajadusel isa autoga tehtud :-)
AGA Nõmmelt Maardusse tööle saamiseks ühistransport küll mõeldud ei ole :lol:

EDIT: Huvipärast vaatasin mida planeerija ütleb soovi peale 8:00 tööle jõuda
Valik 1  6:00 -  7:19, reisile kuluv aeg 1:19 (lol)

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

Teema algataja
Elevant
Postitusi: 33
Liitunud: 22 Sept 2018, 18:38
Tsikkel: Honda CBR1100XX
Asukoht: Paide/Saue/Euroopa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas Elevant »

will111 kirjutas:

Rahaline kokkuhoid eestis rongiga sõites oleks meeletu? :O Mis imeliin see selline siis on, sõita saab lausa tasuta või?

Mul on siuke vahva käru, mis võtab diislit 10l/100km kohta + kõik muud autoga seonduvad kulud ja nädalas tuleb ainult Saue Tallinn Saue 200km. Rongipilet oli vist 2€ antud suunal.

Lembit kirjutas:

Ja no see väike asi ka veel, et... :D:D:D
See paistab siin "advanced tõmblukumeeste" seltskonnas olevat ebapopulaarne seisukoht, aga senikaua, kui süüdi jääb reavahetaja, siis olge ühele tumedale saabirondile ettetrügides ettevaatlikud :D
Ma võin vaadata kivinäoga otse ette, sulle kõrvalritta naeratada, lehvitada, õhusuudluse saata vms, aga lollile rahale leian ma kasutuskohta küll ja senikaua, kui minu esinurk tabab sinu külge on rahavoo suund: sinu kuumakse -> sinu kindlustusselts -> minu tasku. :D
Kui olid nii osav, et mahtusid täies pikkuses vahele, siis on ka OK. Minu tuju ei ole halvem sellepärast, et keegi 3 sekundit enne mind kuhugi jõudis. :)

Ma sõidan teinekord autoga, millele sisse sõites minu autoga ei juhtu midagi, aga teise osapoole teeb päris katki. Seega alati ei ole see kõige mõistlikum lahendus.

Aga üldiselt ikkagi ummikuid tekitavad need, kellel on sõitmisega raskusi või kellel ununeb mõistus hommikul kapipealt kaasa haarata.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Spoiler
Krl kirjutas:
will111 kirjutas:

Ühistransport in general tallinnas/eestis lihtsalt ei toimi, kui sul just eriliselt vedanud ei ole sellega, et vajalikud peatused on tõepoolest hästi lähedal ja saadki ühe sõiduvahendiga oma algpunktist sihtpunkti.

Soomes on iga maja kõrval peatus, kus peatub ühistransport, mis sõidab igale poole?

Tallinna ühistranspordi viga on see et 90% transpordist läbib kesklinna, mis on esiteks ummikute tõttu aeglane, teiseks võtab ümberistumine ka oma aja ära. Tallinna tegelikud igapäevased liikumismarsruudid on ammu hoopis teistsugused.


Lembit
Postitusi: 219
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas Lembit »

Elevant kirjutas:
Lembit kirjutas:

... kui minu esinurk tabab sinu külge on rahavoo suund: sinu kuumakse -> sinu kindlustusselts -> minu tasku. :D

Ma sõidan teinekord autoga, millele sisse sõites minu autoga ei juhtu midagi, aga teise osapoole teeb päris katki. Seega alati ei ole see kõige mõistlikum lahendus.

Huvitav, mis selle mõistlikkust siis vähendab? Selles ju see rahavoogude point ongi, et minu auto läheb katki ja kindlustus maksab mulle raha. Mida rohkem katki läheb, seda rohkem raha tuleb...
Kui minu auto väga vähe katki läheb või üldse mitte, siis saan ju vähem raha ning kellegi teise auto ukse sisse tekkinud mõlgi ulatus ei mõjuta minu rahavoogusid kuidagimoodi.
Seega minujaoks ideaalne lahendus, kui sa võimalikult kõva autoga trügid, sinu autol ainult tolmukiht vigastatud ja mul terve esiots sodi :D


ttt
Postitusi: 323
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas ttt »

Haha ma ikka vahel vaatan, mida google maps soovitab kõige kiiremaks liikumise viisiks, pole harukordne, kus ta soovitab lihtsalt takso võtta :D

Ja linna ääred on ikka täiesti pekkis. Kunagi tudengina käisin Kadaka teel mingit asja toomas mingi bussiga, mis sõidab kord tunnis.. siis jooksuga sai ära käidud, sest 15min pärast läks buss tagasi, oleks pidanud tund aega uut bussi ootama muidu :D Mõni ime, et kõik autoga sõidavad ja ummikud on.

Kui on mugav käia siis igal juhul kasutan ühistransporti, aga väga palju on lahendamata marsruute. Ja muidugi loodan, et tsiklihooaeg on max pikk :D :D


Teema algataja
Elevant
Postitusi: 33
Liitunud: 22 Sept 2018, 18:38
Tsikkel: Honda CBR1100XX
Asukoht: Paide/Saue/Euroopa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas Elevant »

Spoiler
Lembit kirjutas:
Elevant kirjutas:
Lembit kirjutas:

... kui minu esinurk tabab sinu külge on rahavoo suund: sinu kuumakse -> sinu kindlustusselts -> minu tasku. :D

Ma sõidan teinekord autoga, millele sisse sõites minu autoga ei juhtu midagi, aga teise osapoole teeb päris katki. Seega alati ei ole see kõige mõistlikum lahendus.

Huvitav, mis selle mõistlikkust siis vähendab? Selles ju see rahavoogude point ongi, et minu auto läheb katki ja kindlustus maksab mulle raha. Mida rohkem katki läheb, seda rohkem raha tuleb...
Kui minu auto väga vähe katki läheb või üldse mitte, siis saan ju vähem raha ning kellegi teise auto ukse sisse tekkinud mõlgi ulatus ei mõjuta minu rahavoogusid kuidagimoodi.
Seega minujaoks ideaalne lahendus, kui sa võimalikult kõva autoga trügid, sinu autol ainult tolmukiht vigastatud ja mul terve esiots sodi :D

Mida rohkem katki, seda pikema aja pead ju jala käima, kui auto remondis on või üldse maha kantakse.

Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas stretch »

Spoiler
mx77 kirjutas:
Krl kirjutas:
will111 kirjutas:

Ühistransport in general tallinnas/eestis lihtsalt ei toimi, kui sul just eriliselt vedanud ei ole sellega, et vajalikud peatused on tõepoolest hästi lähedal ja saadki ühe sõiduvahendiga oma algpunktist sihtpunkti.

Soomes on iga maja kõrval peatus, kus peatub ühistransport, mis sõidab igale poole?

Tallinna ühistranspordi viga on see et 90% transpordist läbib kesklinna, mis on esiteks ummikute tõttu aeglane, teiseks võtab ümberistumine ka oma aja ära. Tallinna tegelikud igapäevased liikumismarsruudid on ammu hoopis teistsugused.

Kui nüüd korra Tallinna kaarti vaadata, siis mis oleks alternatiivsed marsruudid ühistranspordile? Mööda Järvevanat? See ongi tegelikult ainuke tee, mis näiliselt justkui ei läbi kesklinna ja seepärast enesepetjatest autojuhtide seas ka äärmiselt populaarne. Tegelikkus on see, et kogu Tallinn on oma olemuselt ise üks suur pudelikael, sest mere ja Ülemiste järve vahele jääv maariba on umbes 2 km laiune ja praktiliselt kogu ida-lääne suunaline liiklus surutakse sellest jõuga läbi.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Veelkord ummikutest

Lugemata postitus Postitas mx77 »

No võiks sõita kasvõi näiteks Pärnu mnt-Liivalaia-Tartu mnt ja siis kas Peterburi mnt või Tartu mnt edasi. Seda marsruuti ei sõida minu teada ükski ühitransport. Ei pea kindlasti sealt Viru keskusest ennast läbi vedama.
Ma vahest hommikuti sõidan seda marsruuti ja liiklus on väga OK.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”