Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni → Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni
will111 kirjutas: ↑26 Dets 2018, 03:33Spoiler
pühak, no tegelikult reaalselt meeletute kiiruste juures ilmselt on jah mingi...energia, mitte niivõrd jõud. ma sellest küünlavalgusest esiteks rääkisin samas just selle mõttega, et kui ikkagi proovida püsida kuskil enamvähemgi võimalikkuse piirimail. ehk et kui kärbes lendaks palju kiiremini kui ta lendab, aga mitte siiski ka valguse kiirusel
teiseks, eks kärbsel võib suur energia olla, kuid vaja on ju ikkagi ka seda, et üks materjal teise suhtes teatavat tugevuse eelist omaks. ma arvan, et kui kärbes oleks väike titaanist ümmargune kuul siis ta läbistaks tsiklimehe nahktagi igatahes palju edukamalt. ühel juhul deformeerub ja pulbristub kärbse keha ning energia vabaneb ilmselt selles pulbristumise protsessis + vist üsna suurel määral ka helilainena. teisel juhul peab deformeeruma ja kuju muutma pehmem materjal.
kusjuures, kui viitsid katsetada siis auto ukse lööb rusikaga ka täiesti kenasti kortsu. tegelikult väga suurt energiat selleks vaja ei olegi. samas lahe oleks näha katset, kus kartul reaalselt läbi uksepleki lastakse
et kui suurt kokkupõrke kiirust selleks siis vaja oleks. isiklikult usun, et hirmuäratavalt suurt kuna just see piir on päris kaugel kuhumaani kartuli ribad lihtsalt erinevates suundades järjest kaugemale ja peenemas tekstruuris laiali lendavad. ja auto ukseplekk ilmselt läheb ka enne päris korralikult mõlki kui kartul selle otseses mõttes ribadeks rebib.
väga lahe video muidu
ega sa ei tea, mis asju aparatuuri seal päästikuna kasutati? lihtsalt manuaalne kraan või mingi vägevam süsteem?
edit: ahjaa, juba nägin süsteemi...
Kraan on tavaline kuulkraan, toru läbimõõdule vastav. Alguses lasimegi nii, et avasime kraani võimalikult järsu käeliigutusega. Kui vennal korra insenerivaimustus suureks läks, pani ta kraani käepidemele pneumosilindri külge, et avamisliigutuse veelgi järsemaks saaks.
Pakun senise kogemuse pealt seda lihtsalt mõttes võimendades, et kartuli saaks auto plekist läbi siis, kui teha kuskil 5m pikkune toru ja õhupaak peaks olema ehk paarisaja liitrine. Siis saaks kartul praegusega võrreldes tunduvalt suurema kiiruse. Videos nähtud kahur lasi Lada poritiivast ja uksest raudkuuliga läbi, kui tugevduse või topeltpleki kohta ei sattunud ning tagasilöök sai maa külge kinnitatud kahurialusega miinimumini viidud.
Need Ameerika videod, kus kõrvitsaga autost läbi lastakse, tunduvad, et on selles mõttes lavastatud, et auto on ettevalmistamise käigus plaanitud tabamuse kohast piisavalt pehmeks tehtud. Ühes bussist läbi laskmise videos on näha, et plekk rebeneb lõhki. Kui me sõpruskonnaga ülalmainitud kahuriga autosid augustasime, jäi järele suhteliselt ümmargune kraater.
Ega ei tea jah, kas kärbse löögienergiat on lennukiiruse lisamisega võimalik midagi läbistavaks muuta. Aga seda ma usun küll, et juba paarisaja kilomeetrise tunnikiiruse juures laguneb kärbes õhu hõõrdejõu mõjul tükkideks.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.