LS ehk LiiklusSaag

Kuidas on, kas seisad stoppjoone taga ja ootad kannatlikult rohelist või teed kohe pöörde paremale?

Ootan stoppjooone taga, sest foor keelab (MA versioon)
17
43%
Pööran paremale, sest ristmik on reguleerimata (Sirki versioon)
16
40%
Seadust kannatab alati natuke mulle sobivas suunas painutada
7
18%
 
Hääli kokku: 40
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7195
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1857 korda
Tänatud: 517 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Spoiler
Macintosh kirjutas: 16 Jaan 2019, 11:38

Kuna seaduseandja pole seda reguleerinud siis usun, et kehtivus on kavatsupõhine. Ehk, kui sa kavatsed paremale või vasakule pöörata siis sinu jaoks see kohustus peatuda ei kehti.

Kui me lähtume sellest, et miks liikluskorraldaja üldse paigutas stoppjoone/märgi enne ristmikku aga mitte ülekäguraja ette, mille ohutust see reguleerb siis vastus on lihtne: võimaldamaks ristmiku ületust ristuvatelt tänavatelt tiheda liikluse korral. Mõelge sellele, et kuidas oleks võimalik vasakpööre sooritus tiheda liiklusega olukorras, kui reegel kehtiks ka rismikule. Tipptunnil seisaks tõenäeoliselt enam-vähem igavesti. Ehk siis, kui asi peaks kohtusse jõudma siis Riigikohus vaatab ka tihti seaduse eesmärki ja kui eesmärk on ebaselge siis vaatab tegelikku rakendust.

Ja isegi, kui sa eeldad, et teekatemärgise-foori koosnõue kehtib kogu rismikule siis mis on halvim, mis saab juhtuda (antud kohas)?

  • keegi, kes tuleb ristuvalt teelt sõidab sulle otsa? So what! Tema jaoks kehtib märk anna teed, sest ristmik on reguleerimata ja sina oled peateel.
  • politsei märkab, süveneb stopjoone asukohta*, peab sind disko saatel kinni ja trahvib ... fifty-sixty, et kui sa esitad oma versiooni siis ta jätab ikkagi trahvi välja kirjutamata.

* no peab ikka siganutikas ja tähelepanelik politseinik olema

Vasakpöörde teemast ma kirjutasin paar posti ülevalpool. Nüüd lisan,et sellel võimalikul punasega pööramisel on mingigi reaalne võimalus osutuda kasulikuks juhul,kui see foor töötab programmeeritult ehk tsükliliselt ehk iga natukese aja takka pannakse peateel liiklus kinni. Selline olukord on Tallinnas Punase tn ja Pinna tn ristis Lasnamäel. Aga Vabaduse pst.-l on foorid jalakäija poolt reguleeritavad mingi aja päevast ja siis võid oma pööret ootama jäädagi kui on pidev autode vool ja jalakäijaid pole. Seal on neid suht harva päevasel ajal.

Asja mõte ei ole ikkagi peateelt pöörete tegemine vaid peateel liikluse sulgemisel kõrvalteelt peateele saamine või selle ületamine. Seda selgitab ju videos ka MNT tegelane. Minu arust on see mõistlik selgitus. Sirgi lahendus mulle mõistlikuna ei tundu,lubatavusest või keelust hoolimata.

Sõidan Punasel(ja ka Vabakal) tänaval üsna tihti ja pole kordagi kedagi näinud ,et keegi teeks pööret punase tulega.Isegi politsei ootab seal(ja neid on seal palju,sest nende pessa on sealt pöördega sissesõit),kuigi nad ju võiks seadusi tunda :)



Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”