Garaazi kütmine ja soojustamine
-
- Postitusi: 465
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 122 korda
Re: Garaazi kütmine ja soojustamine
See teema läheb jah suht kirjuks kätte nagu turueitede jutt värske kurgi ostust...
Põranda kohendamisest tuleks järeldus teha, et kui juba, siis korralikult ja vesiküttetorustik sisse. Eraldi teema on garaaži põranda külmasildade "lõikamine" vundamendist ja ustest... kui need jätad tegemata, siis valupõrand kannab külma korralikult ruumis edasi ning suurendad jällegi kütteenergia vajadust.
Rahaline kulu ausalt jaekaubandusest materjali ostes on tööinimesele tuntav ning miks peaks asja poolikult tegema ja investeering hiljem "õpirahaks" kandma.
Põranda soojustamine ja kohendamine ei anna väga suurt/tuntavat soojapidavust ruumile juurde, vaid parandab oluliselt ruumi kasutusmugavust.
Mellipoisi mõte on tulevikku vaadates väga hea ja tuleks selles suunas liikuda (juba enda mugavus ja hilisem odavus...). Nüüd tuleks mõelda vaid sellele, et kas maja kütteallikas suudab ka sinna piisavalt energiat anda.
Isegi kui ei suuda olemas oleva majaküttega 15 kraadi tagada, suudad kindlasti 10 kraadi tempi hoida ja kohtküttega töötamise ajaks tõsta tempi vajalikule tasemele. Maja küttesüsteemi tasakaalustamist saad ilusti kollektorite ja ventiilidega seadistada.
Kuid siis tuleb sul garaažhi piirded maja piiretega ühe soojapidavuseks teha + elementaarne vent ka.
Seega kõik oleneb, mida teemaalgataja tegelikult soovib.
Kui poolikult, siis investeeri algselt piirete soojapidavusse (seinad, lagi) ja võta kohtküte.
Kui komplektselt, siis alusta põrandast, tee piirded korda, mõtle ka töötamise ajal vendile (kui sees pole, vent miinimumi peale) ning kütteks minev energia suurus 25m2 pole enam vahet millega kütad (otse elektriga, soojuspumbaga vms...), sest kogus on väike.
Veel kord kordan - alusta arvutustest.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.