Amordi vedrude vahetamine

Kasutaja avatar

Teema algataja
Alterjor
Postitusi: 139
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: Tiger 800 XC
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Amordi vedrude vahetamine

Lugemata postitus Postitas Alterjor » 24 Jaan 2019, 12:22

Probleemist siis kah lähemalt. Põhja käib maastikul/offroad sõidul. Kas siis pidevad järjestikku lohud/künkad või üksik suurem lohk suuremal kiirusel. Mnt puhul ei ole probleeme olnud pehmusega või siis ei oska tunda või tahta paremat (veel). Pehmus avaldub pidurdamisel, kus toimub siis ebamugav läbivajumine niikaua kui ABS peaks rakenduma või hoog raugema keskmise või järsema pidurtamise puhul.


Kirjutasin ka hyperpro'le ja nemad soovitasid minu paksuse juures järgmist kit'i (vist ka ainukene, mis neil sellele mudelile on): https://www.webshop-hyperpro.com/en/SP-TR08-SSC002

Hyperpro progressiivne
150€ vedru ja õli

Esimene 6 - 10n/mm või siis 0.61kgf/mm - 1.01kgf/mm
Tagumine 150 - 210n/mm või siis 15.3kgf/mm - 21.41kgf/mm

Kui nüüd võtta, et orginaal on 0,49kg/mm ja progressiivse algus on 0,61 siis oleks see juba alguses nigunii jäigem ja ainult jäigemaks läheks.

RaceTech soovitused vastavalt nende kodulehele
130$ vedru
180$ rebound gold valve kit (tungivalt soovituslik)
30$ õli
+ 190$ compression kit
150$ lineaarne vedru ja õli
340$ või 480$ koos compression kit'ga

RT leht pidi üldiselt üle pakkuma vedru jäikuse ja advrider.com foorumit sirvides võiks see minu puhul jääma lineaarne sinna 0,7 või 0,75 kanti.

Muud komplektid, kus on nii uus sisu kui ka vedru jäävad hinna 800-1200+€ kanti, ainult esimene. Tagumine ligikauda samapalju juurde.

Kui nüüd vaadata, hindasi siis progressiivse ja lineaarse saab suht sama raha eest. Lineaarset saaks tulevikus või ka siis kohe tuunida veel rebound kui ka compression kit'ga. Kui võtta, et hetkel on s**t ja hindaks 1 ja 150€ eest saab rahuldava ehk hindele 3 lahenduse. Kui nüüd veel kaks korda samapalju juurde panna saaks juba hindele 4 ja kui veel kaks korda sama palju juurde panna saaks juba hindele 5 süsteemi.

Kui võtta hyperpro siis tulevikus tuunimine on tunduvalt keerulisem kui võtta racetech on tuunimine lihtsam aga tuleb saada õige jäikusega vedru alguses.

Lisaks sellele saan ma aru, et tuunida saab väga minimaalselt nii progressiivset kui ka lineaarset õli tihenduse ja kogusega. Kui kohe kit'te ei soovi võtta.


Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”