Amordi vedrude vahetamine


will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Amordi vedrude vahetamine

Lugemata postitus Postitas will111 »

MX77, sa ikka oskad nalja visata :lol:

Motokrossi kunnina peaksid teadma, et lihtsalt mingi valemi välja loopimine ja selle ümber tühja jutu ajamine mind väga ei kõiguta. see võiks ju nüüdseks ikka juba selge olla, ei?

Vedrul ei ole tööala, amordil on tööala, mida sa preloadiga keerad ühele või teisele poole. MX kunn võiks mitte neid asju segamini ajada. Vedrul on full extension ja full compression ehk mingi maksimaalne käik. Sa võid selle muidugi preloadiga teoorias näiteks ka poole lühemaks keerata ehk vedrule niipalju eelpinget peale, et esimene pool sellest maksimaalselt käigust kaob ära. Sellel ei ole aga mitte mingit effekti teise poole kokku pressimiseks vajaliku jõu suhtes. Ikka täpselt sama.
No teeme ühe päriselulise näite ka. Oletame mul on lineaarse vedruga ratas, mis tühjalt vajutab esiamordi kokku 2cm ja peale istudes veel lisanduva 3cm. Kui ma nüüd selle ratta selge istun sõitma hakkan siis on mingi kindel vedru jäikus ehk spring rate ehk teisisõnu on vaja teatud hulk F´i, et seda vedru teatud hulk cm kokku suruda sõites. Keeran sellel samal rattal nüüd vedru niimoodi eelpingesse, et tühjalt amort ei liigugi ja peale istudes vajub 1cm. Lähen ja sõidan...kas nüüd on mul selle vedru kokku surumiseks sama hulga cm jagu vaja mingi teistsuguse hulk F´i? Kas mingisugune salapärane "vedru tööala" muutus ehk et nüüd tuli kuskilt mustast august maksimaalset amordikäiku juurde? Ei tulnud. Midagi muud ei juhtunud peale selle, et maksimaalne amordikäik vähenes ning tsiklil on nina rohkem püsti. Pannes sama F`i selle esivedru peale, pressid selle ikka samamoodi kokku/põhja sest...miks? Sest preloadi peale keeramine ei muuda vedru jäigemaks. Aga noh, sul on kindlasti selle kohta veel palju öelda ja targutada, nii et anna aga minna..

Muuhulgas, kirjuta neile (ja ilmselt veel sadadele vastava info jagajatele üle interneti) ja käse valeinfo ära muuta https://www.sportrider.com/technicaliti ... oad#page-4 "When you tighten the adjusting collar on a shock or increase the preload length by tightening the adjuster on the fork, you are indeed increasing the initial force exerted by the springs. This decreases sag, making the bike ride higher. It does not, however, increase the spring rate"
On ikka krdi kunnid küll eksole, jagavad inimestele süüdimatult valeinfot :lol: :wack:

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”