Amordi vedrude vahetamine


will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Amordi vedrude vahetamine

Lugemata postitus Postitas will111 »

kuidas sa seda seletad, millest tuleneb see jäigem tunne? tõesti, see auk või karm pidurdus mis amordi enne põhja lõi, teebki seda endiselt ja täpselt samamoodi. sellest võib juba tegelikult tehagi automaatselt väga lihtsa järelduse, et vedru jäikus ei ole mitte kuidagi, kuskile suunas muutunud.

preloadi peale keeramine tähendab sisuliselt lihtsalt seda, et sa keerad end kruvi abil vedru otsas kõrgemale (koos rattaga muidugi). vedru amordi sees jääb tegema täpselt sama tööd, täpselt samades tingimustes. sina koos rattaga istud selle sama vedru otsas ja vedru on täpselt millimeetri pealt sama palju kokku surutud sest see kui palju sa olid varasemalt preloadi vedrule peale kruttinud, ei oma nüüd enam mingit tähtsust - tsikli ja sõitja mass ületab ALATI preloadiga vedrule peale keeratud pinget. samast august läbi sõites pressitakse seda vedru täpselt sama palju kokku ja kõik tundub täpselt samasugune. kõik ongi täpi pealt sama, välja arvatud ehk see, et ratta geomeetria on natuke muutunud, juhul kui kruttisid ainult esiotsa.
üks erand on ka. juhul kui sa oled oma amordi ja vedru seal sees mingil viisil suutnud keerata nii kõva preloadi alla, et isegi kui ratta seljas istud siis amort on endiselt maksimaalselt lahti - teisisõnu 0 sag. see oleks nüüd see koht, kus mx`l on "mingi piirini õigus". ainult, et esiteks see siiski ei tähenda, et vedru jäikus oleks muutunud, see tähendab vaid, et oled oma tsikli vedrustuse totaalselt peepu keeranud. ja teiseks, lähtuvalt eelnevast mitte keegi mitte kunagi ei seadista ühtegi amorti reaalses elus selliselt sest see oleks täielik idiootsus! isegi ringrajatsiklitel on ikka mingi väike sag olemas.

tahaks lihtsalt selle jutu kokkuvõtteks öelda, et kogu see vedru värk on tegelikult nii lihtne, et isegi väike poiss koolitunnis pastakaga mängides peaks saama aru, mis ja kuidas seal toimub. mina tegin omale need asjad selgeks umbes 9-aastaselt lego technikuga mängides. väga lihtsalt saab simuleerida erinevat preloadi, erinevaid spring rate ja igasuguseid muidki aju. midagi keerukat seal ei ole, ja kui ka siiski tundub olevat siis ülal antud linkidel on asi mitme erineva nurga alt väga põhjalikult ära seletatud. midagi muud pole vaja teha kui lugeda ja mõista, ei ole vaja uskuda willi juttu kui ei taha seda mingil juhul teha. aga mõne inimese jaoks on foorumis kellegile ära panemine ilmselt lihtsalt oluliselt suurem ja tähtsam missioon kui ühe lihtsa mehaanilise süsteemi mõistmine.

kui mx tahaks mulle korrektselt ära panna siis ta oleks võinud lihtsalt hiljem lisada, et ta rääkis vaid progressiivsest, mitte lineaarsest vedrust :D

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”