Amordi vedrude vahetamine
-
- Postitusi: 673
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 204 korda
- Kontakt:
Re: Amordi vedrude vahetamine
Oluline on amordi juures aru saada, et vedru jäikus ja amordi jäikus on kaks täiesti erinevat asja. Lihtsalt kokku võttes nii:
Vedru jäikus peab tagama, et staatiliselt oleks ratas tasakaalus ja sag paigas ehk vedru kokkusurutud sobival määral, et tagada amordile optimaalne töövahemik. Rohkem rolle vedru jäikusel ei ole.
Amordi jäikus on amordi käitumine dünaamilisel liikumisel ehk kui suurt vastupanu avaldab ta kokkusurumisele ja lahtitõmbamisele. Seda saab muuta erineva viskoossusega õli abil ja kallimatel amortidel ka vastavate seadistusega, mis piiravad õli voolamist amordis ja muudavad selle vastavalt kas kergemini või raskemini liigutatavaks.
Ratta käitumise muutmiseks on eelkõige oluline just amordi jäikus. Näiteks mõelge katkise amordiga ratta käitumisele - ratas hüppab tsikli all üles-alla nagu ise tahab, kuigi vedru jäikus on ju ikka sama mis terve amordiga ratta all ja seisva ratta puhul näib kõik normaalne.
Mitmed eelkirjutajad kipuvad vedru ja amordi jäikuse omavahel kokku segama ja sellest igasugu põnevaid järeldusi tegema
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.