VOSHOD 3M 1989, Sciev


hmm
Postitusi: 427
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 107 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm »

Mul on praegu voshod1+ (karter vos1, silinder vos2-3 jne) mootori ehitamine käsil ja on ka pulkadeks.
Vahetasin KÕIK laagrid, s.h. veohammaka aluse nõellaagrid - õnnestus saada teletorni alusest poest, kuid kahjuks mul vanem versioon ning võlli ise ei saa kasutada - käigukasti poolne hammakate arv ei klapi (sulle peaks see hakkama). Samas olemas olevad laagri rullid ja separaator on väga OK.
Kurja vaeva nägin käigukasti lõtkude reguleerimisega - tundus, et sain jooksma, kuid ega enne tea, kui mootor aistevahel
Käesoleval nädalal lasen uue soetatud väntvõlli rihtida... käepärane mõõtmine näitas mõnusat viskumist, tagasi viia pole mõtet, nii ehk naa uut korralikku ei saa...

Rõngaste pilud on sul 1mm tiba suur... see küll töötab aga vossil on niigi kompressioon suht madal (3M on see vist juba nõks parem, kui kuni vos3 masinatel) ja suurem pilu ei aita küttesegu kokkusurumise efektiivsusele just väga palju kaasa. Kui sul juba on asjad lahti ja otsustad midagi vahetada no viska siis uued asjad sisse.
Mina kasutan praegu 0,3mm vahega rõngaid koos silindriga.

Jällegi teletorni juures olevas motopoes oli kolvikomplekt täiesti saadaval - võid ka silindri sinna viia, hoonib ja komplekteerib asja ära. Hoonimine vist oli tal 30-40€ juures silinder ja kolb, sõrm, rõngad kah juurde ning saad mõneks tuhande km parema asja.

Soovisin korraks ka paremat kolbi sinna sobitada ja kawasaki KE170 kolbi sinna panna. Ainuke mis ei sobinud oli sõrme ava 0,57mm vossi originaalkolvist üleval pool... Ülejäänud vajalikud mõõdud on OK - lukud ei jookse akendesse, sõrm sama mõõduga, mis vossil, kolvi välismõõdud ka.
Seega kui freesimine, lihvimine ja treimine käpas saaks sinna selle aretada küll - tunduvalt tõuseks töökindlus, muud omadused jäävad suht samaks.
Vaja on 0,25mm silindri alt õhemaks võtta - rohkem eriti ei saa, sest väljalaske kanalite alumine sein jääb liiga õhuke... Lisaks vaja karteri pealt võtta 0,32 - jällegi rohkem ei saa, sest karteri kinnituspoldi pesa serv läheb liiga õhukeseks. Need on siis Voshod1 karteri suhtes.
Kolvi enda alumine serv ei hakka vastu väntvõlli ka käima, sinna jääb mõnus 1-2mm vahet, samas natuke on vaja karteris silndri hülsi istu kohendada.

Ma veel ei ole jõudnud oma blogis tegemisi kajastada, kuid Kawa kolvigrupp (kolb, sõrm, rõngad, stopperid) kaaluvad 218,8g ja olemas olev vossi kolvigrupp 250,8. Seega väga suurt tasakaalustamise vaeva ei pea ka nägema, tasakaalustus tegur jäi soovitud normi piiridesse, mis on 50-55% vahel.

Izhi kolb ju mingis osas sobib ka, kuid kui on vossi oma saada, siis ei näe pointi izhi oma sinna kompunnida - kvaliteedi võitu ei ole ju kuskilt juurde tulla... lisaks peab silindrit voolima... milleks majandada..
Silindri/karteri voolimist võiks ettevõtta ainult siis, kui soovid vossile panna mitte vene rattale mõeldud kolvigruppi.

Ahjaa nägin teletorni all olevas motopoes Voshod 3m mootorit 48€ eest - oleksin juba endale selle krabanud, kui Voshod 1-3 karter ja silinder on erinev, seega poleks mul eriti midagi sealt võtta peale sisu...

Muide oli ka minu 175 kehv käivitus + gaasi andes tuli meelitada, lisas mingi hetk mootor väsis ja tekkisid küttevaeguse sümptomid, kui pöörded üles sai siis töötas - probleemiks osutus pigem ühe summuti ummistumine... kõrvetasin ja põletasin seda summutit seest ja eks nüüd varsti näis kas oli ka kasu.



5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”