Kuhu 2019 aasta hooajal matkatakse

Kasutaja avatar

martis
Kaupmees
Postitusi: 35
Liitunud: 30 Mär 2011, 00:20
Tsikkel: BMW K1 1991
Tänatud: 2 korda

Re: Kuhu 2019 aasta hooajal matkatakse

Lugemata postitus Postitas martis » 27 Mär 2019, 10:23

Ahoi, polnud biker-isse väga ammu midagi postitanud. Mõtlesin, et panen väikese piiksu ka motovedu.ee poolt :-)

Selle suve kalender on hetkel täiesti täis ca mai keskpaigast juuni keskpaigani. Enne ja pärast seda on veel vabu kohti - näiteks saab saata aprilli lõpus või siis ca alates jaanipäevast.

Juulisse mahub veel. Sel ajal on üks grupp minemas Šotimaale, nendele saaks juurde liituda - või seltskonna (alates 2 tsiklit) olemasolul saab ka ise sihtkoha valida.

Augustis üldiselt kogu Itaalia puhkab (ja enamus suvedest on sealkandis augustis ka üle 30C sooja). Seega sel ajal meiega Itaaliasse saata ei saa - mujale on võimalik, olenevalt riigist. Alates septembri algusest saab jälle ka Milanosse. Viimastel aastatel käibki ka septembris veel päris tihe vedamine, hooaeg lõpeb üldiselt oktoobris. Samas olen ka keset talve raame välja rentinud või tsikleid kuhugi saatnud.

Natuke üldist infot ka:
  • motovedu.ee põhimõtteks on see, et just RAAMID võimalikult palju kasutuses oleks. Seega minult saab nii ainult raame rentida (ja vedu ise korraldada) kui ka nö täiskomplekti, kus aitan korraldada ka veo. Kunagi algusaastatel tegin veo osas koostööd DSV-ga, kuid viimased 4...5 aastat enam mitte (teised alternatiivid on osutunud mõistlikumaks).
  • Vedada on Motoveoga üldiselt mõistlik siis, kui saab samaaegselt saata vähemalt kaks tsiklit (veel rohkem on veel parem). Edasi-tagasi vedu on alati mõistlikum kui ainult üheotsavedu - piltlikult öeldes, tagasivedu on võrreldes sinnaveoga poole hinnaga või veelgi odavam.
  • Kasutan tugevaid raame, mis ei paindu mootorratta raskuse all läbi ja mille laius on täpselt 1 meeter. See on selline laius, et terve tsikkel mahub ilusti ära (kui on vähem, näiteks 80...90 cm, siis lenksuotsad, küljekohvrid jne jäävad juba välja turritama = reaalne vigastuste oht laadimisel ja laos manööverdamisel, lugusid kuuleb ikka igal aastal). Samas just see on koht, kus tihti tahetakse "nipitada" - kitsama raamiga on veokulu väiksem ja veokulu moodustab lõviosa kogu eelarvest. Seega - kui kuskile raame vaatama lähete, siis mõõdulint kaasa. :-)
  • Raami kõrgus on reguleeritav. Kuna tsikleid laetakse kahes korruses, siis rekka sisekõrgust saab jagada kahe tsikli vahel - piltlikult öeldes kui sõbral on veidi madalam tsikkel, siis võib minu tsikkel jääda veidi kõrgemaks ja vastupidi.
Et - kui mingi mõte on, küsige julgesti hinda. Hinnad on viimaste aastatega keskeltläbi siiski allapoole tulnud (olen oma tegevust efektiivsemaks saanud ja ka mahud kasvavad). Nii et kui kellelgi on mälestus 5...6 aasta tagusest ajast, siis tasub uuesti uurida.


Zündapp Bella R204 (1959)
BMW K1 (1991)
Jawa 634 - orig.korras, ls 2200 km (1982)

motovedu.ee - tsiklireis on puhkamiseks, mitte ühest bensiinijaamast teise täristamiseks

Mine “Motomatkamine”