Keti hooldus ja jahutusvedeliku temperatuur
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 2
- Liitunud: 08 Mai 2019, 23:17
- Tsikkel: Honda Hornet CB 600F
- Tänatud: 1 kord
Keti hooldus ja jahutusvedeliku temperatuur
Olen esimese tsikli värske omanik ja kuna hooldusajani on palju aega, siis sooviksin mõned asjad ise enne ära teha.
Kas ketti tuleb õlitada nö kuumalt, just sõidust tulnud tsiklil? On see oluline. Lugesin seda kunagi foorumist. Samuti puhastamine kuumalt? Poest ostsin Casroli Chain Sprayd ja tavalise jalgratta ketipuhastusvahendit.
Kas on normaalne, kui ummikus seistes jahutusvedeliku temperatuur läheb üle 100 kraadi (ja veid ka peale). Punaseid tulukesi küll näidikute paneelil põlema ei süttinud , kuid mõtlema pani küll.
Tänud ette, kes viitsib vastata
Honda Hornet CB600 F
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Keti hooldus ja jahutusvedeliku temperatuur
Mina õlitasin enne sõitu ja pikemal sõidul(reisil) igal tankimisel. Minu rattal aitab ummikus tempi natuke allpool hoida,kui seistes kergelt pöördeid kõrgemal hoiad,et jahutus vedelik kiiremini liiguks. Aga seda juhtub ikka pigem üle 30 kraadise soojaga,mitte praeguste ilmadega. Kui praeguste ilmadega kuumaks läheb, peaks viga otsima,sest mu meelest pole see päris ok.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 172
- Liitunud: 05 Juun 2009, 16:42
- Tsikkel: Honda Hornet
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Keti hooldus ja jahutusvedeliku temperatuur
Keti õlitamine tõepoolest soovitatavalt peale sõitu. Võib ka külmale ketile, peaasi, et õlitatud.
Puhastamisel vahet pole, kõige odavam pigileotusega sodi maha pesta ja brake cleaneriga üle teha.
Hornetil u. 106C ummikus normaalne, üle selle peaks ventikas tööle hakkama.
Jõudu.
-
- Postitusi: 4071
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Keti hooldus ja jahutusvedeliku temperatuur
Mina küll brake cleanerit keti peale ei julgeks lasta...netis katse, kus küll carb cleaner oli teiste keemiate seas motika keti O rõngaste testis ja too keeras O rõngad peeti. Brake cleaner on ka üsna tugev keemia. Ohutud olid WD40 ja kerosene.
-
- Postitusi: 1414
- Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
- Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 62 korda
Re: Keti hooldus ja jahutusvedeliku temperatuur
Brake cleaner jäta jah kaugele ketist ja muust kummitihenditest.
Interneedus räägib et 100C on normaalne. Igaks juhuks kontrolli jahutusvedeliku tase radikas ja paisupaagis KÜLMA mootoriga üle.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja jahutusvedeliku temperatuur
Ära üle mõtle keti puhastusega. Kui sa sõidad enamuses tänaval siis paarist korrast suve jooksul piisab. Või kui näed, et tõsine sodikiht on tekkinud. Lased keti petrooliumiga (poest lambiõli mille koostiseks vedel parafiin) või WD40-ga üle ja lapiga puhtaks. Särvapuhtaks pole vaja, piisab, kui 80% sodist on läinud. Igasuguste erivedelike ostmine keti puhastuseks on lollidelt raha ära võtmine.
Puhastamise joaks on mugav küll, kui kett on soe siis saad ketile haakunud pläga lihstalt kätte. Õlitamise/määrimise osas pole mina suutnud vahet tuvastada. Ega see õli sinna keti sisse imbu kui kett natuke soojem on. Oluline, et määrid. Ma olen ise laisk määrija, kui meelde tuleb siis määrin, kui ei siis mitte. Enamused ketid on mu rataste peal kaua kestnud.
Määrimisest ja mittemäärimisets rääkides: mul sõber, kes on oma tsikliga ca 30K km maha sõitnud hakkas kurtma, et mingi sirisev või vidisev heli on tekkinud sõidu ajal. Palus, et ma vaataks-kuulaks korra. Vaatasin-kuulasin. Tundus, et kett oli kole kuiv, õlitasin ära. Sõber tõeliselt tänulik, et heli on läinud. Aga kui ma seletasin, kuidas ma selle "korda" tegin siis küsis ta ikka mitu korda üle, et: Miiiisasja!! Ketti õlitada?!! Pärislt või!?
-
- Postitusi: 1414
- Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
- Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 62 korda
Re: Keti hooldus ja jahutusvedeliku temperatuur
viewtopic.php?f=1&t=43309&p=822189&hili ... us#p822189
Lisaks siin terve teema, saja arvamuse ja reklaamiga. Isiklikult kasutan oma viimase pudeli motuli ketimääret ära ja lähen käiguõli peale üle.
-
Teema algataja - Postitusi: 2
- Liitunud: 08 Mai 2019, 23:17
- Tsikkel: Honda Hornet CB 600F
- Tänatud: 1 kord
Re: Keti hooldus ja jahutusvedeliku temperatuur
Tänud muidugi igasugu tagasiside eest! Brake cleaneri kohta olen jah lugenud, et keti puhul ei soovitata.
Oli ikka vaja postitus enne ära teha, et kontrollida jahutusvedeliku taset
Proovin, mis temperatuur ja millal ventikas tööle rakendub. Kuna ratas olnud enne eelmise omaniku hooldada, siis ei tea mis jahutusvedeliku ta kasutas. Kas võib neid segamini kallata (eeldusel muidugi et lisan mootorratta oma
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja jahutusvedeliku temperatuur
See jama maksab nii vähe, et kui sul vähegi võimalust on siis tee süsteem tühjaks ja pane uus, puhas jahutusvedelik. Segada võib eeldusel, te lisatav vedelik on samal baasil, mis eelnev. Aga kuna sa ei tea, mis sul seal on siis vaata esimest soovitust. Lisaks on Horneti vedelikuvahetus nii lihtne, et igaüks saab sellega keset kodhoovi hakkama.
-
- Postitusi: 1414
- Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
- Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 62 korda
Re: Keti hooldus ja jahutusvedeliku temperatuur
Ehk siis kui veel ei ole, siis alusta kohustusliku kirjandusega
-
- Postitusi: 3828
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 161 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Keti hooldus ja jahutusvedeliku temperatuur
On olemas lisaaineid mida kallata jahutusvedelikule lisaks ja toob tempi alla.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja jahutusvedeliku temperatuur
Ma läksin sepa postituse peale kohe googeldama ja keegi võiks selle endale radikasse kallata ja ära mõõta nüüd
https://www.motonet.ee/et/toode/593086/ ... oCool-05-l
Oleks täitsa huvitav teada, et kas see töötab
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 3828
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 161 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Keti hooldus ja jahutusvedeliku temperatuur
Piipz kirjutas: ↑09 Mai 2019, 22:04Ma läksin sepa postituse peale kohe googeldama ja keegi võiks selle endale radikasse kallata ja ära mõõta nüüd
https://www.motonet.ee/et/toode/593086/ ... oCool-05-l
Oleks täitsa huvitav teada, et kas see töötab
See toimib,olen kasutanud erinevatel ratastel.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Keti hooldus ja jahutusvedeliku temperatuur
Ma õlitan ketti siis kui jumal juhatab. Garaazis on käe ulatuses pulku ja kui meenub lasen keti nähtavatele osadele.
Puhastamisega ei viitsi üldse pead vaevata, kevadeti õlle kõrvale olen teinud paar korda, kui muud üldse teha pole.
Ei ole siiani mingeid muresid kettidega. Tavaline tänavasõitja.
Hornet foori all 100c on okei. 106c hakkab ventikas. Pigem kui sõidu ajal töllerdab alla 80c, siis on termostaat.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.