Keti hooldus ja eluiga

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2190
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Teil on siin kõik maailma asjad sassis nagu kört-pärtli särk ja kapsad. Kettülekande puhul ei ole ketirataste omavahelisel suhtel tähtsust, need ei "näe" üksteist. Tähtis on see, et kui näiteks ees on 15 hambaga ratas ja kett on 120 lüli pikkune, siis puutub üks konkreetne hammas kokku ainult 8 erineva lüliga, ülejäänute pihta ta kunagi ei satu. Nüüd juhul, kui see vaadeldav hammas saab vigastada, siis kulutab ta neid kaheksat lüli kiirendatud tempos, samal ajal kui kõik teised lülid puutuvad kokku tervete hammastega ning jäävad terveks. Kui panna 120 lüli asemel 121, siis nihkub kett iga ringiga ühe hamba võrra ning hambavigastusest tulenev kulumine jaguneb ühtlaselt kogu keti peale.

Sama efekt on tavaliste hammasrataste puhul, kui ühe hammaste arv on teise kordne. Sellist olukorda kutsutakse tõepoolest "resonantsiks", aga sellel pole erilist pistmist kõigile tuttava akustilise resonantsiga.

Tegelikult on asi natuke keerulisem, parim ülekanne on see, millel ei ole ühiseid tegureid, aga noh usun et üldise mõtte tabamiseks ei ole vaja asja nii peeneks ajada.



Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”