Husaberg FE450 (siis 390-570 ehk nn "70kraadi") mootori küsimus

Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 882
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Husaberg FE450 (siis 390-570 ehk nn "70kraadi") mootori küsimus

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

Lühidalt.

1) Bergidel sureb kütusepump regulaarselt ja kütusepumpa kontrollitakse kuumast peast ja survele + kogusele.
2) Pihusti on kulumaterjal neil - aga kui on probleem, siis tavaliselt silmaga nähtav.
3) Juhtmestik on äärmiselt hell - kaela juurest ja ees pistikutest kontrolli pesad ära, kas mõni on sisse mädanenud.
4) Kolvigruppi kontrollitakse neil mõõdu ja eelnevalt kompressiooni kontrolliga.
5) Hetkel veel on talle kõik vajalikud tooted saada ja täiesti mõistlike hindadega. Performance tükkidega hakkab kitsaks jääma 70 kraadi mootoritele...

:bsmile:

Spoiler
Loadära kirjutas: 13 Juun 2019, 23:38

Ahoi,

et siit tuleb nüüd võibolla pisut segasepiiriline küsimus mootori kulumise, ning ennekõike kolvi vahetusvajaduse kohta ja seda siis just kaasaegsemates/käredamates 4t monopütistes enduro/krossi ratastel, milliste puhul üldiselt räägitakse kolvi vahetamise vajadusest xxx-töötunni järel...aga kuna ise pole sellega varem kordagi kokku puutunud, siis kas sellele eelneb ka mingeid kindlamaid sümptomeid mootori (halvas)töös, millest võib järeldada, et jah, nüüd on tõesti viimane aeg käes?

Lühikirjeldus siis enda "murelapse" lähiminevikust ja hetkeolukorrast, mis võivad (aga ei pea!) omavahel seotud olla: nii umbes mõnikümmend töötundi tagasi, veel külmade ilmadega, hakkas mootor just külmana gaasi maha lastes sumbutise üksikuid pauke tootma. No et kui olin kärsitum ja ei soendanud mitut minutit, siis mootori täieliku soojenemiseni pikema mootoripiduriga littis vahest sumbutisse. Aga kuna käivitus ja tõmme ja kõik muu oli viimase peal, siis pidasin seda külmema ilma/mootori eripäraks ja ei vaevanud väga pead. Nüüd aga ilmade soojenedes enam see paukumine ära ei kadunud ja tasapisi kandus ka täitsa töösooja mootori töösse üle- nii kui pikemalt gaasi maha lasin, käis sumpsis litakas või paar järgi! Aga käis ja käivitus endiselt hästi. Kuid nüüd, viimasel Streetmoto orienteerumissõidul toimus juba kardinaalsem pööre- kuna sõbral oli ka kerge pill, proovisime päris palju "otse" trügida ning paraku sellise 28-30c ilmaga, kuskil umbrupsikus või kraavides maurates, õnnestus paar korda keema ka ikka saada, kuna sundventi kahjuks pole...ning siis, viimasel sõidutunnil, hakkas juba tuntavalt imelikult käituma- madalalt pöördelt pidi nagu gaasiga pisut pööret "ette meelitama" ja ladvapöördelt oli ka tuntavalt jõuetum. Aga kuna vahepeal kuskil x-tanklas sai pisut peale tangitud, samas paak oli suht tühi ka lõpetades jne, siis säilis lootus liiga kehva, või liiga kuuma kütuse veast ja sai igaks juhuks järgmine õhtu paak värsket 98 täis pandud ja veel sõbraga Männikule testima mindud. Saime kuidagi ühe suure ringi seal tehtud ka, aga asi polnud sugugi parem, vaid halvenes ikka iga hetkega...nii et tagasi garaazi sõitsin juba fooride taga gaasiga mängides ja vägisi pööret kõrgemal hoides. Ja siis peale pesu mündipesulas enam ei käivitunudki, ainult lubas ja lubas, kuniks isegi üsna värske aku hakkas juba väsimuse märke ilmutama...ok, mis seals ikka, neelasin selle 500m "shamewalki" alla ja talutasin ta käekõrval garaazi ära, panin aku laadima. Nüüd järgmised käivituskatsed taaslaetud akuga on küll paaril korral ka käivitumiseni ning isegi kuidagi käimajäämiseni viinud, aga seda siis ikkagi krt teab mitme(teistkümne)ndal katsel ja gaasiga julmalt meelitades jne., ning ikkagi ilmselgelt piisavalt kehvalt, et pole mõtet rohkem proovima minnagi ning sõiduriided võib vist mõneks ajaks kappi pista ja hoopis remondiriided välja otsida :D

Ehk siis kas keegi, kes on neid kolbide kohvistumisi rohkem läbi elanud või kõrvalt näinud, leiab selles ülalkirjeldatud saagas midagi tuttavat?

PS! Nii palju veel etteruttavalt, et kuna enda mälu järgi paugud sumbutis võivad ka lihtsalt lahjale segule viidata ja Husabergi need mudelid on just suht tuntud olnud tehase pumba/pihusti vaeguste käes vaevlejatena, siis olles pumba küll juba poolteist aastat (s.t. umbes 120h) tagasi välja vahetanud, võtsin täna ikkagi igaks juhuks kogu kütuseliini laiali, seekord siis juba ka selle krdi neetud pihusti osakonna. Ja kuigi kahjuks ei leidnud täna kohe sobivat manomeetrit, et mingit numbriväärtusega survetesti läbi viia, siis igatahes modra kõrval kokku pandud kütuseliin töötas visuaalselt küll laitmatult, s.t pihusti pulseeris kenasti ning tekitas papitükile ühtlase lehvikuga ilusa pihustusjälje ning mingit surve all "järeltilkumist" ei täheldanud. Sestap võtsin ikkagi vaevaks siia saaga kirjutada, et kuulda teiste kogemusi selle võimaliku kolvigrupi kohvistumise kohta!?

Edit: ja kui sel veel tähtsust, siis modra on muidu küll tänaseks 380h/ligi 14tkm sõitnud ning mootor veel lahti pole käinud ( nii müüja jutu järgi, kui ka enda visuaalsel hinnangul)...aga sellest ehk ei pea nüüd mingite suisa alla 100h/kolb väiksemate ja/või forsseritumate pillidega võrdluses päris paanikat ka tegema, sest siit-sealt kuuldu ja loetu põhjal need pajad pididki mehhanika poolelt tavaliselt mitusada tundi muretult käima ennem kui küüneviha sisse ajada. Ja mootoriosade hindu vaadates ei kiirusta seda ka lihtsalt "prohvülaktika" mõttes remontima... :mrgreen:

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”