Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
Sai remonditud mootor, uus keps, vändalaagrid, silinder järgmisesse remonti puuritud jne. Suurema koormuse all hakkab mootor tirisema, tegu võiks olla mingi detonatsiooni laadse teemaga. Segu sai rikkamaks sätitud ja asi on oluliselt paremaks läinud aga siiski eriti kõrge koormuse all ikka tiriseb veidikene. Mida ei ole teinud on plokikaan, hetkel on kolvi ja plokikaane vahe 2mm kui kolb on üleval surnudseisus, väljamaa foorumite järgi ongi see detonatsiooni põhjuseks, väidetavalt on ok 1-1.25mm. Lihtne oleks 0.75mm maha võtta aga kuna kubatuur on suuremaks läinud siis tuleks ringi teha ka plokikaane nö kausi osa? Kas kellelgi on sarnase teemaga kogemusi? Masin ise 94a.
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
Kui kaant madalamaks teha, suureneb surveaste ja detonatsioonirisk peaks olema suurem.
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
põlemiskambri ruumala väheneb, seega jah...det tekib suurema tõenäosusega.
hästi ei saa aru, et uus keps, värgid, silinder isegi puuritud...aga kolb jäi vana? :O
või kui kolvi vahetasid siis kas vana ja uus on ühesugused (pealmine pind)?
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
ikka uus kolb kah, kolb on kumer pealt. Varasemalt oli vale kolb sees, pealt sile mis on mõeldud aastatele 97-01. Plokikaan on kumera kolvi jaoks.
Sileda kolviga oli kompressioon suht olematu,ä jne, see polnud ka kuidagi seda plokikaant optimeeritud sileda kolvi jaoks.
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
Kogemusi pole, aga enne suure raginaga metalli kallale lendamist tasuks ka süütekõver üle kontrollida.
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
no kui kolb on pealt kumer ja eelmine oli sile, siis ju asi selge. põlemiskambri maht muutus pärast kolvivahetust päris arvestatavalt! väiksemaks siis...sellest ilmselt ka pingimine
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
Silindrit puurides ei suurene silindripea diameeter põlemiskambri kohal ja vahest jääb ka tihendi diameeter väiksemaks, kui puuritud silindri kolb. Alla paksem tihend või treid silindripea ala vastavaks. Üks viis testida ajada ca 1mm jootetina L tähe kujuliseks painutades silindri seinani välja ja ajad käsitsi mootorit ringi, kui läbi lõikab vastavas kohas või lömmi vajutab siis on ruumi vähe. Kolvil peaks ka poleeritud servad või raadius peal olema kui piisavalt ringi pinginud
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
Jootetinaga test tehtud juba varem ja tulemus 2mm ja see olevatki probleem, et hakkab detoneerima. Päris palju sellel teemal välismaa foorumites uurinud ja vädetavalt tuleb silindripealt töödelda, et see vahe oleks umbes 1,25mm ja siis tuleb ka silndripea kumerat osa töödelda vastavalt kubatuuri muutusega mis on toimunud vms. Oma loogika ütleks, et võtan igaltpoolt plokikaane alumiselt osalt, ka kumeratelt aladelt sama palju ehk siis 0,75 mm aga see ei andvat oodatud tulemust.
Pildil siis squish band thickness:
https://www.motoracingshop.com/images/P ... sh-ENG.jpg
Kütus ikka 98.
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
jah aga see kolb oleks pidanud olema koguaeg kumer, see sile kolb oli vale aastakäigu masina oma ja ei toiminud selle setupiga. Selle sileda kolviga oli kompressioon olematu, esialgu ei jälginud ise kah, et sees on vale kolb ja kui ma kunagi vahetasin kolbi ja ostsin uue kolvi vastavalt sees olevale kolvile siis kokkupannes ei olnud ikka kompressiooni ja uurima hakates selguski tõsiasi, et sees vale kolb. Saigi ostetud õige kumer kolb ja kompressioon olemas ja eelnevad probleemid said lahenduse aga tekkiski see pinging.
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
Palun lahkesti sõna "plokikaan" asemel kasutada nimetavas käändes siiski sõna "plokikaas".
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
no kompressioon on hoopis midagi muud kui surveaste. kolvi kuju kompressiooni väga palju mõjutada küll ei saa. surveastet aga küll, ja täiesti 100% kindlasti ta seda ka mõjutab. ning liiga suur surveaste on see, mis paneb sul mootori pingiga...kuigi võib ka teisi põhjuseid olla teoorias aga antud juhul see tundub nagu tõenäoliseim.
siin on natuke räägitud kompressioonist ja surveastmest näiteks http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=6759
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
will111 kirjutas: ↑21 Juun 2019, 07:40no kompressioon on hoopis midagi muud kui surveaste. kolvi kuju kompressiooni väga palju mõjutada küll ei saa. surveastet aga küll, ja täiesti 100% kindlasti ta seda ka mõjutab. ning liiga suur surveaste on see, mis paneb sul mootori pingiga...kuigi võib ka teisi põhjuseid olla teoorias aga antud juhul see tundub nagu tõenäoliseim.
siin on natuke räägitud kompressioonist ja surveastmest näiteks http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=6759
Sellest jutust saan ma justkui aru, et pm peaksin ma hoopis surveastet vähendama? Nagu näiteks lisaksin paksema tihendi või kogunisti 2tk? Sellega vähendan surveastet ja on vähem tõenäoline, et tekib pinging?
Lisaks kui kellelgi on mahti ja huvi, siis täpselt sama teema mis sai tehtud väljamaa foorumisse: https://thumpertalk.com/forums/topic/12 ... t-14966484
Ma pole surveastmete jne teemadega nii sina peal aga seal viidatakse justkui sellele, et ma peaksin ikkagi seda 2mm squish bandi madalamaks saama.
-
- Postitusi: 2021
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
Küüraka kolviga on põlemiskamber pisemaks läinud ilmselt ehk surve suurem. Sul on vaja maha saada seda. Pead lihvides hoopis suurendad.
Lugesin huvi pärast ja paksemaid silindripealseid tihendeid (ehk auto keeles nö plokikaanetihendeid) ei leiduvat ja topelt ei soovitata kindlasti panna. Küll aga võid sa silindri aluseid 2 tk panna, seal pole survet ka. Saavutad selle, et kolb käib nö pisut vähem põlemiskambrisse sisse.
Keerulisem variant oleks põlemiskambri sügavamaks freesimine.
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
Tort kirjutas: ↑21 Juun 2019, 08:21Küüraka kolviga on põlemiskamber pisemaks läinud ilmselt ehk surve suurem. Sul on vaja maha saada seda. Pead lihvides hoopis suurendad.
Lugesin huvi pärast ja paksemaid silindripealseid tihendeid (ehk auto keeles nö plokikaanetihendeid) ei leiduvat ja topelt ei soovitata kindlasti panna. Küll aga võid sa silindri aluseid 2 tk panna, seal pole survet ka. Saavutad selle, et kolb käib nö pisut vähem põlemiskambrisse sisse.
Jep, ise mõtlesingi tegelt kah seda tihendit mis käib silindri alla. Küll aga siis läheb see squish band height veel suuremaks, mis mõndade allikate väitel ongi praeguste probleemide põhjuseks. Kui lugeda seda teemat millele viitasin oma eelmises postituses, siis seal väidetakse, et just teisele poole pean minema, ehk seda squish bandi tuleb saada väiksemaks.
Too large a squish traps mixture instead of forcing it into the compression dome,
as the mixture compresses in the squish band, it heats up and it self ignites (detonation)
IMO that is pretty huge, as mentioned 1.25mm seems the ballpark norm for a 250cc
-
- Postitusi: 2021
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
Mina lugesin, et muu mõju on praktikas ebaoluline, aga põlemiskambrile jällegi samas piisav, et murest vabaneda. Kaotada pole tegelikult midagi vist, see alune tihend ei maksa ka midagi eriti. Ühel tüübil oli probleem, et ainult võidusõidu kütusega sai sõita, aga tahtis tava premiumiga ja sellega oli ping.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
Mina ajaks selle squishi paika ja unustaks selle põlemiskambri mahu probleemi. Squish (liiga suur) mõjutab tööd oluliselt rohkem, kui veidi suureneneud surveaste, kasuta 98-t ja ongi asi OK.
-
- Postitusi: 2021
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
The squish is adjusted by changing the thickness of the gasket that is between the base of the cylinder and the engine crankcase.
http://www.southwestairsports.com/ppgte ... squish.htm
Ehk probleem ja lahendus on siiski mõnevõrra justkui seotud, põlemiskambri suurus ja squish.
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
Praegune tihend mis on kasutusel on 0,5mm paks. Tihendiga vist kahjuks antud olukorras ei pääse.
Lisaks squishile tuleks mul pm ideaalis ka põlemiskambrit ringi teha, kuna sees on +1,10mm kolb võrreldes originaaliga.
Hetkel tundub, et parim mida teha saab ongi lasta plokikaanelt 0,75mm maha silindri ja silindripea kontaktala pealt. Kas keegi oskab Tartumaal soovitada mõnda tegijat, kes selle tööga aidata saaks?
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
Alusta alumisest tihendist. Pane 2x orignaaltihendi paksus, ja kui siis veel vajadust on võin rakist laenata treipinki kinnitamiseks küünlaava kaudu ja kohalikud treialid teevad ära ca 10-25 juurikuga.
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
Kui ma alumisse otsa tihendi juurde panen, siis läheb asi veel hullemaks, hetkel on vaja just madalamale saada.
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
Esimeses postituses kirjas: hetkel on kolvi ja plokikaane vahe 2mm kui kolb on üleval surnudseisus, väljamaa foorumite järgi ongi see detonatsiooni põhjuseks, väidetavalt on ok 1-1.25mm.
Siin fotol kollasega märgitud alas on vahe kõrgus 2mm aga peaks olema 1,25mm. Nagu mina olen aru saanud, siis väidetavalt ei suruta selle vahega kütust põlemiskambrisse täielikult mingitel situatsioonidel ja plahvatus toimub siis seal squish band alas ja see põhjustabki selle pingimise.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
raksike kirjutas: ↑25 Juun 2019, 09:46Esimeses postituses kirjas: hetkel on kolvi ja plokikaane vahe 2mm kui kolb on üleval surnudseisus, väljamaa foorumite järgi ongi see detonatsiooni põhjuseks, väidetavalt on ok 1-1.25mm.
Siin fotol kollasega märgitud alas on vahe kõrgus 2mm aga peaks olema 1,25mm. Nagu mina olen aru saanud, siis väidetavalt ei suruta selle vahega kütust põlemiskambrisse täielikult mingitel situatsioonidel ja plahvatus toimub siis seal squish band alas ja see põhjustabki selle pingimise.
Oled täitsa õigel teel
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
Tee omale kõigepealt selgeks,et mis teoreetiliselt tekitab detonatsiooni mootoris ja siis hakka mõtlema,et mida sa peaksid oma mootoris tegema. Põlemis kambrit väiksemaks tehes sa ju just suurendad detonatsiooni riski. Ma ei viitsi seda lingitud asja lugema hakata,sest tundub,et tõlkes on sul midagi kaduma läinud. Füüsika on kõigile üks. Suurendades rõhku(vähendades põlemiskambri mahtu,nagu sa teha tahad) põlemiskambris, on detonatsiooni risk suurem, mitte vastupidi.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
urmas66 kirjutas: ↑25 Juun 2019, 09:52Tee omale kõigepealt selgeks,et mis teoreetiliselt tekitab detonatsiooni mootoris ja siis hakka mõtlema,et mida sa peaksid oma mootoris tegema. Põlemis kambrit väiksemaks tehes sa ju just suurendad detonatsiooni riski. Ma ei viitsi seda lingitud asja lugema hakata,sest tundub,et tõlkes on sul midagi kaduma läinud. Füüsika on kõigile üks. Suurendades rõhku(vähendades põlemiskambri mahtu,nagu sa teha tahad) põlemiskambris, on detonatsiooni risk suurem, mitte vastupidi.
Jah, sellega kui ma võtan plokikaanelt 0,75 maha, et saavutada see 1,25mm squish suurendan ma ohtu teistpidi detonatsiooni osas. Õige olevat, kui ma lasengi plokikaanelt 0,75mm maha ja siis vastavalt tulebki põlemiskambrit suuremakd teha, et kompressioon väga suureks ei läheks mis siis põhjustab samuti pingimist.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
raksike kirjutas: ↑25 Juun 2019, 09:59urmas66 kirjutas: ↑25 Juun 2019, 09:52Tee omale kõigepealt selgeks,et mis teoreetiliselt tekitab detonatsiooni mootoris ja siis hakka mõtlema,et mida sa peaksid oma mootoris tegema. Põlemis kambrit väiksemaks tehes sa ju just suurendad detonatsiooni riski. Ma ei viitsi seda lingitud asja lugema hakata,sest tundub,et tõlkes on sul midagi kaduma läinud. Füüsika on kõigile üks. Suurendades rõhku(vähendades põlemiskambri mahtu,nagu sa teha tahad) põlemiskambris, on detonatsiooni risk suurem, mitte vastupidi.
Jah, sellega kui ma võtan plokikaanelt 0,75 maha, et saavutada see 1,25mm squish suurendan ma ohtu teistpidi detonatsiooni osas. Õige olevat, kui ma lasengi plokikaanelt 0,75mm maha ja siis vastavalt tulebki põlemiskambrit suuremakd teha, et kompressioon väga suureks ei läheks mis siis põhjustab samuti pingimist.
On ka juhtumeid,kus kolvilt on maha võetud, kui on piisavalt varu. Ajad servast vahe paika ja lased treipingis kolbi keskelt natuke maha, kui seal on mida maha lasta. Aga kuidagi ei taha pähe mahtuda,et kui kõik õiged osad on paigas,siis midagi on ikka valesti ehk detoneerib.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 2021
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Honda CR250 2t pinging/detonatsioon
raksike kirjutas: ↑25 Juun 2019, 09:46Esimeses postituses kirjas: hetkel on kolvi ja plokikaane vahe 2mm kui kolb on üleval surnudseisus, väljamaa foorumite järgi ongi see detonatsiooni põhjuseks, väidetavalt on ok 1-1.25mm.
Siin fotol kollasega märgitud alas on vahe kõrgus 2mm aga peaks olema 1,25mm. Nagu mina olen aru saanud, siis väidetavalt ei suruta selle vahega kütust põlemiskambrisse täielikult mingitel situatsioonidel ja plahvatus toimub siis seal squish band alas ja see põhjustabki selle pingimise.
No jah, aga nagu Urmas ütles, siis surve silindris suureneb ja teistpidi tekib deto probleem, kui squish paremaks lähebki. 0.75mm on ikka jõhker vahe. Ainult lihviga ei tundu küll pääsevat sa.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.