Liiklussegadus: Stoppmärk. Kellel on õigus?

Kasutaja avatar

Mrtn5
Toetajaliige
Postitusi: 96
Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650 -12
Asukoht: Tln
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Liiklussegadus: Stoppmärk. Kellel on õigus?

Lugemata postitus Postitas Mrtn5 » 29 Juun 2019, 23:08

erkil kirjutas:
28 Juun 2019, 15:58

Nii, võtame siis lahti riigi teataja ja kehtiva määruse "Liiklusmärkide ja teemärgiste tähendused ning nõuded fooridele". Avalik ja maksumaksja poolt juba kinni makstud ning kõigile vabalt kättesaadev ja adekvaatne teave (https://www.riigiteataja.ee/akt/103072018025)

"märk 221 „Anna teed” kohustab juhti andma teed lõikuval teel, enne lõikuvat sõidurada sõiduraja kohale koos tahvliga 882 „Kehtivusrada” panduna lõikuval sõidurajal ja tahvli 834 „Sõidueesõigusega liiklemise või peatee suund” olemasolul aga peateel või sõidueesõigusega teel sõitvale juhile. Peateele pandud märk tähistab ühtlasi peatee lõppu"
"märk 222 „Peatu ja anna teed” kohustab juhti peatuma stoppjoone ees, selle puudumisel ristmiku juures lõikuva sõidutee ääre ees, muudes kohtades märgi ees. Juht peab andma teed lõikuval teel, tahvli 834 „Sõidueesõigusega liiklemise või peatee suund” olemasolul aga peateel või sõidueesõigusega teel sõitvale juhile. Ristmikul, kus kõigi harude ette on pandud märk 222, peab juht andma teed paremalt lähenevale või paremal asuvale juhile. Sel juhul on juht hoiatatud märgiga 132 „Samaliigiliste teede ristmik”"/quote]

Seni toodud viidete järgi ei paista kuskilt, et stop märgi korral oleks suurem teeandmise kohustus kui annateed märgi puhul. Millest selline kapitaalne veendumus, et stop korral peab rohkematest suundadest sõidukeid läbi laskma? parem, kui saad viite panna vastavatele pügalatele, muidu läheb päris läbuks.


Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”