Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas will111 »

Küsimus - kui väljastpoolt euroopat (usa) siia imporditud ratas on euroopa liidu liikmesriigis arvel ja passil on euroopa liidu tüübikinnituse kood siis see tähendab, et ratas on läbinud euroopa liidus kehtivate nõuete kontrolli ja aktsepteeritud siin kasutamiseks? seega, on justkui õige eeldada, et kohalikul (eesti) arkil puudub igasugune ÕIGUSLIK alus keelduda selle ratta eestis arvele võtmisest ilma igasuguste üksiktüübi kinnituste, eraldi nõutavate heitgaasi testide ja asjadeta?

ja teine asi, kui rattal on tulede ja sumpsi peal E tähised olemas siis see tähendab, et need vastavad euroliidu normidele ja tegelikult mingeid eraldi teste või katseid nõuda meie ark ei tohi? (tehase originaalosad)

Ratas on arvel leedus. Umbes 5a tagasi usas ostetud ja siis siia importidtud. Meie ark muidugi ajab selle kohta kõikvõimalikku pada, et nemad ainult ja nimelt leedus tehtud tüübikinnitust ei accepti ja mida iganes. Aga mind huvitab rohkem kellegi reaalne kogemus ja seadusest tulenev, mitte see jura mida arki ametnik oma "tarkusega" ajab. Euroopa liit on euroopa liit ja ühtne tüübikinnitus peab ju seaduse järgi kehtima igas liikmesriigis või milleks see seadus siis on?
Sisuliselt arki vastus oli see, et peate rattaga füüsiliselt kohale tulema ja "siis selgub" kas saab arvele või mitte :wack:



Kasutaja avatar

indumen
Postitusi: 1061
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas indumen »

Selle kadalipu läbisin siis, kui enda ratast ostsin, oli veel itaalia paberitega ja pidi samuti käima näitamas ja ootama "tüübikinnitust" kuna eestis sellist veel registris ei olnud, kui oleks selline juba eesti registris olemas siis oleks olnud tavaline arvele võtmine lihtsalt ja kogu moos.
Ega seal muud ei ole, mõõdavad üle vaatavad et E märgid peal kontrollivad VINi jne, mingeid müra,ega gaaside ega tulede kontrolli otseselt ei tehtud lisaks. piisas E tähistustest, see oli paar aastat tagasi muidugi.

Meie ARK on selles osas nunnu jah, et neil peab olema kõik enda oma andmebaas vms, absurd.

98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas will111 »

indumen, maksma läks kogu see pull sul umbkaudu 900? 500 need "mõõtmised" mis nad teevad ja selle kohane paber...300 see üksiktüübikinnitus, 200 arvele võtmine ja number?

Kasutaja avatar

indumen
Postitusi: 1061
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas indumen »

Kui mälu ei peta piirdus asi siiski esmase registreerimise ja sellega kaasnevate summadega, lihtsalt seda kinnitust pidi ootama nädalaid, kui natuke pinda käia neile, siis teeb mingi ametnik tehnilises osakonnas, kuskil kaugel kontoris need paar klõpsu ka kiiremini ära.

Otsisin tolleaegse kirjavahetuse üles, tsiteerin ühte vastust:

Sisuliselt on tüübikinnitus tehniliste andmete võrdlus sertifitseerimisdokumentide, eelmise riigi reg.dokumentide ja meie reg.eelse ülevaataja andmetega. Ja lõpuks kontrollitud andmete kandmine Eesti registrisse.

Ehk siis puhas bürokraatia! Vahet pole et EU riik.

Eelkõige oli point siiski selles et eestis polnud sellist mudelit veel arvel, järgmisel mehel on juba tunduvalt lihtsam protseduur. :bsmile:
Ehk siis oleneb rattast mida tuua tahad.

98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas rannamees »

will111 kirjutas: 26 Juul 2019, 11:20

Küsimus - kui väljastpoolt euroopat (usa) siia imporditud ratas on euroopa liidu liikmesriigis arvel ja passil on euroopa liidu tüübikinnituse kood siis see tähendab, et ratas on läbinud euroopa liidus kehtivate nõuete kontrolli ja aktsepteeritud siin kasutamiseks? seega, on justkui õige eeldada, et kohalikul (eesti) arkil puudub igasugune ÕIGUSLIK alus keelduda selle ratta eestis arvele võtmisest ilma igasuguste üksiktüübi kinnituste, eraldi nõutavate heitgaasi testide ja asjadeta?

ja teine asi, kui rattal on tulede ja sumpsi peal E tähised olemas siis see tähendab, et need vastavad euroliidu normidele ja tegelikult mingeid eraldi teste või katseid nõuda meie ark ei tohi? (tehase originaalosad)

Ratas on arvel leedus. Umbes 5a tagasi usas ostetud ja siis siia importidtud. Meie ark muidugi ajab selle kohta kõikvõimalikku pada, et nemad ainult ja nimelt leedus tehtud tüübikinnitust ei accepti ja mida iganes. Aga mind huvitab rohkem kellegi reaalne kogemus ja seadusest tulenev, mitte see jura mida arki ametnik oma "tarkusega" ajab. Euroopa liit on euroopa liit ja ühtne tüübikinnitus peab ju seaduse järgi kehtima igas liikmesriigis või milleks see seadus siis on?
Sisuliselt arki vastus oli see, et peate rattaga füüsiliselt kohale tulema ja "siis selgub" kas saab arvele või mitte :wack:

Autoga on nii, et Leedust toodud USA-kas, Leedus arvel, eu-le vastavalt ringi ehitatud ja Eesti Mnt Ametit absoluutselt ei huvitanud.
Samasuguseid meie registris veel 14(!) tk ja kõik (!) üksiktüübikinnitusega.
Neid lihtsalt ei huvita.
Ma kohtusse minna ei viitsinud, lõin käega ja tegin nõutud paberid ära.
Ei usu, et tsikkel lihtsam teema on. Kui on, anna teada.

Pilt
Kasutaja avatar

indumen
Postitusi: 1061
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas indumen »

Leedu võibolla mingi põnevam koht jah, ei oska öelda, aga kuskile mujale siis ajutiselt veel arvele äkki :P Lätti/Soome :) siis peaks ju kõik JOKK olema

98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Kasutaja avatar

randmar
Postitusi: 59
Liitunud: 25 Dets 2016, 14:46
Tsikkel: Ducati Monster 696 08.a
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas randmar »

Sain just eelmine nädal, peale ühte kuud ootamist numbrid peale. Leedus ei ole vajalik EU tüübikinnitus.
Autotest OÜ tegi rattast foto ja saatis Saksamaale. Peale MNT "telgis" käimist, saatsid nemad samuti Saksmamaale vist. Ühesõnaga 1-2 nädalat ja paberid tulid. Mul läks aega, et ratas ÜV kõlbulikuks teha. Tuled ja asjad oli vaja ära vahetada. Seni panin kuu aega Leedu numbritega, kedagi ei huvita ja tõestada midagi ei saa. Muidu peale ostmist võib vist 5 päeva sõita.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

indumen kirjutas: 26 Juul 2019, 13:30

Leedu võibolla mingi põnevam koht jah, ei oska öelda, aga kuskile mujale siis ajutiselt veel arvele äkki :P Lätti/Soome :) siis peaks ju kõik JOKK olema

Sul on ratas millel on uuena olnud EU tüübikinnitus ja see on hoopis teine asi,kui USA turule toodetud ratas või auto. Sinul oli vaja teha tüübikood,mille teeb ARK ise,kui analoogset ratast eestis arvel pole ja see ongi esmase hinna sees.
USA turule toodetud rattal pole EU tüübikinnitust. Tüübikood ja tüübikinnitus on eri asjad. Tüübikinnituse teeb tootja ,kui ta mingi liikuriga tuleb EU-s turule. Leedukad ei nõua oma registrisse võtmisel EU-s kehtivaid nõudeid ja sealt ka see erinevus. Ostes Saksast saksa registris olnud sama, USA turule toodetud ratta,siis on asi hoopis teine kui Leedust ostetuga.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

indumen
Postitusi: 1061
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas indumen »

Jälle targem :) pole siis ime et Leedus selline natuke teistmoodi turg vist vohab omakorda.

98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244

Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas will111 »

seda ratast eeldatavasti täpselt ühesugusena toodetakse nii euro kui usa turule, eu turul on seda kindlasti ja ka eestis on neid sõidus. tegu triumphiga. antud rattal aga passis EU tüübikoodi ei ole, usast on see imporditud leetu ja nagu olen nüüdseks ka kõikjalt teada saanud siis siin seda ei peagi olema. Vaatasin üle, sumpsidel ja tuledel on E tähised peal kõikjal, tuled võibolla on hiljem installitud samasuguse EU ratta pealt aga sumps paistab küll täiesti originaal ja originaalis olevat E tähisega.

randmar, sul tundub olevat sama case nagu minul tuleks. palju see "autotestimine" koos kõige muu juraga siin eestis siis maksma läks? kohtusse minna ARK vastu antud juhul ei saa kuna eu tüübikoodi ei ole...seega neil on õigus neid teste nõuda. tahaks aga lõplikult teada, kas tõesti peab selle heitgaasimõõtmise eest eestis maksma 500 "spetsialistile" eestis :D


Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas will111 »

põmst nagu ma aru saan siis eestis küsitakse 550eurot selle eest, et saadad mingile tondile kuskilt erafirmast foto oma sõidukist ja tema paneb sulle virtuaalse templi, et jah see vastab eu nõuetele :D reaalselt mingeid müra ega heitgaaside mõõtmise isegi ei teostada.

Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1760
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas simp »

[mention]will111[/mention] milline pass on? nö "uus ühtlustatud versioon" või "vana leedu põhine"?


Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas will111 »

üritasin seda uurida aga ei leidnud väga täpseid andmeid, mille järgi kindlaks teha. minumeelest ikka uus ja ühtlustatud. ratas alles 2014 leedus arvele võetud ja 2012a mudel.
võrdlesin siin mitme teise kohaliku (uuema) sõiduki passiga. ühe kohaliku maffiavenna käest bensukas küsisin, et näita oma uue audi passi korra. see oli ka samasugune, lihtsalt temal oli seal tähe "K" taga euroopa tüübikinnituse number. rattal aga on passis selle koha peal - sest siin leedus pole tehtud neid vajalikke teste/sertifikaate ära, et selle üksiktüübikinnituse kätte saaks.


Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas will111 »

minu jaoks põhiküss on see, et kui hakatagi eestis neid teste tegema siis mida seal TEGELIKULT tehakse, mõõdetakse ja nõutakse. sest ametlikult peavad ju uuemad sõidukid kõik täitma mingeid EURO5 ja 6 ja misiganes norme. aga kui antud ratas on müüdud usasse ja seal ei ole püttide sees katalüsaatorit siis mõõtes ilmselgelt need normid kätte ei tuleks. kui kõike seda ümber tegema hakata ja veel tuhat euri eesti riigile "mitte millegi eest" peale maksta siis lõpuks tuleb maksta ratta hinnale umbes 30-40% juba peale, mis on lihtsalt täiesti absurdne ja mõeldamatu

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Will Ratta vin koodi järgi saad ju esindusest teada,mis konfiguratsiooni ja heitme klassiga see ratas on. USA-s on minu teada lausa olenevalt osariigist eri nõuded heitmetele. Californias vist isegi EU-st kõvemad või vähemalt samad nõuded.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas rannamees »

will111 kirjutas: 27 Juul 2019, 13:02

põmst nagu ma aru saan siis eestis küsitakse 550eurot selle eest, et saadad mingile tondile kuskilt erafirmast foto oma sõidukist ja tema paneb sulle virtuaalse templi, et jah see vastab eu nõuetele :D reaalselt mingeid müra ega heitgaaside mõõtmise isegi ei teostada.

Saad õigesti aru.
Mingeid teste Eestis ei tehta. ka Saksas mitte.
Eesti mntamet nõuab teste, mida ise ei ole võimeline tegema.
Erafirma teeb sõidukist foto ja saadab koos vin koodiga Saksa.
Kui Dekra on samatüübilist sõidukit testinud ja mingeid ümberehitusi keegi teinud ei ole, saadavad nad tõendi, et tegu on seeriamuseliga ja kehtib juba varem tehtud mõõtmine.
Asi on kehv siis, kui on tehtud mingeid ümberehitusi või pole sellist mudelit Saksas varem testitud.
Siis on tõesti üksiktüübikinnitus koos vastavate mõõtmistega.

Seniks nuumame ajuvabal kombel erafirmasid. :wack:

Pilt
Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1760
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas simp »

tähtis on aru saada, kas on uue tüübi pass(ilmselt on). Kui on siis head lugemist:

viewtopic.php?f=56&t=99743&p=796119&hil ... CK#p796111
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 2007SC0169

TLDR: kui uue tüübi pass on olemas on see pmst ainus mida ARK nõuda tohib.


Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas will111 »

Jah, uue tüübi pass, fakt. Ja euro tüübikinnitust passis ei olnud, fakt. Teist ratast müünud leedukaga rääkisin siis ta mainis ka, et väljastpoolt euroopat sisse toodud ratastele võib selle tüübikinnituse leedus teha (miski 150euri maksab sealmaal see "testimine", üksiktüübikinnituse hinda täpselt teada ei saanud) aga pole samas ka otseselt vaja teha.
Nagu ma aru saan siis keegi on eestis arki ületanud ka sama teemaga varem? (toetudes siis euroopa direktiividele)

Eestis vist ei olegi triumphi esindust. Aga kuskilt ja kuidagi ehk tõesti õnnestuks teada saada. Seda püüan uurida. Tehas/tootja saab ka väljastada tegelikult seda eu tüübikinnitusele vastavuse sertifikaati...või mis iganes selle bürokraatia täpne nimetus on :D

Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1760
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas simp »

will111 kirjutas: 28 Juul 2019, 01:01

Jah, uue tüübi pass, fakt. Ja euro tüübikinnitust passis ei olnud, fakt. Teist ratast müünud leedukaga rääkisin siis ta mainis ka, et väljastpoolt euroopat sisse toodud ratastele võib selle tüübikinnituse leedus teha (miski 150euri maksab sealmaal see "testimine", üksiktüübikinnituse hinda täpselt teada ei saanud) aga pole samas ka otseselt vaja teha.
Nagu ma aru saan siis keegi on eestis arki ületanud ka sama teemaga varem? (toetudes siis euroopa direktiividele)

Eestis vist ei olegi triumphi esindust. Aga kuskilt ja kuidagi ehk tõesti õnnestuks teada saada. Seda püüan uurida. Tehas/tootja saab ka väljastada tegelikult seda eu tüübikinnitusele vastavuse sertifikaati...või mis iganes selle bürokraatia täpne nimetus on :D

Saan ainult head lugemist soovida taaskord :)
https://foorum.landroverclub.ee/viewtop ... eff8b923fc

Lõppvaatlus toimus justnimelt EU passi najal.

See kas passis on EU tüübikinnitus kirjas, või mitte, ei loe. Kui Leedu vastavad ametnikud on sõiduki EU kõlblikuks lugenud(tõendab EU formaadis registritunnistus), peavad kohalikud ametnikud seda aktsepteerima. Va, juhul kui esineb tõsine oht rahvatervisele. Juhul kui ARK'i arust esineb, peavad nad seda ise tõestama.

Kui nad soovivad lisainfot, võivad ja peavad nad seda ise Leedust menetluse käigus(30 päeva?) pärima. Täpsem info, koos viidetega, selles samas landroveri teemas kuskil keskel.

Kasutaja avatar

Bike700
Postitusi: 19
Liitunud: 19 Mär 2016, 17:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas Bike700 »

Motodepoo müüb Triumphi,sealt saad uurida. https://motodepoo.ee/soidukid/53--triumph

Z 750

Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas will111 »

lugesin natuke seda landroveri foorumit, päris pikk teema seal :D üldiselt on täiesti üheselt selge, et terve asutus nimetusega ARK tuleks saata otse kinnimajja! nad tegelevad seal ju sõna kõige otsesemas mõttes teadliku ja tahtliku seaduse rikkumisega, järjepidevalt, vist lausa igapäevaselt...ja seda meie ehk rahva palgal olles.
põhimõtteliselt saan aru nii, et vastavat passi omava euroliidus arvel oleva sõiduki saab ka eestis arvele ilma igasuguste lisatestideta. ainult, et selleks kulub umbes mõni kuu kuni aasta jauramist arkiga. neile taaskord kõigi nende samade seaduste ette ladumist, nende samade isehakanud jumalatest ebapädevate ametnikukönnide kriminaalasjaga ja juristidega ähvardamist ja kõige muud toredat, ühesõnaga üsnagi palju oma aega kokkuvõttes (ja nende kulude katmist neilt kahjuks hiljem tagasi nõuda ju ei saa) ja niipalju kui sealsest teemast veel välja lugesin siis SOLVIT'st pole mitte mingisugust reaalset kasu, kuna sealtpoolt tuleb sisuliselt samasugune udu vastuseks, mis kaitseb kohaliku arki seisukohta võimalikult ümmarguse ja ümbernurga jutuga.
ei teagi kumb lõppkokkuvõttes mõtekam on, kas hakata kohaliku arkiga seda tsirkust läbi tegema või lihtsalt võtta sõiduk lätti arvele :D

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kus ÜV d tegema hakkad, kindlustama.?

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas will111 »

lätis käia korra 2a tagant pole vajadusel küll mingi suur probleem. kindlustada võib ükskõik millist sõidukit ükskõik kus, siin mingeid piiranguid minuteada ei ole. kui eesti selts mingil põhjusel ei peaks olema nõus tegema eks siis võib ju lätis firmas selle teha. nagunii kõik käib internetis.

aga noh, eks esmalt peaks uurima vast ikka, et kui pikaks kohalik ark järjekordselt oma püksikummi venitada tahab enne kui sellega taaskord piki piilumist saavad :D

Kasutaja avatar

Ilgekepp
Postitusi: 178
Liitunud: 11 Juul 2011, 17:37
Tsikkel: Jamaha VIBRAGO
Asukoht: Keset s''tumist
Tänatud: 2 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas Ilgekepp »

Just ootan argi uroodide kàest leedu passi aluselt neljandat nàdalat tûûbikat

Ole kasvõi loll aga ole motäkamees! ja teine asi: Tegija kannab kiivrit!

Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas will111 »

Eeldan, et sulle siis aeti sealt umbestäpselt sama juttu?

-----Original Message-----
Subject: Leedust mootorratas

Tere

Oleme Leedus ja tahaks osta mootorratast, aga kohapeal selgus, et see on küll Leedus arvel, aga toodud USA-st. Kas saate vaadata, kas sellel rattal on tüübikinnitus? VIN kood: xxx Reg nr: xxx

Kas on enne võetud arvele USA-st toodud x mootorratas valmistamisaastaga xxxx? Mida peaks ratta puhul vaatama peale tulede?

Oleme praegu kohapeal ja oleksime tänulikud, kui saaksite kiiresti vastata!

On 26 Jul 2019, at 10:48, Vello Löper Vello.Loper@mnt.ee wrote:

Tere!

USA'st toodud rattal ei saa olla tüübikinnitust, sest tüübikinnitus (üksikkorras) tuleb teha igale mootorrattale eraldi. Nii et sel juhul tuleb igal juhul läbida üksikkinnitus kõigist sellest tulenevaga (205 eurot riigilõivu+ müra ja heitgaaside testimine, täpset hinda ei tea, umbes 500 pluss-miinus). Üldjuhul ega suuremat peale tulede vaadata pole, tuled võivad olla USA standardi-järgsed (SAE?). USA ratastel on tehase silt, kus on märgitud ka rehvimõõdud, meie aktsepteerime ainult neid rehve, mis sildil antud.

Edu soovides
Vello Löper
Tehnoosakonna ekspert
Maanteeamet

To: Vello Löper Vello.Loper@mnt.ee
Subject: Re: Leedust mootorratas

Tänud kiire vastuse eest!
Ratas on Euroopa Liidu liikmesriigis arvele võetud 2014. aastal, mis tähendab, et igasugused mõõtmised on tehtud, muidu see ei saaks arvel olla. Testi tulemusi saab eesti ARK küsida kohalikust registrist. Kodulehel on kirjas, et maanteeamet neid ka aktsepteerib.
Mis mõõtmisi ja kontrolle Eestis veel on vaja teha lisaks tavapärasele?
Saadan igaks juhuks ka pildi passist.

From: Vello Löper Vello.Loper@mnt.ee
Date: 26 July 2019 at 12:06:51 EEST

Tere!

Kordan veelkord, et tuleb läbida üksikkinnituse protseduur, lisan protseduuri kirjelduse manusesse. 5.punkti all kirjeldatud kontroll tuleb Eestis läbida, sest Leedus neid teste ei tehta. Igal riigil omad seadused. Näiteks Saksamaal ja Lätis tehakse neid teste ja siis me neid ka aktsepteerime (kui vaja, küsime vastavast registrist).

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

will111 kirjutas: 28 Juul 2019, 01:01

Tehas/tootja saab ka väljastada tegelikult seda eu tüübikinnitusele vastavuse sertifikaati...või mis iganes selle bürokraatia täpne nimetus on :D

Tehas ei ole seda EU tüübikinnitust sellele mudelile,mida toodetakse USA turule, kohe kindlasti teinud. Ehk ära raiska aega sellega.
Näiteks on olemas EU-s toodetud väike seeria sõidukeid,millele tootjad ei teegi EU tüübikinnitust,sest see pole just kõige odavam lõbu. Näiteks oleme firmasse ostnud Soomest,Soomes toodetud veoka poolhaagiseid,mis on Soomes arvel olnud,aga ikka tuleb iga haagisega see üksiktüübikinnituse teema läbida. haagisel õnneks pole peale tulede vastavuse,mida siin esmasel kontrollitakse midagi mõõta vaja.
Muideks lätis on minu teada samad nõuded ja vähemalt autodele on ÜV päris kirve hinnaga(a´10xsuurem?) võrreldes meiega.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas will111 »

Väljendasin valesti, tehas saab väljastada nende "testide" tulemused, et tsikkel vastab nõuetele. Tüübikinnitust nemad jah teha ega anda ei saa. Nõuetele aga ratas kindlasti peab vastama sest E-tähised on ju nii sumpsi kui tulede peal ilusti olemas.
See, et triumph müüb antud ratast nii euroopa kui usa turule ei tähenda, et neil oleks mitu eraldi liini, mis siis teeb vastavalt turule erinevaid komponente või paneb sama ratast kuidagi erinevalt kokku. EU nõuetele vastavuse kinnituse tehasest saamine võib seega vabalt olla vaid küsimise küsimus. Ju see ka midagi maksab, aga kaldun arvama, et mitte 500+ euri. vastus võib muidugi ka tõesti olla, et ratas ei vasta EU normidele, aga noh küsida ju võib.
Fakt on see, et täpselt samasugust ratast tehakse euroopa jaoks ja minuteada on seal ka kõik komponendid küljes samad.
Eks need nõuded võivad samad või erinevad olla lätis ja kümnes muus riigis, eelnevalt välja toodud linkidelt ja aruteludest võib välja lugeda, et tegelikult käsib ülim ehk euroopa liidu seadus kõigil riikidel sellise masina arvele võtta, millel standardile vastav pass juba väljastatud on (liidu riigis).


Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas will111 »

Aega mööda läinud, ratas ammu eestis, augusti lõpus sai ka reg.eelses kontrollis käidud seda üksiktüübikinnitust tegemas. Miski 4 korda küll jooksutati edasi tagasi väga absurdsete asjadega (a'la suunatule vahekaugus 5mm alla lubatu) aga lõpuks nagu..."tehti ära", või no nii vähemalt tundus sest raha maksmist nõuti ja pretensioone justkui rohkem ei olnud. Tüübikinnituse pidi saama "umbes 2, max 3 nädala jooksul". Peaaegu poolteist kuud on möödas ja mitte midagi, pole ka kordagi minuga ühendust võetud, et mingit selgitust anda. Ise olen arki helistanud 3 korda, esimesed 2 korda vastati, et "no meil on 30p aega nii et oodake aga ära" ja kui 30p täis oli saanud siis "aga mina ei tea, ma uurin ja annan teile teada". Loomulikult mitte mingit vastust endiselt ei ole tulnud umbes nädala jooksul.

Seega, tundub, et peab hakkama taaskord täpselt sedasama pulli otsast peale nagu mitmed isikud juba varem on pidanud läbima. Ehk siis ähvardama. Aga küsiks veel, et kasutaja [mention]Ilgekepp[/mention], kes juba max 30p oma tüübikat ootas, kas said selle lõpuks kätte ka?


JaakVL
Postitusi: 13
Liitunud: 16 Okt 2018, 16:21
Tsikkel: Yamaha MT-07

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas JaakVL »

Isiklikult ei soovita infotelefonile helistada, sealt ei saagi üldjuhul väga head vastust. Kirjuta pigem meil, siis saab tehnost keegi vastata, mis põhjusel ei ole asja ära tehtud.

Oled enda poolt kõik ikka ära teinud: Üksikkinnituse riigilõiv, avaldus üksikkinnituse omistamiseks?

Tean, et kui pole avaldust sisse andnud, isegi ümberehituse korral, siis ei võeta tihtipeale asja üldse käsile ega öelda ka midagi.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”