Väike elektri chopper
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 161
- Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
- Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
- Asukoht: Pildiküla
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 48 korda
- Kontakt:
Väike elektri chopper
Sai ka üks suurem projekt ette võetud.
Kuna ilumeelt väga ei oma, siis asja visuaalne pool võib välja tulla ehk midagi ratbike laadset aga eks paista
Doonoriks on SMC Rex chopper 125 kere (kui kellelgi on selle ratta juppe, oleksin huvitatud.)
mootor: 48V 5KW Goldenmotor HPM5000B
kontroller: kellycontroller KLS7245H
akud: 18650 Liitium, 54Ah moororile ja eraldi 12v 8Ah tulede, signaali ja jahutuse jaoks.
plaanis oli ka supekondekaid kasutada kiireks pidurdusenergia salvestamiseks ,aga võimalik, et mõistlikum on samade gabariitide jagu akusid lisada ja laadimisvoolu piirata.
Seda peab veel arvutama ja katsetama.
Re: Väike elektri chopper
mootor ja kontroller vist kokku kuskil 1k...aga mis see aku kah maksta läks ja mis pingega akupakk üldse tuleb? 54ah 72v juures oleks juba suhteliselt okei aga see aku tuleks ka juba päris suur kärakas, peaks vist olema kuskil 400 elementi/20kg
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1939
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 137 korda
- Tänatud: 179 korda
- Kontakt:
Re: Väike elektri chopper
Sõbralik soovitus, tee tugevamad mootori kinnitused.
Noorusajast meenutades, druzba saag jaksas oma 90 kuupsendise töömahu ja kolme -poole hobusega, väänata ennast viltu raami vahel. Lihtne lahenduses oli lisada reguleeritav tõmmits vastaspoolele.
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Väike elektri chopper
Põnev ettevõtmine, mida plaanid teha legaalsusega? Ning kui kade pole, siis kui kunagi valmis, võiksid asja maksumuse ka üles riputada.
-
Teema algataja - Postitusi: 161
- Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
- Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
- Asukoht: Pildiküla
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 48 korda
- Kontakt:
Re: Väike elektri chopper
Võibolla tõesti tuleks tugevamaks teha. lisan tagaküljele ühe kinnituse juurde. varsti saab kohapeal käima panna, siis saab veidi aimu. Mootori esiküljele jätaks kohad peltier elementide jaos, juhuks kui peaks lisajahutust vaja minema.
Legaalsuse osas on natuke maanteeametiga suheldud. Eelarve tabelis on kirjas 1800eur + vormistamine+ akud (mis on hetkel tasuta käes).
Eks paista mis lõpuks välja tuleb.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Väike elektri chopper
[mention]akvanaut[/mention] mis võiks olla prognoositav sõiduulatus ja laadimisaeg?
Re: Väike elektri chopper
Mida need peltieri elemendid jahutada aitavad?
Need toodavad ise niipalju sooja juurde ja seda kõike sõiduulatuse arvelt...
-
Teema algataja - Postitusi: 161
- Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
- Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
- Asukoht: Pildiküla
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 48 korda
- Kontakt:
Re: Väike elektri chopper
sõiduaeg 50min, Laadija esialgu 6A, ehk siis umbes 8h, ühesõnaga linnas tööl käimise masin, mis ööseks laadija otsa jätta.
"The cold side of TEC may be used to cool high temperature power electric devices."
Ehk siis ühelt poolt külm, teiselt kuum. Palju ta jahutab ja kui suurt radikat vajab, selgub katsetamise käigus.
Sõiduulatust ei mõjuta, kuna mootori akud toidavad vaid mootorit, kui siis vaid 500gr lisaraskuse võrra. Mõistlik oli teha 48V ja 12V tarbijad eraldi akudega.
Aga praegu käib alles kõva keevitamine ja käiamine.
Re: Väike elektri chopper
No see on natuke liiga primitiivne selgitus, et ühelt poolt külm ja teiselt kuum. Tõele ta vastab, aga mis antud juhul selle asja eesmärk oleks või mida see peaks andma? Peltieri kuuma poole peal peavad sul ikkagi olema radikad, mis hajutavad ära nii selle mootori soojuse kui ka lisanduva sisse antud voolu jagu soojust.
Kui sul on probleemiks või arvad, et teoreetiliselt võiks saada probleemiks mootori, kontrolleri või mille iganes komponendi liiga suur heat output, et seda ei jõua enam sõites vabalt üle radika kõiva õhuga ära jahutada siis minumeelest oleks palju mõistlikumaks lahenduseks radikale lihtsalt mingisugune ventilaator lisada...või siis suuremad/efektiivsemad radikad.
-
Teema algataja - Postitusi: 161
- Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
- Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
- Asukoht: Pildiküla
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 48 korda
- Kontakt:
Re: Väike elektri chopper
Kere keevitustööd on lõppenud. Kahjuks ilusa keevisõmbluse tegemist ikka käppa ei saanud.
Mootorile tegin ühe kinnituspunkti juurde.
esimene käivitus:
-
Teema algataja - Postitusi: 161
- Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
- Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
- Asukoht: Pildiküla
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 48 korda
- Kontakt:
Re: Väike elektri chopper
Esimesed 4 meetrit on sõidetud, garaažis. Lahe
Äkiline just ei ole, aga ülekanne sai arvestatud soovitud tippkiiruse 80-90kmh järgi. Eks pärast saab hammakatega mängides sobiv kompromiss leitud.
Üks akupakk valmis, neli veel teha. Kontrolleri peale sobis täpselt vana jaffi paak, see vaja veel mustaks värvida. Kus saaks lasta seda teha?
Sai ka superkondeka pakk tehtud, aga see laadub isegi oma balanseerimiselektroonikaga väga ebaühtlaselt, vaatab kas hakkan ise lisatakistitega võrdseks ajama või jätab selle üldse välja.
Kus kohast saaks plastist kerge esiporika 19" rattale?
Tundub et tagaratas loperdab, vaja ka lasta sirgestada.
Selle projektiga pralleelselt valmib ka töökoda igasugu tööriistade ja masinatega. Umbes nii, et vaja keevitada, tuleb keevitus osta, vaja puuruda, tuleb puurpink osta, on ruumis külm, tuleb kütteseade ehitada jne. Ratta omahinnale neid juurde lisama ka ei hakka, see on pigem boonus.
Re: Väike elektri chopper
palju sul kontroller maksma läks?
mis komponentidest täpsemalt seda superkondet valmistasid ja kuskohast neid asju hankisid? on sel kondel [Motobot: õige on "gondel"] mingil arvutuslikud parameetrid ka? akusid teed pisikestest ümaratest elementidest ise punktkeevitusega?
-
Teema algataja - Postitusi: 161
- Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
- Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
- Asukoht: Pildiküla
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 48 korda
- Kontakt:
Re: Väike elektri chopper
kontrolleri sain 362eur koos tollimaksuga. kondekad on odavad green-cap 500F. akud jah 18650 li-ion.
-
Teema algataja - Postitusi: 161
- Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
- Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
- Asukoht: Pildiküla
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 48 korda
- Kontakt:
Re: Väike elektri chopper
Nüüd on üksjagu juba maja ees ringi tiirutatud. Kõik toimib. Regamiseks vaja veel kaugtule ja suunatulede indikaatorlambid tekitada. Ostsin spets spidoka ka kus need lambid sees, aga esimese hooga ei õnnestunud kiirust õigeks kruttida ning panen ajutiselt velo spidoka.
Järgmisena peab leidma koha kus umbes tund aega tavaliiklusest eemal regamata rattaga järjest sõita saaks et testida aku pidavist ja mootori/kontrolleri kuumenemist.
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Väike elektri chopper
Velo spidokaga ei lähe läbi ülevaatuse.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Väike elektri chopper
Pole selle jaoks homologeeritud.Isegi Sigmaspordi tsikkli MC1812 kompu ei ole liikluses legaalne.Ei usu et mingi tava velo oma seda on.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Väike elektri chopper
Kas mitte asi ei ole valgustuse olemasolus?
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
Teema algataja - Postitusi: 161
- Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
- Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
- Asukoht: Pildiküla
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 48 korda
- Kontakt:
-
- Postitusi: 1102
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Väike elektri chopper
Spido on ülevaatusel vaja? Näidu ütlemiseks? Enduurol pole ostmisest saadik spido töödanud, pole mingit probleemi olnud üv-ga. Läksin kohale, polnud suunatulesid, peegleid, signaali, jalga, väike kleebisnumber - ikka sai tehtud
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Väike elektri chopper
See on ka üks põhjusi mis võidakse ette tuua.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 924
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: Väike elektri chopper
mis nende superkondekatest sai? see osa ka töötab, ja mis eesmärgiga need üldse panid, et kiirenduste ajal saaks suuremat voolu tõmmata?
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Väike elektri chopper
Spoiler
Aga mitte koos ratta valgustusega.Neil ju tegelikult kirjad peal et "unlegal on traffic" ja kui neid lahedalt läbi lastakse siis ju ok.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
Teema algataja - Postitusi: 161
- Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
- Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
- Asukoht: Pildiküla
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 48 korda
- Kontakt:
Re: Väike elektri chopper
kondekaid pole veel peale pannud, sellega tegeleb hiljem edasi. Eesmärke oli kaks:
säästa akusid suurte voolukõikumiste eest ja pidurdusenergia maksimaalne ärakasutamine.
sellega kaasneb ka parem kiirendus, mis tegelt on keskealisele praegugi piisav.
Regen käivitub kas gaasirutska maha keerates või piduripedaalile vajutades. Laadimisvoolu on võimalik sammhaaval programmerida. Hetkel on küsimus, kas neid voolusid saab ka konfida eraldi, et pidurile vajutades maksimaalselt ja rutskaga vähem. Siis oleks kondedega mõtet edasi minna. Aga need on kõik juba lisad.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Väike elektri chopper
Valgustuse olemasolu on ilmselt võtmeküsimus. Seadus ega E-reegel homologeeringut ei nõua, külla aga spidomeetri nähtavust pimedas.
Re: Väike elektri chopper
mhmh, endal on üks sarnane prototüüp plaanis. kontroller ilmselt tuleks täpselt samasugune, mootor umbes selline 10-15kw'ne ja masina kasutus selline, et superkondesid oleks kindlasti tarvis vahele kuna kogu sõit koosneebki max kiirendus/max pidurdus tsüklitest. kuna akupakist pidevalt 200a tõmmata (küll lühiajaliselt aga siiski..) mõjuks selle elueale ilmselt väga kehvasti siis konded oleks jube hea mõte küll.
kas sellel kontrolleril endal on ka mingisugune "kondeloogika" sees? või see loogika käib juba puhtalt kondepaki küljes? seal on ju ka tegelikult mingisugune balancing, et kui kiiresti kondepakk akudelt end täis tagasi laeb jne
-
Teema algataja - Postitusi: 161
- Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
- Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
- Asukoht: Pildiküla
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 48 korda
- Kontakt:
Re: Väike elektri chopper
kontrolleril saab programmeerida igasuguseid voolusid, aga see on kahe otsa vahel, pole eraldi aku ja konde otsi.
sellisel asjal pole ka antud olukorras mõtet, et mingi seade hakkaks piirama nende laadimise kiirust.
kondeka mõte ongi see, et ta imeb endasse voolu praktiliselt nii kiiresti kui seda peale suudetakse anda ja keemiliselt võimalik. Balancing on lihtsalt öeldes elektroonika, mis jälgib pinget ja kui see saavutab max lubatud väärtuse (2,7V) siis hakkab kõrgemale minevat pinget soojuseks juhtima.
Kondekate üks puudus on, et nad seistes tühjenevad ja kui on akuga paralleelselt siis koormavad ka seda. ehk et ratast pole hea mitmeks päevaks ilma laadimata jätta. Samuti pole hea ratast kogu aeg laadija otsas hoida, kuna 90->100% laadimine kurnab samuti akusid. Lahendus oleks selline, et kondekaid saab läbi võimsa lüliti eraldada akust, mis võimaldab vajadusel kumbagi eraldi laadida. See on vajalik ka ratta pikemaks perioodiks seisma jätmisel.
Re: Väike elektri chopper
kui sa ei piira kondekate täislaadimise kiirust ehk sisuliselt voolu (neid laetakse tagasi ju aku pealt, kui just parasjagu ei laeta regeneratiivslet) siis kas nad mitte ei tõmba ikkagi akust korraga väga suurt voolu?
väga lihtsõnaline näide oleks selline, et oletame tahad teha suure võimsusvajadusega kiirenduse 5 sekundit, mootor tõmbab voolu supercapist selle kiirenduse jaoks ja ütleme, et selle kiirenduse jaoks vajalik vool on miski 20C sinu akupaki suhtes. akule aga oleks tervislikum või lausa hädavajalik, et kunagi üle 5C ei tõmba. kui nüüd oma kiirenduse oled ära teinud, konded on a'la pooltühjaks tõmmatud ja hakkavad taas täis laaduma aku pealt siis juhul kui seda ei piira tõmbab kondepakk võibolla täis laadimiseks veel suuremat voolu kui 20C. sellisel juhul sa ju tegelikult akut kuidagi ei säästa.
Re: Väike elektri chopper
Akuga paralleelselt ühendades sa ei saa ju kondekaid kunagi tühjaks, ehk siis kui kondeka pinge kukub aku pingeni, siis sealt ei tule enam piiksugi. Samas üle aku laadimispinge neid laadida ka ei saa
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.