Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas randel »

Kõik need Benellid, SWM-id jt meie turul üsna tundmatud rattad on ratta hilisema müügi peake mõeldes üsna riskantsed valikud. Samuti on lisavarustuse nagu kukkumisrauad, kohvriraamid jne valik sisuliselt olematu. Igasugune ratta tuunimise ja hooldamise know-how on ka oluliselt tagasihoidlikum võrreldes levinud rataste kohta internetist leitava infoga.
Täna on minu arust uute rataste turul 2 arvestatavat valikut, mis on märgatavalt alla 200kg - KTM 690 Enduro ja Husqvarna 701 Enduro. Viimane on täna mõneti parem valik, sest on kauem praegusel kujul müügil olnud ja aftermarketi valik oluliselt laiem. Paari aastaga võtab KTM kindlasti järele. Need rattad tahavad matkarattaks muutmiseks kindlasti esiklaasi, lisapaaki ja sadula muutmist. Kohvriraamid niikuinii, kukkumisrauade arvelt saab kaalu kokku hoida. Kuskil 2-3000€ ratta hinnale lisaks ja on Mongooliasse matkamise pill olemas. Pikalt maanteel tüütuvõitu, aga kindlasti mitte lootusetu. Ainsad rattad, millega matkamise kõrvalt tegelikult ka maastikul lõbus on.
Raskemas kategoorias, ehk poest tulles 200kg juures on KTM 790 Adventure ja Yamaha 700 Tenere. Need rattad on matkavarustuses pigem ikka tublisti üle 200 kg ja lähevad rohkem allroad kategooriasse - teedel mugavad, aga raskemates oludes käib ratta kaal ikkagi üle jõu. Seepärast lahterdama need suuremate matkaratastega üsna samasse kategooriasse - KTM 1190/1290, Honda Africa Twin jne.
Kergema otsa poolt on KTM 500 EXC, Beta 390 jt sarnaseid rattaid üsna edukalt matkapillideks kohandatud, suurem paak, sadulakotid ja on minimalistlik matkaratas olemas, millega võib ka mitmetuhandekilomeetrise reisi ette võtta, aga sel juhul ikka maksimaalselt mööda kruusateid, suured magistraalid on ikka piin, kui pikemat otsa sõita. Aga kindlasti ei pea sellise kasutuse juures iga 10h tagant õlisid vahetama, nii et kui kibeleb pigem raskemate radade poole, siis kaalumist väärt alternatiiv seegi. Olude sunnil olen oma Beta 390-ga sel suvel Eesti TETi igatpidi läbi sõitnud ja saab täitsa hakkama, võiks kaugemalegi minna. Üksinda matkates kindlasti ratas, millest igasuguses olukorras jõud üle käib :)

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”