Õnnetused mootorratastega 2019

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1040
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 58 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas Black » 29 Aug 2019, 12:25

Ma miskipärast seostasin seda seal teele hüpanud ja alla aetud mendiga.



Sciev
Postitusi: 351
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas Sciev » 29 Aug 2019, 17:38

Bandit kirjutas:
28 Aug 2019, 22:16
Sciev kirjutas:
28 Aug 2019, 22:01
Sel aastal on mootorratta osalusel toimunud 72 liiklusõnnetust, hukkus kolm ja sai vigastada 73 inimest.

Aga kui palju mootorrattureid hukkus ja vigastada sai?
EDIt seal on ikka peetud mootorattureid silmas.
Kas tõesti 72 liiklusõnnetuses on vigastada saanud 73 mootorratturit (sel juhul +kaassõitja)?
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 652
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas rannamees » 29 Aug 2019, 19:46

Pilt
Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 876
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas Bandit » 29 Aug 2019, 21:08

Spoiler:
Sciev kirjutas:
29 Aug 2019, 17:38
Bandit kirjutas:
28 Aug 2019, 22:16
Sciev kirjutas:
28 Aug 2019, 22:01
Sel aastal on mootorratta osalusel toimunud 72 liiklusõnnetust, hukkus kolm ja sai vigastada 73 inimest.

Aga kui palju mootorrattureid hukkus ja vigastada sai?
EDIt seal on ikka peetud mootorattureid silmas.
Kas tõesti 72 liiklusõnnetuses on vigastada saanud 73 mootorratturit (sel juhul +kaassõitja)?
võtab kaineks jah? see on päris suur prosa arvestades igapäevasõitjatest. lisaks ajaline koefitsient suverperiood ainult.
Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.

Sciev
Postitusi: 351
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas Sciev » 29 Aug 2019, 22:49

Selles mõttes karm reaalsus küll, et kõikidest liikluses hukkunutest ja ka vigastada saanutest kisub 10% kanti, aga tänavapilt on ikkagi kaugel sellest, et 10% mootorrattaid oleks (isegi kuumal suvepäeval vist mitte).
Kasutaja avatar

baltroon
Postitusi: 864
Liitunud: 14 Okt 2006, 10:16
Tsikkel: Sõber
Asukoht: EESTI
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas baltroon » 29 Aug 2019, 22:59

Kas kellelgi on infot, et täna on Nõmmel toimunud ränk õnnetus tsikliga?
ÄRGE HAKAKE JÄLLE HALAMA!

will111
Postitusi: 3371
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas will111 » 29 Aug 2019, 23:09

mis 10% te räägite? mootorrattureid on eestis paarkümmend tuhat tänaseks päevaks..

Sciev
Postitusi: 351
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas Sciev » 29 Aug 2019, 23:29

will111 kirjutas:
29 Aug 2019, 23:09
mis 10% te räägite? mootorrattureid on eestis paarkümmend tuhat tänaseks päevaks..
Kas keegi ütles, et mootorrattaid on 10% sõidukite koguarvust? :o

will111
Postitusi: 3371
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas will111 » 29 Aug 2019, 23:32

aga misasi see on, mis kisub ja kuhu kanti ta sul kisub? "Selles mõttes karm reaalsus küll, et kõikidest liikluses hukkunutest ja ka vigastada saanutest kisub 10% kanti"

mina sain vähemalt esmalugemisel nii aru, et kõikidest mootorratturitest justkui 10% saaks sinu arvates vigastada/surma
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 6130
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 787 korda
Tänatud: 655 korda
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 30 Aug 2019, 10:17

Sciev kirjutas:
29 Aug 2019, 22:49
Selles mõttes karm reaalsus küll, et kõikidest liikluses hukkunutest ja ka vigastada saanutest kisub 10% kanti, aga tänavapilt on ikkagi kaugel sellest, et 10% mootorrattaid oleks (isegi kuumal suvepäeval vist mitte).
MNT ameti andemetel on mootorattal selle aasta jooksul hukkunud 7.6% hukkunute üldarvust (möödunud aastal oli see 9% ja ülemöödunud aastal 0), avariide osalus samas määras. Tundub loogiline, eks? Siin on nüüd üks aga ... nimelt avariidest 1/2 on "kraavi sõitmised", seega mitte niivõrd liiklus ja teised liiklejad kuvõrd mootorrratturi enda viletsad oskused on põhjuseks. Seega alles number 3.6% on tõsiselt võetav.

Nüüd aga vaataks äkki hoopis päris numbreid. Nimelt, tohutu hulk autodega juhtuvatest avariidest ei jõua mitte kunagi MNT ameti statistikasse, sest tegu on "tavalise plekimõlkimisega". Tsikli puhul tähendab "tavaline plekimõlkimine" automatselt kiirabi ja politseid ning kajastust statistikas. LKF ütleb (https://tinyurl.com/y6f7k3e4), et käesoleval aastal oli esimese 6 kuuga kokku 18 253 kindlustusjuhtumit. Pole väga võrreldav. Seega vaid 0.37% kõikidest liiklusõnnetustest juhub mootorrattastega. Tõsi, kannatada ja surma saame me märka enam, kui 0.37% aga see ei tohiks kellegile, kes usaldab oma elu vahtplastist kooriku, nahktagi ja kummist liigesekaitsete hoolde, tulla üllatusena.
Seega, tere tulemast 0,37% klubisse!
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1642
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 89 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas M.T. » 30 Aug 2019, 11:16

will111 kirjutas:
29 Aug 2019, 23:32
aga misasi see on, mis kisub ja kuhu kanti ta sul kisub? "Selles mõttes karm reaalsus küll, et kõikidest liikluses hukkunutest ja ka vigastada saanutest kisub 10% kanti"

mina sain vähemalt esmalugemisel nii aru, et kõikidest mootorratturitest justkui 10% saaks sinu arvates vigastada/surma
Loe 2x siis, ei ole ju keeruline lause ja sellest arusaamine ei tohiks küll keeruline olla. Hetkel küll tegelik number 7,7% ja loodetavasti seda 1 isikut juurde ei tule, siis olekski 10% täis.

will111
Postitusi: 3371
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Aug 2019, 14:48

Selle asemel, et lugeda kellegi üsna segast 10% juttu 2, 3 või 4 korda, ma loen pigem Maci väga selgesti sõnastatud ja faktidel põhinevat juttu 1 korra. On (aja)kulu efektiivsem ja kajastab palju paremini reaalsust :D

Ja mis puudutab seda vägevat protsentidemängu siis soovitan hoolikalt lugeda hoopis seda statistikat: möödunud aastal oli see 9% ja ülemöödunud aastal 0. Need numbrid peaksid vägagi ehedalt ja lõplikult näitama, et taolised protsendid pole mitte niivõrd mingi üleüldine "karm reaalsus" vaid paras bingoloto ja "kuidas joppab" värk. Igatahes, minu jaoks pole see reaalsus küll kunagi karm olnud ega pole ta ka kunagi karmimaks muutunud. Nagu öeldi siis üllatusena nagu ei peaks kellegile tulema, et ilma kongita sõites on võimalus surma saada suurem kui kongis sõites..

Sciev
Postitusi: 351
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas Sciev » 30 Aug 2019, 16:06

Macintosh kirjutas:
30 Aug 2019, 10:17

MNT ameti andemetel on mootorattal selle aasta jooksul hukkunud 7.6% hukkunute üldarvust
Seda mõtlesingi, et ligi 10% ja ei viitsinud asja keerulisemaks ajada ega mingeid muid % tuletama hakata ja pilti enda (või kellegi teise) jaoks ilusmaks maalima. :bsmile:

pastakas
Postitusi: 7
Liitunud: 04 Juun 2019, 21:05
Tänatud: 1 kord

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas pastakas » 10 Sept 2019, 12:53

baltroon kirjutas:
29 Aug 2019, 22:59
Kas kellelgi on infot, et täna on Nõmmel toimunud ränk õnnetus tsikliga?
Ma sõitsin prn. mntl juhtunud õnnetusest mööda.
Ratas tundus suht auto all olevat, a rohkem uudistes vms pole näinud.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5197
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 208 korda
Tänatud: 164 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas yeekim » 10 Sept 2019, 21:06

Ikka esiots alt ära....
Teen saiast sitta!

amsung
Postitusi: 107
Liitunud: 05 Okt 2012, 13:28

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas amsung » 11 Sept 2019, 09:26

Ja kõik kooris, et ABS mõttetu.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5197
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 208 korda
Tänatud: 164 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas yeekim » 11 Sept 2019, 09:53

amsung kirjutas:
11 Sept 2019, 09:26
Ja kõik kooris, et ABS mõttetu.
Arvad päriselt, et äbsiga oleks püsti jäänud (togi)
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 937
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 95 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas Krl » 11 Sept 2019, 10:01

Ei tea küll ratturi vigastusi, aga video järgi hinnates, võis antud juhul isegi hea olla, et püsti püsides bemmi külge ei lennanud, vaid alt läbi libises.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1521
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 161 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas Maaks » 11 Sept 2019, 10:15

Krl kirjutas:
11 Sept 2019, 10:01
Ei tea küll ratturi vigastusi, aga video järgi hinnates, võis antud juhul isegi hea olla, et püsti püsides bemmi külge ei lennanud, vaid alt läbi libises.
Ikka tagant läbi ju või ei ole minu silmanägemine enam nii hea kui varemalt?
Teoreetiliselt oleks ABS andnud äkki võimaluse möödapõikeks.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 6130
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 787 korda
Tänatud: 655 korda
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 11 Sept 2019, 10:31

Maaks kirjutas:
11 Sept 2019, 10:15
Krl kirjutas:
11 Sept 2019, 10:01
Ei tea küll ratturi vigastusi, aga video järgi hinnates, võis antud juhul isegi hea olla, et püsti püsides bemmi külge ei lennanud, vaid alt läbi libises.
Ikka tagant läbi ju või ei ole minu silmanägemine enam nii hea kui varemalt?
Teoreetiliselt oleks ABS andnud äkki võimaluse möödapõikeks.
amsung kirjutas:
11 Sept 2019, 09:26
Ja kõik kooris, et ABS mõttetu.
ABS pole imerohi, esiotsa saab alt ära ka nii ilma kui ka koos. ABS su pilku üles ei tõsta, ratast ega keha õigeks ei säti. ABS aitab sul paremini seisma jääda, kui sa kõik need asjad oled ära teinud. ABS on abiks ikka ja teeb üljuhul pidurdamise lihtsamaks ja kindlamaks. Oluline on kas ABS on 12 aastat vana sõiduki peal või värskelt tehastet tulnud tsiklil ja kui kalli masina peal see on. Mõne vanema masina peal olev ABS võiks ka olemata olla.

Videost tundub, et võimalus möödapõikeks oli algusest peale olemas aga see raisati pidurduse peale ära. Animaalsed refleksid löövad sisse ja siis on liiga hilja.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 937
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 95 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas Krl » 11 Sept 2019, 10:39

Liikuvast autost möödapõike plaanimine on suht ptsis projekt niikuinii. Kunagi ei tea, kas auto märkab sind ja jääb ikkagi enne seisma, või liigub edasi. Ja et kuhu poole sa sis põigata peaks proovima?

laurikaks
Postitusi: 82
Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
Tsikkel: R1100GS
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas laurikaks » 11 Sept 2019, 10:54

Macintosh kirjutas:
11 Sept 2019, 10:31
Oluline on kas ABS on 12 aastat vana sõiduki peal või värskelt tehastet tulnud tsiklil ja kui kalli masina peal see on. Mõne vanema masina peal olev ABS võiks ka olema olla.
Motosurvivali koolituselt testisin pidurdust ilma ja koos ABS '95 aasta BMW R1100GS rattal. 50km/h pidurduse puhul oli vahe ~meeter ilma ABS kasuks. Aga see oli olukorras, kus ma teadsin, et nüüd on selle joone juurest pidurdamine. Ei ole nagu paha tulemus et kogu süsteemi kohe maha teha?
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1521
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 161 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas Maaks » 11 Sept 2019, 12:03

laurikaks kirjutas:
11 Sept 2019, 10:54
Macintosh kirjutas:
11 Sept 2019, 10:31
Oluline on kas ABS on 12 aastat vana sõiduki peal või värskelt tehastet tulnud tsiklil ja kui kalli masina peal see on. Mõne vanema masina peal olev ABS võiks ka olema olla.
Motosurvivali koolituselt testisin pidurdust ilma ja koos ABS '95 aasta BMW R1100GS rattal. 50km/h pidurduse puhul oli vahe ~meeter ilma ABS kasuks. Aga see oli olukorras, kus ma teadsin, et nüüd on selle joone juurest pidurdamine. Ei ole nagu paha tulemus et kogu süsteemi kohe maha teha?
Selle infoga pole paraku midagi peale hakata. ABS-st ei ole mingit kasu kui pidurdatakse sirgelt, kohe kui tuleb mängu pööramine/ kaldes olek on tulemus hoopis teine :mrgreen:
Krl kirjutas:
11 Sept 2019, 10:39
Liikuvast autost möödapõike plaanimine on suht ptsis projekt niikuinii. Kunagi ei tea, kas auto märkab sind ja jääb ikkagi enne seisma, või liigub edasi. Ja et kuhu poole sa sis põigata peaks proovima?
Kui sellised kahtlused, siis ikka tagantpoolt. Sama igasuguste loomadega.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4866
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 11 Sept 2019, 13:10

laurikaks kirjutas:
11 Sept 2019, 10:54
Macintosh kirjutas:
11 Sept 2019, 10:31
Oluline on kas ABS on 12 aastat vana sõiduki peal või värskelt tehastet tulnud tsiklil ja kui kalli masina peal see on. Mõne vanema masina peal olev ABS võiks ka olema olla.
Motosurvivali koolituselt testisin pidurdust ilma ja koos ABS '95 aasta BMW R1100GS rattal. 50km/h pidurduse puhul oli vahe ~meeter ilma ABS kasuks. Aga see oli olukorras, kus ma teadsin, et nüüd on selle joone juurest pidurdamine. Ei ole nagu paha tulemus et kogu süsteemi kohe maha teha?
Heade oskustega juht saab üldjuhul alati,ükskõik mis oludes,ilma ABS-ta paremini pidama kui selle abiga. See abiline on ikkagi keskmise ja kehva sõiduoskusega tegelaste jaoks,keda kahjuks on suurem enamus liiklejatest.
Keegi teab mõnda võidusõidu ala(auto-moto või mis iganes ala,kus on ABS olemas-lubatud? Üldiselt on võistluspordis ABS keelatud,kui ohtlik lisa. Minu teada on veojõukontroll vist ainus elektrooniline abiline,mida lubatakse teatud aladel( F1ntks ).
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4866
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 11 Sept 2019, 13:20

Macintosh kirjutas:
11 Sept 2019, 10:31
Videost tundub, et võimalus möödapõikeks oli algusest peale olemas aga see raisati pidurduse peale ära. Animaalsed refleksid löövad sisse ja siis on liiga hilja.
Sellise kaamera nurga alt võib see ekslikult nii tunduda,kuid pole muidugi välistatud. Piisab juba sellest,kui tsikkel sõitis võimalikult paremal tee servas või mida iganes ja manööver oleks ikkagi võimatu olnud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

EH1
Postitusi: 43
Liitunud: 14 Apr 2014, 17:05
Tsikkel: MG California 1400 Custom
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas EH1 » 11 Sept 2019, 13:31

F1's oli varem ABS ja veojõukontroll lubatud aga korraldajad arvasid, et liiga igavaks läheb :D
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4866
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 11 Sept 2019, 13:37

EH1 kirjutas:
11 Sept 2019, 13:31
F1's oli varem ABS ja veojõukontroll lubatud aga korraldajad arvasid, et liiga igavaks läheb :D
Millal seal ABS lubatud oli? Ei suuda nagu meenutada. Veojõukontroll on ka praegu olemas.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1270
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 287 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas Jesper » 11 Sept 2019, 13:43

Enne ära keelamist oligi lubatud, ehk 1950-1994. https://en.wikipedia.org/wiki/History_o ... ves_costly

Üldiselt on autode ringrajasõidus ABS igal pool kasutusel, kus see keelatud pole.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1521
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 161 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Lugemata postitus Postitas Maaks » 11 Sept 2019, 13:46

"ABS was banned in 1993 after being used most succesfully, along with many other driving aids, like traction control, launch control, active suspension and so on, in the 1992 and 1993 seasons. It was classified as an electronic driver aid, preventing the wheels from locking up and eliminating the driver's skill from the process of braking."
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/



Vasta

Mine “Vaba teema”