Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 830
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 790R, 701Rally
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Snowhite » 10 Sept 2019, 12:13

urmas66 kirjutas:
10 Sept 2019, 10:08
Ain kirjutas:
10 Sept 2019, 09:49
Vaata siin on juttu GSidest millega tehakse sarnaseid sõite: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/w ... when-80343
See teema on ju suuresti väärkasutuse tulemustest.Kui tahad raskelt ülekoormatud rattaga ülirasketesse oludesse mina,siis tuleb ratas ka vastavalt ettevalmistada. Tugevdatud raam, kiiged ja teised amordid ning nii edasi. GS on ju tehasest ka puhas asfaldil või kergel maastikul(kruusatee) sõitmise ratas. Venelased nimetavad neid nagu Honda CRV-d Või Toyota RAV4-a "parketniki" ja see ju ongi nii.See, et keegi on saanud nendega ka raskemates oludes hakkama,ei muuda asja teiseks.
See ei ole see, kuidas neid müüakse ja turundatakse ja samuti ka mitte see, kuidas kliendid ostes neid näevad.
Samuti nagu AT ja ST ja ka näiteks mõni makaronimaa toode.
AT AS - viimane tegelane tuli mongoolia reisilt - mees nagu mägi ja igati asjalik. Oli selles rattas väga - väga pettunud ja põhjendatult. Müüakse neid siiski suurelt offroad suutlikuna ja suunitlus "tõeliseks adventureks". Aga tegelikult on kaalule ja komponentidele otsa vaadates selge, et tegemist on just "pargikatega". Seni on ikkagi 200+kg rattad näidanud end sellest küljest, et nad on mõeldud suurte teede ja vahemaade jaoks. Impulss on see mis lõhub ja see on kaal x kiirus ruudus. Kui tahad, saab Goldwingiga ka reisida siberis. Aga siis lihtsalt roomad kogu tee.
Kui üksi oled, siis planeeri ratas, mida oled suuteline näiteks poole tunni jooksul 20x järjest vabalt püsti ajama, ilma, et kogu oma reisikraami peaks seljast maha raputama.
"Hiinakad" ja nö alternatiivtootjad teevad järeletehtud/mahaviksitud/plagiaati, mille puhul kehtib ikka seesama - kui vaatamiseks ostad, siis pole hullu. Ükski hiinakas pole aga mõeldud 20+ tuh km reisi ettevõtmiseks. Jah, mõni neist teeb selle reisi ära - aga pärast seda võid ta lihtsalt prügimäele viia.
Kui tegemist pole väga pikkade reisidega, siis toetan mina ka tihti inimeste soovi, kasutatud ja vanemat kindlat tehnikat ligi võtta. Kui hooldatud ja üle vaadatud enne reisi, siis läheb tavaliselt korda üritus.
Kui tahetakse hakata ümber kuuli reisi ette võtma, siis on näidanud stat ja kogemus seda, et uue ratta puhul (mis ka vajab korralikku ettevalmistust) on siiski sõiduaega vs remondiaega oluliselt rohkem. Ise peab läbi hammustama, mille jaoks reisile minnakse ja milleks raha kulutada tahetakse.

Otse teemasse - Ise pakuks ja olen viimasel ajal ettevalmistusi teinud:
Husky 701
ktm 690 (pre facelift ja ka uus mootor)
SWM dualsport (tegelikult ju vana husqvarna) reisikaal oli väga 200 ligi
ktm 530 - rustikaalne aga äärmiselt toimiv lahendus.


Uus T7 on väga lihtsate vahenditega võimalik teha selliseks 195-205kg reisikaks.
Aga ise pead sõidumees olema, sest rasketes oludes on see kaal kõik vööst kõrgemal ja seda liivas või mudas hallata pole lihtne.

Ja probleemiks kõikide reisijate puhul on alati kaal. Inimesed on äärmiselt sodi kaasastassimise himulised.
:bsmile:


Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1267
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 287 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Jesper » 10 Sept 2019, 15:13

Mul isiklikult jookseb juhe kokku selle koha peal:
ranel kirjutas:
09 Sept 2019, 10:21
aga natuke raskevõitu rattad on. +40-50kg alpist raskemad. Lastis alp umbes sama raske, kui moodsamate matkarataste kaal pihta hakkab tühjana.
Ehk siis inimene soovib "kerget ratast" ja siis 40-50kg manti saba peale laduda, soovitage marke-mudeleid...
Kasutaja avatar

Teema algataja
ranel
Postitusi: 2084
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 161 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas ranel » 10 Sept 2019, 15:40

Jesper kirjutas:
10 Sept 2019, 15:13
Mul isiklikult jookseb juhe kokku selle koha peal:
ranel kirjutas:
09 Sept 2019, 10:21
aga natuke raskevõitu rattad on. +40-50kg alpist raskemad. Lastis alp umbes sama raske, kui moodsamate matkarataste kaal pihta hakkab tühjana.
Ehk siis inimene soovib "kerget ratast" ja siis 40-50kg manti saba peale laduda, soovitage marke-mudeleid...
See oli lihtsalt võrdlus, et kui raskeks on rattad läinud.
Aga nn reisiseades+varustus võiks alla 220kg jääda küll.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4865
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 10 Sept 2019, 16:01

Võibolla on see minu arvamus,aga ratas 150kg või 200kg on kõval maastikul sõitmiseks ilmselt täpselt sama. Vahe tuleb sisse kui lähed mudaauku või pehme liiva sisse. Tõenäoliselt on koos pagasiga(50kg) mõlemad seal sõitmiseks ikkagi veel rasked. Ehk läbimatutele teedele peaks ratas olema max 100kg tuuri ja ilma pagasita, siis saad sellega seal ukerdada ja teda mudast või liivast välja tõsta. Samas ma ei kujuta ette sellise rattaga maanteel sõitmist. Meelde tuleb kohe Riga punnvõrriaeg,kui möödasõitnud linnaliini Ikarussist tekkinud tuul tahtis sind teelt ära puhuda.
Samas minnes kuskile matkale peab ju ka maanteid sõitma. Kui tahta väga kerge rattaga minna,siis tuleb ilmselt võtta kastikas ja sellega kuskile lähemale ennast matkata ja sealt siis oma krossikaga jätkata. 190-210kg ratas on pikemaks matkaks ikkagi paras ja kergemaga saab siin kodu ümber 300km raadiuses hullata.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Sciev
Postitusi: 350
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Sciev » 10 Sept 2019, 17:13

randel kirjutas:
10 Sept 2019, 08:50
Vaata ükskõik millise kergeenduuro tootja lehte ja mitte ühegi lehelt ei leia sa andmeid võimsuse kohta. Ei KTM-il, Betal, Husqvarnal ega teistel. Aga kokkuvõtlikult võib öelda, et võimsust on kõigil neil "piisavalt" :bsmile:
No ei saa aru miks see saladus peab olema. Mõnedel on juhiluba 25 kW ja mõnedel 35 kW võimsuse piiranguga ja ei saagi andmete põhjal vaadata millega sõita saaksid üldse.
Kasutaja avatar

Teema algataja
ranel
Postitusi: 2084
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 161 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas ranel » 10 Sept 2019, 21:25

urmas66 kirjutas:
10 Sept 2019, 16:01
Võibolla on see minu arvamus,aga ratas 150kg või 200kg on kõval maastikul sõitmiseks ilmselt täpselt sama. Vahe tuleb sisse kui lähed mudaauku või pehme liiva sisse. Tõenäoliselt on koos pagasiga(50kg) mõlemad seal sõitmiseks ikkagi veel rasked. Ehk läbimatutele teedele peaks ratas olema max 100kg tuuri ja ilma pagasita, siis saad sellega seal ukerdada ja teda mudast või liivast välja tõsta. Samas ma ei kujuta ette sellise rattaga maanteel sõitmist. Meelde tuleb kohe Riga punnvõrriaeg,kui möödasõitnud linnaliini Ikarussist tekkinud tuul tahtis sind teelt ära puhuda.
Samas minnes kuskile matkale peab ju ka maanteid sõitma. Kui tahta väga kerge rattaga minna,siis tuleb ilmselt võtta kastikas ja sellega kuskile lähemale ennast matkata ja sealt siis oma krossikaga jätkata. 190-210kg ratas on pikemaks matkaks ikkagi paras ja kergemaga saab siin kodu ümber 300km raadiuses hullata.
Sa oled nüüd natuke valesti aru saanud. Küsisin matkaenduro kohta, mis oleks tänapäevane, aga poleks kaalus juurde võtnud. Vanad transalpid on märg kaal 195-202kg(mul 202kg mudel). Tulevikuks ei tahaks raskemat ratast, samas tahaks vähemalt sama suutliku ratast. Nagu enne kirjutasin, siis eelkõige on selle üle mõtlema pannud see, et teatud varuosasid hakka pea kulla hinnaga ostma või pole üldse saada(karpale teist nõela ma ei saanudki varuks oem). Hardenduro jutt on siinne teemaarendus. Minu küsimus oli siiski poest valmis kujul võrdväärne või parem asendus. Tegelikult üldse poleks neil lisakilodel vahet, aga tahaks, et saaks asfaltilt/kruusateelt maha ka keerata.
KTM 690 oleks äge ratas küll paari päevaseks tripiks, aga ma ei kujuta ette sellega pikamaasõite nädal+ asfaltil.


Igasugu hiinakatele isegi ei mõtle. Ei taha olla olukorras, kus ala 5a masin ja varuosasid lase spets tellimusena teha. Suvaliste hiina atv-dega näinud küll, kuidas otsitakse, kes sarniire teeks, sest pole varuosasid saada.
Viimati muutis ranel, 10 Sept 2019, 21:43, muudetud 1 kord kokku.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5195
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 206 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas yeekim » 10 Sept 2019, 21:42

ranel kirjutas:
10 Sept 2019, 21:25
.... Suvaliste hiina atv-dega näinud küll, kuidas otsitakse, kes sarniire teeks, sest pole varuosasid saada.
See on nüüd OT aga suvalise Hiina ATV/sitaratta jmt paneb netist tellitud varuosadest komplektsena kokku....
Küsimus on, kas viitsitakse oodata ja kas ära tasub. Aga et ei saa :roll:

edu otsingutel
Teen saiast sitta!

ninzor
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Mai 2011, 15:34
Tänanud: 1 kord

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas ninzor » 11 Sept 2019, 00:50

Tenere 700. Pikemateks sõitudeks ilmselt vajaks paremat istet, ehk kuluksid ka juhtraua riser'id ära . Paberil minule sobilik tasakaal kiirtee- ja maastikusuutlikuse vahel.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8190
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 96 korda
Tänatud: 201 korda
Kontakt:

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Piipz » 11 Sept 2019, 09:27

Tuleb meelde, kui long way roundis kaameramees oma matkabemmi puruks kukkus ja pidi vahepeal vene tehnikaga sõitma. Ootas pidevalt bemmimehi järgi. Muidugi ei tähenda see seda, et peaks vene ratta peale mõtlema, vaid seda, et kui sa päriselt tahad pikal reisil offroadi tegema, siis pead kõvasti kompromisse leidma, mugavuse ja kiiruse arvelt. Asjade nimekiri, mida kaasa võtta, tuleks kohe pooleks teha ja siis seda ka veel õgvendada. Hiinakaid ma siin enne näitasin, ilmselt ei julgeks sellisega kaugele minna, kuid mootori kubatuur mängiks kõige vähem rolli. Kaal ja ainult kaal.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4865
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 11 Sept 2019, 12:46

ranel kirjutas:
10 Sept 2019, 21:25
Sa oled nüüd natuke valesti aru saanud. Küsisin matkaenduro kohta, mis oleks tänapäevane, aga poleks kaalus juurde võtnud. Vanad transalpid on märg kaal 195-202kg(mul 202kg mudel).....
Ma sain sinust aru küll,see oli pigem üldine mõttearendus, siin vahepealt pakutud(beta ja husku või selle sama 690 jne) variantidele mõeldes. Üldiselt olen sama meelt sinuga. Krossikaga maanteel(isegi kruusateel)pikki päevi ikka ei sõida.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Erci
Postitusi: 653
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 17 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Erci » 11 Sept 2019, 13:13

690ga käiakse ikka palju matkamas, iste gramm kitsas aga matkata saab väga hästi. Selge see, et sa ei saa 260 kg-se maanteemürsu mugavust alla 200 kg rattal, aga teemaalgataja just alla 200 ratast küsiski ja ilmselt ta taipas juba enne küsimist isegi seda mugavuse teemat ja on arvestanud sellega.
Varustusest: HU kokkutel kohtasin kutti, kelle pikamaa (suve) matkavarustus koos telgi, magamisvarustuse ja köögiga kaalus eelmise aasta matkal 12 kg, sel aastal taipas ta et 2 kg jagu on kraami liiga palju ja nüüd on ta kogu varusruse kandam 10 kg.
Telk oli tal selline https://photos.app.goo.gl/ouQdhtLXGrhUBKbv7
Kõik on kompromissi küsimus...
___________________________
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4865
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 11 Sept 2019, 13:34

Mina ei ole nõus kompromissi tegema teemal,et kannatan selle matka kuidagi ära,aga saan käidud kuskil X kohas. Ma tahan käia seal X kohas ,aga mõistlikute oludega.Kui siis sinna tsikliga ei saa ,siis tuleb minna millegi muuga,aga mingiks hardcore lihasuretejaks ma ka ei soovi hakata :)
Telgi kaal kuni 4-5kg tsikli peal ei muuda midagi,isegi kompromissi pole vaja teha,sest 3kg kergemat telki sa ei taju rattal sõites teisti. Samas tajud seda kohe kui sinna sisse ronid,et ilge jama on.Enda nahal läbi proovitud. Ostsin väikse ja kerge telgi,kuid peale ühte reisi lendas see prügikasti(täiesti terve) ja kasutan oma vana 5,5kg kaaluvat või siis isegi 6-7kg kaaluvat telki. Vahe on ainult selles,et selles raskeimas on kõige mugavam olla.
Üks lahendus on riideid ja toitu ning muud sellist üldse mitte kaasa võtta. Olemasolevaid saab võimalusel pesta või siis käid ja ostadki kõik uue,kui enam selga ei suuda vedada.Kohvreid ka ei kasuta vaid paagikott ja mingi veekindel torukott saba peale ja ongi kaal kerge. Aga milleks seda teha on iseasi? Mina ei suuda leida mõtet selleks.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 686
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: Beta 300RR, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas villy » 11 Sept 2019, 15:25

Teemaalgatajale soovitaks Tenere700. Mootor on väga töökindel (mt07 peal ennast väga hästi tõestanud), Ratas on tehniliselt lihtne, summuti ja tagumise labida vahetusega on ka alla 200kg märgkaal.

KTM790 Adventure R on väga lahe aga töökindluse koha pealt ei ole ostjate tagasiside ka väga innustav ja matkaratas peab olema töökindel.

Endale võtaksin vast ikkagi Husky 701, sest ma tahaksin matkata ikka seal, kus see 150 vs 200kg omab väga olulist vahet. Kõik on kompromisside küsimus. Pikka maanteed või igavat kruusateed on palju parem taluda Tenere 700ga sõites. Tegin hiljuti proovisõitu Husky 701 ja Tenere 700-ga. Mõlemad meeldisid aga rattad on erinevad. Eks pead ise vaatam, mis teid rohkem sõidad.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 493
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Enduro "May"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 248 korda
Tänatud: 53 korda
Kontakt:

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto » 11 Sept 2019, 17:34

Mul oli kevadel tsiklitripp Ukrainasse. Isaga koos, kes sõitis kruiseriga. Algselt plaanisin rentida KTM 790-ne, aga siis otsustasin ümber, et kuna tahan nii kui nii omale uut ratast osta, siis pigem panen selle 1K uue ratta alla ja sõidan uue rattaga. Kuna minu kõige esimesem nõudmine on see, et ratas peab olema kerge ja mugav linnaliikluses, teiseks universaalselt võimekas maanteel ja metsateedel, siis Husky 701 enduro oli sisuliselt ainus variant (okei, KTMi 690 enduro ka, aga selle värvilahendus häiris mind). Nii siis juhtuski, et pärast esimest hooldust 700km pealt sõitsin tehaseseades 701 enduroga üle 4000 kilomeetri asfalt-teid Ukrainasse ja tagasi. Ja seda isa tempos ehk siis 100+ maanteel 120+ kiirteedel. 8 päeva, umbes 500km päevas. Tagumik hakkas tunda andma alles alates 5-6ndast päevast ja päeva teises pooles. Minu tagumikule see puupink ilmselt sobis. Pigem oli tüütu tuuleklaasi puudumine. Üle 130 muutus lenksus hammastega kinni hoidmine tüütuks muutuma. Õnneks sain enamus kompsud isa kohvritesse ära panna :D Ainult tänu sellele, et liikumisruumi oli, oli see sõit okei..
Loo moraal on see, et kui ma ei peaks igapäevaselt linnas rattaga ringi sõitma, siis oleksin valinud samuti Tenere 700. Aga no 701 on lihtsalt niiiiii mõnusalt kerge. Ja samas kuuendaga kiirendad maanteel kõigist mööda nagu nalja... ehh. Ühesõnaga igale oma, eks :D

koma2
Postitusi: 82
Liitunud: 21 Mai 2014, 20:51
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas koma2 » 12 Sept 2019, 06:59

https://www.mcnews.com.au/relatively-ne ... -g-310-gs/
Natuke tahab ilmselt seadmist. Amordid pehmevõitu jne. Samas odav toorik uuena, vastupidavust ei oska kommenteerida.
image.png

Tort
Postitusi: 1599
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 98 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Tort » 12 Sept 2019, 08:34

Pole suurem asi matkaspets, aga maanteel mõnda olen proovinud ja igaks juhuks ei ole ju mõtet piinata end LC4/690 tüüpi ratastega 3000 km otse sõitmisel, kui pärast seda võimekust otseselt tarvis ei ole. On tõesti kuskil kaugel tee lõpus mingid rajad, mida 790 või AT ei võta?
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 830
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 790R, 701Rally
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Snowhite » 12 Sept 2019, 09:08

koma2 kirjutas:
12 Sept 2019, 06:59
https://www.mcnews.com.au/relatively-ne ... -g-310-gs/
Natuke tahab ilmselt seadmist. Amordid pehmevõitu jne. Samas odav toorik uuena, vastupidavust ei oska kommenteerida.
Tegemist ei ole kindlasti matka enduroga.
See on pargimaasturite seas selline "juke" või siis parimal juhul "cross polo".
Vedrustus ei ole mõeldud off-road sõiduks, veljed on väga õrnad, kere plastikud ja mitmed detailid on rabedad ja mootori eluiga on piiratud siiski (halvematel juhtudel on 25-30 tuh km ja saale juba läinu). Kindlasti pole sellised tegelased mõeldud täiskasvanud eurooplasest valge mehe kaalu ja kasvu jaoks. Veel vähem on nad mõeldud reisikraamiga laadimiseks ja kahekesi sinna otsa ronimiseks.

Mis puudutab sadulaid - üks levinumaid miskontseptsioone inimestel on see, et PEAB SÕITMA ORIGINAALIGA.
Originaalsadul on mitte tehtud ergonoomika järgi vaid lihtsalt arvutis disainitud tükk. KTM-i puhul on tegemist veel mingite kereplastikutega kokkusobitamisega, mille puhul on sadulale tehtud teravad nurgad ja servad ja see ei meenuta mingit pidi mugavust.
Uuenenud - ehk EUR 4 LC4, oma kahe tasakaalustusvõlliga on väga pööretemaias ja väga siidine ühepütane. Jah, nad ei ole mõeldud terve päev 140-ga mööda Bahni sõitma aga originaalülekandega tavareisidel sõites on näiteks 701 kiirustel 90-110 vähema vibratsiooniga kui oli KTM-i 990.
Kütusekulu on väiksem, kisa on väiksem, vibratsioon madalam ja kaal väiksem. See kõik annab ka sama rehve kasutades madalama kulumise.
Pigem on pikkadel otstel puudus tuulekaitsest. Kui ikka päevas on vaja transiiti saavutada 900-1200km, siis ilma kõrge ninata on paras vaev see sõitmine. Aga sellele kõigele on lahendused järelturul olemas ja ei ole sugugi ka üle mõistuse need hinnad enam.
Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
Kasutaja avatar

Teema algataja
ranel
Postitusi: 2084
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 161 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas ranel » 13 Sept 2019, 14:01

Erci kirjutas:
11 Sept 2019, 13:13

Telk oli tal selline https://photos.app.goo.gl/ouQdhtLXGrhUBKbv7
Mul on see olemas. Ideaalne nädalavahetuseks metsa, kui tarp ka olemas. Koos võtavad vähe ruumi ja väga kerge komplekt. Pikemaks reisiks ei kujuta seda ette.
See on mõeldud muidu militaarotstarbeks snaipritele jms, kes päevade viisi peaks varjus püsima positsioonil. Pikema motomatka jaoks on ainult see natuke liiga ränk. Sisuliselt veekindlas kotis magamine.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121

Dusterx
Postitusi: 233
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 21 Sept 2019, 13:50

Mina annaks ka omad hääled võimalikult kergele tehnikale, isegi, kui see toob mõned ebamugavused kaasa trassil, siis sihtpunktiks on nagunii mingi metsik võss ja seal saavad need ebamugavused kaarega tasutud. lc4 suurus/kaaluklass oleks maksimum, millega ma üksi pealolles trippi tahaks teha. Omasin ka vana transalpi, seda kergemat, käisin läti-valgevene-ukraina-rumeenia tripil ja mööda "tsivilisatsiooni" tagasi. Transalp oli sama suures hädas nii kiirteedel, kui rumeenia sopaaukudes peale äikest. Valiksin tulevikus ainult ühe kannatamise, see sirgel teel paugutamise mugavus ei annaks mulle miskit juurde. Sellest ülestõstmise raskusest on olulisem veel see, et kas on enam midagi tõsta, rabedate plastikutega (albi nõrk koht minu silmis) ja kesiste kukkumisraamidega vs ratta kaal ei kannata piisavalt kukkuda/külili vajuda...
Kasutaja avatar

suhkrujuku
Postitusi: 69
Liitunud: 04 Mai 2007, 00:30
Tsikkel: KTM RFR
Tänatud: 6 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas suhkrujuku » 22 Sept 2019, 09:34

Mina ehitasin oma matkaratta ise kuna keegi tootjatest sellist nagu mina oleksin tahtnud ei teinud. Ja KTMi Rally Factory Replika jaoks polnud lihtsalt pappi :D . Saagisin ühe garaazi nurgas seisnud Lc4 puruks ja tegin sellest. Kuna me elame kliima poolest sellises kaunis kohas, et talvel on soojas garaazis väga mõnus nokitseda. Tulemusega olen rahul- ratta kaal on 160kg ja muud parameetrid on ka super. Sõidumugavus, minek ja vastupidavus näiteks.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5195
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 206 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas yeekim » 22 Sept 2019, 10:30

Pilti!
Teen saiast sitta!

morse
Postitusi: 512
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas morse » 22 Sept 2019, 10:34

Pilti (või seda pole juhtunud)!
:)
Kasutaja avatar

suhkrujuku
Postitusi: 69
Liitunud: 04 Mai 2007, 00:30
Tsikkel: KTM RFR
Tänatud: 6 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas suhkrujuku » 22 Sept 2019, 13:02

Kevadel oli selline.
54524201_321285838739325_3420097369931251712_n (2).jpg
55853693_1060754227447605_1154082352662577152_n.jpg
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 686
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: Beta 300RR, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas villy » 22 Sept 2019, 13:30

Njaa kes on andekad, need ehitavad ise ja saavad väga kerge pikemaks matkaks sobiva enduro

Kui nüüd kergetest 2 silindrilistest rääkida, mis 160kg kanti jäävad siis:

Mt07 aka tenere 700 mootor koos wr450 raami + ktm sabapaagiga kui ma ei eksi

https://advrider.com/f/threads/help-me- ... 55/page-64

Pilt

Samuti on väga populaarne Honda CB500 mootor, CRF250L raami pista

https://advrider.com/f/threads/honda-cr ... s.1219100/

Pilt

morse
Postitusi: 512
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas morse » 22 Sept 2019, 16:03

Ma tegin ka täna pilti oma rattast. Välimust eriti muudetud pole. Ei ole kaasaaegne - aga LC4 ADV oli minu arvates viimane, mis tuli seeriatootmisena sellisena liinilt maha, et oli tõesti reaalne seikluspill (kerge ja võimekas, kuid siiski mugavapoolne).

Aga vibra on 640 motol ikka päris räige (kruusal on suva aga asfaldil ei ole mõnus). Ja konkreetsel mudelil on iste ka kehvapoolne. Nii et Raneli otsitud rattale see pill ilmselt väga ei vasta. Ta otsis veel pritsega varianti ka (mul on kiirenduspumbaga karpa, mis pole ka paha - kusjuures suht öko isegi).

Kokkuvõttes on minu jaoks antud ratta ainuke väga suur miinus vibra. Kergkaal, vedrustus, pidurid ja norm minek on see, mis ühe suure miinuse kompenseerib.
KTM.JPG
FBC9D3B9-55C7-491E-9EAF-E1DBBA252E2F.jpeg
edit: see on veider, kuidas ma pean hundirattaid tegema, et pilt, mis igas masinas näitab ennast püstisena, foorumis pikali ei kukuks.
Viimati muutis morse, 23 Sept 2019, 11:36, muudetud 2 korda kokku.

Sciev
Postitusi: 350
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Sciev » 22 Sept 2019, 19:42

Kas LC4 vibrab hullemini kui Voshod? Kui jah, siis mõistan, ilmselt see pole ok. Kui ei, siis ilmselt sõitja (kes vibrat väga häirivaks peab) on selle ratta jaoks liialt pehmo. :ner:
Kasutaja avatar

suhkrujuku
Postitusi: 69
Liitunud: 04 Mai 2007, 00:30
Tsikkel: KTM RFR
Tänatud: 6 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas suhkrujuku » 22 Sept 2019, 20:03

Ei värise ta midagi hullult kui õige ülekanne on. See on mingi kadetate riisitolmuimejate meeste müüt. :D

Sciev
Postitusi: 350
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Sciev » 22 Sept 2019, 20:17

Ja imselt natuke oleneb tehnilisest seisukorrast ka. Paljudel vanematel on mootorid juba üsnagi kulunud.

morse
Postitusi: 512
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas morse » 22 Sept 2019, 21:50

Vosaga sõitsin ammu. Aga minu arust vibrab LC4 hullemini :D Samas kui nüüd hästi järele mõtlen, siis eelmine aasta sai kolmekäigulise Kovrovetsiga Pärnu maanteel 80ga sõidetud ja sellest väga hullemat ei tea...

Konkreetselt on minu jaoks väsitav maanteekiirusel (90 ja üles). Pehmo ei ole. Paaripäevastel retkedel sõidame ikka 10-16h päevas. Lihtsalt garaazis on teisi rattaid ja kõik on samal kiirusel mugavamad (ja Goldwingid mul tuppa ei mahu).

Kruusal ei sega. Kas ülekanne peaks siis nii karm olema, et saaks viiendaga 3500RPM juures 90 sisse? Või mis hammakaid soovitate? Mul maanteel 4000 ja rohkem ning vibra tuleb lisaks lenksule ka istmest läbi. Kui lambanaha istmele panen, siis ei olegi eriti hull. Kaalun tõsiselt custom istme tellimist.

Kulund mootor vibrab ikka rohkem jah. Aga ma olen erinevatega sõitnud ja 620, 625 ning 640 on ikka parajad vibrajad. Minu jaoks on 690 (isegi esimene versioon) julm edasiarendus justnimelt oma tasakaalustuse poolest.
Kasutaja avatar

suhkrujuku
Postitusi: 69
Liitunud: 04 Mai 2007, 00:30
Tsikkel: KTM RFR
Tänatud: 6 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas suhkrujuku » 23 Sept 2019, 11:37

Minu aretisel on peal 40kw duke 2 mootor. Ja ülekanne on 17-40. Kuigi tuleb tunnistada ,et maanteel on selle rattaga igav. Aga maanteel on alati igav ja ma üldjuhul alati väldin võimalusel suuri teid. :D



Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”