Moto-GPS mobiiltelefoni baasil
-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil
Olen erinevaid telefoniäppe ja ka Garminit kasutades jõudnud järeldusele, et foorumis tihtipeale arutatakse ühe või teise seadme/programmi headuse üle ilma, et oleks üldse ära määratud, milleks navi kasutatakse. Lihtne oleks ju öelda, et navigeerimiseks aga tegelikult olen ainuüksi mina tuvastanud 3 erinevat navigeerimise viisi, mida sõpradega kasutame ja kindlasti on neid veel. Jama on selles, et kui mõni seade või äpp katab ära näiteks 2 vajadust, siis kõike kolme ei kata hetkel minu jaoks ükski.
Loetlen peamised navigeerimise viisid, mida kasutan:
GPX joont mööda sõitmine
(rada, mis on eelnevalt näiteks Google MyMapsis valmis tehtud). Meie jaoks kõige olulisem funktsioon. Lihtsalt ekraanilt jutti jälgides saab seda teha spets tsiklinavidega ja ka mõnede äppidega (näiteks OSMand). Ühesõnaga sobivad kõik, kes on valmis importima GPXi või sarnast formaati.Asi läheb huvitavaks siis, kui sa soovid, et seade annaks sulle turn by turn juhiseid. Osmand on mind varasemalt sellega lihtsalt hulluks ajanud. Ka Garmin Zumoga ei ole me hakkama saanud (ilmselt mingi seadistamise keiss). Nädalavahetusel oli aga õnnestunud katsetus, kus rajameister, kes GPXi guuglis joonistas, puhastas selle pärast ära. Ta kustutas tekstifailist ära kõik PUNKTID ja jättis ainult kordinaadid. Ta kustutas ära isegi algupunkti - jäi ainult lõpppunkt. Tulemusena hakkas Osmand ideaalselt juhiseid jagama. Isegi metsas pinnasteedel, kus suure osa ajast sõidad püsti ja pilti ei vaata, tulid juhised veatult kiivrisse.
Kirjeldan üldiselt, kuidas seda teha: Impordi puhastatud GPX fail Osmandisse. Navigeerimise alustamisel saad seejärele valida, millist GPXi mööda sa navigeerida soovid. Kindlasti tuleb ära määrata õige suund (kumb pool on algus) ja lisaks võtsin ma maha "pass along the entire route" funktsiooni (sel juhul saad vahepeal rajalt maha minna ja navi ei lähe lolliks). Kuna alguspunkti meie GPXis punktina määratud ei olnud, siis tegin ekstra katsetuse ja EI sõitnud algusest läbi - kõik toimis - geps kleepis ennast kohe rajale ja hakkas juhendama.
Teise ratta peal Zumo alguses toimis aga mingil hetkel läksid juhised ikka segaseks. Ei teagi miks - peame seda teemat uurima. Lisaks oli veel ühel rattal peal pisike akult töötav jalgratta Garmin - ka see juhendas hästi nagu Osmand.
Niisiis. Inimesed, kes rada sõidavad, ei peaks üldse vaidlema selle üle, kas Waze on hea või mitte, sest seal ei ole isegi GPXi võimalust. Jagage oma kogemusi, kuidas teie kogemuses parim GPXi turn by turn juhistega kasutada on.
Oled punktis A ja soovid navigeerida punkti B.
Aga mitte kiireimat või otsemat teed vaid põnevat "tsikliteed" pidi. Wazel on seadistamise järel võimalik saada päris põnevaid teid. Keegi siit soovitas TomTomGO'd - proovisin seda - samuti väga lahe, ma ütleks, et parem rada kui Waze'l. 4h jooksul olin umbes 1,5h kruusal ja pinnasteel ning ülejäänud aja pigem väiksematel asfaltteedel - täitsa hea tulemus selle kohta, et raja joonistamine võttis mul umbes 3 sekundit. Zumol on ka midagi sarnast sisse ehitatud. TomTomGo ei söö GPXe ega muud sellist, samas on tal kaardid offlines aga SAMAS tuleb mingi info siiski üle neti. Niisiis on ta hübriid Offline ja Online kaardirakenduse vahel (kahju, et TomTomil raja importimise võimalust pole).Linnas ja muus tiheda liiklusega kohas navigeerimine.
Siin tuleb Waze tõesti abiks - ummikuinfo on teinekord väga hea teada. Kogu mobiiliga navigeerimise eelis tuleb sellises kohas hästi välja (võrreldes siis sellega, et Zumo on parem näiteks kusagil stepiavaruses). Mulle tundub, et TomTomGo võiks ka siin OK olla, sest kaardil on osa infot laivis üle interneti (kuigi kaardid on iseeneses offline). Osmandiga saab siin navigeerida samamoodi nagu näiteks Zumoga - kui sina tead aadressi, siis tema teab kus see on.
Käsikepsu mehed. Siin mul kogemus puudub. Miks on ta parem kui näiteks Zumo või mõni telefoniäpp? Ma küsin just tarkvara funktsionaalsuse poolest (see, et kummist seade iseeneses on hea, on omaette teema). Kas käsikepsud käsitlevad GPX faile juhendamisel hästi? Kas te peate ka oma GPXid ära puhastama, et keps lolliks ei läheks?
Ja üldisemalt. Kellel kogemusi, avage GPXi teemat (k.a. programmide head ja vead selles vallas).
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.