KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?


Teema algataja
Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas Loadära »

Ok, mul vist eile kippus see küsimuse teine pool pisut laiali valguma. Sellega sai siis (vist?) selgeks, et DOT4 ja selle derivaadid ei sobi hüdraulika komponentidele, aga õli poolelt siis ei otsinud niiväga soovitusi selleks, et mida sinna oleks ÜLDSE parim panna, kui kogu maailma kaubanduses leiduv valik oleks vabalt võtta...vaid et kui tõsiselt suhtuda sellesse mootoriõliga segunemisse ja kas võiks sobida ka ntks see olemasolev Castroli 10w-40 ?
Nimelt mul siin lähim vähegi arvestatava kaubavalikuga asula on Rakvere, nii u.30km üks ots...ning kui täna niigi vähesest selgest ajast oleks veel osa seal kaubanduses kolanud, oleks see pm. tähendanud heast sõidupäevast loobumist. Ja samas see on kindel, et mul see sidurihüdraulika moos tasahilju just mootorisse lahkub, sest väljastpoolt on kogu siduriliin täiesti kuiv!

Aga nüüdseks võib juba öelda stiilis "ise küsin, ise vastan", sest läkski siis see käigukasti õli sinna sisse, kui pm ainuke olemasolev mineraalõli (...või no oli ka mingi amordiõli jäänuk, aga nagu juba mainisin, siis seal on kahjuks sildil SYNpower ja 5w, kuid kuskilt jäi silma, et siduriõlina võiks amordiõli pigem 10w olla), ning vähemalt tänase mitmetunnise sõidupäeva kestis vägagi hästi! Igal juhul kõvasti parem, kui varem ja kannatas ka omajagu võserikus mauramist ära ilma lingi olulise pehmenemiseta. Hakkasin juba vaikselt lootma, et äkki saigi nüüd korda...aga ei, siiski nüüd taas anumasse piiludes, siis pisut on ikkagi tase jälle allapoole vajunud, ning kui linki pikemalt mudida, siis aegajalt tõuseb sinna anumasse ka imepisikesi "mikromullikeste" pilvi.

Proovisin muidu netis ka pisut inhvot otsida teemal mineraali ja sünteetilise miksimine, aga tundus, et ega vist hullemat juhtuda ei saa, kui et parema õli omadused veab alla selle kokteili kehvema õli tasemele? Ning ma ei osanud siis ka "hingerahu" nimel enam rohkemat, kui tegingi lihtsalt sellise "loomkatse", kus 10w50 täissündi sisse tilgutasin vähehaaval seda 10w40 mineraali, nagu siis seal mootoris asi aset võiks leida...ning siis teisel katsel veel kuumutasin ka eelnevalt, et luua sarnasem olukord mootoris toimuvale . Noh, molekulaartasandil teadustöö jaoks selline katse ilmselgelt ei sobi, aga vähemalt selle nägin ära, et mingit "klimbistumist" ei toimunud, vaid et sisse tilgutatud käigukasti õli lahustus üsnagi siva seal mootoriõlis kenasti ära:

DSC_0306tuned.jpg

Igal juhul sama tootja motoõlisid kasutades on ikkagi kuidagi rahulikum olemine, kui mingeid amordi- või roolivõimu õlisid endale mootoriõli sekka lubades. Seega, kui keegi nüüd ikkagi mingi hea põhjendusega seda käigukasti õli sinna siduriliini täiesti sobimatuks ei tembelda, siis ma arvan, et ka peale töösilindri remonti või vahetust võiks sama õliga jätkata!? Sest muidu tekib hiljem jälle riiulisse mingi 10+€ õlipott, millest siis paarkolmkümmend grammi on käiku läinud ja kui siis ükskord mingi 10a pärast jälle vaja läheb, siis on ülejäänud sisu juba aegunud vms... :mrgreen:

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”