Nipukate teema
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 3124
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 325 korda
Nipukate teema
Stinger kirjutas: ↑25 Sept 2019, 23:41CB500X Rumeenia 2019.pdfTegin sel suvel sõidu Rumeeniasse ja panin prooviks ka koos piltidega kirja, miks mitte siis juba jagada:
https://www.dropbox.com/s/f1x4qdl1pr77a ... 9.pdf?dl=0
CB500X Rumeenia 2019.pdf
Kogu oma nipukamajandus kaota küll ära. Päike ja kuumus tapab nipukad ära. Mul endal ei pidanud see aasta Ukrainas isegi nipukas keskharki paigal hoides vastu(keskhark nipukaga kinni, kuna aukudes käiks paugaga vast asfalti olenemata vedrust). Eriti kui plaan itta reisida.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Nipukate teema
Spoiler
Spoiler
ranel kirjutas: ↑26 Sept 2019, 19:12Palju see ratas sul matkalastis kaalub?
Vaatan, et oled ka vana alpimees. Kui võrrelda vana alpiga, siis kuidas uus tundub? Mis eelised, mis miinused?Kogu oma nipukamajandus kaota küll ära. Päike ja kuumus tapab nipukad ära. Mul endal ei pidanud see aasta Ukrainas isegi nipukas keskharki paigal hoides vastu(keskhark nipukaga kinni, kuna aukudes käiks paugaga vast asfalti olenemata vedrust). Eriti kui plaan itta reisida.
Teine asi, käi võimalikult palju asju keermeliimiga üle. Näiteks seesama ketiratas on Transalpi manuaalis ette nähtud keermeliimiga. Rumeenias on head teed. Ida pool põhitrassist eemal leiab ikka päris koledaid teid ja ma pole isegi päris itta veel jõudnudki.
Mina ise loobusin samasugustest givi raamidest. Lihtsalt jääb slaavi maades lahjaks ja keevitasin endale ise. Mul omal on kohvri raamid põhimõttel, et toetab ka sabaraami.
Kuumade heitgaaside osas tehti juba õige märkus, et eemale suunata, mitte kuumakindlate materjalidega mängida.
Matkalastis ei ole kaalunud, aga peale ümberehitust võttis algselt 197kg ratas kaalus juurde 10kg. Velgede ja amortide vahetus kaalu praktiliselt ei lisanud, summuti vahetus lahutas ka kilo maha, aga kaalu lisasid kukkumisrauad ja kohvriraamid, mis tuleb igale rattale panna nii või naa.
Vanal alpil oma V mootoriga oli jõumomenti rohkem ja pikematel möödasõitudel annab see tunda, kuna CB-ga pead möödasõidu tegemiseks rohkem õiges pööretevahemikus olema. Alpi vahetasin välja puhtalt sellepärast et igav hakkas, raibe ei lagunenud ka kusagilt otsast ja kahju oli müüa, aga eks ta juba vanaks jääma hakkas ja meelerahu see pikematele sõitudele otseselt ei anna. Alp oli ka väga universaalne aga kaalu oli natuke palju ja pehmel pinnasel andis see ruttu tunda, cb-ga ei põe sellistesse kohtadesse minnes kus alpiga oleks pika mõttepausi teinud. Alp võttis imelikult palju kütust oma töömahu kohta. CB peamised eelised lisaks sellele et ta uus on ongi parem maastikuvõimekus ja suht väike kütusekulu ilma oluliselt maanteeomadustes kaotamata. Kui osta cb 2019 mudel siis kuna sellel on juba ees 19" velg siis piisaks ainult veldede vahetusest et hea komplekt kokku saada. Alpi 21" esirattast ma puudust ei ole tundma hakanud.
Ah jaa üks imelik asi ka CB-ga mille ma unustasin, enne reisi läksid käivitused pikaks, käia 5s. kaupa ja käima ei lähe. Viisin esindusse ülevaatamiseks ja siis see loomulikult ei avaldunud, paar korda tuli reisi käigus seda ka ette. Siis meenus foorumi tarkus et vajutada starterit sidur all. Seda tehes käib iga jumala kord poolest sekundist ja sellest jäi harjumus sisse sidurit all hoida ja see läks juba meelest et selline probleem oli.
Ma ei tea mis nipukamajandust mõtled, koogivormid panin reisil viimases hädas nipukatega ja selle porno viskasin juba loetud tunnid hiljem välja kui põlema kippus minema. Uus kuumakate on esmalt kinnitatud kuumakindla silikooniga ja pärast servadest üle õmmeldud. Nipukatega ainult mõned kaablid raamikülge pandud et ei laperdaks ja kui katki läheb siis ilmub tööriistatorust sama kiiresti uus asemele.
Spoiler
Keermeliimi tuleb jah siia-sinna panna.
Arvan et need givi raamid peavad pehmete küljekottidega vastu, aga kõvade kohvritega jah raputab palju rohkem ja siis jah ei oleks mul nendesse usku. Ega nad mulle ka ei istu, näevad nõrgad välja ja ei ole kohvrite suhtes ka päris õiges kohas, lisaks saaks nad kitsamad teha kui täna on. Mul on kaalumise koht kas keevitan need ümber või teen uued, ilmselt pikaks ajaks nii ei jää.
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
-
Teema algataja - Postitusi: 3124
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 325 korda
Re: Nipukate teema
Sedasama pidasingi silmas.
Aga kui nipukaid tahad kasutada, siis soovitaks kasutada neid, millel stopperduse osa on metallist. On vastupidavamad. Eriti kui plaan nii kaugele sõita.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Nipukate teema
Mul on tagakohvri alus juba 3 aastat kõige tavalisemate mustade nipukatega kinni - algul pani kõrbes hüpates poltide otsast jeehat, sai siis kuidagi kokku traageldatud, a tagasi jõudes tuli laiskus peale ja pole siiamaani üle läinud Ei ole vaja iga asja nii retsilt üle mõelda, juhtmete kinnitamise jaoks nüüd küll mingeid kosmoselahendusi vaja pole.
Ja keskhark püsib kõige paremini oma kohal siis, kui ta paigaldada koju garaaži seina peale naela otsa
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Nipukate teema
Mul on tööriistatoru juba sellest ühisostust saadik nipukatega kohvriraami taga ja pole ta kusagile kadunud. Keskjala jaoks ostsin Tööriistamarketist roostevaba vedru,aga pole seda siiani paika pannud ,sest vana vedru mis üleni roostes, hoiab ka veel paigal.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 3124
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 325 korda
Re: Nipukate teema
Jesper kirjutas: ↑27 Sept 2019, 00:12Mul on tagakohvri alus juba 3 aastat kõige tavalisemate mustade nipukatega kinni - algul pani kõrbes hüpates poltide otsast jeehat, sai siis kuidagi kokku traageldatud, a tagasi jõudes tuli laiskus peale ja pole siiamaani üle läinud Ei ole vaja iga asja nii retsilt üle mõelda, juhtmete kinnitamise jaoks nüüd küll mingeid kosmoselahendusi vaja pole.
Ja keskhark püsib kõige paremini oma kohal siis, kui ta paigaldada koju garaaži seina peale naela otsa
No ma pidasin tegelikult seda osa silmas. Paar juhet muidugi teine teema. Seal muidugi kaablivits ideaalne.
Muus osas ma eelistan asju kodus korralikumalt teha, kui reisil remontida käepärastest vahenditest. Või siis asi selles, et ma olen oma vitsad juba kätte saanud
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Nipukate teema
ranel kirjutas: ↑27 Sept 2019, 16:15No ma pidasin tegelikult seda osa silmas. Paar juhet muidugi teine teema. Seal muidugi kaablivits ideaalne.
111.jpg
Muus osas ma eelistan asju kodus korralikumalt teha, kui reisil remontida käepärastest vahenditest. Või siis asi selles, et ma olen oma vitsad juba kätte saanud
See ei ole kohtustuslik nipukas, kohvrid on ülevalt omavahel ühendatud, alt on nipukad läbi D aasa et teatud tingimustes ei lapedaks.
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
-
- Postitusi: 153
- Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
- Tsikkel: XChallenge
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Nipukate teema
Lisaks nipuka teemasse veel, see küll enamus motomatkajaid ei puuduta aga kui keegi plaanib miinuskraadidega midagi nipukatega parandada, siis mina ei soovita, võivad hapraks minna. Jällegi kaablite või kergete asjade kinnitamiseks OK aga kohvrit või midagi muud matkamehele üliväärtuslikku mina selle muidu fantastilise leiutise kanda ei jäta, pigem traadi või kasvõi kaablijupiga kinni siduda (mul mõlemad pärast ühte intsidenti nüüd alati sadula all kaasas.)
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Nipukate teema
Nipukaid on ka erinevaid ja kõik ei lähe külmaga puruks. Kasutan valgeid natuke justkui nagu läbipaistvaid kaproni laadseid ja toimivad iga ilmaga.Pigem võtan suuremad-laiemad ja toimivad. Näiteks enamusel veokitel kõik õhutorud ja kaablikõrid raami sees nipukatega kinni juba tehasest.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2488
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 340 korda
Re: Nipukate teema
urmas66 kirjutas: ↑06 Nov 2019, 12:23Nipukaid on ka erinevaid ja kõik ei lähe külmaga puruks. Kasutan valgeid natuke justkui nagu läbipaistvaid kaproni laadseid ja toimivad iga ilmaga.Pigem võtan suuremad-laiemad ja toimivad. Näiteks enamusel veokitel kõik õhutorud ja kaablikõrid raami sees nipukatega kinni juba tehasest.
Ma kasutaks mustasid nipukaid kui just peab kasutama! Valged lähevad rabedaks , külmaga ja ka päikese toimel. Võib muidugi olla, et kusagil toodetakse ka valged uv-kindlaid nipukaid, aga ma ei ole kohanud.
EDIT: Otsisin huvi pärast välja millised on "tavalise" kaablisideme parameetrid ja seal on töötemperatuur kuni -40°C. Tõsi, minimaalne paigaldustemperatuur on "ainult" -20°C
https://www.advancedcableties.com/produ ... h-natural/
Ei, UV-kindlal on töötemperatuurid samad mis tavalisel, ehk siis paigaldustemperatuur kuni -20°C ja töö kuni -40°C.
-
- Postitusi: 153
- Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
- Tsikkel: XChallenge
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Nipukate teema
Just selle pärast kirjutasingi, et VÕIVAD hapraks minna. Osad mustad kannatavad ka külma hästi, mul oli saanil vaja talvel miinuskraadidega üks kaabel lahti lasta, ühtegi lõikeriista polnud käepärast ja tükk kangutamist oli, et pooleks saada. Teine komplekt suvalisest ehituspoest ostetud nipukaid oli samas nii habras, et üks vits murdus juba tugevamal kinnitõmbamisel kätte ära. Ehk siis nagu kerge loterii või nii.
Edit: Maaks, oled kindel, et UV-kindlus plastmassis tagab parema elastsuse miinuskraadidega?
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8772
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 126 korda
- Tänatud: 325 korda
- Kontakt:
Re: Nipukate teema
Mul on alati pakk korralikke nipukaid (ja rull mägi-aivari teipi) kaasas, ajutise lahendusena sobivad kasvõi kohvri kinnitamiseks (ning seda sai korra ka ühel matkal tehtud, peale esda, kui kohvriraam saba andis). Muidu aga midagi tähtsat nipukatega ei kinnita, v.a. juhtmeid omavahel.
edit: pasun on nipukatega kukkumisraudade küljes, kuid ei näe mina ohtu et see sealt niisama ära kukuks, st see on ikkagi nii kerge.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 1463
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 217 korda
Re: Nipukate teema
kunagi kui kaablisidemed tulid siis meile rõhutati ,et valged on kasutamiseks siseruumides ja mustad välitingimustes. Oluline vahe UV vastupidavus.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 1378
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 213 korda
Re: Nipukate teema
Kaablisideme kvaliteedi üks olulisi parameetreid on nailoni sisaldus ja üldse selle nailonkraanuli kvaliteet, mida kaablisideme vormi sisse sulatatakse. Sellel kraanulil on turuhind, mis kõigub. Ja kehvemad tootjad manipuleerivad oma sisendhinda selle baasmaterjali kaudu.
Heade tootjate nipukad on poes JABURALT kallid. On olemas ka vähemtuntud tootjaid, kelle nipukad on sama kvaliteetsed, kuid seda saab sisuliselt katseeksitusel teada. Testimiseks on üks parimaid meetodeid see, et tõmbad nipuka kinni ja proovid lahti tirida. 3,2mm nipukas peaks katkema või vastikult välja venima mälu järgi umbes 20kg juures (võib ka lihtsalt käega testida). Nipukatootja, kelle kaabliside on rabe ja liiga kergelt puruneb, võib välja praakida.
Valged sidemed tõesti ei ole otseselt UV-kindlad, mis ei tähenda, et neid üldse kasutada ei saaks.
Olen seda masinat ise näinud, millega neid sidemeid vorbitakse
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Nipukate teema
morse kirjutas: ↑06 Nov 2019, 16:49Kaablisideme kvaliteedi üks olulisi parameetreid on nailoni sisaldus ja üldse selle nailonkraanuli kvaliteet, mida kaablisideme vormi sisse sulatatakse. Sellel kraanulil on turuhind, mis kõigub. Ja kehvemad tootjad manipuleerivad oma sisendhinda selle baasmaterjali kaudu.
Heade tootjate nipukad on poes JABURALT kallid. On olemas ka vähemtuntud tootjaid, kelle nipukad on sama kvaliteetsed, kuid seda saab sisuliselt katseeksitusel teada. Testimiseks on üks parimaid meetodeid see, et tõmbad nipuka kinni ja proovid lahti tirida. 3,2mm nipukas peaks katkema või vastikult välja venima mälu järgi umbes 20kg juures (võib ka lihtsalt käega testida). Nipukatootja, kelle kaabliside on rabe ja liiga kergelt puruneb, võib välja praakida.
Valged sidemed tõesti ei ole otseselt UV-kindlad, mis ei tähenda, et neid üldse kasutada ei saaks.
Olen seda masinat ise näinud, millega neid sidemeid vorbitakse
Ilmselt olengi neid korraliku nailoni sisaldusega sidemeid kasutanud.Tootjat ei mäleta,aga on sitked,nii et kehvade lõiketangidega ei naksa ühe korraga läbigi. See nn tööriistatoru on mul valgete mingi 10mm laiuste sidemetega kohe peale selle ühisostu kohvriraami alla kinnitatud ja püsib siiani väga hästi. kusjuures seal on asjad sees olnud kogu selle aja. Kinnitatud on poldiaukude kaudu.
Parimad sidemed on olen ostnud kas Hollandist või Prantsusmaalt ja olid mustad metall lukuga.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1378
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 213 korda
Re: Nipukate teema
Metallkeel on jah eriti peen kraam. Eestis müüb sellist näiteks Würth.
Selle nailoniga on veel säärane lugu, et kasutatakse kahte erinevat tüüpi. Seal videos on näha, kus keegi tootja on paki peal eksponeerinud, et nad kasutavad PA66 nailonit (see on see parem variant siis).
Ma pole ühegi tootja ega müüjaga seotud, niisiis võin ära nimetada ühe meil saadaolevast tipptootjast: Hellermann Tyton. Aga nende omad on ühed, millede hind on poes jabur. Lihtsalt kui on vaja osta 1 pakk ja tahad kindla peale välja minna, siis Sakslaste peale saab kindel olla.
-
- Postitusi: 161
- Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
- Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
- Asukoht: Pildiküla
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 48 korda
- Kontakt:
Re: Nipukate teema
Nairobis kohtasin üht maailmarändurit kes juba 2,5 aastat teel olnud ja tal oli esiamordi külge terve pakk nipukaid seotud et kohe käepärast võtta oleks.
-
- Postitusi: 1378
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 213 korda
-
- Postitusi: 153
- Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
- Tsikkel: XChallenge
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Nipukate teema
Kui siin veel minusuguseid skeptikuid nipukate tugevuse osas on, siis ma omalt poolt soovitaksin veel üleni roostevabast terasest nipukaid, happe ja tuumapommi kindlad (operating temperature -78C to 537C)
Mul mõned on varuks aga praktikas loomkatseid pole veel teinud. Miinuseks kindlasti hind (Eesti kaubandusvõrgus, hiinast saab mõne dollari eest paki) ja häiris veel ka suhteliselt terav serv, mis võib pehmemasse materjali kergesti sisse lõigata.
-
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
- Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 25 korda
Re: Nipukate teema
Spoiler
Fox kirjutas: ↑07 Nov 2019, 10:13Kui siin veel minusuguseid skeptikuid nipukate tugevuse osas on, siis ma omalt poolt soovitaksin veel üleni roostevabast terasest nipukaid, happe ja tuumapommi kindlad (operating temperature -78C to 537C)
Mul mõned on varuks aga praktikas loomkatseid pole veel teinud. Miinuseks kindlasti hind (Eesti kaubandusvõrgus, hiinast saab mõne dollari eest paki) ja häiris veel ka suhteliselt terav serv, mis võib pehmemasse materjali kergesti sisse lõigata.
Pakki leti hind 200€, muidugi seal on üle kolme korra õhku sees
-
- Postitusi: 153
- Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
- Tsikkel: XChallenge
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Nipukate teema
Spoiler
stev666 kirjutas: ↑07 Nov 2019, 11:09Fox kirjutas: ↑07 Nov 2019, 10:13Kui siin veel minusuguseid skeptikuid nipukate tugevuse osas on, siis ma omalt poolt soovitaksin veel üleni roostevabast terasest nipukaid, happe ja tuumapommi kindlad (operating temperature -78C to 537C)
Mul mõned on varuks aga praktikas loomkatseid pole veel teinud. Miinuseks kindlasti hind (Eesti kaubandusvõrgus, hiinast saab mõne dollari eest paki) ja häiris veel ka suhteliselt terav serv, mis võib pehmemasse materjali kergesti sisse lõigata.Pakki leti hind 200€, muidugi seal on üle kolme korra õhku sees
Ma tellisin aliexpressist vist, 20tk pakk oli äkki 3 dollarit, ehk siis nagu juba öeldud, tuleb hiina poole vaadata.
-
- Postitusi: 1696
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Nipukate teema
Roostevabasid, vähemalt neid, millel see kuuliga lukusti on, on suht võimatu normaalselt pingule saada paigaldamisel.
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Nipukate teema
Lihtsalt väikese trikina, mida paljud ei tea: nipuka saab ka torkeriistaga lahti. Eriti kasulik, kui pead sama nipukat korduvkasutama, kuna uut pole käepärast. Kui on korralikult pingesse tõmmatud, siis kipuvad hambad küll avades ümaraks minema ja ei hoia enam hästi kinni.
Samas osad ongi kohe avatavad - see keeleke on pikem, nii et saad näpuga avada. Neid on hea velcro asemel kasutada. Mul on paar tk kasutusel mingi seadme ja kaabli kompaktselt kokku tõmbamiseks (jootekolb näiteks enne kohvrisse viskamist), peakski vaatama, kust mõned lisaks saada...
Kui üks nipukas tundub kahtlane, pane alati kaks või kolm! Mul ka alati sõiduvahendites pakk olnud.
Loogiline ju - pane neeger ja valge kõrvuti randa küpsema ja jälgi, kumb rohkem UV-d kannatab!
-
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
- Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 25 korda
-
- Postitusi: 153
- Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
- Tsikkel: XChallenge
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Nipukate teema
Selle loogika järgi peaks roosad nipukad päikese suhtes kõige tundlikumad olema
Tegelikult UV kindluse määrab üks lisakomponent plastikus (vähemalt kilede tootmises on nii) ja värvus ei puutu otseselt asjasse.
-
- Postitusi: 1378
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 213 korda
Re: Nipukate teema
Minu teada on nii, et nipukate puhul seda ühte komponenti ei suudeta toota valgena. Ja see ongi põhjus. Mulle ka arusaamatu, miks näiteks valgeid kaableid suudetakse UV-kindlaks teha aga nipukaid mitte. Ilmselt on küsimus konkreetsete omadustega valget värvi komponendis, mida nipukate puhul pole saada...
-
- Postitusi: 153
- Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
- Tsikkel: XChallenge
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Nipukate teema
morse kirjutas: ↑11 Nov 2019, 10:52Minu teada on nii, et nipukate puhul seda ühte komponenti ei suudeta toota valgena. Ja see ongi põhjus. Mulle ka arusaamatu, miks näiteks valgeid kaableid suudetakse UV-kindlaks teha aga nipukaid mitte. Ilmselt on küsimus konkreetsete omadustega valget värvi komponendis, mida nipukate puhul pole saada...
90ndate esimesel poolel, kui nipukad Eesti kaubandusvõrku esmakordselt tekkisid oli kindlsti jah nii, et mustad on UV kindlad ja teised mitte.
Praegu kiire otsingu tulemusel tundub, et kui tingimata vaja saab ka valgeid UV-kindlaid osta: https://gocableties.co.uk/white-uv-heat ... cable-ties
Ebays samuti saadaval.
-
- Postitusi: 1378
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 213 korda
Re: Nipukate teema
Fox kirjutas: ↑11 Nov 2019, 11:07morse kirjutas: ↑11 Nov 2019, 10:52Minu teada on nii, et nipukate puhul seda ühte komponenti ei suudeta toota valgena. Ja see ongi põhjus. Mulle ka arusaamatu, miks näiteks valgeid kaableid suudetakse UV-kindlaks teha aga nipukaid mitte. Ilmselt on küsimus konkreetsete omadustega valget värvi komponendis, mida nipukate puhul pole saada...
90ndate esimesel poolel, kui nipukad Eesti kaubandusvõrku esmakordselt tekkisid oli kindlsti jah nii, et mustad on UV kindlad ja teised mitte.
Praegu kiire otsingu tulemusel tundub, et kui tingimata vaja saab ka valgeid UV-kindlaid osta: https://gocableties.co.uk/white-uv-heat ... cable-ties
Ebays samuti saadaval.
Ma pole hetkel päris pädev, et lõpuni kindlalt argumenteerida. Aga mulle tundub, et siin on küsimus terminite sisus: mis on UV-proof ja mis on UV-resistant?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.