Nipukate teema

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
ranel
Postitusi: 2086
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 162 korda

Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas ranel » 26 Sept 2019, 19:12

Stinger kirjutas:
25 Sept 2019, 23:41
CB500X Rumeenia 2019.pdfTegin sel suvel sõidu Rumeeniasse ja panin prooviks ka koos piltidega kirja, miks mitte siis juba jagada:

https://www.dropbox.com/s/f1x4qdl1pr77a ... 9.pdf?dl=0

CB500X Rumeenia 2019.pdf
Kogu oma nipukamajandus kaota küll ära. Päike ja kuumus tapab nipukad ära. Mul endal ei pidanud see aasta Ukrainas isegi nipukas keskharki paigal hoides vastu(keskhark nipukaga kinni, kuna aukudes käiks paugaga vast asfalti olenemata vedrust). Eriti kui plaan itta reisida.


http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

Stinger
Postitusi: 138
Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
Tsikkel: Honda CB500X
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 38 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas Stinger » 26 Sept 2019, 21:02

Spoiler:
Spoiler:
ranel kirjutas:
26 Sept 2019, 19:12
Palju see ratas sul matkalastis kaalub?
Vaatan, et oled ka vana alpimees. Kui võrrelda vana alpiga, siis kuidas uus tundub? Mis eelised, mis miinused?

Kogu oma nipukamajandus kaota küll ära. Päike ja kuumus tapab nipukad ära. Mul endal ei pidanud see aasta Ukrainas isegi nipukas keskharki paigal hoides vastu(keskhark nipukaga kinni, kuna aukudes käiks paugaga vast asfalti olenemata vedrust). Eriti kui plaan itta reisida.

Teine asi, käi võimalikult palju asju keermeliimiga üle. Näiteks seesama ketiratas on Transalpi manuaalis ette nähtud keermeliimiga. Rumeenias on head teed. Ida pool põhitrassist eemal leiab ikka päris koledaid teid ja ma pole isegi päris itta veel jõudnudki.

Mina ise loobusin samasugustest givi raamidest. Lihtsalt jääb slaavi maades lahjaks ja keevitasin endale ise. Mul omal on kohvri raamid põhimõttel, et toetab ka sabaraami.

Kuumade heitgaaside osas tehti juba õige märkus, et eemale suunata, mitte kuumakindlate materjalidega mängida.
Matkalastis ei ole kaalunud, aga peale ümberehitust võttis algselt 197kg ratas kaalus juurde ~10kg. Velgede ja amortide vahetus kaalu praktiliselt ei lisanud, summuti vahetus lahutas ka kilo maha, aga kaalu lisasid kukkumisrauad ja kohvriraamid, mis tuleb igale rattale panna nii või naa.
Vanal alpil oma V mootoriga oli jõumomenti rohkem ja pikematel möödasõitudel annab see tunda, kuna CB-ga pead möödasõidu tegemiseks rohkem õiges pööretevahemikus olema. Alpi vahetasin välja puhtalt sellepärast et igav hakkas, raibe ei lagunenud ka kusagilt otsast ja kahju oli müüa, aga eks ta juba vanaks jääma hakkas ja meelerahu see pikematele sõitudele otseselt ei anna. Alp oli ka väga universaalne aga kaalu oli natuke palju ja pehmel pinnasel andis see ruttu tunda, cb-ga ei põe sellistesse kohtadesse minnes kus alpiga oleks pika mõttepausi teinud. Alp võttis imelikult palju kütust oma töömahu kohta. CB peamised eelised lisaks sellele et ta uus on ongi parem maastikuvõimekus ja suht väike kütusekulu ilma oluliselt maanteeomadustes kaotamata. Kui osta cb 2019 mudel siis kuna sellel on juba ees 19" velg siis piisaks ainult veldede vahetusest et hea komplekt kokku saada. Alpi 21" esirattast ma puudust ei ole tundma hakanud.

Ah jaa üks imelik asi ka CB-ga mille ma unustasin, enne reisi läksid käivitused pikaks, käia 5s. kaupa ja käima ei lähe. Viisin esindusse ülevaatamiseks ja siis see loomulikult ei avaldunud, paar korda tuli reisi käigus seda ka ette. Siis meenus foorumi tarkus et vajutada starterit sidur all. Seda tehes käib iga jumala kord poolest sekundist ja sellest jäi harjumus sisse sidurit all hoida ja see läks juba meelest et selline probleem oli.
Ma ei tea mis nipukamajandust mõtled, koogivormid panin reisil viimases hädas nipukatega ja selle porno viskasin juba loetud tunnid hiljem välja kui põlema kippus minema. Uus kuumakate on esmalt kinnitatud kuumakindla silikooniga ja pärast servadest üle õmmeldud. Nipukatega ainult mõned kaablid raamikülge pandud et ei laperdaks ja kui katki läheb siis ilmub tööriistatorust sama kiiresti uus asemele.

Spoiler:
Keermeliimi tuleb jah siia-sinna panna.

Arvan et need givi raamid peavad pehmete küljekottidega vastu, aga kõvade kohvritega jah raputab palju rohkem ja siis jah ei oleks mul nendesse usku. Ega nad mulle ka ei istu, näevad nõrgad välja ja ei ole kohvrite suhtes ka päris õiges kohas, lisaks saaks nad kitsamad teha kui täna on. Mul on kaalumise koht kas keevitan need ümber või teen uued, ilmselt pikaks ajaks nii ei jää.
Honda CB500X 2018a Rallyraid L2.
Honda Dominator Nx650 1994a. - igavene projekt
Ajalugu:
Bmw GS1150A 2002a. - 2 hooaega
Honda Transalp XL650V 2001a. - 7 hooaega
Kasutaja avatar

Teema algataja
ranel
Postitusi: 2086
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas ranel » 26 Sept 2019, 23:14

Stinger kirjutas:
26 Sept 2019, 21:02

Nipukatega ainult mõned kaablid raamikülge pandud et ei laperdaks ja kui katki läheb siis ilmub tööriistatorust sama kiiresti uus asemele.
Sedasama pidasingi silmas.
Aga kui nipukaid tahad kasutada, siis soovitaks kasutada neid, millel stopperduse osa on metallist. On vastupidavamad. Eriti kui plaan nii kaugele sõita.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1270
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 287 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas Jesper » 27 Sept 2019, 00:12

Mul on tagakohvri alus juba 3 aastat kõige tavalisemate mustade nipukatega kinni - algul pani kõrbes hüpates poltide otsast jeehat, sai siis kuidagi kokku traageldatud, a tagasi jõudes tuli laiskus peale ja pole siiamaani üle läinud :) Ei ole vaja iga asja nii retsilt üle mõelda, juhtmete kinnitamise jaoks nüüd küll mingeid kosmoselahendusi vaja pole.

Ja keskhark püsib kõige paremini oma kohal siis, kui ta paigaldada koju garaaži seina peale naela otsa :bsmile:
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4866
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 27 Sept 2019, 14:32

Mul on tööriistatoru juba sellest ühisostust saadik nipukatega kohvriraami taga ja pole ta kusagile kadunud. Keskjala jaoks ostsin Tööriistamarketist roostevaba vedru,aga pole seda siiani paika pannud ,sest vana vedru mis üleni roostes, hoiab ka veel paigal.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
ranel
Postitusi: 2086
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas ranel » 27 Sept 2019, 16:15

Jesper kirjutas:
27 Sept 2019, 00:12
Mul on tagakohvri alus juba 3 aastat kõige tavalisemate mustade nipukatega kinni - algul pani kõrbes hüpates poltide otsast jeehat, sai siis kuidagi kokku traageldatud, a tagasi jõudes tuli laiskus peale ja pole siiamaani üle läinud :) Ei ole vaja iga asja nii retsilt üle mõelda, juhtmete kinnitamise jaoks nüüd küll mingeid kosmoselahendusi vaja pole.

Ja keskhark püsib kõige paremini oma kohal siis, kui ta paigaldada koju garaaži seina peale naela otsa :bsmile:
No ma pidasin tegelikult seda osa silmas. Paar juhet muidugi teine teema. Seal muidugi kaablivits ideaalne.
111.jpg
Muus osas ma eelistan asju kodus korralikumalt teha, kui reisil remontida käepärastest vahenditest. Või siis asi selles, et ma olen oma vitsad juba kätte saanud :bsmile:
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

Stinger
Postitusi: 138
Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
Tsikkel: Honda CB500X
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 38 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas Stinger » 28 Sept 2019, 19:39

ranel kirjutas:
27 Sept 2019, 16:15

No ma pidasin tegelikult seda osa silmas. Paar juhet muidugi teine teema. Seal muidugi kaablivits ideaalne.

111.jpg

Muus osas ma eelistan asju kodus korralikumalt teha, kui reisil remontida käepärastest vahenditest. Või siis asi selles, et ma olen oma vitsad juba kätte saanud :bsmile:
See ei ole kohtustuslik nipukas, kohvrid on ülevalt omavahel ühendatud, alt on nipukad läbi D aasa et teatud tingimustes ei lapedaks.
Honda CB500X 2018a Rallyraid L2.
Honda Dominator Nx650 1994a. - igavene projekt
Ajalugu:
Bmw GS1150A 2002a. - 2 hooaega
Honda Transalp XL650V 2001a. - 7 hooaega

Fox
Postitusi: 43
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: "Flying brick"
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas Fox » 06 Nov 2019, 11:30

Lisaks nipuka teemasse veel, see küll enamus motomatkajaid ei puuduta aga kui keegi plaanib miinuskraadidega midagi nipukatega parandada, siis mina ei soovita, võivad hapraks minna. Jällegi kaablite või kergete asjade kinnitamiseks OK aga kohvrit või midagi muud matkamehele üliväärtuslikku mina selle muidu fantastilise leiutise kanda ei jäta, pigem traadi või kasvõi kaablijupiga kinni siduda (mul mõlemad pärast ühte intsidenti nüüd alati sadula all kaasas.)
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4866
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 06 Nov 2019, 12:23

Fox kirjutas:
06 Nov 2019, 11:30
Lisaks nipuka teemasse veel, see küll enamus motomatkajaid ei puuduta aga kui keegi plaanib miinuskraadidega midagi nipukatega parandada, siis mina ei soovita, võivad hapraks minna.
Nipukaid on ka erinevaid ja kõik ei lähe külmaga puruks. Kasutan valgeid natuke justkui nagu läbipaistvaid kaproni laadseid ja toimivad iga ilmaga.Pigem võtan suuremad-laiemad ja toimivad. Näiteks enamusel veokitel kõik õhutorud ja kaablikõrid raami sees nipukatega kinni juba tehasest.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1521
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 161 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas Maaks » 06 Nov 2019, 13:18

urmas66 kirjutas:
06 Nov 2019, 12:23
Fox kirjutas:
06 Nov 2019, 11:30
Lisaks nipuka teemasse veel, see küll enamus motomatkajaid ei puuduta aga kui keegi plaanib miinuskraadidega midagi nipukatega parandada, siis mina ei soovita, võivad hapraks minna.
Nipukaid on ka erinevaid ja kõik ei lähe külmaga puruks. Kasutan valgeid natuke justkui nagu läbipaistvaid kaproni laadseid ja toimivad iga ilmaga.Pigem võtan suuremad-laiemad ja toimivad. Näiteks enamusel veokitel kõik õhutorud ja kaablikõrid raami sees nipukatega kinni juba tehasest.
Ma kasutaks mustasid nipukaid kui just peab kasutama! Valged lähevad rabedaks , külmaga ja ka päikese toimel. Võib muidugi olla, et kusagil toodetakse ka valged uv-kindlaid nipukaid, aga ma ei ole kohanud.
EDIT: Otsisin huvi pärast välja millised on "tavalise" kaablisideme parameetrid ja seal on töötemperatuur kuni -40°C. Tõsi, minimaalne paigaldustemperatuur on "ainult" -20°C
https://www.advancedcableties.com/produ ... h-natural/
Fox kirjutas:
06 Nov 2019, 13:27
Edit: Maaks, oled kindel, et UV-kindlus plastmassis tagab parema elastsuse miinuskraadidega? :roll:
Ei, UV-kindlal on töötemperatuurid samad mis tavalisel, ehk siis paigaldustemperatuur kuni -20°C ja töö kuni -40°C.
Viimati muutis Maaks, 06 Nov 2019, 13:34, muudetud 2 korda kokku.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/

Fox
Postitusi: 43
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: "Flying brick"
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas Fox » 06 Nov 2019, 13:27

Just selle pärast kirjutasingi, et VÕIVAD hapraks minna. Osad mustad kannatavad ka külma hästi, mul oli saanil vaja talvel miinuskraadidega üks kaabel lahti lasta, ühtegi lõikeriista polnud käepärast ja tükk kangutamist oli, et pooleks saada. Teine komplekt suvalisest ehituspoest ostetud nipukaid oli samas nii habras, et üks vits murdus juba tugevamal kinnitõmbamisel kätte ära. Ehk siis nagu kerge loterii või nii. :)

Edit: Maaks, oled kindel, et UV-kindlus plastmassis tagab parema elastsuse miinuskraadidega? :roll:
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8198
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 201 korda
Kontakt:

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas Piipz » 06 Nov 2019, 15:07

Mul on alati pakk korralikke nipukaid (ja rull mägi-aivari teipi) kaasas, ajutise lahendusena sobivad kasvõi kohvri kinnitamiseks (ning seda sai korra ka ühel matkal tehtud, peale esda, kui kohvriraam saba andis). Muidu aga midagi tähtsat nipukatega ei kinnita, v.a. juhtmeid omavahel.

edit: pasun on nipukatega kukkumisraudade küljes, kuid ei näe mina ohtu et see sealt niisama ära kukuks, st see on ikkagi nii kerge.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 493
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 66 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas Ain » 06 Nov 2019, 16:34

kunagi kui kaablisidemed tulid siis meile rõhutati ,et valged on kasutamiseks siseruumides ja mustad välitingimustes. Oluline vahe UV vastupidavus.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.

morse
Postitusi: 514
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas morse » 06 Nov 2019, 16:49

Kaablisideme kvaliteedi üks olulisi parameetreid on nailoni sisaldus ja üldse selle nailonkraanuli kvaliteet, mida kaablisideme vormi sisse sulatatakse. Sellel kraanulil on turuhind, mis kõigub. Ja kehvemad tootjad manipuleerivad oma sisendhinda selle baasmaterjali kaudu.

Heade tootjate nipukad on poes JABURALT kallid. On olemas ka vähemtuntud tootjaid, kelle nipukad on sama kvaliteetsed, kuid seda saab sisuliselt katseeksitusel teada. Testimiseks on üks parimaid meetodeid see, et tõmbad nipuka kinni ja proovid lahti tirida. 3,2mm nipukas peaks katkema või vastikult välja venima mälu järgi umbes 20kg juures (võib ka lihtsalt käega testida). Nipukatootja, kelle kaabliside on rabe ja liiga kergelt puruneb, võib välja praakida.

Valged sidemed tõesti ei ole otseselt UV-kindlad, mis ei tähenda, et neid üldse kasutada ei saaks.

Olen seda masinat ise näinud, millega neid sidemeid vorbitakse :bsmile:
Viimati muutis morse, 06 Nov 2019, 19:20, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 361
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 69 korda
Tänatud: 44 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas claw » 06 Nov 2019, 18:39


morse
Postitusi: 514
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas morse » 06 Nov 2019, 19:24

claw kirjutas:
06 Nov 2019, 18:39
Spoiler:
Justtäpselt!
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4866
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 06 Nov 2019, 20:13

morse kirjutas:
06 Nov 2019, 16:49
Kaablisideme kvaliteedi üks olulisi parameetreid on nailoni sisaldus ja üldse selle nailonkraanuli kvaliteet, mida kaablisideme vormi sisse sulatatakse. Sellel kraanulil on turuhind, mis kõigub. Ja kehvemad tootjad manipuleerivad oma sisendhinda selle baasmaterjali kaudu.

Heade tootjate nipukad on poes JABURALT kallid. On olemas ka vähemtuntud tootjaid, kelle nipukad on sama kvaliteetsed, kuid seda saab sisuliselt katseeksitusel teada. Testimiseks on üks parimaid meetodeid see, et tõmbad nipuka kinni ja proovid lahti tirida. 3,2mm nipukas peaks katkema või vastikult välja venima mälu järgi umbes 20kg juures (võib ka lihtsalt käega testida). Nipukatootja, kelle kaabliside on rabe ja liiga kergelt puruneb, võib välja praakida.

Valged sidemed tõesti ei ole otseselt UV-kindlad, mis ei tähenda, et neid üldse kasutada ei saaks.

Olen seda masinat ise näinud, millega neid sidemeid vorbitakse :bsmile:
Ilmselt olengi neid korraliku nailoni sisaldusega sidemeid kasutanud.Tootjat ei mäleta,aga on sitked,nii et kehvade lõiketangidega ei naksa ühe korraga läbigi. See nn tööriistatoru on mul valgete mingi 10mm laiuste sidemetega kohe peale selle ühisostu kohvriraami alla kinnitatud ja püsib siiani väga hästi. kusjuures seal on asjad sees olnud kogu selle aja. Kinnitatud on poldiaukude kaudu.
Parimad sidemed on olen ostnud kas Hollandist või Prantsusmaalt ja olid mustad metall lukuga.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

morse
Postitusi: 514
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas morse » 06 Nov 2019, 21:09

Metallkeel on jah eriti peen kraam. Eestis müüb sellist näiteks Würth.

Selle nailoniga on veel säärane lugu, et kasutatakse kahte erinevat tüüpi. Seal videos on näha, kus keegi tootja on paki peal eksponeerinud, et nad kasutavad PA66 nailonit (see on see parem variant siis).

Ma pole ühegi tootja ega müüjaga seotud, niisiis võin ära nimetada ühe meil saadaolevast tipptootjast: Hellermann Tyton. Aga nende omad on ühed, millede hind on poes jabur. Lihtsalt kui on vaja osta 1 pakk ja tahad kindla peale välja minna, siis Sakslaste peale saab kindel olla.
Kasutaja avatar

akvanaut
Postitusi: 126
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 07 Nov 2019, 01:24

Nairobis kohtasin üht maailmarändurit kes juba 2,5 aastat teel olnud ja tal oli esiamordi külge terve pakk nipukaid seotud et kohe käepärast võtta oleks.

morse
Postitusi: 514
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas morse » 07 Nov 2019, 08:56

akvanaut kirjutas:
07 Nov 2019, 01:24
Nairobis kohtasin üht maailmarändurit kes juba 2,5 aastat teel olnud ja tal oli esiamordi külge terve pakk nipukaid seotud et kohe käepärast võtta oleks.
Las ma arvan: pakk oli nipukatega kinni seotud :)

Fox
Postitusi: 43
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: "Flying brick"
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas Fox » 07 Nov 2019, 10:13

Kui siin veel minusuguseid skeptikuid nipukate tugevuse osas on, siis ma omalt poolt soovitaksin veel üleni roostevabast terasest nipukaid, happe ja tuumapommi kindlad (operating temperature -78C to 537C) :twisted:
Mul mõned on varuks aga praktikas loomkatseid pole veel teinud. Miinuseks kindlasti hind (Eesti kaubandusvõrgus, hiinast saab mõne dollari eest paki) ja häiris veel ka suhteliselt terav serv, mis võib pehmemasse materjali kergesti sisse lõigata.
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 927
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 23 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas stev666 » 07 Nov 2019, 11:09

Spoiler:
Fox kirjutas:
07 Nov 2019, 10:13
Kui siin veel minusuguseid skeptikuid nipukate tugevuse osas on, siis ma omalt poolt soovitaksin veel üleni roostevabast terasest nipukaid, happe ja tuumapommi kindlad (operating temperature -78C to 537C) :twisted:
Mul mõned on varuks aga praktikas loomkatseid pole veel teinud. Miinuseks kindlasti hind (Eesti kaubandusvõrgus, hiinast saab mõne dollari eest paki) ja häiris veel ka suhteliselt terav serv, mis võib pehmemasse materjali kergesti sisse lõigata.
Pakki leti hind ~200€, muidugi seal on üle kolme korra õhku sees
dr800 2x

Fox
Postitusi: 43
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: "Flying brick"
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas Fox » 07 Nov 2019, 11:17

Spoiler:
stev666 kirjutas:
07 Nov 2019, 11:09
Fox kirjutas:
07 Nov 2019, 10:13
Kui siin veel minusuguseid skeptikuid nipukate tugevuse osas on, siis ma omalt poolt soovitaksin veel üleni roostevabast terasest nipukaid, happe ja tuumapommi kindlad (operating temperature -78C to 537C) :twisted:
Mul mõned on varuks aga praktikas loomkatseid pole veel teinud. Miinuseks kindlasti hind (Eesti kaubandusvõrgus, hiinast saab mõne dollari eest paki) ja häiris veel ka suhteliselt terav serv, mis võib pehmemasse materjali kergesti sisse lõigata.
Pakki leti hind ~200€, muidugi seal on üle kolme korra õhku sees
Ma tellisin aliexpressist vist, 20tk pakk oli äkki 3 dollarit, ehk siis nagu juba öeldud, tuleb hiina poole vaadata.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 937
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 95 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas Krl » 07 Nov 2019, 12:09

Roostevabasid, vähemalt neid, millel see kuuliga lukusti on, on suht võimatu normaalselt pingule saada paigaldamisel.
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1040
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 58 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas Black » 08 Nov 2019, 23:00

Fox kirjutas:
06 Nov 2019, 13:27
Just selle pärast kirjutasingi, et VÕIVAD hapraks minna. Osad mustad kannatavad ka külma hästi, mul oli saanil vaja talvel miinuskraadidega üks kaabel lahti lasta, ühtegi lõikeriista polnud käepärast ja tükk kangutamist oli, et pooleks saada.
Lihtsalt väikese trikina, mida paljud ei tea: nipuka saab ka torkeriistaga lahti. Eriti kasulik, kui pead sama nipukat korduvkasutama, kuna uut pole käepärast. Kui on korralikult pingesse tõmmatud, siis kipuvad hambad küll avades ümaraks minema ja ei hoia enam hästi kinni.

Samas osad ongi kohe avatavad - see keeleke on pikem, nii et saad näpuga avada. Neid on hea velcro asemel kasutada. Mul on paar tk kasutusel mingi seadme ja kaabli kompaktselt kokku tõmbamiseks (jootekolb näiteks enne kohvrisse viskamist), peakski vaatama, kust mõned lisaks saada...

Kui üks nipukas tundub kahtlane, pane alati kaks või kolm! :) Mul ka alati sõiduvahendites pakk olnud.

Ain kirjutas:
06 Nov 2019, 16:34
kunagi kui kaablisidemed tulid siis meile rõhutati ,et valged on kasutamiseks siseruumides ja mustad välitingimustes. Oluline vahe UV vastupidavus.
Loogiline ju - pane neeger ja valge kõrvuti randa küpsema ja jälgi, kumb rohkem UV-d kannatab! :D
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 927
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 23 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas stev666 » 08 Nov 2019, 23:50

Krl kirjutas:
07 Nov 2019, 12:09
Roostevabasid, vähemalt neid, millel see kuuliga lukusti on, on suht võimatu normaalselt pingule saada paigaldamisel.
Nende jaoks on paigaldus tangid, neid ei paigaldatagi tangidetta
dr800 2x

Fox
Postitusi: 43
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: "Flying brick"
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas Fox » 11 Nov 2019, 10:14

Black kirjutas:
08 Nov 2019, 23:00
Loogiline ju - pane neeger ja valge kõrvuti randa küpsema ja jälgi, kumb rohkem UV-d kannatab! :D
Selle loogika järgi peaks roosad nipukad päikese suhtes kõige tundlikumad olema :D
Tegelikult UV kindluse määrab üks lisakomponent plastikus (vähemalt kilede tootmises on nii) ja värvus ei puutu otseselt asjasse.

morse
Postitusi: 514
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas morse » 11 Nov 2019, 10:52

Fox kirjutas:
11 Nov 2019, 10:14
Black kirjutas:
08 Nov 2019, 23:00
Loogiline ju - pane neeger ja valge kõrvuti randa küpsema ja jälgi, kumb rohkem UV-d kannatab! :D
Selle loogika järgi peaks roosad nipukad päikese suhtes kõige tundlikumad olema :D
Tegelikult UV kindluse määrab üks lisakomponent plastikus (vähemalt kilede tootmises on nii) ja värvus ei puutu otseselt asjasse.
Minu teada on nii, et nipukate puhul seda ühte komponenti ei suudeta toota valgena. Ja see ongi põhjus. Mulle ka arusaamatu, miks näiteks valgeid kaableid suudetakse UV-kindlaks teha aga nipukaid mitte. Ilmselt on küsimus konkreetsete omadustega valget värvi komponendis, mida nipukate puhul pole saada...

Fox
Postitusi: 43
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: "Flying brick"
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas Fox » 11 Nov 2019, 11:07

morse kirjutas:
11 Nov 2019, 10:52
Fox kirjutas:
11 Nov 2019, 10:14
Black kirjutas:
08 Nov 2019, 23:00
Loogiline ju - pane neeger ja valge kõrvuti randa küpsema ja jälgi, kumb rohkem UV-d kannatab! :D
Selle loogika järgi peaks roosad nipukad päikese suhtes kõige tundlikumad olema :D
Tegelikult UV kindluse määrab üks lisakomponent plastikus (vähemalt kilede tootmises on nii) ja värvus ei puutu otseselt asjasse.
Minu teada on nii, et nipukate puhul seda ühte komponenti ei suudeta toota valgena. Ja see ongi põhjus. Mulle ka arusaamatu, miks näiteks valgeid kaableid suudetakse UV-kindlaks teha aga nipukaid mitte. Ilmselt on küsimus konkreetsete omadustega valget värvi komponendis, mida nipukate puhul pole saada...
90ndate esimesel poolel, kui nipukad Eesti kaubandusvõrku esmakordselt tekkisid oli kindlsti jah nii, et mustad on UV kindlad ja teised mitte.
Praegu kiire otsingu tulemusel tundub, et kui tingimata vaja saab ka valgeid UV-kindlaid osta: https://gocableties.co.uk/white-uv-heat ... cable-ties
Ebays samuti saadaval.

morse
Postitusi: 514
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Nipukate teema

Lugemata postitus Postitas morse » 11 Nov 2019, 11:11

Fox kirjutas:
11 Nov 2019, 11:07
morse kirjutas:
11 Nov 2019, 10:52
Fox kirjutas:
11 Nov 2019, 10:14
Black kirjutas:
08 Nov 2019, 23:00
Loogiline ju - pane neeger ja valge kõrvuti randa küpsema ja jälgi, kumb rohkem UV-d kannatab! :D
Selle loogika järgi peaks roosad nipukad päikese suhtes kõige tundlikumad olema :D
Tegelikult UV kindluse määrab üks lisakomponent plastikus (vähemalt kilede tootmises on nii) ja värvus ei puutu otseselt asjasse.
Minu teada on nii, et nipukate puhul seda ühte komponenti ei suudeta toota valgena. Ja see ongi põhjus. Mulle ka arusaamatu, miks näiteks valgeid kaableid suudetakse UV-kindlaks teha aga nipukaid mitte. Ilmselt on küsimus konkreetsete omadustega valget värvi komponendis, mida nipukate puhul pole saada...
90ndate esimesel poolel, kui nipukad Eesti kaubandusvõrku esmakordselt tekkisid oli kindlsti jah nii, et mustad on UV kindlad ja teised mitte.
Praegu kiire otsingu tulemusel tundub, et kui tingimata vaja saab ka valgeid UV-kindlaid osta: https://gocableties.co.uk/white-uv-heat ... cable-ties
Ebays samuti saadaval.
Ma pole hetkel päris pädev, et lõpuni kindlalt argumenteerida. Aga mulle tundub, et siin on küsimus terminite sisus: mis on UV-proof ja mis on UV-resistant?



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”