Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1415
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Spoiler
ranel kirjutas: 22 Nov 2019, 13:37
urmas66 kirjutas: 22 Nov 2019, 12:13

Suurim miinus Garmin puhul meie kiirelt arenevas maailmas on kaartide liiga aeglane uuendamine ehk isegi paar aastat tagasi valmis saanud teed ei ole seal veel olemas. Lisaks muidugi kiiruskaamerate ja muu online info. See online on küll üle äpi olemas,aga no andke andeks ,aga see on üks ebamugavamaid lahendusi üldse, mida tean. Ja selleks on siis ka ikkagi vaja nutitelefoni temaga sidumiseks.

Urmas, sa ei taju ega ka taha ka tajuda eraldiseisva, lollikindla ja igas olukorras töötava seadme võlusid. Keegi ei käse sul kasutada City Navigator kaarte. Teine asi nagu nimigi viitab, siis see mõeldud linnas navigeerimiseks ja asulast väljaspool on põhiteed peal. Mul endal topokaardid sees Garminis nüüdseks umbes 2a vanused ja nii Eestis kui ka Venemaal on nendel kaartidel rohkem infot, kui samal ajal mobla näitab Gmapsis. Lisaks on mul näiteks Vene kaartidel info sees, kus Gmapsis vaadates on riikliku nõude tõttu tühi auk. Korduvalt testitud. Samas jah linnas, mõni ristmik on uuendamata jäänud. Kui viitsiks uuendada/osta uuendus, oleks seegi info ilmselt uuendatud. Kiiruskaamerad samamoodi, kogu selle info saab lisada ja seda sai juba mu esimesele 2004.a garminile lisada. Kusjuures 2004.a seadmes on mul 2017.a kaardid sees. Hiljem pole viitsinud uuendada ja seisab sahtlis niisama. Ehk siis kaardid sõltuvad ikka sellest, kas viitsid neid uuendada või mitte ning kui uuendada, siis milliseid kaarte kasutad.

Lisaks 10a hiljem on ilmselt nutitelefonis soft kasutamatu, sest tarkvara ikka uueneb. Kui tarkvara ei uuenda, siis ei saa ka ilmselt tulevikus uusi kaarte. Lõputu ring.

2012.a ostsin omale nt Samsung Galaxy S2. Sel ajal välja tulnud tippmudel. Loobusin selle kasutamisest juba üle 3a tagasi, kuna uuemate rakenduste jaoks muudkui mälu puudu. Andsin selle oma isale seejärel ära ja rootisin ära ning noppisin nii puhtaks, kui vähegi sai. Eelmine aasta loobus ka tema sellest, kuna Waze kasutamine muutus sellel piinavaks, sest olenemata, et telefonis äppe sisuliselt polnud, oli siiski mälu puudus telefonis. Kasutatav eluiga ehk siis 6a ja need viimased aastad tulid ka ikka väga pingutades. Rääkimata sellest, et 3-s aku sees. Siit tuleb järgmine suur miinus tihtilugu telefonidel. Surnud akuga telefoni ei saa tavaliselt kasutada.

Need eespool variant, mida sa pakud, sry aga see on täielik jura. Mootorratas pole auto. Maci eespool pakutud juhtmevabad lahendused on ainus, mida isegi tasuks kaaluda. Olgugi, et kasutades ka näiteks Hiina telefone, võid saada esialgse soetushinna alla, siis pikemaajalisel kasutusel on Moto-GPS mobla baasil vähemalt minu silmis kallim lahendus, kui nn klassikalised motogepsud. Lisaks mobiili põhine motogps põhiline eelis säilib vaid siis, kui internetiühendus on olemas või teine variant, kas raatsid kulutada raha jooksvalt interneti peale. Vaadates väljaspool EU-d roamingu hindasid, siis kaob mul igasugu isu netti sisse lülitada. Hindadele lisandub käibemaks
111.jpg222.jpg333.jpg444.jpg555.jpg

Ainus point, mis paneks, mind motogepsu hetkel uuendama, oleks tõesti, kui telefon istub turvaliselt taskus ja ma ei pea soetama omale hüpermegaveegakindlatpommikindlat telefoni ja ala waze info saaks edastada pommikindla gepsu ekraanile nagu uuematel autodel teha saab. Hetkel aga 180 eurone hiinakas, millel puudub igasugu IP klass ja klaas pole kriimustuste kindel. Riistvara aga oluliselt ägedam, kui oluliselt kallimad IP klassiga telefonid.

Lõpuks jääb asi ikka selle taha pidama, et mis funktsioone reaalselt keegi kasutab. Mõnel piisab navigeerimisest paari eurosest paberkaardist, mõnel aga ülisupermega navigeerimisseadmest.

Näiteks mu enda näitel, mis funktsioone põhiliselt kasutan pikamaasõitudel.
*Navigeerimine/kaardi vaatamine
*Kiiruskaamerad
*Kohalik kellaaeg, keskmine kiirus ja päikese loojumise aeg(see viimane oi oi, kui hea selle järgi arvestada, millal laagrisse tuleb jääda)
*Lemmikud punktid
*Raja järgi sõit
*Muusika klappidesse
*Track history vms.

Sai pikk jutt, aga äkki kellegile abiks, kes loodab mobla baasil gps-iga näiteks raha säästa. Kes vähegi igapäevaselt kasutab IP68 stiilis telefoni juhtmevaba laadimisega, siis see oleks korralik alternatiiv motogepsule. Küll aga muud variandid ei näe ma, et oleks väga ratsionaalsed. Siis jääb ka ikka alles variant, et võiks mõni teine telefon minigripp kotikeses kohvri põhjas veel olla juhuks kui põhitelefoniga pole enam võimalik navigeerida/helistada, aga noh selle tagavara saab osta ka kasutatud peast ala 20 euroga kohvrisse.

Selle vastu aitas mind väga hästi selline asi nagu Three kõnekaart (kunagi Mac soovitas vist)

http://www.three.co.uk/

Seal saad võtta paketi kus euroopa enamus riike on sama tariifiga. Hetkel rännanud horvaatiasse sellega edasi tagasi, käinud ära Itaalias ja väga mõistliku hinnaga.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”