BMW R1150 reduktori remont.

Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 249
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: BMW R1150 reduktori remont.

Lugemata postitus Postitas tsiklonaut » 13 Veebr 2020, 10:15

Minupuhul see pisike leke pole sõitmist kuidagi moodi seganud. Pikema kogemusega selle rattatüübi mehaanikutelt on naljatamisi kuuldud, et see on lihtsalt "iseõlituv" tihend. :)

Suure laagri eluiga on 80-250Kkm sõltuvalt, kui hästi eelsurve (ideaalis 0,05-0,1mm) tehasest tulles laagrile on seatud ja mis oludes sõidad (laadungi kaal ja teeolud). Enamasti ainult üksi sõidetud asfaldipillidel on üle 200Kkm sõite kuuldud küll. Samas kahekesti täislaadungiga aukus kruusateid küttes on minuomad 100Kkm kandis kestnud. Vahetus on odav (laager+simmer) ja üsnagi lihtne kui oled korra juba teinud ja metalli sooja-kuuma (kokkutõmbumise-paisumise) kasutuse nipid selgeks õppinud.

Uue laagri peale panekul on eriti hea kui viskad kroonhammasratta võlli sügavkülma mõneks tunniks, ja laager ahju. Kuuma laagri külma võlli otsa paned siis kiire liigutusega nagu seibi poldi otsa, ehk jõudu polegi vaja rakendada. Tähtis on, et kindlalt lõpuni võlli otsa läheb ja pole mingeid takistavaid elemente, puru, sälke (nt kiiluga vana välja tagumisel) vms. Kui lõpuni laager korralikult ei lähe, siis on uus laager puruks mõne tuhande järel (sest eemal oleva laagrile avalduv eelsurve on reduktori korpuse sulgemisel siis liiga suur ja kuulid hõõruvad surve all olles vastu soont uue laagri lihtsalt kiiresti sodiks).

Vastas olevat koonuslaagrit olen igaks-juhuks vahetanud korra circa 300K läbisõidu juures.



.::: R1100 boGSer :::.

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”