Uus(2020) piduritest ülevaatusel → Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1645
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 111 korda
Tänatud: 128 korda

Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus Postitas simp » 08 Mär 2020, 20:41

reinuvader kirjutas:
08 Mär 2020, 18:29

Oot asi nats lappab juba...korrigeerin oma kirjutist või infot: ma ei tea kuidas aga Otepää ülevaatusesse jõudis siis veebruari keskelt uus seade, mis pidi tulema kõikajale st iminapaga käib kütusepaagi külge...digi ekraaniga nagu gps...mis siis mõõtvat kiiruse,fikseerib selle ja kuidagi siis mõõdab pidurite töövõime või ma ei teagi täpselt kuidas see asi käib ja ülevaataja just EI TEE seda katset vaid ratta omanik või see kes rattaga tuli!Ja see seade läks tööle nüüd märtsist ja volaaaa...esimene äpardus juba käes ning igatahes oldi väga ehmatanud...helistati igale-poole, saadi juhiseid..tehti pilte,kirjutati seletust,kutsuti juhataja välja jne-jne...
Ja ma ei tea kuidas mujal...aga mina nt oma rattaga olen aastaid käinud Rõngus asuvas väikeses üv-puntis, kus mees vajutab vaid linke, seisval rattal, et nad ikka nö tihedalt-tugevalt käivad ning vaatab, et "punnid-nupud" oleks siduri-piduri lingil olemas, et tagumine pidurituli töötaks...ja tuled üldse, signaal..ja kõik.

Ilgelt huvitav oleks kuskilt üles leida see reaalne ÜV punktide ülesandepüstitus. AFAIK, ei pea mul isegi A-kat juhilube olema, et sõiduk ülevaatusele esitada. Vean kärus kohale, lükkan maha ja palun ülevaatust. Mingist (minu sooritatavast) pidurdustestist ei saa siin juttugi olla.

Kuna väide, et "ülevaatuse sooritab ülevaataja" on suht ilmselge ja pole seadustes selgesõnaliselt kirjas, siis kõige lähem viide, mille ma kiiruga leidsin on Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuetele vastavuse kontrollimise tingimused ja korra, teise lisa Nõuded ülevaatuspunktile ja selle inventarile punkt 3, kus öeldakse selgelt, et sõiduki ülevaatusele esitanud isikutele on määratud ala kus jälgida ülevaatuse teostamist.

Spoiler
Näita
  1. Ülevaatuse ruumis peab olema tähistatud ala sõiduki ülevaatusele esitanud isikutele, et võimaldada neil ohutult jälgida ülevaatuse teostamist. Ülevaatuspunkti ruumide määrduvad pinnad nagu põrand ja vaatluskanal peavad olema kaetud kergesti puhastatavate materjalidega.

Neljandas lisas Sõiduki ülevaatusel kontrollitavate osade, seadmete, sõlmede ja nendel avastatud vigade loetelu ning kontrollimise metoodika sõidupiduri kontrollimise punkti(1.2) juures ei ole välja toodud erandit, et sõiduki valdaja sooritab teekatsetuse kui stend puudub.

Spoiler
Näita

Mõõdetakse pidurite staatilise katsetamise seadmel, või kui seda ei saa tehnilistel põhjustel kasutada, siis teekatsetusel, kasutades pidurdusaeglustuse mõõturit. Teekatsetused tuleks võimalusel teha kuivades ilmastikutingimustes siledal ja sirgel teel.

Millele tugineb su väide, et teekatse peaks sooritama sõiduki valdaja, mitte ülevaataja?

edit: Seni kuni te ise neid pidurduskatseid seal kruusal sooritate(ja vastutuse enda peale võtate), ei muutugi midagi paremaks. Kui ÜV punkt peab paar korda aastas sõiduki vigastused kinni maksma, kuna ülevaataja keeras ratta kruusal külili, hakkavad nad ka testirada üle harjama või hangivad stendi.



Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”