Moto-GPS mobiiltelefoni baasil


morse
Postitusi: 1455
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 291 korda
Tänatud: 233 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas morse »

Olen nüüd oma Hondo QI laadijaga telefoni hoidjat koos Kyocera DuraForce Pro 2 telefoni ja Daytona puldiga natuke kasutanud. Laias laastus on tulemus hea.

Telefoni suurimad puudujäägid MotoGPSi ees olid komplekti ehitades minu jaoks:

  1. Juhtmega laadimine - korralik QI (nagu Hondol) lahendab selle mure täielikult.
  2. Korralik tugev hoidja - Hondo hoiab telefoni normaalselt aga siiski Zumo hoidja on parem. Hondo puhul tuleb seda alumist mutrit ikkagi iga kord pärast telefoni tagasi panemist pingutada, muidu võib telefon välja kukkuda.
  3. Kindaga kasutatav ekraan. Zumo vastu siin telefoniga ei saa. Kuid BT pult lenksul on mingis mõttes isegi parem lahendus (näiteks CI või Daytona). Zumole sellist pulti panna ei saa aga telefonil on ikka väga hea sõidu ajal kaarti sisse/välja zoomida.

Ühesõnaga suurematest puudustest olen mööda saanud.

---

Navigeerimisest

Daytona puldi nupud on paksu kinda jaoks nats väiksed (CI on ilmselt parem) aga lihtsalt see fakt, et mul on nupud lenksul ja ma ei pea ristmikul seisma jäädes ekraani kerima ning kinnast ära võtma, on uskumatult vinge!

Navigeerisin kiireid kruusateid ilma igasuguse GPXita Locuses niimoodi, et lülitasin otse lenksult kaardi tsentreerimise välja (lisaks kaardil põhi üles, mitte roteerima). Lenksult zoomisin kaarti sõidu ajal nii, et oleks hea ülevaade aga väiksema klassi teed endiselt nähtavad. Joysticki abil liigutasin punase kursori järgmise ristmikuni, mida pidasin tähtsaks. Siis sõitsin rahulikut ja aegajalt vaatasin kaarti (väga selgelt oli näha, kas olen keeramisele lähedal või mitte). Kui ristmikult ära keerasin, siis oli kas seisma jäädes või edasi sõites väga lihtne ilma kinnast käest ära võtmata kursor järgmise ristmiku peale liigutada. Juhul kui polnud päris kindel, kas valitud tee viib õigesse kohta, siis sai väga kiiresti sisse/välja zoomides ja kaarti liigutades veenduda.

Sarnast navigeerimist on ilmselt väga paljud meist teinud, kui parasjagu soovid kusagile jõuda mööda kitsaid teid. Zumo oli selleks hea peamiselt seeõttu, et sa said kaarti tee ääres kindaga kerida ja zoomida. Puldiga lenksult on seda isegi parem teha. Zumole pulti panna ei saa - parim oleks muidugi kui telo ekraan reageeriks kindale nagu Zumol ja pult oleks ka lisaks...

---


Programmidest
rääkides, siis Locus (sarnaselt OsmAnd'ile) on väga hea GPXi jälgimiseks ja ülalmainitud moel navigeerimiseks. Tavapärase GPSina (kirjutad aadressi ja lased kepsul marsruudi arvutada) on minu arvates paremad väga paljud teised programmid nagu TomTom Go, Sygic, MapsME, Waze (aga nemad ei oska jälle GPXi ja muud sellist)

---

Telefonidest
Kuna ühelgi telefonil ei ole nii head puutetundlikust nagu Zumol, siis telefonivalik ei ole minu arvates navigatsioonisüsteemis kõige tähtsam osa. Kindlasti võiks telefon olla:

  • Veekindel
  • QI laadimisega
  • Heleda kindasõbraliku ekraaniga
  • Võimalusel paljude nuppudega
    Kõik muu on boonus

Kyocera Duraforce PRO 2 ja PRO 1 vastavad sellele - sama kehtib paljude teiste telefonide kohta. Kokkuvõttes on suva. Muud asjad (laadija, hoidja, pult) on palju tähtsamad. Peaasi, et ülal mainitutest esimesed 3 punkti oleks täidetud.

EDIT: Kui tulevikus keegi peaks tahatma just Kyocera telefoni kasutada, siis ma pigem ei soovita seda, sest olen avastanud, et neil on meie SIMidega probleeme mobiilse netiga - ma polegi seda hetkel veel ära lahendanud, sest mul polnudki erilist plaani seda telefoni netti ühendada (kasutan offline progesid).

---

Olen nüüd mitmeid vidinaid ostnud ja müünud. Proovinud leida häid (ja pigem kvaliteetsemaid) lahendusi, kuid ma olen soovitud lõpplahendusest endiselt päris kaugel... Täpsustan kolme punktina:

A Juba lahendatud
-Telefon laeb ideaalselt
-Kogu komplekt on täiesti veekindel ja üsna robustne
-Telefoni lenksule panek ja ära võtmine on okei (aga saaks olla parem)

B Pean veel lahendama

  • Telefon vajab veel kõvasti seadistamist (päeva jooksul ikka viskas mingeid lolle kirju ette, kaotas BT ühendusi jne - NÕME!)
  • Seadistamata asjade osas on eriti tüütu see, et telefon paneb paari päevaga pildi tasku ja pärast käivitub pikalt
  • Mingeid korralike topokaarte oleks vaja. Locuses on mingi OSM kaart aga see pole looduse osas väga hea
  • Daytona puldi nupud ei ole paksu kinda all mugavad. Variant on osta CI pult (Daytonast kallim)

C Ei teagi kas üldse saab lahendada

  • Zumo ekraani vastu ei saa... Tohutult tüütu on kinnast ära võtta (stylust pole veel testinud ja nutikindad ei ole minu jaoks variant)
  • Konkreetse fikseeringuga hoidja, mis oleks nii tugev nagu mu Hondo või Zumo hoidja aga võimaldaks seadme nö klõpsuga pesasse lükata (nagu Zumo)

QuadLock on sellesmõttes palju parem aga nende juhtmevaba laadija on siseruumi mõeldud, nii et Hondo on kokkuvõttes ikka parem.
https://www.quadlockcase.eu/collections ... 9881650285

RAMil on uus asi tulemas aga ma siiski arvan, et Hondo ilmselt ikka parem (lihtsalt mitte ideaalne).
https://www.rammount.com/part/RAM-B-400-A-UN14W-V7M

Hondo hoidja eelis on veel see, et ta on nii väike, et telefoni kaamera paistab välja. Kuna mu telol on lisaks lainurk kaamera, siis sain teha väga edukalt GoProlaadseid ülevõtteid:

Capture.JPG

Hondo hoidjasse saab paigaldada igasugu telefone - avastasin, et kinnituspunne saab ümber seadistada teistsuguste nuppude paiknemisega telefonide jaoks.

Foto mu rattalt:

Capture2.JPG

PS! Tore on vahepeal lõõpida, et räägime motojuttu ka ja, et mis nende vidinatega ikka tegeleda. Aga täna on Dual-Sport sõit minu jaoks ikka palju põnevam kui 2006 vahetult enne Zumot, kui ma navigeerisin telefoniraamatust välja rebitud kaardi järgi...

Viimati muutis morse, 15 Apr 2020, 22:57, muudetud 1 kord kokku.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”