BMW R1150 reduktori remont.


Teema algataja
ingemar83
Postitusi: 4
Liitunud: 09 Veebr 2020, 22:51
Tsikkel: Planeta 5 / R1150R
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: BMW R1150 reduktori remont.

Lugemata postitus Postitas ingemar83 » 31 Mär 2020, 19:54

Jagan seisukohta, kus jutuks olevat suurt laagrit ennatlikult vahetama hakata pole erilist mõtet. Isegi kui kaugele minna piisab, kui võtta kaasa laager, salnik. Kui üks kolmest on olemas (hea suuvärk, kuldsed käev, priske rahakott) saab reisil olles selle probleemiga lihtsalt hakkama.

Endal kulges reduktori kardaanipoolse salniku vahetus nõnda:

  1. Padruni nr 36 lihvisin tosas siledaks, et suurendada kontaktpinda kitsa mutriga. Lühikese padruni pikkusest jäi veidi väheks võll läks vastu narre otsa. Aga see pole probleem - ei lükanud narret (minul siis 3/4 - 1/2 üleminekut) lõpuni.
  2. Padrunist nr 46 tegin nuutidega võtme.
  3. 40802 karbist tegin rakise ja tõmbasin kruustangide vahele kinni.
  4. Fööniga kuumutades võib vanaks jääda. 30min ja kannatus katkes. võtsin veel gaasiipõleti lisaks. Lasin 120 kraadini. Panin puitklotsid nõellaagrite ette, et kuum õhk neid liigselt üles ei soojendaks.
  5. Viga oli see, et ostsin lühikesed padrunid. 3/4 - narre ei ulatunud, pikendust ei olnud. panin ülemineku 1/2-le ja keerasin ca 60cm teleskoopvõtmega. Paindus läbi, otsa murdsin peaaegu ära - tuli pragu sisse. Kui peaks uuesti tegema siis alla 3/4 tolli võtmega ikka.
  6. Salnik oli oma vanukse kohta üllatavalt pehme - sama nagu uus, ning mitte eriti kulunud. Rõngas mille vastu salnik käib saab teist korda kasutada, pannes selle teist pidi. Selle poolega, millele ei ole soont sisse kulunud.
  7. Vana salnik oli ühe kontaktpinnaga. Uus 2 kontaktpinnaga. Uut salnikut näpuvahel hoides arvasin, et BMW on lekkivatest reduktoritest õppust võtnud ning teise disainiga salniku sinna pannud, Vanal "rõngal" on suured faasid ja uue salniku teine kontaktpind ei ulatunud. Tellisin uue "rõnga", millel ei pidanud nõnda suuri faase olema.
  8. Uus rõngas aga ei oma ikkagi piisavat diameetrit ning see teine kontaktpind ei hakka tööle nii-kui-nii.
  9. Lisaks salnikule võis õli lekkida ka salniku korpuse vahelt. Korjasin kogu kupatuse uue salnikuga kokku ning salniku hoidja keerme tihendasain Hylomar-iga. Motonetis müüvad. Mutri panin aga sinise keermeliimiga. Eks näis. Vana liimi kättesaamine keermetest oli aeganõudev etapp.
  10. Peale proovisõitu -ca 100km veel pidas. Aga arvestades nähtut, on tegu tõesti olukorraga, kus salnik võib vabalt uuesti lekkima hakata. Iseenesest pole kriitiline viga. Vb oli kellelegi sellest jutust abi.
image.png
image.png
image.png


Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”